کتاب صوتی لذات فلسفه نوشته از ویل دورانت

کتاب صوتی لذات فلسفه اثر از ویل دورانت مسائل اساسی زندگی و سرنوشت بشر

مشخصات محصول

  • زمان: 30 ساعت
خلاصه کتاب

کتاب صوتی لذات فلسفه (30 ساعت) اثر از ویل دورانت تاریخ نگار آمریکایی و شامل نظریات خاص ویل دورانت درباره مسائل اساسی زندگی و سرنوشت بشر است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 495
50,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی لذات فلسفه نوشته از ویل دورانت

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی لذات فلسفه اثر از ویل دورانت Will Durant ، تاریخ نگار و فلسفه دان آمریکایی است که  در سال ۱۹۲۹ میلادی نخستین بار با عنوان کاخهای فلسفه در ۹ بخش و ۱۲۷ گفتار تنظیم و منتشر شد و شامل نظریات خاص ویل دورانت درباره مسائل اساسی زندگی و سرنوشت بشر است

عنوان مطالب کتاب صوتی لذات فلسفه

  • عصر زیست شناسی
  • نسبیت اخلاق
  • روابط جنسی و اخلاق
  • تحول زناشویی
  • زیبایی چیست
  • بیان نژادی تاریخ
  • مرگ اقوام
  • آینده آمریکا
  • شراب و آزادی
  • مخارج مدینه فاضله
  • عرفان، جادوگری
  • وظیفه دین و…
ویل و آریل دورانت
ویل و آریل دورانت

ویل دورانت در این کتاب از کاربردهای فلسفه در زندگی گفته است. این که در زندگی اجتماعی و خانوادگی میشود از فلسفه استفاده کرد و مثلا در جر و بحث ها پیروز شد و این که در زندگی شخصی، چطور میشود از مسائل فلسفی لذت برد و با آنها خود را سرگرم کرد.

این کتاب از بسیاری جهات یک اثر عالی است. چرا که با در بر داشتن مباحثی از طیف گسترده ای از علوم انسانی، چون فلسفه، جامعه شناسی، روانشناسی و… تغییراتی بنیادی را در نوع نگرش خواننده به اصل زندگی، جهان اطراف و اصول حاکم بر جامعه و روابط انسانی ایجاد میکند.

بخش‌های ششم و هشتم که به صورت یک گفتگو هستند از بخش های جذاب کتاب است که مانند یک میزگرد روایت میشود و در آن شخصیتهای مهم از عقاید خود میگویند.

فصل ششم کتاب صوتی لذات فلسفه اثر از ویل دورانت : اخلاقی و غیراخلاقی

– در نظر سقراط

بزرگترین مسئله فلسفه این بود که به جای علم اخلاق دینی که به دست فلسفه ویران شده بود، علم اخلاق نوینی بر اساس طبیعی بنا کند.

یونان به رغم علمای اخلاق آن از هم گسیخته شد و دنیا با ظهور مسیحیت آماده پذیرفتن اصولی شد که به موجب آن می بایست ضعف نوع پروری و درستکاری انسان را با وعده و وعید آن جهان مستحکم ساخت.

ارسطو و بیکن

انسان موجودی ذاتا اجتماعی است …. همچنانکه بهترین حکومتها آن است که کمتر حکومت کند. نعمت آزادی در حیات، چنان بزرگ است که باید کسانی را که به همسایگان خود پیوسته دستور اخلاقی میدهند، دشمن انسان شمرد.

– بیکن و داروین و کروپوتکین از روی خوش بینی میپنداشتند که :

غرایز اجتماعی از غرایز فردی قویتر است. شاید در خانواده که فداکاری امری طبیعی است و جز عشق و ستایش به محرک دیگری احتیاج ندارد چنین باشد، اما در خارج از این دایره کوچک، دواعی نفس پرستی همچنان درجولانند و هر که بیشتر بدود مسابقه را برده است و فداکاری را برای آن قهرمانی میخوانند که نادر است؛ به همبن جهت برای تقویت دواعی اجتماعی وسایل متعددی ازقبیل دین و تربیت و انتشارات و بنای مجسمه در خیابانها بر می انگیزند.

