کتاب صوتی آهنگ عشق اثر آندره ژید

کتاب صوتی آهنگ عشق اثر آندره ژید

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی آهنگ عشق (سمفونی پاستورال) یکی از دلنوازترین آثار احساسی آندره ژید است؛ داستانی از شکوفایی عشق و آهنگ زیبای آن و تاثیرش در روح آدمی.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 63 مگابایت
20,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی آهنگ عشق اثر آندره ژید

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی آهنگ عشق (سمفونی پاستورال) یکی از دلنوازترین آثار احساسی آندره ژید است؛ داستانی از شکوفایی عشق و آهنگ زیبای آن و تاثیرش در روح آدمی.

کتاب صوتی آهنگ عشق خوانشی است از رمان فرانسوی آهنگ عشق (La symphonie pastoral) به شدت بیان‌گر خصایل لطیف انسانی است و سبک نوشتاری آن تا حدودی حال و هوای رمان‌های کلاسیک را دارد.

آندره ژید این رمان را در سال 1919 به رشته ی تحریر درآورده و برای اولین بار انتشار یافته است.

در توضیح پشت جلد کتاب صوتی آهنگ عشق آمده است:

همان‌گونه که سمفونی ششم یا سمفونی پاستورال در دنیای موسیقی یکی از دل‌انگیزترین و لطیف‌ترین آثار بتهوون شناخته شده است، اهل نظر داستان آهنگ عشق یا سمفونی پاستورال را نیز در زمینه ادبیات، انسانی‌ترین و پراحساس‌ترین نوشته آندره ژید می‌دانند و از این رو از میان قشر کتاب‌خوان دنیا کمتر کسی را می‌توان یافت که دست کم یک بار این داستان بسیار لطیف و رقت‌انگیز را نخوانده باشد…

خلاصه داستان کتاب صوتی آهنگ عشق 

کتاب صوتی آهنگ عشق (سمفونی پاستورال) دربارهٔ کشیشی است که روزی به بستر زنی در حال مرگ خوانده می‌شود اما وقتی به آنجا می‌رسد پیرزن مرده و تنها نوه کور و نیمه وحشی او بر جای مانده است.

کشیش تصمیم می‌گیرد بچه را با خود به خانه ببرد و او را مورد تعلیم و تربیت قرار دهد.شارلوت، دختر کشیش، نام دخترک را ژرترود می‌گذارد.

همسر او، آملی، از استقرار ژرترود خشمگین است؛ زیرا کشیش توجه بیشتری نسبت به ژرترود نسبت به پنج فرزند خود دارد و او را بسیار دوست دارد.

آملی سعی می‌کند تا ماهیت و سرشت واقعی احساسات و علاقهٔ شوهرش نسبت به دخترک را به او بفهماند.

توانایی آملی در دیدن حقیقت این رابطه، با کوری کشیش نسبت به واقعیت پشت پردهٔ ماجرا، تضادی جالب توجه شکل داده و کتاب از مخاطب خود می‌خواهد تا کشیش را در مورد این عدم صداقت ذهنی، مورد قضاوت قرار دهد.

کشیش به عنوان مردی مذهبی، دستورات کتاب مقدس را بسیار جدی دنبال می‌کند و در تلاش است تا با محافظت از معصومیت گرترود، او را از مفهوم گناه دور نگاه دارد.

وقتی که ژاک، فرزند ارشد کشیش که هم سن و سال گرترود نیز هست، از او خواستگاری می‌کند، حسی از حسادت و تعصب در کشیش به وجود می‌آید و علیرغم این که می‌داند پسرش آشکارا شیفته و عاشق ژرترود است، به شدت با ازدواج آن‌ها به مخالفت برمی خیزد.

آن دو هم‌زمان به این دختر نابینا دل می‌بندند. دختر از یک سو تحت تأثیر عاطفهٔ حق‌شناسی نسبت به پدر، و از طرف دیگر در فشار عشق شدید نسبت به پسر است که در پایان به ناکامی منجر می‌شود.

در باره آندره ژید نویسنده کتاب 

آندره ژید نویسنده کتاب آهنگ عشق

آندره ژید (Andre Gide)، نویسندهٔ نامدار فرانسوی و برنده جایزه ادبی نوبل در سال ۱۹۴۷ است.

ژید نویسنده عجیبی است.

او در حالی که بیشتر نویسندگان در پی به کارگیری افسون‌هایی هستند تا خواننده را به دنبال خود بکشند؛

در مائده‌های زمینی از خواننده خواهش می‌کند که کتاب او را دور بیاندازد!شوق به کشف لذت‌های زندگی، تجربه‌ی رهایی و مواجه شدن با حقیقت خویشتن برای او بسیار مهم‌تر از خواندن آثار ادبی است.

ژید استاد نثر فصیح و همچنین از منتقدان بزرگ ادبی به شمار می‌آید. او هرگز از جستجوی آزادی اخلاقی، اجتماعی و رهایی از قیود سنت دست نکشید و از پیروزی جستن بر ریاکاری باز نایستاد.

آندره ژید در سال 1951 درگذشت.

در قسمتی از کتاب صوتی آهنگ عشق می‌شنویم:

برای رویارویی با برخوردهای ناگواری که گاهی هنگام مراجعت به خانه مجبور به تحمل آن هستم و هم‌چنین برای خنثی کردن اثرات این‌گونه برخوردها، همیشه به راستگویی متوسل می‌شوم.

زن من در واقع نمونهٔ تقوی و گلزاری از فضیلت است و در لحظات سخت که گاهی در زندگی ما پیش آمده است، برای از میان برداشتن مشکلات، من حتی لحظه‌ای در حسن‌نیت و سعهٔ صدر او تردید نکرده‌ام.اما طبع کریم و نیکوکار او از غافلگیر شدن خوشش نمی‌آید.

در حقیقت زنی است اهل نظم و تابع قاعده و دوست می‌دارد که در انجام دادن هر گونه وظیفه‌ای، جانب اعتدال و میانه‌روی را در نظر بگیرد و از افراط و تفریط بپرهیزد.

در نوع دوستی و نیکوکاری هم اعتقادش این است که از حد محدود و معین نباید تجاوز کرد، مثل این که عشق گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است و تنها مورد اختلاف من با او در این نکتهٔ حساس نهفته است.

کتاب صوتی آهنگ عشق شامل 9 فایل mp3 است که در یک فایل زیپ به حجم 63 مگابایت آماده دانلود است.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های نویسنده : آندره ژید

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

نویسندگان برنده جایزه نوبل ادبیات

نویسندگان برنده جایزه نوبل ادبیات

جایزه نوبل ادبیات هر ساله توسط فرهنگستان پادشاهی علوم سوئد به نویسندگان برای مشارکت‌های برجسته در حوزه ادبیات تعلق می‌گیرد در این نوشته نویسندگان برنده جایزه نوبل ادبیات را به همراه آثارشان معرفی میکنیم و لینک دسترسی به کتاب صوتی برندگان جایزه نوبل در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. جایزه ادبیات  یکی از پنج جایزه نوبل است که در سال ۱۸۹۵ توسط آلفرد نوبل Alfred Bernhard Nobel  بنیان گذاشته شد و برای مشارکت‌های برجسته در زمینه‌های فیزیک شیمی، ادبیات، اقتصاد، صلح و فیزیولوژی یا پزشکی اهدا می‌شود.این …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 6061 بازدید بدون دیدگاه