کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت و ترجمه بیژن اشتری ، زندگینامه‌ خواندنی و جذاب بنتو موسولینی دیکتاتور و رهبر فاشیسم ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 1000مگابایت
40,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت و ترجمه بیژن اشتری، زندگینامه‌ خواندنی و جذاب بنیتو موسولینی دیکتاتور و رهبر فاشیسم ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم است.

کریستوفر هیبرت نویسنده کتاب صوتی موسولینی متخصص تاریخ ایتالیا است و انبوهی از واقعیت‌های تاریخی و احساسی در زندگی دیکتاتور ایتالیا را با روایتی دراماتیک و داستانی در اختیار مخاطب گذاشته است.

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه با سبک نوشتاری عالی و ضرباهنگی نفس‌گیر و در مایه رمان های پلیسی نگاشته شده و علیرغم آشنا کردن خواننده با موارد تاریخی و سیاسی ،تمرکز اصلی آن بر شخصیت موسولینی را مدنظر قرار داده و در واقع یک نوع درونکاوی شخصیتی درباره این شخصیت تاریخی انجام شده است.

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه به مدت 34 ساعت آماده دانلود است

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت

در باره بنیتو موسولینی

بنیتو موسولینی Benito Mussolini در سال ۱۸۸۳ به دنیا آمد و در سال ۱۹۴۵ اعدام شد و از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۳ نخست‌ وزیر ایتالیا و رهبر جمهوری اجتماعی ایتالیا در دوران حکومت حزب فاشسیت در این کشور بود.

موسولینی از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۴ عضو پیشروی هیئت ملی حزب سوسیالیست ایتالیا (PSI) بود، اما به خاطر طرفداری از مداخله نظامی در جنگ جهانی ، از PSI اخراج گردید.

پس از مدتی PSI را محکوم نمود، دیدگاه‌های وی حالا بر محور میهن‌پرستی متمرکز شده بودند نه سوسیالیسم، و بعدها جنبش فاشیسم را پایه گذاشت که با مساوات‌خواهی و جنگ طبقاتی به ستیز برخاست.

در نتیجهٔ راهپیمایی به سوی رم در اکتبر ۱۹۲۲، بنیتو بدل به جوان‌ترین نخست‌وزیر ایتالیا تا آن زمان شد.

پس از به در کردن تمامی مخالفت‌های سیاسی از طریق پلیس مخفی اش و منع اعتصابات کارگری، موسولینی و مریدان وی از طریق یک سری قوانین که ملت را به حالت تک حزبی سوق دادند، قدرت خود را استوار ساختند.

در پنج سال، بنیتو دیکتاتور ایتالیا  قدرتی هم به وسیلهٔ اقدامات قانونی و هم غیر معمول بنا کرد و تشنهٔ ایجاد یک دولت تمامیت‌خواه (توتالیتر) شد.

در سال ۱۹۴۰ ایتالیا رسماً وارد جنگ جهانی شد و قسمت‌هایی از جنوب شرقی فرانسه، جزیره کرس و تونس را متصرف شد.

تهاجم آلمان به شوروی و حملهٔ ژاپن به پرل هاربور (که سبب ورود ایالات متحده آمریکا به جنگ در کنار متفقین شد) موسولینی را واداشت که یک ارتش ایتالیایی را به روسیه گسیل دارد و به ایالات متحده اعلان جنگ دهد.

با شکست آلمان در خاک روسیه در ۲۵ ژوئیه سال ۱۹۴۳شورای عالی فاشیسم به موسولینی رأی عدم اعتماد داد؛ و پادشاه او را برکنار کرده و بازداشت شد اما توسط چتربازان آلمان از اسارت گریخت.

با شکست کامل متحدین (آلمان ، ایتالیا ، ژاپن) در جنگ جهانی ، بنیتو و معشوقه‌اش کلارا پتاچی Clara Petacci تلاش کردند که به سوئیس ب فرار کنند اما توسط پارتیزان‌های کمونیست ایتالیایی دستگیر و به صورت خودسرانه تیرباران شدند.

جسد وی به میلان برده شد، جایی که از سقف یک پمپ بنزین آویزان شد تا مرگ وی به تأیید عموم برسد.



از مقدمه مترجم کتاب صوتی موسولینی

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه توسط بیژن اشتری به فارسی برگردانده شده است و مترجم در باره این ترجمه می گوید:

در ترجمه کتاب در رابطه با شخصیت‌های سیاسی به این توجه داشتم که نخست مطالعه آن راحت باشد و همچنین تنها بیان تاریخ صرف نباشد.

کتاب جذابیت و قابلیت خاصی برای مخاطب دارد به دلیل روند دراماتیک و داستانی که نویسنده به کار برده است، اگرچه تا کنون ترجمه‌های بسیاری از زندگینامه موسولینی انجام شده که چندان جذابیتی برای مخاطب ندارد، اما کتاب کریستوفر هیبرت، این ویژگی را دارد که دراماتیک و داستانی است و به دلیل همین ویژگی بازچاپ‌های متعددی دارد.

خواننده‌ای که الزاما چندان با تاریخ جهان آشنا نیست و این کتاب می‌تواند به طور نسبی با خواننده ارتباط برقرار کند.

دانلود کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) 

کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) اثر هرالدو مونیز

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...