فایل صوتی برجام (برنامه جامع اقدام مشترك Joint Comprehensive Plan of Action)

فایل صوتی برجام

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3
0 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

فایل صوتی برجام (برنامه جامع اقدام مشترك Joint Comprehensive Plan of Action)

فایل صوتی برجام (برنامه جامع اقدام مشترك Joint Comprehensive Plan of Action)

با وجود آنکه چند سال است که مدم ایران روزانه چندین بار کلمه برجام را از رسانه ها و یا سایرین می شنوند و حتی در مورد آن اظهار نظر میکنند اما شاید تعداد کمی از مردم قرارداد برجام را مطالعه کرده باشند.

با توجه به تاثیر مستقیم این توافقنامه در زندگی تک تک مردم و اگر فرصت مطالعه آنرا ندارید، پیشنهاد میگردد که فایل صوتی برجام را در حین انجام کارهای روزمره بشنوید و با چند و جون این توافقنامه بین المللی آشنا شوید.

توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام ( Joint Comprehensive Plan of Action) در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.

مذاکرات رسمی برای طرح جامع اقدام مشترک دربارهٔ برنامه اتمی ایران با پذیرفتن توافق موقت ژنو بر روی برنامه هسته‌ای ایران در نوامبر ۲۰۱۳ شروع شد.

به مدت ۲۰ ماه کشورها درگیر مذاکره بودند که در آوریل ۲۰۱۵ تفاهم هسته‌ای لوزان شکل گرفت.

این دور از مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از ظهر روز شنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵، در هتل کوبورگ در شهر وین اتریش با حضور جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و هیئت‌های کارشناسی دو طرف آغاز شد.

ضرب الاجل تعیین‌شده زمان این مذاکرات، روز سی‌ام ژوئن تعیین شده بود که سه بار به ترتیب تا سوم، دهم و سیزدهم ژوئیه تمدید گردید.

در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ خورشیدی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا رسماً از برجام خارج و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد.

در مقدمه فایل صوتی برجام  چنین آمده است:

گروه 1+5 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلستان و آمریکا بـا نماینـده عـالی اتحادیـه اروپـا در امـور خـارجی و سیاست هاي امنیتی) و جمهوري اسلامی ایران از این برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) تـاریخی کـه تضـمین خواهد نمود برنامه هسته اي ایران منحصرا صلح آمیز است، و یک تغییر بنیادین در نگرش هاي این کشورها بـهاین موضوع رقم می زند، استقبال می نمایند.

آنها انتظار دارند که اجراي کامل این برجام در جهت مثبت به صلح و امنیت منطقه اي و بین المللی کمک نماید.

ایران مجددا تایید می نماید که این کشور تحت هـیچ شـرایطی درپی جستجو، توسعه و یا کسب سلاح هاي هسته اي نخواهد بود.

از منظر ایران، این برجام به این کشور اجازه خواهد داد تا در راستاي ملاحظـات علمـی و اقتصـادي یـک برنامـه هسته اي بومی و منحصرا صلح آمیز را با هدف اعتماد سازي، مطابق برجام پیش ببرد تا همکاري هاي بین المللی در این زمینه ترغیب گردد.

در این زمینه محدودیت هاي اولیه اي که بـه صـورت دوجانبـه تعریـف و در ایـن برجام توصیف گردیده است، تکامل تدریجی برنامه هسته اي صلح آمیز ایران از جمله فعالیت هـاي غنـی سـازي آن براي یک برنامه تجاري براي مقاصد منحصرا صلح آمیز و همسو با هنجارهاي عدم اشاعه بین المللی را بـا یـکسرعت معقول درپی خواهد داشت.

از منظر گروه 1+5، اجراي این برجام به تدریج به آنها اجازه خواهد داد در مورد ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامـه ایران اعتماد بدست آورند.

برجام منعکس کننده مولفه هاي دوجانبه تعریف شده اي است که با نیازهاي عملـی وحدود توافق شده بر سر دامنه برنامه هسته اي ایران از جمله فعالیت هاي غنی سازي و تحقیق و توسعه، سـازگاراست.

برجام از طریق اقدامات جامعی که شفافیت و راستی آزمایی را فراهم می نماید، نگرانی هـاي گـروه 1+5 را مدنظر قرار می دهد.

برجام منجر به لغو جامع همه تحریم هاي شوراي امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تحریم هاي چندجانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته اي ایران می شود و اقداماتی را براي دسترسی به تجارت، فناوري، تامین مالی و انرژي را شامل می شود.

فایل صوتی برجام  از روی نسخه موجود در سایت وزارت امورخاجه و توسط مجله اینترنتی آوای بوف تهیه شده است.

فایل صوتی برجام به مدت  4 ساعت و 43 دقیقه شامل 11 فایل صوتی mp3  است که در قالب یک فایل زیپ به حجم 96 مگابایت آماده دانلود است.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...