کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران نوشته برتولد اشپولر مترجم: محمود میر آفتاب

کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران نوشته برتولد اشپولر مترجم: محمود میر آفتاب

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران نوشته برتولد اشپولر مترجم: محمود میر آفتاب به مدت 12 ساعت
این کتاب از ارزشمند ترین کتاب هائی است که در مورد تاریخ مغول نوشته شده است .

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 175MB
35,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران نوشته برتولد اشپولر مترجم: محمود میر آفتاب

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران خوانشی است از کتابی به همین نام نوشته برتولد اشپولر مترجم: محمود میر آفتاب از ارزشمند ترین کتاب هائی است که در مورد تاریخ مغول در ایران نوشته شده است .

برتولد اشپولر نویسنده و محقق و تاریخ نگار آلمانی در خلق این اثر از 600 منبع به زبانهای لاتین، عربی ،سریانی، فارسی ،ترکی،مغولی، ارمنی، یونانی،گرجی ،جغتایی چینی اسپانیولی پرتغالی ،روسی، عبری و تمام زبانهای زنده اروپای غربی استفاده کرده است.

برتولد اشپولر در این کتاب در ایران علاوه بر رویدادهای سیاسی ، به سیستم های اداری و دگرگونیهای اجتماعی و فرهنگی نیز توجه کرده است.

تاریخ مغول در ایران به بسیاری از زبانهای زنده دنیا ترجمه شده و مورد استفاده دانش پژوهان قرار گرفته است.

کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران به مدت 12 ساعت فایل صوتی mp3 آماده دانلود است


کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران نوشته برتولد اشپولر مترجم: محمود میر آفتاب

محتوای کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران

کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران ، با فصلی مشروح با عنوان «تاریخ سیاسی» آغاز می شود که ابتدا به حکومت رسیدن “چنگیز” و اقدامات او و شرایط آن دوران را در ایران و همچنین اوضاع حکومتی کشورهای دیگر مانند سوریه، گرجستان، مصر و ترکان را بررسی کرده است.

«نظریه تاریخ حکومت های محلی» بخش بعدی این کتاب است که به تفصیل شرایط حکومتهای فارس، کرمان، لرستان بزرگ، لرستان کوچک و گیلان را تشریح کرده است

بخش بعدی به وضعیت دین و مذهب نزد مغولها، آداب و رسوم آنان و رایج بودن مذهبهای گوناگون از جمله مسیحیت، بودا و غیره در بین آنها می پردازد.

اوضاع دولت، دستگاه کشوری ایران و ممالک تابعه، وضع مالیات، پذیرش و اعزام، حقوق، دستگاه لشکری، سازمانهای عمومی و زندگی روزمره از دیگر بخش های این کتاب هستند.

نویسنده در مقدمه کتاب توضیح می دهد که

«بحث درباره احوال مغولان ساکن در چین، ماوراءالنهر و ترکستان، مغولستان و غیره در اینجا ممکن نیست و در این کتاب به تاریخ هنر و فعالیتهای فرهنگی ایرانیان در دوران فرمانروایی مغولان نمی پردازیم و تحولات مذهبی و ادبی نیز مورد توجه نخواهد بود.»

در باره نویسنده کتاب صوتی تاریخ مغول در ایران

برتولد اشپولر  Bertold Spuler‏ (۱۹۱۱-۱۹۹۰) استاد دانشگاه و شرق ‌شناس آلمانی بود.

او در سال ۱۹۴۳ استاد زیان‌های سامی و مطالعات اسلامی در دانشگاه مونیخ شد. سپس به ریاست موسسه اسلامی در دانشگاه گوتینگن رسید.

پس از جنگ جهانی دوم او به عنوان استاد مطالعات اسلامی جانشین “کارل هاینریش بکر” در موسسه تاریخ و فرهنگ خاور نزدیک در دانشگاه “هامبورگ” شد.

در تظاهرات دانشجویی سال ۱۹۶۷ او را به عضویت در گروه “اس‌آ” و “حزب نازی” متهم کردند و او در پاسخ دانشجویان معترض را شایسته «اردوگاه مرگ» دانست و به همین دلیل مدتی از کار رسمی خود برکنار شد.

کتاب صوتی تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در عصر صفوی نویسنده: مریم میراحمدی
دانلود کتاب صوتی تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در عصر صفوی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های تاریخی ایران-معرفی 25 رمان تاریخی ایران

بهترین رمان های تاریخی ایران

در این نوشته بهترین رمان های تاریخی ایران- معرفی 25 رمان تاریخی ایران را بر اساس استقبال مخاطبین و رای و نظر منتقدین و صاحبنظران عرصه ادبیات معرفی شده است ، اما قبل از آن شرح مختصری در مورد ژانر ادبی رمان تاریخی تقدیم می گردد. رمان تاریخی یکی از گونه های  ادبی پرطرفدار است که تاریخ را با داستان روایت می کند ، داستانی که براساس زندگی و سرگذشت قهرمانان و شخصیت های تاریخی و با حضور شخصیت های خیالی در یک دوره تاریخی نوشته می‌شود …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 6339 بازدید بدون دیدگاه