کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند)

کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند,کتاب صوتی مری,شیطان زیبای اسکاتلند,ماری ملکه اسکاتلند

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند) داستان زیبا و هیجان انگیز مری استوارت یکی از شخصیت های برجسته تاریخ اروپا که در قرن شانزدهم از سال ۱۵۴۲ تا ۱۵۶۷ بر اسکاتلند سلطنت می کرد.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 200mb
40,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند)

کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند) نوشته جین پلیدی ترجمه هنگامه عارف‌نیا

مری Mary ( ماری ملکه اسکاتلند) معروف به مری استوارت Mary Stuart یکی از شخصیت های برجسته تاریخ اروپا است که در قرن شانزدهم از سال ۱۵۴۲ تا ۱۵۶۷ بر اسکاتلند سلطنت می کرد.

ماری که بسیار زیبا بود، چندین بار در طول زندگی خود ازدواج کرد. او مدت کوتاهی همسر فرانسیس دوم پادشاه فرانسه، بود. فرانسیس دوم، هنری استوارت، لرد دارنلی و جیمز هپبورن و ارل بوتول همسران او بودند.

ازدواج آخر او جنجالی بود چرا که ارل بوتول مضنون به قتل همسر دوم او بود. ماری در قلعه لوخ لول زندانی شد. او موفق به فرار از زندان شد. ولی ملکه الیزابت انگلستان به مدت هجده سال و نیم او را زندانی کرد. و در نهایت اعدامش کرد.

کتاب صوتی مری ، شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند)

داستان کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند)

مری در ۱۵۴۲ در اسکاتلند متولد شد و جیمز پنجم و مری گیز فرانسوی، والدین او بودند.

شش روز پس از تولدش، پدرش در گذشت. از آنجایی که او تنها وارث پدر بود، در ۱۵۴۳ در قلعه استرلینگ تاج گذاری کرد. پس از وقتی نوزاد بود، به عنوان ملکه اسکاتلند انتخاب شد.

پادشاه هنری هشتم انگلستان، پیشنهاد اتحاد انگلیس و اسکاتلند با ازدواج ماری و پسرش ادوارد را داد. این معاهده در ۱۵۴۳ امضا شد و به عنوان معاهده گرینویچ معروف بود.

پس از یک دوره ناآرامی سیاسی، معاهده گرینویچ توسط پارلمان اسکاتلند رد شد و نیروهای بریتانیا به قلمرو اسکاتلند و فرانسه حمله کردند.

ماری از همان کودکی استعدادهای زیادی داشت و این مهارت ها را با آموزش های ویژه پرورش بخشیدند.

مری در زمینه شکار، شعر، نویسندگی ، سوزن دوزی و حتی اسب سواری مهارت داشت. او زبان های اسپانیایی، فرانسوی، لاتین، یونانی و ایتالیایی را علاوه بر زمان مادری فراگرفت.

نقاشی هایی که از ماری، ملکه اسکاتلند در موزه های سراسر دنیا باقی مانده، نشان می دهد که او بسیار زیبا بوده است.

در ادامه کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند خواهید شنید ک اولین ازدواج ماری بر اساس معاهده هادینگتون در ۱۵۴۸ صورت گرفت.

پس از امضای قرارداد، ماری کوچک به فرانسه فرستاده شد و ۱۳ سال دوم زندگی اش را در آنجا گذراند.

وقتی پادشاه فرانسه از ۱۵۹ مرد، پسرش فرانسیس به تاج و تخت رسید. مری ملکه فرانسه شد تا اینکه فرانسیس در ۱۵۶۰ مرد. مری به وطنش بازگشت و در راه بازگشت خسته و غمگین، شعری دلخراش در باره این ۱۳ سال نوشت.

چهار سال پس از بازگشت، ماری با لرد هنری استوارت دارنلی Henry Stuart, Lord Darnley در کاخ هولی رود ازدواج کرد. هنری خواستار تاج شد و خواست که همراه همسرش سلطنت کند و وارث او باشد.ماری ممانعت کرد و این رابطه شکراب شد. ماری باردار شد و گفته می شد این فرزند منشی خصوصی او ، دیوید دیزو بود. دارنلی دیوید را جلوی چشمان ماری کشت. از دارنلی جدا شد، و پسرش را به عنوان وارث جدید بدنیا آورد.

در ۱۵۶۷ لرد دارنلی در باغ سلطنتی به قتل رسید. او خفه شده بود و گفته میشد که با مشورت ملکه خیانتکار به قتل رسیده است. او هم مضنون به قتل همسر سابقش شد. بعدها معلوم شد، ارل بتول که به ماری علاقمند بود، دارنلی را کشته است.

بعد از یک هفته ارل بوتول (جیمز هپبورن) تبرئه شد. وقتی ماری در راه بازگشت از ادینبورگ پس از دیدار فرزندش بود، ارل او را ربود. ماری با او ازدواج کرد و این ازدواج باعث شد ماری بدنام تر شود.

همه از اینکه او با مردی که قاتل همسرش بوده تعجب کردند. مردم علیه آنها شورش کردند و او را زنی زناکار و خیانتکار می دانستند و در قلعه لوخ لون زندانی شد.

کتاب صوتی مری شیطان زیبای اسکاتلند ( ماری ملکه اسکاتلند ) به مدت 15 ساعت به حجم 200 مگابایت آماده دانلود است.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...