کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته – مجموعه 8 جلدی

کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته جلد دوم مارسل پروست

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

خرید و دانلود آنی کتاب صوتی مجموعه هشت جلدی کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست به مدت 170ساعت با حجم 2.3 گیگ برای علاقمندان به رمان های کلاسیک

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 2300 مگابایت
120,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته – مجموعه 8 جلدی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست خوانشی از بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

در باره کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته In Search of Lost Time by Marcel Proust  یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک تاریخ ادبیات جهان است با بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه (به شکل دقیق: ۱٫۲۶۷٫۰۹۶)، دو برابر رمان جنگ و صلح اثر لئو تولستوی است.

دلایل بسیاری را برای اهمیت این کتاب می توان بر شمرد از جمله نثر بی بدیل کتاب که برخی محققان ادبی استفاده او از واژگان فرانسوی را بی همتا دانستند.

او سبکی جدید در نوشتار رمان در زبان فرانسه ایجاد کرد و تاثیری ماندگار بر ادبیات فرانسه و جهان گذاشت.

چیزی که آن را خاص می‌کند این است که یک رمان سرراست از نظر روایت نیست، مخلوطی از توصیفات نبوغ‌آمیز از اشخاص و مکان‌ها و فلسفه کلی زندگی است.

کتاب در جستجو مجموعه ای هشت جلدی است که گذشته از خطوط كلی داستانی كه این كتاب‌ها را به هم می‌پیوندد، هر كدام از هشت كتاب از بسیاری دیدگاه‌ها در خود كامل و مستقل‌اند.

کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته با مجموع 170 ساعت فایل صوتی و در 8 فایل زیپ با مجموع 2.3GB در دسترس علاقمندان به رمان های کلاسیک است.

عناوین مجلدات مجموعه کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته :

جلد یک طرف خانه سوان به مدت 24 ساعت

در این بخش راوی از کودکی و پیوند خود با مادرش سخن می‌گوید و از کتابهایی که خوانده: همچون رمان فرانسوا پسر صحرا اثر ژرژ ساند.

یکی از بخش­های مهم ”کومبره“ شبی است که مادر راوی در اتاق او می­‌مانَد.

راوی مستأصل بازگشت مادر به اتاق است، و وقتی مادر بر می­‌گردد، خود را در دامن او می‌­اندازد.

وقتی انتظار می‌­کشد، قلبش سرشار از ”آشوب و مسرت“ است و صحنۀ ورود مادر به تنش میان دو احساس دامن می­‌زند.

هرآنچه که انتظار داشته است –حضور مادر، صدای آرام­بخش او، بوسۀ او- برآورده می‌­شود، ولی تماماً احساس رضایت نمی­‌کند، چراکه می­‌داند این ماجرا تکرار نخواهد شد.

این لحظات پیچیده و ترس آمیخته با حسرتی تماماً قانع‌­نشده، و وارستگی آمیخته با ناامیدی، درس بزرگی دربارۀ زودگذریِ زمان و امیال به او می­‌دهد که بعدها نقش مهمی در پرورش روحی او دارد.

طرف خانه سوان کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد یک طرف خانه سوان

جلد دوم در سایه دوشیزگان شکوفا به مدت 28 ساعت

در این بخش راوی به یادآوری زندگی آدمهایی که در پاریس با آنان آشنایی داشته می‌پردازد.

مانند کاردار نورپوآ، کوتار که پزشک نامداری است و در فرهنگستان همه او را می‌شناسند، برگوت که راوی در داستانسرایی بسیار او را می‌پرستد، برما بازیگر نمایشنامه، ژیلبرت سووان، اودت دوکرسی، شارل سووان.

پس از وابستگی و دلباختگی‌های چندی سرانجام راوی دل می‌کند و به شهری که بسیار دوست دارد، بالبک، می‌رود.

در سایه دوشیزگان شکوفا
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد2 در سایه دوشیزگان شکوفا

جلد سوم و چهارم طرف گرمانت 16+16 ساعت

در این جلد – که راوی وارد دنیای اشراف شده است – برای نخستین بار ماجرای دریفوس مطرح می‌شود که تقریبا تا پایان رمان همراه خواننده است و صفحه‌های بسیار زیادی به آن اختصاص دارد.

آلفرد دریفوس، افسر فرانسوی کلیمی بود که در وزارت جنگ فرانسه خدمت می‌کرد.

