دانلود مجله گفت‌و‌گوی جهانی با مقالاتی در مورد محیط زیست

دانلود مجله گفت‌و‌گوی جهانی با مقالاتی در مورد محیط زیست

مشخصات محصول

  • زمان: 39 صفحه
خلاصه کتاب

دانلود رایگان مجله گفت‌و‌گوی جهانی - pdf با سرمقاله محیط زیست و دموکراسی خشونت آمیز و نوشته هایی مانند دموکراسی خشونت آمیز در آفریقای جنوبی اقتصاد همبستگی

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
pdf-zip 700 کیلوبایت
0 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

دانلود مجله گفت‌و‌گوی جهانی با مقالاتی در مورد محیط زیست

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

دانلود مجله گفت‌و‌گوی جهانی Global Dialogue با مقالاتی در مورد محیط زیست / سال ششم / شـمارۀ اول با سرمقاله محیط زیست و دموکراسی خشونت آمیز

فهرست تعدادی از نوشته ها:

  • دموکراسی خـشونت آمـیز در آفـریـقـای جـنـوبـی مصاحبه ای با کارل فون هولت
  • اقتصاد همبسـتگی مـصاحـبه ای با پـــل سینـگ
  • یـورالانــگـل: ساخت و ساز ظریف در یورالانگل، قدیمی ترین تعاونی کارگری در هند نوشته میشل ویلیامز
  • تعاونی های مـوندرائـون: کــامـیـابی ها و چــالـش ها نوشته شارین کازمیر

سرمقاله مجله گفت‌و‌گوی جهانی : با سرمقاله محیط زیست و دموکراسی خشونت آمیز

هرگاه دانشمندان در مورد تغییرات آب و هوایی بحث می کند، در مورد عواقب فاجعه بار بالا رفتن دمای جو زمین سیل ها، غول های سرمایه داری، ذوب شدن یخ ها و تخریب یکجای جوامع  هشدارهای نگران کننده ای می دهند.

وقتی توجه دانشمندان به سیاست های تغییر اقلیم جلب شد، تمرکز خود را روی منکران این تغییرات و حامیان قدرتمندشان و یا روی شکست جنبش های مردمی گذاشتند. اما منازعات نخبگان جهان اغلب نادیده گرفته شد.

هربرت دوسنا طی چهار سال ِ گذشته برای مجله گفت‌و‌گوی جهانی کنفوانسیون سالانۀ سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی را گزارش کرده است. وی با نوشتن از آخرین اجلاس در پاریس (از 30 نوامبر تا 11 دسامبر 2015)، به دگرگونی ائتلاف هایی چون اصلاح گران نخبه اشاره می کند که از تعدیل قدرت های محافظه کار که در سالن های کنفرانس دست بالا را دارند.، دست کشیده اند.

در عوض آنها به دنبال متحدان بالقوه ای در میان رادیکال هایی هستند که در خیابان ها تجمع می کنند. با این حال، جدای از وعده و وعیدهای زاهدانه، خبری از هرگونه پیشرفت جدی به سمت نجات جهان از پاریس به گوش نمی رسد.

در این شماره از مصاحبه ای با کارل فون هولت سرباز کهنه کار و جامعه شناس جنبش ضدآپارتاید َرونمایی می کنیم.

او با الف نیلسن درباره پژوهش خود در مورد «دموکراسی خشونت آمیز» آفریقای جنوبی و مبارزات شهری ای که حول مسئلۀ ارائۀ خدمات ایجاد می کند، صحبت می کند.

این بحث با روایت هایی از انواع دیگری از خشونت دنبال می شود.

ماریستلا سوامپا و همکارش از اقتصاد استخراجی جدیدی سخن می گویند که در حال ویران کردن آمریکای لاتین  است.

پروژه های کلان از استخراج معادن و نفت گرفته تا تجارت کشاورزی تولید سویا – که توسط تشنۀ ِ اشتهای سیری ناپذیر اقتصاد گستردة چین ترغیب شده –  توسط شرکت های چندملیتی سود اجرا می شود، و از سوی دولت های وامانده بودجه نیز تشویق می گردد.

گزارش ها از آرژانتین، مکزیک و اکوادور حاکی از آن است که این پروژه ها به چه نحو منجر به مخالفت شدید آن دسته از جنبش های اجتماعی شده که به دنبال حفاظت از زمین، آب و هوای خود هستند.

ما همچنین شش مقاله درباره شرکت های تعاونی هند، یونان، اسپانیا و آرژانتین – و این که چگونه و با چه هزینه ای دوام می آورند – منتشر کرده ایم.

لسلی اسکلیر بحث می کند که آیا تعاونی ها بدیلی برای سرمایه داری هستند یا اقتباسی از آن؟

بی تردید، یکی از نظریه پردازان و دست اندرکاران پل سینگر سرشناس، دبیر ملی اقتصاد همبستگی در دولت برزیل است.

همان طور جنبش تعاونی که از مصاحبه ای که توسط مجله گفتگوی جهانی ترتیب داده شده بر می آید، سینگر پیامبر رویاپردازی نیست- به نظر او تعاونی ها وسیله ای برای حفظ نوعی معیشت برای فقرا هستند.

سرآخر، پنج ادای احترام به ولادیمیر یادوف را آوردیم، کسی که سال گذشته فوت کرد از پیشگامان باشهامت جامعه شناسی شوروی که به طرز ماهرانه ای محدودیت های نظم شوروی را عقب راند. یادوف در بحث های جامعه شناسی پساشوروی به عنوان یک بازیگر کلیدی باقی ماند.

او در طول زندگی حرفه ای خود جهان وطن گرایی بود که به عنوان معاون ریاست انجمن بین المللی جامعه شناسی در بین سال های 94-1990 خدمت کرد. درگذشت او که برای دانشجویان و همکاران بسیار محبوب بود، عمیقا مایۀ سوگواری است.

دانلود رایگان مجله گفتگوی جهانی – pdf

دانلود کتاب صوتی فوائد گیاهخواری کتاب صوتی فوائد گیاهخواری صادق هدایت

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ده رمان عاشقانه معروف جهان

معرفی ده رمان عاشقانه معروف جهان

بررسی ده رمان عاشقانه معروف جهان سایت سلام صدا با آدرس hiword.ir یک کتابخانه صوتی است که در آن کتاب صوتی، شاهکارهای ادبیات ایران و جهان، کتاب صوتی آثار تاریخی مشهور در مورد تاریخ ایران و جهان و رمان و داستان هایی در موضوعات مختلف ارائه میشود. همچنین کتاب صوتی رمان عاشقانه هم در این سایت ارائه می شود. در این بخش به بررسی ده رمان عاشقانه معروف جهان یا به عبارتی بهترین رمان های عاشقانه جهان می پردازیم. معرفی ده رمان عاشقانه معروف جهان غرور و …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 4895 بازدید بدون دیدگاه