کتاب صوتی ملت عشق نوشته الیف شافاک

کتاب صوتی ملت عشق نوشته الیف شافاک

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی ملت عشق با دو خوانش حرفه ای و متفاوت، هر کدام به مدت 14 ساعت تقدیم علاقمندان آثار عرفانی میگردد
این کتاب داستان زندگی آرام و یکنواخت زنی در غرب است که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود. خانم شفق نویسنده ترک کتاب ، شرح رابطه عارفانه شمس و مولانا را به شیوه ای رمان گونه و بسیار جذاب روایت کرده است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 195+230MB
35,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی ملت عشق نوشته الیف شافاک

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی ملت عشق نوشته الیف شافاک خوانشی است از رمان پرفروش  «ملت عشق» با نام اصلی چهل قاعده عشق و عنوان انگلیسی The Forty Rules of Love Front Cover Elif Shafak

الیف شافاک نویسنده کتاب صوتی 10 دقیقه و 38 ثانیه در این دنیای عجیب اثر الیف شافاک نویسنده ی ترک و خالق ملت عشق

ملت عشق داستان دلدادگی و رهایی است.

داستان زندگی آرام و یکنواخت زنی در غرب است که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود.

«اللا روبینشتاین» چهل‌ساله در بیست سال اخیر همه‌ی زندگی‌اش را با توجه به زندگی زناشویی‌اش تنظیم کرده بود.

تنها دلیل و عاملی که سمت و سوی زندگی‌اش را تعیین می‌کرد، خانه و آسایش خانواده‌اش بود.

تا اینکه بعد از بیست سال زندگی مشترک یک روز صبح خود را از بند این زندگی آزاد کرد و تک‌وتنها به سفری رفت که پایانی نامعلوم داشت.

شاید عشق تنها دلیلی بود که «اللا» را از زندگی آرام و تکراری‌اش جدا کرد و در مسیری متلاطم قرار داد.

شنیدن کتاب صوتی ملت عشق به همه علاقمندان آثار عرفانی توصیه میشود

کتاب صوتی ملت عشق با دو خوانش و راویت حرفه ای و زیبا ، هر کدام به مدت 15 ساعت فایل صوتی فایل MP3 در دسترس علاقمندان  قرار میگیرد

کتاب صوتی ملت عشق نوشته الیف شافاک

در بخشی از کتاب صوتی ملت عشق  می‌شنویم: 

«خیلی وقت پیش بود. به دلم افتاد رمانی بنویسم. ملت عشق. جرئت نکردم بنویسمش. زبانم لال شد، نوک قلمم کور. کفش آهنی پایم کردم. دنیا را گشتم. آدم‌هایی شناختم، قصه‌هایی جمع کردم. چندین بهار از آن زمان گذشته. کفش‌های آهنی سوراخ شده؛ من اما هنوز خامم، هنوز هم در عشق همچو کودکان ناشی…

مولانا خودش را “خاموش” می‌نامید؛ یعنی ساکت.هیچ به این موضوع اندیشیده‌ای که شاعری، آن هم شاعری که آوازه‌اش عالمگیر شده، انسانی که کار و بارش، هستی‌اش، چیستی‌اش، حتی هوایی که تنفس می‌کند، چیزی نیست جز کلمه‌ها و امضایش را پای بیش از پنجاه هزار بیت پرمعنا گذاشته، چطور می‌شود که خودش را “خاموش” بنامد؟

کائنات هم مثل ما قلبی نازنین و قلبش تپشی منظم دارد.

سال‌هاست به هر جا پا گذاشته‌ام آن صدا را شنیده‌ام.هر انسانی را جواهری پنهان و امانت پروردگار دانسته‌ام و به گفته‌هایش گوش سپرده‌ام.شنیدن را دوست دارم؛ جمله‌ها و کلمه‌ها و حرف‌ها را… اما چیزی که وادارم کرد این کتاب را بنویسم، سکوت محض بود.

اغلب مفسران مثنوی بر این نکته تاکید می‌کنند که این اثر جاودان با حرف ب شروع شده است.

نخستین کلمه‌اش “بشنو!” است. یعنی می‌گویی تصادفی است شاعری که تخلصش “خاموش” بوده، ارزشمندترین اثرش را با “بشنو” شروع می‌کند؟ راستی، خاموشی را می‌شود شنید؟همه‌ی بخش‌های این رمان نیز با همان حرف بی‌صدا شروع می‌شود.

نپرس “چرا؟” خواهش می‌کنم. جوابش را تو پیدا کن و برای خودت نگه دار. چون در این راه‌ها چنان حقیقت‌هایی هست که حتی هنگام روایتشان هم باید به مثابه‌ی راز درآیند.»

