نمایش رادیویی بهرام گور

نمایش رادیویی بهرام گور

مشخصات محصول

  • زمان: ۱۴۱ دقیقه
خلاصه کتاب

نمایش رادیویی بهرام گور برگرفته از کتاب سیاست نامه اثر خواجه نظام الملک طوسی به سردبیری نادر برهانی مرند و تهیه کنندگی ماهداد توکلی

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3
0 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

نمایش رادیویی بهرام گور

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

نمایش رادیویی بهرام گور  نویسنده :بابک صفی خانی کارگردان کتاب گویا: علی عمرانی

نمایش رادیویی بهرام گور

نمایش رادیویی بهرام گور

بهرام گور پانزدهمین پادشاه از سلسله ی ساسانیان بوده که در سال 421 میلادی بر تخت نشسته است؛ اما وی به جای پرداختن به امور مملکت ، وقت خود را صرف شکار و خوش گذرانی می کرد؛ از این رو وزیرش فرصت را مغتنم شمرده و از غفلت پادشاه سود می جوید و به جمع آوری ثروت برای خود می پردازد.

وزیر در این راه با وعده و وعید، قاضی اعظم را نیز با خود همراه می کند.آن ها اموال افراد متمول را از چنگشان درآورده و آنان را به حبس و اعدام محکوم می کنند.

از جمله این موارد دسیسه ای است که برای یکی از سپهسالاران سپاه بهرام می چینند تا علاوه بر اموال وی، همسرش نیز نصیب وزیر مکار شود .

وزیر که حرص و طمع پول چشمش را کور کرده است برای پیش بردن اهداف خویش و بدون اطلاع قاضی اعظم دسیسه ای دیگر می چیند و یکی از جاسوسان سابق را از زندان آزاد می کند و به عنوان پیک خود نزد خاقان چین می فرستد.

آیا همسر وزیر به دسیسه های او پی خواهد برد ؟

اما وزیر تا کجا نقشه هایش را درست پیش می برد ؟

سیاست نامه یا سیرالملوک، کتابی است به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاست پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی.

این کتاب از آثار مهم نثر فارسی در قرن پنجم هجری است. سبک نگارش کتاب ساده و روشن و خالی از تصنع از تکلف است، و از شاهکارهای زبان فارسی به شمار می‌آید.

نظام‌الملک نگارش کتاب را به فرمان ملکشاه سلجوقی آغاز کرد و در دورهٔ سلطنت محمد بن ملکشاه (۴۹۲-۵۱۱) به پایان رسانید.

نمایش رادیویی بهرام گور برگرفته از کتاب سیرالملوک یا سیاست نامه اثر خواجه نظام الملک طوسی به سردبیری نادر برهانی مرند و تهیه کنندگی ماهداد توکلی و با هنرمندی زنده یاد احمدآقالو در نقش (راست روش) وزیر، در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.

نمایش رادیویی بهرام گور
نمایش رادیویی بهرام گور

نمایش رادیویی بهرام گور به مدت ۱۴۱ دقیقه به علاقمندان نمایش های رادیویی تقدیم میگردد

آنلاین بشنوید:

کتاب صوتی شاهنامه با روایت اساتید شاهنامه پژوهی

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

 پکیج نمایش های رادیویی

پکیج نمایش های رادیویی

پکیج نمایش های رادیویی شامل 112 نمایش رادیویی به مدت حدود 300 ساعت  با حجم کل 7.7 گیگابایت این پکیج عظیم حاصل ساعت ها جمع آوری فایل نمایش های رادیویی است که پس از ویرایش فایل های صوتی (افزایش کیفیت صدا – تغییر بیت ریت و حذف صداهای اضافی در دو  DVD رایت شده است پکیج نمایش های رادیویی بنا به درخواست مکرر کاربران عزیز سایت سلام صدا جمع آوری و در دسترس علاقمندان قرار گفته است. بدین ترتیب به جای آنکه علاقمندان نمایش های رادیویی ساعت …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 6300 بازدید بدون دیدگاه