کتاب صوتی آواز کشتگان اثر رضا براهنی

کتاب صوتی آواز کشتگان اثر رضا براهنی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی آواز کشتگان رمانی سیاسی، اجتماعی و در ژانر ادبيات زندان است.این داستان شنیدنی و کم نظیر از استاد ادبیات داستانی ایران زنده یاد دکتر رضا براهنی واقعا ارزش شنیدن دارد

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 380 مگابایت
30,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی آواز کشتگان اثر رضا براهنی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی آواز کشتگان اثر رضا براهنی رمانی سیاسی، اجتماعی و در ژانر ادبيات زندان است که نام آن برگرفته از شعر معروف سعدی است:

عاشقان کشتگان معشوقند  
برنیاید ز کشتگان آواز
رمان آواز کشتگان اثر رضا براهنی
کتاب صوتی آواز کشتگان

در باره کتاب صوتی آواز کشتگان

رضا براهنی نویسنده شهیر ایرانی در این اثر داستان دکتر محمود شریفی استاد ادبیات دانشگاه تهران را در دهه پنجاه و در کوران مبارزه دانشگاهیان علیه اختناق ستم شاهی روایت می کند.

دکتر شریفی (راوی داستان) به بهانه آنکه نوشته هایش با سوگیری علیه حکومت نگاشته شده اند، توسط ساواک دستگیر و زندانی می شود.

او در زندان تحقیر می شود، تهدید و شکنجه می شود و مدتها در انفرادی محبوس می شود و هنگامی که با اخذ تعهد سنگین آزاد می شود کرسی استادی اش از او گرفته می شود و او به عنوان یک کارمند اداری در مخزن کتابخانه مرکزی دانشگاه مشغول به کار می شود .

دکتر شریفی تلاش می کند که از فعالیت های سیاسی پرهیز کند و به همسرش سهیلا و دخترش گلناز برسد

اما متوجه می شود زندگی عادی برای یک سابقه دار سیاسی ممکن نیست، ساواک همه جا او را زیر نظر دارد، دانشجویان به او عنوان یک رهبر نگاه می کنند، همکاران و دوستانش از کوچکترین معاشرت با او هراسانند .

نثر براهنی در این رمان می تواند به شکل یک کارگاه آموزشی عمل کند و خواننده پیگیر و علاقه مند را با زیرو بم های نوشتن آشنا کند.

رمان آواز کشتگان با ساختاری آشفته، بیان گر وقایع دانشگاه تهران، نحوه تعامل یا تعارض استادان با دانشجویان روشنفکر و هم چنین عملکرد ماموران ساواک در مسائل مختلف فرهنگی، عقیدتی و سیاسی دانشگاه در دوران قبل از انقلاب اسلامی است.

این رمان را می توان از نوع رمان های تاریخی به حساب آورد؛ زیرا براهنی در خلق این رمان، علاوه بر توصیف موقعیت های شغلی، مقامی، خلقی و روانی شخصیت ها، به صورت جسته و گریخته به پاره ای از حوادث تاریخی قبل از انقلاب پرداخته است.

خوش پرداختی تیپ های شخصیتی، استیلای عنصر جدال بر فضای کلی رمان، تلفیقی بودن شیوه روایت (دانای کل و من روایتی)، بهره گیری از شیوه رجعت به گذشته، لحن طنزآمیز و طعنه گونه رمان، ناشاد و بحرانی بودن فضای کلی آن و… ارزش هنری این اثر را اعتلا بخشیده است.

کتاب صوتی آواز کشتگان در سه فصل نوشته شده است

  • فصل اول قهرمان زشت
  • فصل دوم حدیث پری داران
  • فصل سوم حدیت آیینه چشمان

کتاب صوتی آواز کشتگان به مدت 16 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 380 مگابایت آماده دانلود است


زندگی و آثار رضا براهنی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

رضا براهنی نویسنده کتاب صوتی رازهای سرزمین من

زندگی و آثار رضا براهنی

رضا براهنی شاعر، داستان نویس ، منتقد برجسته و فعال سیاسی ایرانی، عضو هیئت مؤسس کانون نویسندگان ایران و همچنین رئیس انجمن قلم کانادا بود که بسیاری از آثار او به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، سوئدی و فرانسوی ترجمه شده‌است. براهنی قبل از انقلاب اسلامی و از سال 1353 در آمریکا زندگی میکرد و پس از انقلاب در تورنتو کانادا اقامت داشته و در مرکز ادبیات تطبیقی ​​دانشگاه تورنتو تدریس می کرد و نهایتا در سال 1401 درگذشت و در گورستان الگین میلز، کانادا به خاک …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 2165 بازدید بدون دیدگاه