کتاب صوتی تریسترام شندى نوشته لارنس استرن

کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته لارنس استرن

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی تریسترام شندى با نام کامل زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته لارنس استرن ترجمه ابراهیم یونسى رمانی پست مدرن و ساختار شکن با دورنمایه کمدی است که روای و شخصیت اصلی آن تریسترام شندی است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 540 مگابایت
50,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی تریسترام شندى نوشته لارنس استرن

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی تریسترام شندى با نام کامل زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته لارنس استرن ترجمه ابراهیم یونسى رمانی پست مدرن و ساختار شکن با دورنمایه کمدی است که روای و شخصیت اصلی آن تریسترام شندی است.

در باره کتاب صوتی تریسترام شندى

از نام داستان زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى The Life and Opinions of Tristram Shandy,Gentleman چنین برمی آید که با رمانی زندگینامه ای روبرو هستیم اما راوی بیش از آنکه داستان زندگی خود را روایت کند، شخصیت ها دیگری را به ما معرفی کرده و ماجراهای زندگی آنان را روایت می کند.

شخصیت اصلی کتاب صوتی تریسترام شندى به ترتیب اهمیت عبارتند از پدر راوی (والتر شندی) و عموی تریسترام (توبی) و در برخی رویدادها به مادر تریسترام هم اشاره می شود.

افزون بر شخصیت های اصلی که نام بردیم چهار شخصیت فرعی بر روند داستان تاثیر گذارند که عبارتند از: بیوه زنی به نام خانم وادمن، سرجوخه تریم، دکتر اسلاپ و روحانی به نام آقای یوریک.

شیوه روایت داستان چه در زمان استرن (قرن هیجده میلادی) و چه امروز همواره مورد توجه منتقدان بوده که راوی با وجود آنکه ماجراهایی را با نگاه به گذشته بازگو میکندد، اما دائماً سخن خود را ناتمام گذاشته و قصه دیگری را شروع میکند و چنین به نظر می آید که ماجراها هرگز به فرجام نمی رسند.

همچنین راوی در حین روایت داستان، گاهی خواننده را مستقیماً مورد خطاب قرار داده و نکاتی را تذکر مید هد در نتیجه، رمان ساختاری بسیار نامنسجم دارد اما اهمیت آنرا را باید در همین عرف ستیزی خود ویرانگر دید.

کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته  لارنس استرن
کتاب صوتی تریسترام شندى

کتاب صوتی تریسترام شندى در دو جلد شامل 22 ساعت فایل صوتی آماده دانلود است


داستان کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى

تریسترام شندی کتاب را با شرحی از بسته شدن نطفه خودش و زاده شدنش شروع میکند، آن هم در حالی که پدر و مادرش مشغول بحث بر سر این مساله هستند که چرا ساعت کوک نشده است.

تا پایان کتاب ، سردرگمی های زیادی در داستان به وجود می آید و در یکی از بخش های بسیار معروف این رمان، راوی در میانه یک جمله حرف خود را قطع می کند و آن جمله هیچ وقت به انتها نمی رسد.

این اتفاق میان صحبت های توبی، عموی تریسترام اتفاق می افتد، تفکرات او و سرجوخه سابقش در مورد طراحی دوباره عملیاتی نظامی که پیش تر داشته اند موجب می شود میان حرف های او به طور مرتب وقفه به وجود بیاید.

گاهی اوقات داستان رها شده و بخش هایی از کتاب والتر را پیش چشم خواننده می گذارد. او مشغول نوشتن یک کتاب برای آموزش فرزند تازه به دنیا آمده خود است. البته این بچه زودتر از نوشته شدن کتاب بزرگ می شود.

گاهی اوقات هم خاطرات یا وسواس های فکری شخصیت ها باعث می شود خط داستانی این کتاب به چند دهه قبل یا بعد برود.

در کنار این ها بد نیست بدانید که تک تک جمله بندی ها یا نکات حاشیه ای مد نظر راوی، استدلال های فلسفی، بخش های از متونی به زبان های دیگر در داستان گنجانده شده است.

کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته لارنس استرن
کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى

در بعضی صفحات هم نمودار ماجراهایی که تا این جای داستان رخ داده است کشیده شده، بعضی از جاهای کتاب هم ستاره دار شده اند تا نشان دهند این بخش ها سانسور شده یا نویسنده فراموش کرده است.

خواننده ای که تریسترام شندی را مطالعه می کند و یا شنونده ای که کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى را می شنود با موارد این چنینی زیادی دست و پنجه نرم می کند.

اما شاید مساله حیرت انگیز در مورد این کتاب این است که به لطف این تمهیدات، شخصیت های آن کاملا جان دار هستند.

یک صفحه از کتاب هم خالی است تا خوانندگان بتوانند تصورات مورد علاقه خود را در آن قرار دهند.

کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته لارنس استرن
کتاب صوتی تریسترام شندى | یک صفحه از کتاب با علائم عجیب

کتاب صوتی تریسترام شندى یک کمدی ماهرانه است که جنس شوخ طبعی که نسبت به ماجراها و رویدادها دارد، در تک تک صفحات آن دیده می شود.

نوعی انرژی و سرزندگی در آن وجود دارد. استرن با به کار گیری راوی دانای کل ، به شکل سرخوشانه ای به براندازی تمام نظریه های مربوط به مولف و روایت از دیدگاه دانای کل می پردازد.

او به شکل هنرمندانه ای به خواننده این را القا می کند که نسبت به شخصیت ها و مشکلاتی که با آن ها دست و پنجه نرم می کنند، هیچ شناختی ندارد.

شاید در مطالعه اول ، ارتباط برقرار کردن با رمان برای خواننده ی امروزی کمی دشوار باشد اما اگر پافشاری کنید و این رمان عجیب را به انتها برسانید، قطعا این رمان نامتعارف کلاسیک شما را شگفت زده و مبهوت خواهد کرد

کتاب صوتی زندگانى و عقاید آقاى تریسترام شندى نوشته لارنس استرن
کتاب صوتی تریسترام شندى نوشته لارنس استرن

جملاتی از متن کتاب صوتی تریسترام شندى

«ای کاش پدرم یا مادرم، یا در واقع هر دو چون هر دو موظف به این کار بودند وقتی مرا به وجود می‌آوردند می‌دانستند چه می‌کنند.

اگر چنان‌که باید، به این امر توجه می‌کردند و می‌دیدند که چه چیزها به این کارشان بستگی دارد، و نه تنها پای به وجود آوردن یک موجود معقول در میان است بلکه مساله تشکیل و تشکّل مناسبِ حرارتِ بدنِ این موجود و احتمالا نبوغ و ساختمان مغز او هم مطرح است، و حتی ممکن است سرنوشت همه‌ی خاندان این موجود از اخلاط و امیالی تاثیر پذیرد که آن هنگام غلبه داشته‌اند…

آری، اگر به همه‌ی این چیزها توجه کرده بودند و به اقتضای آنها عمل کرده بودند من جدا بر این گمانم که با قیافه‌ای کاملا متفاوت از آنچه خواهید دید در این جهان جلوه می‌کردم.»

«از خدا می‌خواستم این لطف را در حق اتباعم بکند که هم خردمند باشند هم شاد_ آن‌وقت خودم خوشبخت‌ترین سلطان، و مردمم سعادتمندترین مردم روی زمین می‌بودند. و اکنون با این نکته و نتیجه‌ی اخلاقی، از حضرات اشرف اجازه می‌خواهم تا سال دیگر همین وقت از خدمت مرخص شوم.»

لارنس استرن نویسنده کتاب صوتی تریسترام شندى
لارنس استرن نویسنده کتاب صوتی تریسترام شندى

در باره لارنس استرن نویسنده کتاب صوتی تریسترام شندى

لارنس استرن، روحانى و مصنّف انگلیسى در 24 نوامبر 1713 در كلونمل ایرلند تولد یافت.

حدود چهل‌سال بعد كه تریسترام شندى را نوشت با شادمانى از زندگانى پادگانى و گفت‌وگوهاى روزهاى كودكى خود یاد مى‌كرد.

پدرش، راجر استرن، كه افسریار بود، خانواده را از این قرارگاه به آن قرارگاه مى‌برد. وى بعدها استرن را در نزدیك هالیفاكس به مدرسه گذاشت.

استرن در 1733 با یارى پسرعمّش، ریچارد استرن، وارد كالج عیسى در كیمبریج شد.

سال‌هاى تحصیل در كالج درخشندگى چندانى نداشتند. در 1737 به اخذ درجه لیسانس توفیق یافت، و در همان سال به سمت شمّاس به خدمت كلیسا درآمد؛ در 1738 كشیش شد و در 1740 گواهینامه فوق‌لیسانس گرفت.

در 1738 با یارى عمویش، جیكس استرن، كه از روحانیان برجسته و متشخص اسقف‌نشین یورك بود، مسئولیت كلیسایى در نزدیك یورك را بر عهده گرفت.

سه سال پس از آن با الیزابت لوملى ازدواج كرد. از این ازدواج در 1747 دخترى نتیجه شد به نام لیدیا، كه بعدها نامه‌هاى پدر را تصحیح و منتشر كرد.

زندگى داخلى استرن به علت زودخشمى زن و شوهر گاه دستخوش آشوب بود، و در سال‌هاى بعد به سبب آشفتگى دماغى خانم استرن، و لاس‌زنى‌هاى استرن با زنان دیگر این ناسازگارى شدت بیشترى گرفت.
مزید بر این، توقّع مادّى خواهر و مادرِ بیوه او بود كه مدام در فشارش مى‌گذاشت.

سلامتش در اثر خون‌ریزى ریه، كه سابقه آن به سال‌هاى تحصیل در دانشكده بازمى‌گشت مختل شد، و بنیه‌اش سخت تحلیل رفت.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 2061 بازدید بدون دیدگاه