کتاب صوتی چه گوارا زندگی انقلابی اثر جان لی اندرسن

کتاب صوتی چه گوارا زندگینامه صوتی اثر جان لی اندرسن 2

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

این کتاب کامل‌ترین زندگی‌نامه چه‌گوارا به شمار می‌رود و زندگی استثنایی این انقلابی جذاب را که رویای حماسی‌اش خاتمه دادن به فقر و بی‌عدالتی در امریکای لاتین به وسیله انقلاب مسلحانه بود، دنبال می‌کند؛ از دوران مرفه کودکی تا میدان‌های نبرد انقلاب کوبا، از تالارهای قدرت در دولت کاسترو تا شکست در مبارزات کنگو و جان باختن در بولیوی.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP
40,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی چه گوارا زندگی انقلابی اثر جان لی اندرسن

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی چه گوارا زندگی انقلابی اثر جان لی اندرسن (زندگینامه صوتی)

کتاب صوتی چه گوارا خوانشی است از کتابی به همین نام Che Guevara: A Revolutionary Life-  Jon Lee Anderson

جان لی اندرسن، حرفه خبرنگاری را در دهه هفتاد میلادی در امریکای لاتین آغاز کرد.

او اکنون خبرنگار و عضو ثابت کادر نویسندگان نشریه نیویورکر است و او را خبرنگار خبرنگاران لقب داده‌اند.

شیوه نگارش اندرسن و تعهد او به ارائه گزارش‌های مستند، که بازتابی از موقعیت ممتاز حرفه‌ای اوست، چشم‌اندازی کم‌نظیر از زندگی چه‌گوارا و همچنین تاریخ اجتماعی و سیاسی امریکای لاتین در اختیار خواننده می‌گذارد.

این کتاب که در پانزده زبان زنده دنیا به چاپ رسیده است، کامل‌ترین زندگی‌نامه چه‌گوارا به شمار می‌رود و زندگی استثنایی این انقلابی جذاب را که رویای حماسی‌اش خاتمه دادن به فقر و بی‌عدالتی در امریکای لاتین به وسیله انقلاب مسلحانه بود، دنبال می‌کند؛ از دوران مرفه کودکی تا میدان‌های نبرد انقلاب کوبا، از تالارهای قدرت در دولت کاسترو تا شکست در مبارزات کنگو و جان باختن در بولیوی.

ویژگی نسخه فارسی این کتاب تحقیقات مضاعفی است که مترجم ایرانی آن با ارجاع به کتاب، در سفرهایی به امریکای لاتین و اروپا و مصاحبه با شخصیت‌های آن انجام داده است.

ارنستو چه گوارا (تولد 1928 و درگذشت 1967 ) که بیش‌تر به‌نام اِل‌چه شناخته می‌شود، پزشک، چریک، سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست زادهٔ آرژانتین و یکی از شخصیت‌های اصلی انقلاب کوبا بود.

چهره و ظاهر او بطور فراگیر به عنوان یکی از نمادهای انقلابی بشر دوستانه و به عنوان یک نشان جهانی شناخته شده در فرهنگ عامه بدل گشت.

چه گوارا به عنوان یک دانشجوی جوان پزشکی گوارا سراسر آمریکای جنوبی را سفر کرده و پس از مشاهده فقر، گرسنگی و بیماری روحیه مبارزه در وی پدیدار گشته بود.

کتاب صوتی چه گوارا

چه گوارا و فیدل کاسترو

و در ادمه در زندگینامه صوتی چه گوارا زندگی انقلابی خواهید شنید که:

پس از آن چه گوارا در مکزیکو سیتی با رائول و فیدل کاسترو دیدار کرد و به جنبش ۲۶ ژوئیه آن‌ها پیوست و با کشتی گِرَنما با هدف سرنگون کردن دیکتاتور کوبایی فولخنثیو باتیستا که مورد حمایت ایالات متحده بود، عازم سفر دریایی به کوبا شد.

بر اساس آنچه کتاب صوتی چه گوارا زندگی انقلابی میشنوید چه گوارا خیلی زود به چهره‌ای مشهور و برجسته در میان انقلابی‌ها تبدیل شد، سپس به درجه فرمانده دوم ارتقاء یافت و نقش کلیدی در طی دو سال مبارزات پیروزمندانه چریکی شورشیان علیه باتیستا ایفا کرد که در نهایت به سرنگونی رژیم باتیستا انجامید.

پس از انقلاب کوبا، گوآرا عهده‌دار نقش‌های کلیدی متعددی در دولت جدید شد؛ که از آن‌ها می‌توان به بررسی درخواست‌های تجدید نظر و تیرباران برای افرادی که به جرم جنایت جنگی در طی دادگاه‌های انقلاب محکوم شده بودند، اصلاحات ارضی زمین‌های کشاورزی به عنوان وزیر صنایع، کمک و هدایت کمپین موفق سواد آموزی، فعالیت در دو سمت ریاست بانک ملی و مدیر آموزشی نیروهای مسلح کوبا و انجام سفرهای بین‌المللی به عنوان سفیر کوبای سوسیالیستی اشاره کرد،

او یک نویسنده فعال و خاطره نویس بود، از آثار او می‌توان به کتاب راهنمای جنگ چریکی یا کتاب پرفروش خاطرات موتور سیکلت که دربارهٔ سفرهایش با موتور سیکلت در آمریکای لاتین است، اشاره کرد.

چه گوآرا در سال ۱۹۶۵ میلادی کوبا را به قصد صدور انقلاب ترک کرد، تلاش او ابتداً در کنگو کینشازا و سپس در بولیوی ناکام ماند و در نهایت در همان‌جا توسط نیروهای نظامی بولیوی با کمک سازمان سیا دستگیر و به سرعت تیرباران شد.

کتاب صوتی چه گوارا (زندگینامه صوتی) به مدت 50 ساعت فایل mp3 در دو فایل zip آماده دانلود است.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

لئو تولستوی

زندگی و آثار تولستوی خالق جنگ و صلح

تولستوی خالق جنگ و صلح بزرگترین رمان در ادبیات روسیه بود. کتابی که بسیاری  ما هم آنرا خوانده و لذت برده ایم. روزشمار زندگی تولستوی لئو تولستوی Leo Tolstoy در خانواده ای اشرافی و ثروتمند، در دهکده یاسنایا پالیانا در 160 کیلومتری جنوب مسکو متولد شد. او مادرش را در دو سالگی و پدرش را در نه سالگی از دست داد و زیر نظر دیگر افراد خانواده و مربیان خارجی تربیت یافت. تولستوی در سال 1844 در دانشگاه به تحصیل زبان های شرقی و حقوق پرداخت و در …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 6818 بازدید بدون دیدگاه