کتاب صوتی مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما (پسر)

کتاب صوتی مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما (پسر)

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی مادام کاملیا خوانشی شنیدنی و جذاب از رمانی به همین نام نوشته الکساندر دوما (پسر) این رمان یکی از آثار برجسته ادبیات جهان است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 162mb
30,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما (پسر)

کتاب صوتی مادام کاملیا Camille Novel by Alexandre Dumas fils خوانشی شنیدنی و جذاب از رمان مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما (پسر)

در باره کتاب صوتی مادام کاملیا 

الکساندر دوما پسر در بیست و سه سالگی تخستین رمان خود را به نام کاملیا منتشر کرد و نام او بر سر زبان ها افتاد.

داستان در فرانسه و در میانه قرن نوزدهم واقع می شوند و روایتگر ماجرای عشق یک جوان از خانواده ای با اصل و نسب به نام آرمان دووال به معروفه ای باب روز به نام مارگریت گوتیه است.

این رمان الهامی بود از نخستین عشق پر شور دومای پسر به ماری دوپلسی، روسپی زیبا و مشهوری که مدت ها شمع محافل اشراف و ثروتمندان پاریس بود و در جوانی با بیماری سل در گذشت.

داستان با مرگ “مارگاریت” شروع می شود و کل داستان در فلش بک می گذرد.

آرمان در بستر بیماری است و برای جوانی دیگر احوالات خود و مارگاریت را روایت می کند!

علی رغم اینکه داستان بر اساس زندگی فاسد یک زن روسپی و هرزه می گذرد، کل داستان قربانگاه غیرت و تعصب است.

مرد داستان، بارها به خاطر داشتن غیرت و تعصب روی مارگاریت تخطئه و محکوم می شود. سخنرانی های مکرر مارگاریت در دفاع از شغل! خود و تحقیر غیرت آرمان به غایت مخرب است.

الکساندر دوما (پسر) مدعی است نه تنها این داستان واقعی است که استثنایی هم نیست!

مادام کامیلیا

او در پایان داستانش می نویسد:

«نمی خواهم از این داستان نتیجه بگیرم که هر زن روسپی اگر جای مارگاریت بود، به همین فداکاری تن می داد نه!

اما در این تردیدی ندارم که یکی از همین زنان روسپی ثابت کرده است که می تواند دنیای آلوده ی خود را به خاطر معبودش همه ی رنج و درد را تحمل کند و همه وجودش را به حقیقت عشق بسپارد.»

رمان مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما (پسر)، در جهان چنان شهرتی یافت که جوزپه وردی، آهنگ ساز بزرگ ایتالیا با الهام از آن اپرایی ساخت که از بهترین آثار اوست و سینمای آمریکا نیز فیلمی بر اساس این داستان تهیه کرد که گرتا گاربو، ستاره زیبای سوئدی تبار، در آن نقش مادام کاملیا را به عهده داشت و این فیلم سالها بر پرده سینمای جهان می درخشید و به این ترتیب مادام کاملیا توانست چندین نسل پیاپی را مبهوت و مسحور خود سازد و هنوز هم جاذبه ی خود را حفظ کزده است.

الکساندر دوما پسر، محصول عشق زنی خیاط به نام “کاترین لابه” با الکساندر دومای پدر (نویسنده نام آور آثاری چون سه تفنگدار، کنت مونت کریستو، ملکه مارگو، گردن بند ملکه و …) بود.

این پسر قدرت تخیل را از پدر به ارث برد و از ابتدای جوانی به نویسندگی علاقه مند شد.

پدر که پی به استعداد او برده بود، اصرار داشت او را به همکاری ادبی با خود وادارد، اما الکساندر دومای پسر می خواست در دنیای ادبیات، جدا و مستقل از پدر طبع آزمایی کند.

او کار ادبی خود را با رمان شروع کرد و سپس به نمایشنامه نویسی پرداخت: “مسئله ی پول”، “زن بیگانه”، “فرزند نامشروع” و “پدر اسرافکار” از جمله این آثارند.

در این رمان ها و نمایشنامه ها، او در توصیف زوایای گوناگون جامعه خویش بسیار موفق بوده است.

الکساندر دومای پسر در بسیاری از آثار خود به مسائل اجتماعی مانند طلاق، فرزند نامشروع (که خود یکی از آنها بود) و خطاهای زندگی زناشویی می پردازد و سعی دارد بیشتر به جنبه های اخلاقی قضایا توجه کند. کاملیا مشهورترین اثر اوست که ساخت و پرداخت بسیار زیبا و قدرتمندی دارد و چهره زن را بسیار عمیق و نافذ و تأثیر گذار تجسم بخشیده است.

بیهوده نیست که منتقدان ادبی، “مارگریت گوتیه” رادر ردیف زنان نام آور رمان های “ایبس” و “داستایوسکی” جای داده اند و نویسندگان بزرگی چون “موپاسان” و “تولستوی” این نویسنده را از بزرگترین رمان نوبسان عصر خود می دانند.

الکساندر دومای پدر در باره آثار ادبی پسر خود می نویسد:

«من برای یافتن موضوع از تخیل خود کمک می گیرم و پسرم از واقعیت الهام می پذیرد، من با چشمان بسته کار می کنم و او با چشمان باز می نویسد، من نقاشی می کنم و کار او به عکاسی می ماند.»

فهرست و مقدمه کتاب:

کتاب صوتی مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما به علاقنمدان کتاب های صوتی تقدیم میگردد.

دانلود فایل pdf کتاب مادام کاملیا

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...