کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث نوشته دونا کراس داستان زنی که با لباس و رفتار مردانه بر تخت پاپ نشست

کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث نوشته دونا کراس

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

یوحنا پاپ مونث یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین شخصیت های تاریخ مغرب زمین و در عین حال از جمله بزرگانی است که دانش ما درباره اش بسیار اندک و ناچیز است.
اکثر مردم هرگز حتی نام او را هم نشنیده اند و آنان که این نام را می شناسند، شخصیت یوحنای مونث را افسانه می دانند.
داستان کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث مربوط به اوایل قرن نهم و آغاز قرون وسطی در ایتالیا است؛ زمانی که موقعیت زن بسیار نازل بود.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 675mb
30,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث نوشته دونا کراس داستان زنی که با لباس و رفتار مردانه بر تخت پاپ نشست

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث نوشته دونا کراس مترجمین: جواد سیداشرف و سیمین کاظمی (کتاب صوتی تاریخی)

داستان کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث

رمان تاریخی یوحنا پاپ مونث داستان اولین و تنها زنی به نام Pope Joan است که با لباس و رفتار مردانه بر تخت پاپ اعظم تکیه زد!

این اثر فمینیستی نیست هر چند درباره زنان قدرتمندی است که با وجود موانعی که در جوامع‌شان بر سر راه دارند، خودشان را نشان می‌دهند و دست از تلاش برای تعالی برنمی‌دارند.

این زن خود را در موقعیت‌های گوناگون به عنوان مرد جا می‌زند و با کسوتی مردانه در اجتماع ظاهر می‌شود.وی مانند مردان پیشرفت می‌کند، پا به پای آنان عالم می‌شود و رتبه می‌گیرد…

یوحنا پاپ مونث یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین شخصیت های تاریخ مغرب زمین و در عین حال از جمله بزرگانی است که دانش ما درباره اش بسیار اندک و ناچیز است.

اکثر مردم هرگز حتی نام او را هم نشنیده اند و آنان که این نام را می شناسند، شخصیت یوحنای مونث را افسانه می دانند.

کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث نوشته دونا کراس
کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث

داستان کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث مربوط به اوایل قرن نهم و آغاز قرون وسطی در ایتالیا است؛ زمانی که موقعیت زن بسیار نازل بود.

این کتاب از زبان آلمانی ترجمه و در دهه 90 نوشته شده و تا اواسط سال 2005 از پر‌فروش‌های اروپا و آمریکا بوده است و نخستین کتاب دونا کراس است که در ایران منتشر می‌شود.

یادداشت دونا کراس در معرفی کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث

پاپ یوحنای مونث یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین شخصیت های تاریخ مغرب زمین و در عین حال از جمله بزرگانی است که دانش ما درباره‌اش بسیار اندک و ناچیز است.

اکثر مردم هرگز حتی نام او را هم نشنیده اند و آنان که این نام را میشناسند، شخصیت یوحنای مونث را افسانه میدانند.

اما در برهه ای از تاریخ به مدت هشتصد سال از اواسط قرن نهم تا اوایل قرن هفتم سلطنت روحانی پاپ یوحنای مونث موضوعی آشکار و بر همگان معلوم بود و واقعیتی تاریخی محسوب می‌شد.

اما در قرن هفدهم نهاد های مختلف کلیسای کاتولیک که خود را در معرض حملات فزاینده ی پروتستانیسم در حال رشد میدیدند، تلاش مشترکی را سازمان دادند که هدف آن نابود کردن تمام اسناد تاریخی و افشاگرانه درباره‌ی یوحنا مونث بود.

نویسنده در ر ادامه از اسناد و مدارکی صحبت میکند که نشان دهنده ی وجود حقیقی یوحنا است.

با توجه به آن بی سوادی گسترده و فقر منابع مکتوب زمان یوحنا و همچنین تلاش کلیسا برای از بین بردن اسناد تاریخی وجود او، چرا که یوحنا در قرن نهم میلادی، در یکی از تاریک ترین اعصار اوایل قرون وسطا زندگی میکرده است.

کراس میگوید: با آنکه در نوشتارم عمدتا به واقعیات اثبات شده تاریخی استناد کرده ام اما برخی از رویداد های مشروح در این کتاب ساخته‌ی ذهن من است.

درباره‌ی سال های کودکی و نوجوانی یوحنا تقریبا هیچ اطلاعی در دست نیست، تنها چیزی که میدانیم این است که اهل شهر کوچک اینگل هایم بود.

پدری انگلیسی تبار داشت و چندین سال را به عنوان طلبه و راهب در صومعه فولدا گذرانده بود.

