کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی

کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی داستانی اجتماعی از استحاله شخصیت انسان در بستر جامعه ای پر از فقر و فساد و بی عدالتی

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 100MB
10,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی یک رمان اجتماعی و به معنی درست تر یک اثر رئال اجتماعی است که به ناتورال هم می‌رسد. برای طراحی و خلق چنین فضایی باید از محیط‌های واقعی و حقیقی در جامعه استفاده کرد.

داستان کتاب صوتی آشغالدونی :

آشغالدونی داستان پسر جوانی است که به همراه پدر بیمار خود، صبح تا شب را در خیابان‌های شهر پرسه می‌زنند. در یکی از روزها با گروهی آشنا می‌شوند که خون فقرا را می‌گیرند و در برابر آن پول پرداخت می‌کنند و خونشان را به بیمارستان‌های دولتی می‌فروشند.

پسر هم خون خود را برای زنده ماندن می‌فروشد ولی پدر چون بیمار است نمی‌تواند خون بدهد، رئیس این جریانات با دیدن اوضاع آن‌ها را برای درمان  به بیمارستان می‌فرستد، بیمارستان که بایدجایی برای بهبودی باشد پر است از روابط زنجیره‌ای کثیف.

در آخرین بخش داستان کتاب آشغالدونی , دیگر پسرک ِ داستان , فقط یک پسر فقیر و ساده و نیست بلکه همین پسرک ساده تبدیل شده است به یک آدم فروش و برای پول , پزشکان مبارز را به ساواک می‌فروشد. در واقع پسرکی که در ابتدا از خون ِ خودش می‌گذرد , در آخر از جان آدم‌ها می‌گذرد.

پسر می‌فهمد ، مسیرهایی برای پول درآوردن همواره وجود دارد و نباید آنها را از دست بدهد و باید از هر فرصتی و به هر نحوی که شده برای پول درآوردن استفاده کند از فروش غذای مانده‌‌ی بیمارستان به قیمت ارزان در میادین فقیر نشین، تا دید زدن و آمار دادن و پرستارها، و دلالی خون و آدم فروشی.

در واقع پسر داستان , پسری است در حال رشد و بلوغ , ولی رشد در محیطی ناسالم . پسری که مجبور از برای گرسنه نماندن از خونش بگذرد و این آخر خود او را تبدیل به یک زالو می‌کند.

زمان وقوع حوادث داستان در کتاب صوتی آشغالدونی دوره‌‌ی حکومت شاهنشاهی است و غلامحسین ساعدی در این داستان فضای حاکم بر آن دوره را به خوبی نشان می‌دهد. بیمارستان مقیاس کوچکی از جامعه است و تمام  حوادث ریز و درشت جامعه، در یک مکان واحد به نام بیمارستان دیده می‌شود:

سو استفاده از قشر فقیر در جامعه، دلالی، قاچاق، دروغ، حقه بازی، روابط نامشروع، آدم فروشی و پول در آوردن به هر نحو تمامن دیده می‌شود.

در وهله‌‌ی اول و با شنیدن کلمه‌‌ی بیمارستان چیزی که در ذهنمان می‌آید این است که اینجا مکانی است برای درمان بیماران، پس بهداشت و نظافت حرف اول را می‌زند، بیمارستان محیطی است که باید تمیز باشد، محیطی است که برای درمان بیماران است ولی اینجا و در داستان آشغالدونی ، کثیف ترین اتفاق‌ها در بیمارستان می‌افتد و بیماران این مکان یا می‌میرند و یا با بدترین شکل به زندگی ادامه می‌دهند.

اگر چه شروع کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی با مناطق کثیف و زاغه نشینی است و پایانش در باجه‌‌ی تلفن و داستان در چند مکان اتفاق می‌افتد، ولی در نهایت همگی رویدادها ختم می‌شوند به بیمارستان.

داستان تماما در مکان های: آزمایشگاه، مریض خانه، اتاق‌های بیمارستان، حیاط بیمارستان، بازار، مناطق فقیرنشین، زیرزمین بیمارستان، درون ِ ماشین و باجه‌‌ی تلفن می‌گذرد. هرکدام از این مکان‌ها داستان را جلو می‌برد و درهای تازه‌ای را باز می‌کنند و روابط جدیدی را نشان می‌دهند و گره گشایی‌های داستان را شرح می‌دهند.

کتاب صوتی آشغالدونی نوشته‌ی غلامحسین ساعدی را می‌توان به پنج قسمت اصلی کرد و در این ۵ قسمت است که اتفاق‌های مهم شکل می‌گیرد:

  • ورود پدر و پسر به داستان
  • آشنایی پدر و پسر با گیلانی ( دلال خون )
  • آشنایی پسر با نظافتچی بیمارستان
  • آشنا شدن پسر با اسماعیل
  • برقراری ارتباط بین پسر و ماموران ساواک

 همین الان میتوانید این داستان صوتی زیبا را مدت 2:45 ساعت و در قالب 9 فایل صوتی با فرمت mp3 دانلود کنید


شاید دوست داشته باشد: پکیج کتاب صوتی آثار اسماعیل فصیح

پکیج کتاب صوتی آثار اسماعیل فصیح

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی و آثار غلامحسین ساعدی

زندگی و آثار غلامحسین ساعدی

زندگی و آثار غلامحسین ساعدی روان پزشک و نویسنده چیره دست ایرانی و خالق کتاب های عزاداران بیل و غریبه در شهر و تاتار خندان ، نویسنده ای که از تجربیات و تخصص روانپزشکی خود به بهترین شکل در داستان هایش استفاده کرده است زندگی و آثار غلامحسین ساعدی زندگی غلامحسین ساعدی از آغاز تا پایان غلامحسین ساعدی در ۱۳ دی ۱۳۱۴ در تبریز متولد شد و کار خود را در نوجوانی با روزنامه‌نگاری آغاز کرد. او به طور هم ‌زمان در ۳ روزنامه فریاد، صعود و …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5964 بازدید بدون دیدگاه