– صنعت امروزه در مقایسه با روش وحشتناک کارخانه های صد سال قبل، رحیم و مهربان است. هر موسسه جدید، جزئی از برنامه خود را تامین آسایش قرار داده است و صنایع قسمت مهمی از عایدات خود را صرف بیمارستانها و مدارس و کتابخانه ها و تحقیقات علمی میکنند.

اگر طوفانی برخیزد، هزاران نفر به کمک میشتابند. اگر ملتی دچار قحطی شود دشمنانش به یاری بر میخیزند….

اگر اقتصاد جهانی داشته باشیم، نظم سیاسی جهانی نیز خواهیم داشت و اگر نظمی سیاسی و جهانی داشته باشیم، شروع به داشتن اخلاقی جهانی خواهیم کرد.

کتاب صوتی لذات فلسفه نوشته از ویل دورانت

خلاصه ای از فصل هشتم کتاب صوتی لذات فلسفه : ” مردان و زنان “

– در عشق، زن از مرد ماهرتر است، زیرا میل او چندان شدید نیست که دیده عقل او را ببندد، و سر اینکه از قدیم او را عاقلتر گفته اند همین است.

زنان بیشتر به دنبال ستایشها و تحسینهای مطلق و مبهم مردانند و بیشتر میخواهند که مردان به خواست آنها توجه کنند و این امر از میل آنها به لذات جنسی بیشتر است…. زن فقط وقتی زنده است که معشوق باشد و توجه به او مایه حیات اوست.

– اگر زن در عشق بر مرد برتری دارد مرد هم در دوستی از او برتر است. مردان می توانند باهم دوست شوند ولی زنان فقط می توانند با هم آشنا گردند.

مصاحبت زنان با هم سخت است و از معاشرت همدیگر ملول و آزرده می گردند و صحبت آنها برای یکدیگر فقط وقتی قابل تحمل است که از مردان گفت و گو کند.

علت اینکه بیشتر زنان کمتر دوست می شوند آن است که پس از چشیدن طعم عشق، دوستی مزه ای ندارد. عشق جزئی از مرد است ولی کل حیات و زندگی زن است.

– زن بیشتر به اشخاص علاقه مند است نه به اشیاء و اعمال. او در مسائل بحث نمیکند، بلکه درباره مردان بحث میکند، زیرا مسائل مربوط به او مردانند.

مرد به آسانی کتابی را که موجد و منبع اندیشه ای است مطالعه میکند، اما کتاب زن باید یک داستان باشد آن هم داستان یک مرد. به طور کلی زن در مرد زیبایی نمیجوید، بلکه قدرت و توانایی که نشانه حمایت است، میخواهد.

کتاب صوتی لذات فلسفه نوشته از ویل دورانت به مدت 30 ساعت و در یک فایل زیپ به حجم 495 آماده دانلود است


دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن ویل دورانت

کتاب تاریخ تمدن

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

بهترین کتاب های فلسفه از لیست بهترین کتاب های غیرداستانی به انتخاب گاردین :

بهترین کتاب های فلسفه از لیست بهترین کتاب های غیرداستانی به انتخاب گاردین

برای دوستداران آثار و کتب غیر داستانی Nonfiction در این نوشته بهترین کتاب های فلسفه از لیست بهترین کتاب های غیرداستانی به انتخاب گاردین تقدیم شده است. شایان ذکر است بهترین کتاب های فلسفه که به استناد گاردین معرفی شده اند The best nonfiction books of all time با توجه به استقبال مخاطبین و امتیاز منتقدین و ناشرین بوده و اگر علاقمند به مطالعات کتاب های فلسفی بیشتری هستید در دو نوشته جداگانه بهترین کتاب های فلسفی ترجمه فارسی، معرفی شده اند کتاب های غیر داستانی در ژانرهای …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 5753 بازدید بدون دیدگاه