کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا اثری از فروغ فرخزاد

کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا اثری از فروغ فرخزاد

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا اثری از فروغ فرخزاد از شنیدن یک سفر رویایی و احساسی لذت ببرید. سفری که شاید بتواند دید شما را نه تنها نسبت به ایتالیا بلکه نسبت به کل دنیا تغییر دهد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 300 مگابایت
35,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا اثری از فروغ فرخزاد

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا اثری از فروغ فرخزاد Forough Farrokhzad نویسنده و شاعر نامدار معاصر ایران – این کتاب اتوبیوگرافی شاعرانه ای از فروغ است که هیچ قاعده ای ندارد و نمی توان در آن به دنبال سبک و سیاق خاصی بود اما سرشار از احساس و آگاهی است.

بسیاری از مخاطبان ادبیات و هنر و به خصوص دوستداران شعر با فرخزاد آشنایی دارند و به خوبی می دانند که به واقع می توان این شاعر را از با احساس ترین شاعرهای ادبیات ایران و حتی جهان دانست.

فروغ شاعری است که توانست دنیا را از دید یک زن به خوبی به جهان نشان دهد.

در واقع یکی از اصلی ترین مشکلات دنیای ادبیات این است که نمی توان در آن شخصیتی درست از زن تصویر کرد.

این به سبب پیچیدگی های احساسی و درونی زنان می باشد. اما فروغ به بهترین شکل ممکن این تابو را می شکند و احساس یک زن را به دنیای ادبیات تزریق می کند.

فروغ فرخزاد چندین مجموعه در حوزه شعر نو دارد. اما می توان یکی از مهمترین آثار او را ” سفرنامه ایتالیا ” دانست.

سفرنامه  ایتالیا در حقیقت به نوعی اتوبیوگرافی شاعرانه از فروغ است که هیچ قاعده ای ندارد و نمی توان در آن به دنبال سبک و سیاق خاصی بود. در اصل اگر بخواهیم از نظر بنیادی مقایسه ای داشته باشیم.

کتاب سفرنامِه ایتالیا برای فروغ همان اثر را داشته است که کتاب ” خاطرات خانه مردگان ” برای داستایفسکی داشته است.

هر دو این کتاب ها به نوعی خارج از سبک روتین نویسنده و شاعر نگارش شده است و در آن نویسنده سعی می کند درون خود را با نوشتن واقعیت هایی که می بیند به نمایش بگذارد.

بنابراین می توانیم بگوییم که در کتاب سفرنامِه ایتالیا ، به جای این که به دنبال وقایع نگاری و اطلاعات مفید در باب ایتالیا باشید، باید به دنبال این باشید که بفهمید، فروغ از چه زاویه ای به دنیا نگاه کرده است. ایتالیا را چگونه دیده است.

شما در کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا در واقع در نقش خود فروغ قرار میگیرد و قرار است تمام احساسات آن را درک کنید.

زندگی و آثار فروغ فرخزاد

زندگی و آثار فروغ فرخزاد را بخوانید

کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا ، سفری به درون

اما به عنوان یک نقد و بررسی کتاب سفرنامِه ایتالیا می توان این سوال را مطرح کرد که آیا خواندن این کتاب صرفا جهت به دست آوردن شناخت از فرخزاد مفید خواهد بود؟

پاسخ این سوال به نوعی بستگی به مخاطب این کتاب دارد. این پاسخ می تواند هم مثبت باشد و هم منفی.

در واقع کتاب سفرنامه ایتالیا برای دوست داران فروغ و مخاطبانی که با شعرهای فروغ آشنا هستند می تواند بسیار مهم باشد. چرا به واسطه این کتاب می توانند هرچه بیشتر شعرهای فروغ را درک کنند و خود او و درونش را بشناسند.

اما مخاطبانی که گذرا چند شعر از فروغ خوانده اند و آشنایی چندانی با او ندارند چه؟ در واقع این دسته از مخاطبان احتمالا با کمی سختی و مقاومت از طرف کتاب مواجه خواهند بود.

درست مانند همان کتاب خاطرات خانه مردگان. به نوعی ویژگی دیگر مشترک این گونه کتاب ها همین است. اما این مقاومت رفته رفته به یک جاذبه قوی تبدیل می شود. شما را به دل نویسنده می برد و شما رد عطش شناخت بیشتر نویسنده به سراغ سایر آثار او می روید.

اما یک ویژگی دیگر  سفرنامه ایتالیا این است که نیمه تمام باقی مانده است و هیچگاه به پایان نرسیده است. درست مانند رمان مشهور قصر نوشته کافکا. این ناتمامی کتاب سفرنامه ایتالیا به نوعی خواننده را در حالت خماری رها می کند.

اگر از دوستداران حرفه ای کتاب باشید، بعد از خواندن و یا شنیدن کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا ، تا چند وقت نمی توانید کتاب دیگری را شروع کنید. چرا که ذهن شما بنا به عادتی که دارد به دنبال جمع بندی کتاب است و نمی تواند در این حین کتاب دیگری را قبول کند.

می توانید کتاب صوتی سفرنامه ایتالیا را به مدت 25 ساعت و با حجم 300 مگابایت دانلود کنید و از شنیدن یک سفر رویایی و احساسی لذت ببرید. سفری که شاید بتواند دید شما را نه تنها نسبت به ایتالیا، بلکه نسبت به کل دنیا تغییر دهد.


کلیپ مصاحبه ایرج گرگین با فروغ فرخ زاد

“دستانم را در باغچه می کارم. سبز خواهد شد. می دانم”

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

 رمان های عاشقانه مشهور جهان که هر کسی باید بخواند

 رمان های عاشقانه مشهور جهان که هر کسی باید بخواند

بهترین رمان های عاشقانه جهان که هر کسی باید بخواند، به همراه کتاب صوتی رمان های عاشقانه مشهور جهان اگر علاقمند به مطالعه رمان های کلاسیک جهان خصوصا رمان های عاشقانه هستید، حداقل پنج شاهکار رمان های عاشقانه در ادبیات جهان را بایستی خوانده باشید!داستان های عاشقانه ای که در نوع خود بی نظیرند و هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد. بهترین رمان های عاشقانه جهان 1- رمان عاشقانه غرور و تعصب رمان غرور و تعصب نوشته جین آستین با وجود گذشت بیش از دو قرن که از نگارش …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 8075 بازدید بدون دیدگاه