کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح اثری از نیکوس کازانتزاکیس

کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح اثری از نیکوس کازانتزاکیس

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح اثری از نیکوس کازانتزاکیس نویسنده یونانی است که زندگینامه عیسی مسیح را شبیه سازی میکند و الگوئی دیگر از انسان مبارز و آزاد را تصویر میسازد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 367 مگابایت
35,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح اثری از نیکوس کازانتزاکیس

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح اثری از نیکوس کازانتزاکیس نویسنده یونانی است که نویسنده ، زندگینامه عیسی مسیح را شبیه سازی میکند و الگوئی دیگر از انسان مبارز و آزاد را تصویر میسازد. به منظور مؤمن ماندن به شیوه مکتب رئالیسم، نویسنده تمام اسامی و نقل قولها را از کتاب مقدس می گیرد.

حتی تقسیم بندی نقشه به سی و سه فصل، درست به شماره سال های عمر عیسی است.

با این همه، آنچنان که خود میگوید، این کتاب شرح احوالات نیست که اعتراف نامه هر انسان مبارز است. و از این مهم تر، بار امانت سنگین هنر را بر دوش می کشد، همچون عیسی که صلیب را.

به یاد بیاوریم که، کازانتزاکیس، در مسیح باز مصلوب، زیر پوشش تعزیه مسیحی را خلق می کند که بجای گرداندن رخساره چپ به کسی که بر رخساره راست او طپانچه میزند، شمشیر به دست می گیرد و در راه آزاد ساختن کشورش، یونان، از زیر یوغ عثمانی ها صلیب سرنوشتش را بر فراز تپه قتلگاه خویش می بوسد.

در کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح نیز، عیسی در مقام رهبری قوم خویش، از سه مرحله عرفان و عشق و آتش میگذرد.

کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح اثری از نیکوس کازانتزاکیس
کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح

او همچون هر انسان مبارزی نیک آگاه است که برای بیرون آمدن از سیطره اسارت و شقاوت قابیلیان، مهربانی و موعظه و شستن شمشیرهای خون آلوده بر لب دریای محبت بکار نمی آید.

برای برقراری قسط و عدل باید، آنچنان که یحیی تعمید دهنده میگوید، تیشه ای را که روی ریشه پوسیده درخت جهان گذاشته شده است، برداشت و این ریشه را قطع نمود.

آنگاه، برجای این ریشه پوسیده، بذری نو و مقدس پاشید تا درخت عدل بروید و با آب عشق سیراب شود.

عیسی، قهرمان کازانتزاکیس، برای دعوت به عرفان و برادری و برابری، که نتیجه آن بیرون آوردن مردم از زیر یوغ اسارت است، ابتدا دست به آزادسازی خویش از بند اسارتها میزند.

او خانه و خانواده اش را ترک می گوید، چشم بر شادیهای کوچک و بزرگ فرو می بندد، بر وسوسه ها و دست آخر وسوسه تن – پیروز میشود.

پس آنگاه، با پذیرش مرگ و تبدیل ساختن ذره ذره گوشت تن به خون جان از صلیب بالا میرود .

او الگوی متعال انسانی است که برای رسیدن به آرمان و هدف، به تعبیر قرآن، از تمامی اسماعیل های خویش می گذرد.

کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح به مدت 29 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 500 مگابایت آماده دانلود است


درباره نیکوس کازانتزاکیس

نیکوس کازانتزاکیس کتاب صوتی آخرین وسوسه مسیح
نیکوس کازانتزاکیس

نیکوس کازانتزاکیس Nikos Kazantzakis نویسنده و شاعر و فیلسوف برجسته قرن بیستم یونان در سال 1262 ه.ش. در منطقه ایراکلیون به دنیا آمد.

در سال 1285 ه.ش.از مدرسه قانون فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود را در سال های 1286 تا 1288 ه.ش.در پاریس ادامه داد.

در جنگ بالکان به عنوان داوطلب در ارتش یونان خدمت کرد و پس از جنگ به بسیاری از کشورهای اروپایی و اسیایی سفر کرد او سفرنامه هایی از مسافرت هایش به اسپانیا و صحرای سینای مصر و چین و ژاپن و انگلستان نوشت آنچه که در روسیه دیدم از سفرنامه های معروف اوست.

نیکوس کازانتزاکیس پیش از آنکه نویسنده باشد فیلسوف بود او به شدت تحت تاثیر آثار نیچه و برگسون و فلسفه مسیحیت و مارکسیسم و بوداییسم بود و در آثارش مکاتب فکری و ایدیولوژیکی جهان را در هم می آمیخت

در سال 1306 ه.ش. کتاب اسکیتیکی را که اثر اصلی وی در فلسفه محسوب می شود منتشر کرد

در سال 1317 ه.ش. و پس از 13سال باز نگری و تصحیح مداوم شعر حماسی اودیسه را به چاپ رساند که از نقطه ای شروع می شود که هومر در آنجا داستان را به پایان رسانده است.

کازانتزاکیس در سال های اخر عمرش مشهور شد در این سال ها آثاری مانند زوربای یونانی و آخرین وسوسه مسیح و آزادی و مرگ و مصایب یونان و اتو بیو گرافی به نام  گزارش به گرکو  را خلق کرد.

کتاب آخرین وسوسه مسیح The Last Temptation of Christ که نخستین بار در سال 1334ه.ش. به چاپ رسید خشم کلیسای کاتولیک را بر انگیخت و ممنوع اعلام شد و کلیسای ارتو دکس یونان نیز حکم تکفیر نویسنده را اعلام کرد

کازانتزاکیس در تابستان 1335 ه.ش. در وین جایزه صلح بین المللی را دریافت کرد.

وی یک سال بعد در هفتم آبان 1336 ه.ش.در آلمان در گذشت و در زاد گاهش ایراکلیون به خاک سپرده شد.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های نویسنده : نیکوس کازانتزاکیس

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی وآثار سیمون دوبووار ، زنی که مردان هم به او مدیونند

زندگی وآثار سیمون دوبووار ، زنی که مردان هم به او مدیونند

زندگی و آثار سیمون دوبووار Simone de Beauvoir نویسنده و فیلسوف اگزیستانسیالیست فرانسوی که از او به خاطر نوشتن کتاب جنس دوم بعنوان یکی از رهبران فکری جنبش زنان در اروپا نام می برند. نویسنده و متفکری که زندگی و آثارش با زندگی و آثار ژان پل سارتر گره خورده است. وقتی که در سال 1949 برای اولین بار کتاب جنس دوم  اثر سیمون دبوار منتشر شد،  غوغایی در جامعه اعم از مردان و زنان ، برپا کرد و عکس العمل های مختلفی در میان اقشار مختلف …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 3345 بازدید بدون دیدگاه