کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان

کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان رمانی تاریخی با اتفاقات نفس گیر  ؛ زندگی "خلف"  امیر بی رحم و ظالم سیستان در سال 373 هجری قمری و و رابعه دختر عضدالدوله دیلمی را روایت می کند

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 1100MB
30,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان رمانی تاریخی و عاشقانه با اتفاقات نفس گیر؛ زندگی “خلف”  امیر بی رحم و ظالم سیستان در سال 373 هجری قمری را روایت می کند که بعلت بی بندوباری اخلاقی و رقابت بر سر قدرت سیاسی دو پسر خود را به قتل می‌رساند!

در همان ابتدای کتاب صوتی رابعه، گفتگوی بین عمر پسر خلف که در جنگ با جانشینان عضدالدوله شکست خورده و در راه بازگشت به سیستان است و رابعه دختر زیبای عضدالدوله که همراه اوست، خواننده را با گذشته و روحیات خلف آشنا می‌کند.

کتاب صوتی رابعه دختر عضدالدوله دیلمی ینوشته حسینقلی مستعان زندگی خلف امیر سیستان

خلف امیری است با ظاهری ملکوتی و باطنی شیطانی که برای رسیدن به مطامع شهوانی‌اش از هیچ شنائتی روگردان نیست.

خلف با دیدن رابعه دلباخته‌ی او می‌شود و برای از سراه برداشتن پسرش عمر را به سیاهچال انداخته و پس از بریدن سر او بر جنازه‌اش نماز می‌گزارد اما  تلاش‌های خلف برای کامجویی از او  ناکام  می ماند

از این پس، رمان روایت تعقیب و گریز خلف و رابعه است و البته در پس زمینه‌ی درگیری‌های عاشقانه، تاریخ آن دوره ـ ضعف خلفا و درگیری‌های حکومت‌های منطقه‌ای با یکدیگر ـ بازگو می‌شود.

رابعه ی زیبا رخ اما شوربخت دچار بلایایی فراوانی بسیار می‌شود.

بارها دزدیده و محبوس می‌شود، اما همواره به نوعی از خطر می‌رهد و از شرف خود دفاع می‌کند و تن به اغوا و اجبار امیر شهوتران نمی‌دهد.

رابعه به وصیت عمر، با طاهر ـ پسر دیگر خلف ـ ملاقات می‌کند و به یاری او می‌گریزد.

از آن پس جنگ و گریز رابعه و طاهر از سویی و خلف و جاسوسش ـ ابراهیم فیروزـ از سوی دیگر شروع می‌شود.

وقایع کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان حول و حوش سال 373 هجری قمری و حکومت آل بویه و در روزگاری که ایران سراسر غرق در جنگ و خونریزی است اتفاق می افتد.

رابعه دختر عضدالدوله دیلمی

نقشه امپراتوری آل بویه در هنگام مرگ عضدالدوله 

“رابعه”، دختر “عضدالدوله دیلمی” با سیاست و‌ آینده‌نگری خاص خویش، با عنوان مشاور برادر و همسر، سعی در سامان دادن به اوضاع ایران دارد.

او به سختی مبارزه می‌کند و با شناسایی سست‌عنصران و منافقان، با زیرکی یا آنان را به کارهایی بی‌ضرر می‌گمارد و یا از میدان به در می‌کند.

او  از همسرش دارای فرزندی می‌شود، اما دریغ که در گیر و دار جنگ، همسر خویش را از دست می‌دهد.

آتش جنگ‌ها سرانجام رو به خاموشی می‌روند و مملکت رنگ آرامش به خود می‌گیرد. ولی غمی بزرگ در دل رابعه نشسته که زدودنی نیست.

او سال‌های سکون و آرامش را در کنار کودک و در عزای همسر می‌گذراند …

کتاب صوتی رابعه نوشته دکتر حسینقلی مستعان را با صدای خانم وجیهه خرازی و به مدت 62 ساعت در چهار فایل صوتی مجموعا به حجم 1000 مگابایت آماده دانلود است

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 7437 بازدید بدون دیدگاه