بنابراین من بعنوان نویسنده چاره ای نداشتم جز اینکه با توجه به داده های اندک، فضا های خالی دوران نوباوگی و نوجوانی او را با تصورات خود و اطلاعات مربوط به آن دوره‌ی خاص تاریخی پر کنم.

کراس از شرایط اجتماعی آن روزگار برای زنان مینویسد

زندگی در چنان دوران نا ارامی برای زنان به ویژه دشوار بود، در این دوران، عصر بسیار زن ستیزی بود که اظهارات و نوشته های شیوخ کلیسایی نامداری چون سن پل یا ترتولیان در ضدیت با جنس زن، نشانگر گوشه‌ای از آن است:

مگر نمیدانی که تو حوایی؟ تو دروازه‌ی شیطانی، تو همان مار روی درختی، تو نخستین عاصی بر حکم قانون خدایی، تو آنی که توانستی کسی را وسوسه و از راه به در کنی که شیطان جرات نزدیک شدن به او را نداشت. و به خاطر میرایی و مرگ، مرگی که تو لایق و مستحق آنی، بود ک حتی پسر خدا هم ناچار به مردن شد.

مردم بر این باور بودند که خون حیض شراب را ترش، میوه ها را فاسد، و تیغه ی فولادین شمشیر را کند میکند، باعث زنگ زدن آهن میشود و زخم گاز گرفتگی سگ را به زهری آلوده میسازد که پاد زهری ندارد، زنان را صرف نظر از معدود استثنائات جنسی ناجور و پست و ضعیف میدانستند و مطابق با همین ارزیابی هم با آنان رفتار میکردند.

جنس مونث از هیچ حق قانونی و از جمله حق مالکیت خصوصی برخوردار نبود، مردان قانونا حق داشتند زنان را بیازارند و کتک بزنند، تجاوز به زنان از نظر حقوقی، نوعی دزدی ساده و سبک محسوب میشد.

زنان از حق تحصیل و کسب علم محروم بودند، چون یک زن عالم و دانشمند نه تنها موجودی غیرعادی و بر خلاف ذات طبیعت بود، بلکه افزون بر این، موجودی خطرناک محسوب میشد.

در چنین روزگاری است که یوحنا برای آنکه علاقه به تحصیل و دانستن دارد طرد میشود، و از طرف پدر شکنجه میشود.

شرح سختی های یوحنا و تلاش هایش برای به دست اوردن علم و عقل در کتاب یوحنا پاپ مونث آمده است.

یوهانا انگلیکوس که با نام برادر خود یوهانس انگلیکوس حتی به مقام پاپ هم میرسد.

این کتای ۸۳۲ صفحه ای با رخ داد تولد یوحنا آغاز میشود، آن جا که پدر تولد دختر را به خاطر گناه مادرش میداند و همسرش را سرزنش میکند.

یوحنا به خاطر هوش سرشارش و علاقه اش به علم بعد ها مورد شکنجه تا سرحد مرگ قرار میگیرد.

تحصیل او به همراه برادر در خانه توسط یک کشیش دلسوز رهگذر، تحصیل او در مدرسه، ادامه تحصیل با هویت برادر و جنسیت او، تحصیل ‌طب و حصول جایگاه پاپ در این کتاب شرح داده شده است.

سرانجام پاپ مونث توسط مردم انتخاب میشود، حکومت عادلانه را آغاز میکند، به آبادی محله های فقیر میپردازد و عاشق میشود.

کتاب صوتی یوحنا پاپ مونث سرگذشت زنی که برای یافتن علم و عدالت تلاش میکند در زمانه ای که بسیاری از کشیش ها و اعضای کلیسای رم سواد خواندن و نوشتن ندارند، شنیدنی است.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین رمان های تاریخی ایران-معرفی 25 رمان تاریخی ایران

بهترین رمان های تاریخی ایران

در این نوشته بهترین رمان های تاریخی ایران- معرفی 25 رمان تاریخی ایران را بر اساس استقبال مخاطبین و رای و نظر منتقدین و صاحبنظران عرصه ادبیات معرفی شده است ، اما قبل از آن شرح مختصری در مورد ژانر ادبی رمان تاریخی تقدیم می گردد. رمان تاریخی یکی از گونه های  ادبی پرطرفدار است که تاریخ را با داستان روایت می کند ، داستانی که براساس زندگی و سرگذشت قهرمانان و شخصیت های تاریخی و با حضور شخصیت های خیالی در یک دوره تاریخی نوشته می‌شود …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 4556 بازدید بدون دیدگاه