کتاب صوتی جزیره سرگردانی

کتاب صوتی جزیره سرگردانی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

جزیره سرگردانی روشنگر زوایایی از زندگی اجتماعی ماست که با تاریخ سرزمینمان عجین شده و در قالبی کلاسیک شکل گرفته است. وی در جزیره سرگردانی واقعیات اجتماعی سیاسی سالهای ملتهب انقلاب را از دید یک زن به تصویر میکشد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 493 مگابایت
30,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی جزیره سرگردانی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی جزیره سرگردانی خوانشی است از رمانی به همین نام اثر بانوی ادبیات ایران زنده یاد سیمین دانشور -رمان جزیره سرگردانی از بهترین آثار این نویسنده برجسته است

 کتاب صوتی جزیره سرگردانی در قالبی کلاسیک شکل گرفته و روشنگر زوایایی از زندگی اجتماعی ماست که با حوادث و تجارب تلخ و شیرین تاریخ این سرزمین عجین شده و است.

بانو سیمین دانشور در جزیره سرگردانی واقعیات اجتماعی سیاسی سالهای پرالتهاب انقلاب را از زاویه دید یک زن به تصویر میکشد.

رمان سووشون سیمین دانشور

بانو سیمین دانشور  یکی از شاخصترین چهره های داستان پردازی که با خلق اثر جاویدان سووشون در بلندای ادبیات معاصر فارسی چون آفتابی درخشید، باری دیگر خاطره ی بلندای حضورش را در آغازین سالهای دهه ی هفتاد با داستان بلند جزیره سرگردانی تجدید میکند.

جزیره سرگردانی روشنگر زوایایی از زندگی اجتماعی ماست که با تاریخ سرزمینمان عجین شده و در قالبی کلاسیک شکل گرفته است. وی در جزیره سرگردانی واقعیات اجتماعی سیاسی سالهای ملتهب انقلاب را از دید یک زن به تصویر میکشد.

جزیره سرگردانی با گریزی به دنیای واقعیتها که تمام قوانین آن موضعی است و اعتبارش محدود در زمان و مکان و یکی میگوید جزیره ی ثبات و دیگری میگوید جزیره ی سرگردانی، چنان شخصیتهای ملموس و تیپیکی را می آفریند که با نثری شیرین و پرکشش ، ذوق و تاریخ و هنر را باهم درمیآمیزد.

در نهایت باید افزود که جزیره سرگردانی حکایت سرگشتی آدمی است در راه دور و درازی که با همه ی حیرانی باید رفت .

خانة دو طبقة جزیره سرگردانی دادگاه تاریخ است؛ دادگاهی که در آن شخصیت های داستانی طبقة پایین درستیها و نادرستی های اندیشه های ساکنان طبقة بالا را به آزمونهای سخت تاریخی محک میزنند و بن بست های آنها را در برابر چشم خوانندگان میگذارند.

برخورد نقادانه با اندیشه های سیاسی و فلسفی در فضای جزیرة سرگردانی، و یا به سخن دیگر داستانی کردن این اندیشه ها کتاب را به فضای برگشوده نقد این اندیشه ها برکشیده و بنیانهای عاطفی اندیشه ها و جوش خوردگی آنها را به عاطفه های اندیشه سازان به تماشا گذاشته است:

چه اتفاق مبارکی برای سیمین دانشور و برای ادبیات داستانی ایران.

نویسنده براساس اسطوره سیاوش رمان سووشون را می نویسد، این رمان با اتکا به کلیتی در وجدان جمعی و میراث تاریخی مان مرگ سیاوشان را به تصویر می کشد، از سوی دیگر جزیره سرگردانی داستانی در تعلیق است.

این تعلیق دیالکتیکی خواننده سووشون را ناخشنود می کند.در سووشون تکلیف همه چیز روشن است و ما با اثری با بن مایه سیاسی، اجتماعی و زن محور روبه روییم، اما جزیره سرگردانی دنیای سرگردان معاصر است. آدم ها مرز ندارند.

کتاب صوتی سووشون اثر سیمین دانشور

در سووشون قهرمانان دوسوی مرز مشخص ایستاده اند و در جزیره سرگردانی این مرزها همه درهم می شکند.

جزیره سرگردانی به اعتباری می تواند محصول سال های زندگی خودمان باشد که در آن سرگذشت هستی نسلی که در دهه چهل بالیده و در دهه پنجاه به بن بست رسیده به تصویر کشیده شده است.

این کتاب گزارش بودن آدم های متفاوت است و گزارش بودن خود سیمین دانشور جسارتی می طلبد که فقط شایسته اوست. از میان شخصیت ها توران جان (مادربزرگ) شخصیت جا افتاده تری دارد، با پرداخت عمیق و زبانی زنده.

نویسنده در اینجا مادربزرگ تکراری آثار ادبی را نمی سازد و توران جان در رمان زندگی می کند، فکر می کند، تخیل می کند و با خواننده همراه می شود.

سیمین دانشور در هر دو اثر واژه را به تمثیل مبدل کرده است. او نویسنده یی جسور است که از روایتی نوستالژیک، اسطوره ای و زیبا چون سووشون به دل شهرنشینی- تهران- سفر کرده است هر چند در اینجا نیز جزیره سرگردانی تمثیلی از ایران مان است.

او در این اثر پیچیدگی روانی مردم ایران را نیز به تصویر کشیده است، تاریخ، اسطوره، جغرافیا، هنر، مردم، عشق و سیاست تماماً در آثار این بزرگ بانوی ادبیات مان موج می زند.

یادش گرامی !

کتاب صوتی جزیره سرگردانی به مدت 18 ساعت فایل صوتی mp3 در فایل زیپ مجموعا به حجم 493 مگابایت آماده دانلود است.

فایل های صوتی این کتاب توسط سلام صدا ویرایش شده و ضمن افزایش کیفیت آنها، صداهای اضافی و نویز فایل ها تا حد امکان حذف شده است.


کتاب صوتی ساربان سرگردان

 

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. ramrom1720
    19 اردیبهشت 1396

    درود بر سیمین دانشور بانوی ادبیات ایران
    مثل همه نوشته های بانو سیمین این کتاب هم عالیه
    من که خیلی از شنیدنش لذت بردم

  2. romina1720
    19 اردیبهشت 1396

    این زندگی جزیره سرگردانی ما شده

رمان سووشون سیمین دانشور

نقد و بررسی کتاب سووشون اثر ماندگار سیمین دانشور بانوی ادبیات ایران 

نقد و بررسی کتاب سووشون اثر ماندگار بانوی ادبیات ایران سیمین دانشور سووشون نوشته‌ی سیمین دانشور آغازگر فصلی تازه در تاریخ داستان‌نویسی ایران به شمار می‌آید. دانشور در این داستان پرحرکت و ماجرا، با نثری شاعرانه، دقیق و محکم، تصویری درونی و هنرمندانه از تحولات منطقه فارس در سال‌های جنگ دوم جهانی به دست می‌دهد. شخصیت‌های سووشون با قدرت مشاهده درخشانی ترسیم شده‌اند؛ آنقدر مشخص که هریک روحیه و عملکرد گروه اجتماعی معینی را مجسم می‌کنند. البته هیچ‌یک از آنان در حد تیپ نمی‌ماند، همه‌شان فردیتی خاص دارند …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 13439 بازدید 2 دیدگاه