کتاب صوتی ملت عشق  در پنج بخش خاک، آب ، باد،آتش و خلا، از زبان مولانا، شمس، شاگردان خانقاه و راویان دیگر بیان و لابه­لای کتاب زاهارا، داستان زندگی اللا آورده شده است . در بخش خاک داستان زندگی شمس پیش از آشنایی با مولانا که نویسنده او را شکسپیر عالم اسلام مینامد روایت میشود.

کتاب صوتی ملت عشق نوشته الیف شافاک

خلاصه کتاب صوتی ملت عشق :

کتاب صوتی ملت عشق با داستان زندگی اللا روبینشتاین، زنی خانه­ دار در آمریکا شروع می شود.

اللا آرزو دارد منتقد سرشناس کتاب بشود اما هرگز حرفهای کار نکرده، در تمام زندگی متاهلی بیست ساله­اش اولویت را به همسر دندانپزشک و فرزندان خود داده، اما همچنان کرم کتاب است!

مدتهاست علاقه­ای به همسرش ندارد، خیانت­ های پی­درپی همسرش را بی ­اهمیت جلوه می­دهد اما از تظاهر به نفهمیدن به شدت آزرده و خسته است.

کاری در یک انتشارات پیدا می­کند.باید کتابی درباره­ی مولوی و دوست صوفی­اش شمس بخواند و گزارش مفصلی درباره­اش بنویسد.

سه هفته فرصت دارد ، علاقه ای به خواندن کتابی از یک نویسنده ی ناشناس با موضوع تصوف و عرفان متعلق به هشتصد سال پیش ندارد اما گاهی تحولات بزرگ در بی علاقه­ای رخ می­دهند.با بی­ میلی ویراستاری کتاب را می پذیرد تا در چهل سالگی با دختران بیست ساله برای به دست آوردن یک شغل بجنگد.

کتاب ملت عشق نام دارد، اولین کتاب نویسنده ی هلندی به نام عزیز زکریا زاهاراست و با بیتی از مولانا شروع می­شود:

” ملت عشق از همه دین­ها جداست عاشقان را ملت و مذهب خداست”

اللا کتاب را شروع می کند، هم زمانی ازدواج دختر بیست ساله اش که ادعا می کند عاشق شده و موضوع کتاب اللا را بیش از پیش با خودش درگیر می­کند.

” هرقدر هم که پا به زمین می­کوبد و انکار می کند،هر قدر هم که بر ضدش از این در و آن در حرف بزند، مدت هاست جایی در اعماق وجودش محتاج عشق است، در حسرتش می­سوزد.”

حس می­کند کتاب بی دلیل به زندگیش وارد نشده است. زاهارا اللا را مخاطب خاص خود قرار می­دهد: ” شمس می گوید من آن طوفانم که در جهتی می­وزد که خود بخواهد. شاید حالا خواسته به سمت قلب شما بوزد. امتحانش کنید!”

کتاب صوتی ملت عشق  در پنج بخش خاک، آب ، باد،آتش و خلا، از زبان مولانا، شمس، شاگردان خانقاه و راویان دیگر بیان و لابه لای کتاب زاهارا، داستان زندگی اللا آورده شده است .

در بخش خاک داستان زندگی شمس پیش از آشنایی با مولانا که نویسنده او را شکسپیر عالم اسلام می نامد روایت می­شود.

” از تبریز خارج می شود چون حتی پدرش کشف­ هایش را در عالم دیگر باور نمی­کنند. از غرب تا شرق، از شمال تا جنوب را برای حق و به دنبال حق می گردد؛ والاترین و پست ترین اعمال بشر را شاهد می­شود.

” شمس از مسافرت های خود این گونه دفاع می کند:
” درست است که خدا را با گشتن نمی توان پیدا کرد اما خدا را فقط کسانی پیدا می کنند که به دنبالش می گردند.”

در کتاب صوتی ملت عشق قواعد چهل گانه ای آمده است که شمس آن ها را این طور توضیح می­دهد.

” پس از هر تهلکه و تجربه ای به قواعدی که در هیچ کتابی نوشته نشده و فقط در دفتر جان نقش بسته قاعده ای جدید افزوده ام. بر این ها نامی گذاشته ام: چهل قاعده ی صوفی مسلکانی که دلی باز و روحی در پرواز دارند.”

قواعدی که از نظر شمس به قدر قوانین طبیعت جهانشمول و به اندازه ی آن ها اساسی اند و شاید به همین دلیل قوانین با اندازه ای بزرگتر تایپ شده اند تا راحت تر در دسترس خواننده و تاثیر گذارتر باشند.

