کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم نوشته زویا پیرزاد

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم نوشته زویا پیرزاد

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش می‌کنم نوشته خانم زویا پیرزاد یکی از پرفروش‌ترین و در فهرست آثار داستانی ایران که تا کنون بیش از 70 بار تجدید چاپ شده است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 133MB
25,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم نوشته زویا پیرزاد

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم نوشته خانم زویا پیرزاد یکی از پرفروش‌ترین و در فهرست آثار داستانی ایران

یکی از دلایل پرفروش شدن این کتاب ، فضای زنانه و دغدغه‌های قهرمان داستان بود که به‌شدت مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و حتی جایزه کتاب سال را هم دریافت کرد.

فصل بندي هوشيارانه و توجه شديد به جزئيات و در عين حال خودداري از تحميل كردن توضيحات اضافي کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم را به داستاني خواندني و جذاب تبديل كرده است.

درباره کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم

راوي قصه با اين كه شخصيت اصلي داستان است زنی است به شدت خوددار و كلنجار رفتن هاي ور خوشبين او با ور بدبينش عمق بيشتري به شخصيت او مي دهد و مجال بيشتري براي تامل او به روي جزئيات و نشان دادن واكنش هاي او ايجاد مي كند.

او جاي درستي ايستاده است تا بتواند همه ي آن چه را كه در دور و برش مي گذرد به خوبي ببيند و براي ما تعريف كند و سهم زيادي از روايت را به خودش اختصاص نمي دهد.

گزارشي كه از مراسم سالگرد قتل عام ارمنيان در 24 آوريل در سالن اجتماعات مدرسه ی بچه ها به دست مي دهد (فصل 21) و يا توصيف دقيقي از هجوم ملخ ها درست همان روزی كه اميل آمده است تا حرف مهمی با راوي بزند (فصلهاي 36 و 37) شايد درخشان ترين فصلهاي اين رمان باشد و پيداست كه بدون مراقبت و بدون وسواس و بدون بازنويسی هاي مكرر و بدون يك انگيزه ي قوی براي نوشتن رمان نمي توان به چنين دستاوردهايي رسيد.

ماجرای کتاب در یکی از محله های شهر آبادان شروع می شود جایی که زن ارمنی به نام کلاریس آیوازیان همراه با شوهر و سه فرزندش (دو تای آن ها دو قلو هستند) زندگی می کنند.

شوهر کلاریس در شرکت نفت آبادان مشغول به کار است، به همین دلیل شرکت نفت به آن ها خانه ای سازمانی داده است که بتوانند در آن زندگی کنند.

راوی داستان خود کلاریس است او زنی خانه دار است که تمام عمر خود را صرف بچه داری و کارهای خانه می کند.

او در این کتاب از ماجراها و اتفاقاتی که بین او و همسایه هایش افتاده سخن می گوید، اینکه او چگونه در عین متاهل بودن عاشق مردی در همسایگی شان می شود و تصور می کند که او مرد رویاهاش است.

در برخی از قسمت های این رمان شاهد حرف زدن کلاریس با خودش هستیم که زیبایی این داستان را چندین برابر می کند.

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم یک کلاسیک است و جملات این کتاب به شکل نثر روان بیان شده است و همچنین یک داستان خیالی است و شخصیت های این داستان واقعی نیستند.

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم نوشته زویا پیرزاد
کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم نوشته زویا پیرزاد

جوایز و افتخارات کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم

نکوداشت‌های کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم

  •  داستانی ساده اما تأثیرگذار. (Complete Review)
  •  زویا پیرزاد، ستاره‌ی ادبیات ایران، زندگی روزمره را با نثر درخشان خود به سطحی بالاتر می‌رساند. (Elle)
  •  پیرزاد با لطافت طبع و دقت می‌نویسد و به شکلی استادانه، تصویری از روتین‌ها و ریتم زندگی روزمره در یک شهر را خلق می‌کند. (New Internationalist)

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش میکنم به مدت 9:40 در یک فایل زیپ به حجم 133 مگابایت آماده دانلود است


با زویا پیرزاد بیشتر آشنا شویم

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش می‌کنم نوشته زویا پیرزاد
خانم زویا پیرزاد- نویسنده کتاب چراغ ها را من خاموش میکنم

زویا پیرزاد نویسنده ارمنی ساکن ایران ، متولد آبادان و همان جا هم تحصیل کرده است، او در جوانی به تهران آمد و در این شهر ازدواج کرد و اکنون دو پسر به نام‌های شروین و ساشار دارد. زویا در حال حاضر به کشور آلمان مهاجرت کرده است.

او در دهه‌ی هفتاد سه مجموعه داستان کوتاه به نام‌های مثل همه عصرها ، طعم گس خرمالو و روز مانده به عید پاک منتشر کرد و با استقبال قابل قبولی مواجه شد.

خانم زویا پیرزاد در سال 1380 اولین رمان خود با نام چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم چاپ کرد و این کتاب تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آثار داستانی دهه‌ی هشتاد شمسی در ایران شد و نام پیرزاد را در محافل ادبی بر سر زبان‌ها انداخت.

در آن سال‌ها رمان چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم برنده‌ی جوایز ادبی معتبر می‌شد و رمان دیگر او به نام  عادت می‌کنیم  هم طرفداران بسیاری دارد و نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

همچنین زویا پیرزاد بسیاری از آثار خود را به زبان فرانسوی ترجمه کرده است.

کتاب های خانم زویا پیرزاد

  • چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم-رمان ، برنده جایزه بیست سال ادبیات داستانی در سال ۱۳۷۶
  • عادت می‌کنیم -رمان
  • طعم گس خرمالو– داستان کوتاه
  • داستان کوتاه پرلاشز
  • داستان یک روز مانده به عید پاک -به زبان های انگلیسی، فرانسوی و گرجی ترجمه و منتشر شده‌ است
  • کتاب سه داستان شامل داستان های کوتاه لکه ها ، آپارتمان ، پرلاشز ، سازدهنی و طعم کیلاس

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های نویسنده : زویا پیرزاد

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

پرفروش ترین رمان‌های ایرانی در ۵ دهه اخیر

بهترین رمان های ایرانی در 5 دهه اخیر

بهترین رمان های ایرانی در پنجاه سال اخیر و پرفروش ترین های آنها؛ از پرسش هایی است که بسیاری از اهل مطالعه به ویژه دوستداران رمان های ایرانی می خواهند بدانند ، چرا که این مطلب به نوعی ذائقه و سلیقه داستان خوانی جامعه را مشخص میکند و از طرفی پرطرفدارترین رمان های فارسی مشخص می شوند ادبیات و جامعه، هر دو در حال تحرک و تحول هستند و بر هم تاثیر متقابل می‌گذارند؛ نویسنده تحت تاثیر محیط و زمانی است که در آن زندگی می‌کند و …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 3366 بازدید بدون دیدگاه