او بر مبنای یک شباهت ساده خط، متهم به جاسوسی برای آلمان شد و پس از دستگیری و محاکمه به جزیره‌ای تبعید شد.

در ادامه می‌بینیم که راوی از پاریس برمی‌گردد سرزده به سراغ مادربزرگ می‌رود اما دیدن او شگفت‌زده می‌شود.

گذر زمان شاید از راوی فردی بالغ ساخته باشد اما مادربزرگ را به پیرزنی پریشان تبدیل کرده است.

این موضع راوی را بسیار شگفت‌زده می‌کند. مفهوم گذر زمان در این قسمت به زیبایی به تصویر کشیده شده و خواننده ناخودآگاه به یاد عنوان رمان می‌افتد.

طرف گرمانت را می‌توان در دو جمله خلاصه کرد که یکی در آغاز و دیگری در پایان کتاب، تحول و دگردیسی یک اندیشه، و به تبع آن یک جهان را بیان می‌کنند

طرف گرمانت
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد 3و4 طرف گرمانت

جلد پنجم سدوم و عموره به مدت 27 ساعت

راوی در این جلد سقوط می‌کند. سقوط به این معنا که تمام تفکراتش درباره اشراف و به طور کلی شخصیت آدمی به هم می‌ریزد. حتی می‌توان گفت خودش را گم می‌کند و از کار خودش سر در نمی‌آورد که چرا تا به این اندازه مثلا شیفته اشراف بود و دلش می‌خواست وارد این طبقه شود.

روند این سقوط در جلد قبل آغاز شده بود اما در این جلد راوی با سرعت بیشتری این سرازیری را طی می‌کد و به ناامیدی کامل از اشراف می‌رسد.

راوی در اینجا مقداری از جنبه پنهان هر شخصیت را فاش می‌کند و به ما نشان می‌دهد که هرکس ممکن است چهره‌های متفاوتی داشته باشد.

از این لحاظ می‌توان گفت جلد چهارم جلد شگفتی‌هاست و خواننده مدام ابروهایش بالا می‌رود و با خود فکر می‌کند که انتظار این اتفاق یا این رفتار از فلان شخصیت را نداشتم.

سدوم و عموره کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد5 سدوم و عموره

جلد ششم اسیر به مدت 22 ساعت

از ابتدای کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته  تا به حال عشق به صورت‌های مختلف در رمان ظاهر می‌شد.

در همان ابتدا عشق سوان را خواندیم و سپس ماجراهای عاشقی راوی با دختر سوان را شاهد بودیم.

در ادامه با دوشیزگان شکوفا و گل سرسبد آن یعنی آلبرتین آشنا شدیم.

اما رابطه راوی با آلبرتین مقداری پیچیده بود و زیاد هم به آن پرداخته نمی‌شد. راوی درگیری‌های دیگری داشت اما در پایان جلد سدوم و عموره، عشق میان راوی و آلبرتین در حال شکوفایی بود.

مدت زمانی طولانی، آلبرتین هوش و حواس راوی را ربوده بود اما تلاش برای نزدیک شدن به آلبرتین با شکست روبه‌رو می‌شد تا اینکه سرانجام این دو بسیار به هم نزدیک شدند.

نتیجه این نزدیکی در ابتدای کتاب اسیر خودش را نشان می‌دهد و خواننده در اولین جملات این جلد می‌بیند که آلبرتین همراه با راوی زندگی می‌کند.

مادرِ راوی برای مدتی به کومبره رفته تا در کنار عمه بزرگ باشد.

راوی از این فرصت نهایت استفاده را برده و آلبریتن عزیز و دوست‌داشتنی را پیش خود آورده. آن بوسه شیرین کودکی را، که راوی از مادرش می‌گرفت، اکنون از آلبرتین می‌گیرد.

سراسر این جلد ششم  (رمان اسیر) درباره رابطه راوی و آلبرتین است.

لذت‌های عاشقانه و صحنه‌های زیبایی در این جلد خلق شده که شاید بهترین نمونه آن، مشاهده خواب آلبرتین باشد. راوی لذت بی‌اندازه‌ای از این کار می‌برد و حتی بیدار شدن آلبرتین را هم عاشقانه زیر نظر دارد.

