کتاب صوتی جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی

کتاب صوتی جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی اثری واقع گرایان در فضای روستا و با اتفاقات پیش بینی نشده است که با شنیدن آن ، تا سالها فراموش نخواهید کرد

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
ZIP-MP3 400مگابایت
35,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی اثری واقع گرایان در فضای روستا و با اتفاقات پیش بینی نشده است که با شنیدن آن، تا سالها فراموش نخواهید کرد

بسیاری از منتقدان جای خالی سلوچ  را بهترین اثر دولت آبادی می‌دانند.این رمان درست بعد از آزادی دولت‌آبادی از زندان و طی هفتاد روز به نگارش درآمد.

مدت زمانی که صرف نوشتن شده نشانه‌ی این است که محمود دولت آبادی سال‌هایی را که در زندان گذرانده است را صرف فکر کردن به این رمان کرده بوده و به‌خوبی آن را در ذهنش پرورانده بوده است.

 در مورد داستان جای خالی سلوچ می‌توان چنین نوشت

«داستان جای خالی سلوچ روایت زندگی یک زن روستایی به نام «مِرگان» در روستای دور افتاده‌ی “زمینج” است که سعی می‌کند پس از ناپدید شدن ناگهانی شوهرش کانون خانواده را همچنان حفظ کند.

“مرگان”، زن روستایی ساکن روستای «زمینج» در خراسان، یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شود و  متوجه می‌شود که شوهرش، “سلوچ”، بی‌خبر، آنان را ترک کرده است.

از این پس که او وارث دو پسر به نام‌های “عباس” و “ابراو”  و یک دختری نوجوان  12 ساله به نام “هاجر” و مقداری بدهی باقی مانده از شوهرش است، مبارزه و کشمکشی فوق العاده دشوار توآم با فقر شدید مالی را برای بقا و ادامه حیات خانواده اش آغاز می‌کند، مبارزه‌ای که داستان جای خالی سلوچ را شکل می‌دهد.»

حکایت مرگان بی سلوچ …

فضای رمان واقع‌گرایانه است و نثر دولت‌آبادی در این رمان به‌گونه‌ای است که یادآور ادبیات کهن است.

در قسمتی از کتاب صوتی جای خالی سلوچ  می شنویم

«در این رمان مِرگان به کاری که مشغول می‌شد، چهره‌اش چنان حالی می‌گرفت که چیزی چون احترام و بیم به دل صاحبخانه، صاحبان کار می‌دمید.

نه کسی به خود می‌دید که به مِرگان تحکم کند، و نه او در کار خود چنین جایی برای کسی باقی می‌گذاشت. شاید برخی زن‌ها، چون دختر حاج سالم، مسلمه، مایل بودند در مِرگان به چشم کنیز خود نگاه کنند؛ اما مِرگان -دست کم حالا- تنگ چنین باری را خرد ‌نمی‌کرد.

خوش خلقی او را باید از چاپلوسی جدا می‌کردند. روی گشاده‌‌ی مِرگان در کار، نه برای خوشایند صاحب کار، بلکه برای به زانو درآوردن کار بود. مِرگان این را یاد گرفته بود که اگر دلمرده و افسرده به کار نزدیک بشود، به زانو در خواهد آمد و کار بر او سوار خواهد شد.

پس با روی گشاده و دل باز به کار می‌پیچید. طبیعت کار چنین است که می‌خواهد تو را به زمین بزند، از پا درآورد.

این تو هستی که نباید پا بخوری، نباید از پا دربیایی. و مِرگان نمی‌خواست خود را ذلیل، ذلیل کار ببیند»


کتاب صوتی جای خالی سلوچ به مدت 16:49 ساعت فایل mp3 است که در یک فایل zip با حجم 400 مگابایت آماده دانلود است.


زندگی و آثار محمود دولت آبادی

سایر آثار محمود دولت آبادی :

دانلود کتاب صوتی همه آثار محمود دولت آبادی

بر اساس داستان‌ها و فیلم‌نامه‌های محمود دولت آبادی چندین فیلم ساخته شده‌اند.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. asg
    06 مهر 1400

    نمونه کتاب مال خود کتاب نیست!

    • hiword.ir
      10 مهر 1400

      از توجه تان سپاسگزارم
      اصلاح شد

کتاب صوتی بهترین کتاب های رمان و آثار داستانی ایران

کتاب صوتی بهترین کتاب های رمان و آثار داستانی ایران

در پاسخ به پرسش های همراهان گرامی  و به منظور کمک به انتخاب آسان و سریع  کتاب های مورد علاقه خود ، در این مطلب ضمن ارائه فهرست دقیقی از کتاب صوتی بهترین کتاب های رمان و آثار داستانی فارسی بر اساس انتخاب منتقدان و نویسندگان و اهل مطالعه و همچنین بر اساس جمع بندی نظرسنجی های مختلف ،لینک دسترسی به کتاب صوتی بهترین کتاب های رمان و آثار داستانی ایران تقدیم شده است. لیست کتاب صوتی برترین رمان های ایرانی کتاب صوتی برترین رمان های ایرانی …