شمس در فصل اول بزرگترین آرزویش را نه مرشد و مرید بلکه یافتن کسی می داند که تمام علمش را مثل دانه ی مروارید کف دستش بگیرد و به او تقدیم کند.

از سمرقند به خانقاهی در بغداد می­ آید تا رفیقی را که خداوند برایش برگزیده بیابد.مولانا اما در قونیه است.

عالمی مسلمان که اکثر مردم او را “سرورمان” خطاب می­کنند و در زمانی که مسیحی با مسیحی، مسیحی با مسلمان و مسلمان با مسلمان در جنگ است هزاران مرید از سرتاسر جهان دارد، در عصر تعصب ها و پیش داوری ها مولانا از معنویاتی قراگیر و صلح جو دفاع می کند و در خانه اش را به روی همه ی انسان­ها گشوده است.

مولانا خوابی می بیند و خلا زندگی مولانا کسی در خانقاهی در بغدادتعبیر می شود.شمس مولانا را و مولانا شمس را می یابد و کتاب وارد فصل دوم با نام آب می شود.

قواعد ملت عشق از چهل قاعده شمس تبریزی در کتاب ملت عشق

کتاب بدون شک از زاویه ی متفاوتی به روح شمس تبریزی و مولانا جلال الدین نگاه کرده و به همین دلیل در سال 2009 پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه معرفی شده است.

مولانا و شمس عزیز واللا جذابیت به مراتب بیشتر اتفاقاتی که در قسمت های مربوط به مولانا و شمس رخ می دهد باعث می شود تحولات اللا رفته رفته کم اهمیت تر بشود، اما اگر هنوز هم علاقه مند به پایان زندگی اللا هستید باید بگویم آشنایی اللا و عزیز در نهایت منجر به ترک همسرش می شود.

اللا در پایان کتاب می گوید” زندگی را از نو شروع کرده است و حتی پس از مرگ عزیز قصد بازگشت به خانواده­اش را ندارد”

 قواعد عشق در کتاب ملت عشق

قاعده اول عشق از قواعد چهل گانه ملت عشق : خداوند را چطور توصیف می‌کنیم؟
قاعده دوم از قواعد چهل گانه ملت عشق:

قدم گذاشتن در راه الهی با دل امکان پذیر است. عقل نمی‌تواند راهنمای خوبی باشد

قاعده سوم:
همان طور که می‌دانیم قرآن چندین سطح برای تفسیر دارد. سطح اول همان که می‌بینیم و برداشت ظاهری، سطح و برداشت دوم باطنی و سطح سوم باطن باطن و در نهایت برداشت چهارم که که عشق است و آنچنان عمیق است که روح آن را درک می‌کند و در جسم نمی‌گنجد.

قاعده چهارم:
صفات پروردگار را در تمامی ذره های این جهان می‌توان دید. هر لحظه و هرجا! او همه جا هست اگر او را بیابیم تا ابد نزدش می‌مانیم.

قاعده پنجم:
پنجمین قاعده از ۴۰ قاعده شمس تبریزی : جوهره عقل و عشق متفاوت است. عقل محتاط است و قدم به قدم راه می‌رود او نگران آسیب هاست اما عشق اینطور نیست بی‌پروا و جسور است او خود را رها می‌کند.

قاعده ششم:
مراقب زبان و حرف باشیم. بیشتر جدل و اختلاف و دشمنی ها از زبان شکل می‌گیرد. باید خودمان باشیم و ارزش زیادی برای کلمات نباید قائل شد. زبان عشق زبان بی زبانیست.

قاعده هفتم:
از لاک خود بیاییم بیرون اگر تک و تنها باشیم نمی‌توانیم به حقیقت برسیم. انسان موجودیست که فقط خود را در آینه دیگران می‌تواند پیدا و کامل سازد.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کتاب عوامل جذابیت سخنان مولوی به قلم علامه محمد تقی جعفری

کتاب عوامل جذابیت سخنان مولوی – دانلود فایل pdf

کتاب عوامل جذابیت سخنان مولوی به قلم استاد علامه محمد تقی جعفری نگاشته شده است. در قرن‌های بعد القاب مولوی و مولانا ، مولوی رومی و ملای رومی برای او به کار رفته‌ است و در بعضی از شعرهایش تخلص او را خاموش ، خَموش و خامُش دانسته اند. در باره عوامل جذابیت سخنان مولوی زبان مادری او پارسی بوده است.مولوی یکی از مشهور ترین شاعران پارسی زبان است که سخنان او در سرتاسر جهان جذابیت ویژه ای دارد. جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی از معروفترین …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 9235 بازدید بدون دیدگاه