 اسیر کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد ششم اسیر

جلد هفتم گریخته (آلبرتین گمشده ) به مدت 16 ساعت

دربخش از جلد هفتم نخست راوی بیهوده می‌کوشد به روش‌های گوناگون آلبرتین را به خانه برگرداند. از سوی دیگر، آلبرتین از اسب می‌افتد و جان می‌سپارد.

و درادامه رمان ،  راوی پس از دیداربا دلباخته پیشین خود ژیلبرت سوان که اینک با نام فرزند خواندگیش دوشیزه فورشویل شناخته می‌شود، آلبرتین را از یاد می‌برد تا آزاد و رها به ونیز برود

گریخته (آلبرتین گمشده ) کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد هفتم گریخته

جلد هشتم زمان بازیافته به مدت 20 ساعت

سرانجام به آخرین جلد – کتاب زمان بازیافته – از شاهکار طولانی مارسل پروست رسیدیم. این جلد شگفتی می‌آفریند و جالب است بدانید آخرین فصل آخرین جلد کتاب در جستجوی زمان از دست رفته بعد از اولین فصل اولین جلد کتاب نوشته شده است.

پروست مابقی رمان را پس از این نوشته است. تردید نداشته باشید هر خواننده‌ای بعد از اتمام این جلد که به معنای اتمام کتاب نیز می‌باشد، برای همیشه با احترام از مارسل پروست یاد خواهد کرد.

آلبرتین اسیر شد، گریخت و در نهایت فوت کرد. اما راوی همچنان در سفر و در جستجوی زمان از دست رفته‌اش است.

مرگ آلبرتین در جلد قبل باعث خلق توصیفات دردناکی شد که روی هر خواننده‌ای تاثیر خواهد گذاشت. چه بسا راوی را هم به مرز جنون کشاند اما او تقریبا توانسته «فراموش» کند و از این درد هم بگذرد.

در این جلد می‌بینیم راوی دوباره سری به محفل دوستان اشرافی خود می‌زند و در تلاش است مرگ آلبرتین را یاد ببرد.

مارسل پروست با این جلد نشان داد که تا چه اندازه هنرمند بزرگی است. تنها با خواندن زمان بازیافته متوجه می‌شویم که پروست چطور همه جنبه‌های رمان از نظر ساختاری را رعایت و در نهایت شاهکار خلق کرده است.

جلد هشتم زمان بازیافته کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته
کتاب صوتی در جستجوی زمان از دست رفته : جلد 8 زمان بازیافته

این مجموعه 8 جلدی در طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شده است.

اولین جلد از این رمان بزرگ با عنوان “طرف خانه سوان  Swann’s Way  در در نوامبر ۱۹۱۳ در حالی منتشر شد که مارسل پروست ۴۲ ساله‌ی که هنوز آوازه‌ی بلندی نداشت، به دشواری ناشری یافت که حاضر شود آنرا با تیتراژ محدود، تنها در ۱۷۵۰ نسخه منتشر کند.

این کتاب از آغاز برای همه غافلگیرکننده بود. روشن است که نه مردم عادی، بلکه روشنفکران و منتقدان ادبی خوانندگان رمان ، اما زمانی نگذشت که اهمیت رمان به خوبی شناخته شد و در محافل و مجله‌های ادبی مورد بحث قرار گرفت.

مارسل پروست ابتدا قصد داشت سراسر “جستجو” را در ۳ جلد تمام کند، اما بعدها و عملا تا روز مرگش در ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲ بی‌وقفه نوشت و “در جستجوی زمان” را تا هفت جلد دنبال کرد و پس از آن در مجلدی پایانی آن را “باز یافت”.

مارسل پروست نویسنده کتاب در جستجو

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

نقد و بررسی رمان در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

نقد و بررسی رمان در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

رمان در جستجوی زمان از دست رفته زندگی مردی را روایت می‌کند که تقریبا آشکارا خود مارسل پروست است، او در حال پژوهش درباره معنای زندگی است. تعریف می‌کند که از وقت تلف کردن دست برمی‌دارد و شروع می‌کند به درک و قدرشناسی از وجود و بودن. In Search of Lost Time by Marcel Proust نقد و بررسی رمان در جستجوی زمان از دست رفته مارسل می‌خواست کتابش در درجه اول به کمک ما بیاد. پدرش آدرین پروست یکی از پزشکان بزرگ زمانه بود – کسی که …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 15644 بازدید بدون دیدگاه