کتاب صوتی تنها رستاخیز از کریشنا مورتی

کتاب صوتی تنها رستاخیز از کریشنا مورتی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی تنها رستاخیز سخنان حکمت آمیز و رهنمودهایی از کریشنا مورتی در باب بهره‌گیری ابعاد معنوی و توانایی‌های روح انسان فراهم آمده است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 180 مگابایت
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی تنها رستاخیز از کریشنا مورتی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی تنها رستاخیز سخنان حکمت آمیز و رهنمودهایی از کریشنا مورتی در باب بهره‌گیری ابعاد معنوی و توانایی‌های روح انسان فراهم آمده است.

مراقبه، گریز از جهان نیست ؛ کنشی مجزاکننده و خودگرایانه نیست، بلکه بیشتر، فهم جهان و شیوه های آنست.

جهان جز خوراک، سرپناه، لذات همراه با رنج های بی شمارش، نمی تواند چیز زیادی به ارمغان آورد و مراقبه، گام نهادن به بیرون از این جهانست؛ فرد باید کاملا بیرون از آن باشد.

در این صورت جهان معنایی دارد و زیبایی زمین و آسمان جاودانی خواهد بود. آنگاه، عشق، لذت نیست.

از این نقطه، همه کنش های راستین که از تنش، تضاد، جستجوی ارضای نفس و شهوت قدرت طلبی سرچشمه نگرفته اند، آغاز خواهند شد.

کتاب صوتی تنها رستاخیز از کریشنا مورتی
کتاب صوتی تنها رستاخیز از کریشنا مورتی

خلاصه کتاب صوتی تنها رستاخیز

انسان ممکن است از متن ترس‌ها توهمات و آشفتگی‌های درون خویش خدایی را متصور شود؛ ولی چنین خدایی غیر از آن یگانه بی نشان است که برون از هرگونه وهم و اندیشه است

ذهنی که اسیر تعصب و پیش داوری است نمی‌تواند در کیفیت شناخت «حقیقت» باشد.

ذهنی که دانستگی را وسیلهٔ رهایی از دانستگی قرار می‌دهد هرگز از حیلهٔ دانسته‌های خود رها نخواهد شد هرگز از محدودهٔ آن دانسته‌ها فراتر نخواهد رفت. ذهنی که اسیر دانستگی است و دانستگی را به عنوان ابزار آزادی به کار می‌گیرد به آزادی دست نخواهد یافت.

ترس ناشی از به خطر افتادن تعلقات و اندوخته‌ها است و ما نظریات و باورهای خود را نیز شکلی از اندوخته‌های خود می‌دانیم به همین جهت است که وقتی نظریات و باورهای‌مان مورد ضربه قرار می‌گیرند و نفی می‌شوند همان‌قدر دچار هراس می‌شویم که دارایی‌های مادی‌مان به خطر افتاده‌اند.

وقتی من فرزند خود را از دست می‌دهم رنج من به خاطر این نیست که او رفته، بلکه به خاطر این است که من تنها مانده‌ام، من مهم‌ام نه او.

خواندن کتاب یا شنیدن کتاب صوتی تنها رستاخیز می تواند برای همگان مفید و کاربردی باشد.

کتاب صوتی تنها رستاخیز به مدت 8 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 180 مگابایت آماده دانلود است


جملاتی از متن کتاب صوتی تنها رستاخیز

کتاب صوتی تنها رستاخیز
از متن کتاب صوتی تنها رستاخیز

در باره اندیشه

اندیشه همواره می کوشد که در گستره خودآگاهی خویشتن با کرانه های کوچک و بزرگش، نقطه امنی بیابد. بنابراین اندیشه بی نظمی پدید می آورد.

نظم دستاورد اندیشه نیست. هنگامی که بی نظمی پایان گیرد، نظم پدیدار می گردد.

عشق نیز در قلمرو اندیشه نیست.عشق را نیز همانند زیبایی نمی توان با قلم مو ترسیم کرد.

فرد باید بی نظمی کلی خویش را ترک گوید. او بسیار ساکت شد و در خود فرو رفت. برای وی بسیار دشوار بود که از فروریختن اشک بر چهره اش جلوگیری کند.

جملاتی از متن کتاب صوتی تنها رستاخیز
جملاتی از متن کتاب صوتی تنها رستاخیز

در باره خواب

خواب به اندازه بیداری اهمیت دارد و شاید حتی مهمتر از آن است. هرگاه در طول روز ذهن هشیار بوده و نفس کنشهای خود را به یاد آورد و پویش های درونی و برونی حیات را مشاهده کند، آنگاه مراقبه شبانگاهان چون برکتی فرا می رسد.

ذهن بیدار می شود و از ژرفای سکوت، افسون مراقبه آن چنان شکوفا می شود که هیچ تصوری و هیچ پرواز پرپنداری نمی تواند با آن برابری کند. این مراقبه حتی بدون هیچ فراخوانی فرا می رسد، و زایید؛ آرامش خود آگاه است.

این زایش از درون نیست، بلکه از بیرون است، این مراقبه از پیرامون اندیشه برنمی خیزد، بلکه فراسوی کرانه های آن است.

بنابراین خاطره ای از آن ثبت نمی شود زیرا خاطره همواره از گذشته سرچشمه می گیرد و مراقبه رستاخیز گذشته نیست. مراقبه از کمال قلب روی می دهد نه از توانایی و هوشمندی روشنفکرانه.

مراقبه ممکن است شبهای پیاپی روی دهد و اگر در آرامش باشیم، هربار نیز تازه است نه تازه ای که با کهنه متفاوت است، بلکه تازه ای بدون زمینه کهن است، و بر پایه گستردگی و تغییر بدون دگرگونی نو است.

بنابراین خواب از اهمیت شگرفی برخوردار می شود نه خواب ناشی از کوفتگی و یا دارو و یا خرسندی فیزیکی، بلکه خوابی تند و سبک که در صورت حساس بودن جسم، فرا می رسد.

دانلود فایل pdf کتاب تنها رستاخیز

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی و آثار كريشنا مورتی نویسنده، متفکر و عارف هندی تبار

زندگی و آثار كريشنا مورتی نویسنده، متفکر و عارف هندی تبار

زندگی و آثار كريشنا مورتی نویسنده، متفکر و عارف هندی تبار: نگارش زندگینامه‌ی كريشنا مورتی Jiddu Krishnamurti کسی كه معتقد بود بايد از محتويات ذهن شرطی، رها شد و فارغ از گذشته و خاطرات آن زيست، کار ساده‌اي نيست. به خصوص كه، كريشنا مورتی حتي براي‌ يك بار هم درباره‌ی زندگي خصوصي خود صحبت نكرد و سؤالاتي را كه در‌ اين زمينه از او پرسيده مي‌شد بي‌پاسخ مي‌گذاشت، زيرا پرداختن ‌اين گونه موضوعات – از جمله بيوگرافي خواني – را امري‌ ياوه و بيهوده مي‌دانست. البته برخی …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 1970 بازدید بدون دیدگاه