کتاب صوتی خداوند الموت نویسنده: پل آمیر مترجم:ذبیح الله منصوری
مشخصات محصول
- زمان: 48 ساعت و 43 دقیقه
- نویسنده: پل آمیر
- مترجم: ذبیح الله منصوری
موضوع کتاب صوتی خداوند الموت نهضت حسن صباح است.حسن صباح بنيانگذار فرقه زيرزميني اسماعيليه ميباشد. نويسنده در اين كتاب كوشيده است تا زندگي حسن صباح را مورد بررسي قرار داده و در كنار آن با بازنگري تاريخ سلجوقیان و وزراي ايراني شان چون خواجه نظامالملك، چهره آن روزهاي ايران زمين را در كنار فرقه سري اسماعيليان آشكارا نشان دهد.
تهیه محصول
MP3-ZIP 1.3GB
قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید
کتاب صوتی خداوند الموت نویسنده: پل آمیر مترجم:ذبیح الله منصوری
مشاهده نقد و بررسی این کتابکتاب صوتی خداوند الموت داستان و تاریخ نهضت حسن صباح بنيانگذار طریقت باطنی و فرقه زيرزمينی اسماعيليه است.
پل آمیر Paul Amir نويسنده ی كتاب تلاش کرده است تا زندگی حسن صباح را با بازنگری تاريخ سلجوقیان و وزرای ايرانی شان چون خواجه نظامالملك، چهره آن روزهای ايران زمين را بررسی کند.کتاب، توسط مترجم مشهور ایرانی، ذبیح الله منصوری به زبان فارسی ترجمه شده است.
ذبیح الله منصوری در مقدمه کتاب صوتی خداوند الموت می گوید
برداشتی که در این کتاب از نهضت حسن صباح شده، غیر از آن است که تا امروز در کتب دیگر راجع به فرقه اسماعیلیه نوشته اند.
از آنچه نویسنده این کتاب میگوید چنین استنباط میشود که نهضت حسن صباح، فقط یک نهضت مذهبی نبوده است.
حسن صباح میخواسته که ایران را از تحت سلطه خلفای عباسی برهاند.
نویسنده این کتاب، پل آمیر در بخش پایانی کتاب می گوید
با اینکه دوره قدرت الموت بیش از ۹۵ سال طول نکشید زبان فارسی بوسیله باطنی ها خیلی توسعه یافت و زبان عربی را عقب زد و در ایرانیان حس مناعت ملی که قرن ها خوابیده بود بیدار گردید.
دانلود فایل pdf کتاب حسن صباح خداوند الموت
قسمتی از کتاب صوتی خداوند الموت
کتاب صوتی خداوند الموت نوشته پل آمیر و ترجمه ذبیح الله منصوری شامل 99 فایل mp3 است که پس از خرید لینک های زیر در اختیار شما قرار میگیرد:
- لینک اول فایل صوتی مقدمه کتاب
- لینک دوم- لینک فایل صوتی کل کتاب با حجم 1.29 گیگابایت (از دانلود منیجر استفاده کنید- با کامپیوتر دانلود کنید)
- لینک سوم : دانلود فایل PDF کتاب
در باره کتاب صوتی خداوند الموت
مقدمه
حسن صباح (۴۶۴ –۵۱۸ قمری) از ایرانیانی بود که در دوره سلجوقی قیام کردند.مذهب وی و پیروانش شیعه اسماعیلیه نزاریه بود که شاخهای از پیروان امامان است، اما به هفت امام اعتقاد داشتند و امامت را بعد از جعفر صادق حق فرزند وی، اسماعیل دانسته و مهدی موعود امام (آخر الزمان) را از نسل او میدانند.
مرکز قدرت اینان در مصر بود که خلفای فاطمی مصر این مذهب را در این کشور رسمی اعلام کرده بودند.
این فرقه در ده سطح طراحی شده بود و به افراد در سطوح پایینتر گفته میشد که قرآن علاوه بر معنای ظاهری معانی عمیقتر و نهفتهای نیز دارد.
در آخرین سطح (امامت)، فرد همه چیز را حتی تجربههای شخصی خویش را تنها در صورتی میپذیرد که عقل بر آن حکم دهد.
عقاید بدین حد سختگیرانه تنها در عدهای از اندیشههای بودایی دیده میشود.
حسن صباح عقیده داشت همه افراد توانایی رسیدن به بالاترین سطح را ندارند و بنابراین بیشتر افراد را در ردههای پایین و برای اطاعت از اوامر خویش نگاه میداشت.
بسیاری از سازمانهای زیرزمینی مانند روشنضمیران و فراماسونری شیفتهٔ حسن صباح و سازماندهی او بودهاند.
زندگی حسن صباح
حسن بن علی بن محمد بن جعفر بن حسین بن محمد صباح حِمَیری (حسن صباح که در تاریخ معروف به سیدنا نیز هست) اهل ری بود.
پدرش او را به مدرسهٔ امام موفق (نیشابور) برد تا نزد او تحصیل کند.
در بعضی منابع از حسن صباح، عمر خیام و خواجه نظامالملک به عنوان سه یار دبستانی یاد شدهاست.
این سه یار دبستانی با هم عهد میکنند که هرکدامشان زودتر به مقامی رسید دیگران را کمک کرده و به مقام بالایی برسند.
خواجه نظامالملک از سه دوست خود زودتر به مقامی رسید و به عهد دیرین با دوستان پایبند بود لذا برای عمر خیام جیره ای دائم مقرر نمود و حسن صباح را به دربار سلجوقی معرفی نمود.
پس از گذشت زمانی قدرت و نفوذ حسن صباح گسترش یافت، لذا پس از مدتی از دربار سلجوقی تبعید گردید و این سرآغاز حرکت وی شد.
پس از تحصیل به مصر رفت و آنجا با خلیفه فاطمی، المستنصر بالله ملاقات کرد.
فرقه او را نزاریه نیز مینامند؛ زیرا او بر سر جانشینی المستنصر با امیر الجیوش مخالف بود.
المستنصر دو پسر داشت به نامهای نزار و مستعلی.
او ابتدا پسر اولش نزار را جانشین خود کرد اما با مخالفت امیرالجیوش، مستعلی را به عنوان جانشین خود اعلام کرد.اختلافات آنها هم از همین جا شروع شد.
طبق اعتقاد اسماعیلیان نصب اول قبول است و نصب دوم باطل.سپس به ایران آمد و از آنجایی که کلامی آتشین و پرنفوذ داشت روز بروز بر طرفدارانش افزوده شد.
مرگ حسن صباح
حسن صباح در پی بیماری کوتاهی، در ۲۶ ربیعالثانی ۵۱۸ قمری درگذشت.او را در نزدیکی قلعه الموت به خاک سپردند.
مقبره او، که بعداً کیابزرگ امید و دیگر رهبران نزاریه ایران نیز در آنجا دفن شدند، تا هنگامی که به دست مغولان ویران گشت، زیارتگاه اسماعیلیان نزاری بود.
در باره قلعه الموت
منطقه اَلَموت یا رودبار الموت منطقه ای کوهستانی در سلسله جبال البرز، واقع در شمال شرقی استان قزوین، و جنوب مازندران و گیلان است.
این منطقه در دنیای قدیم یکی از مراکز بزرگ داروسازی بشمار می رفت.
نام این منطقه چنانچه حمدالله مستوفی در نزهةالقلوب نوشته تا قرن هفتم هجری با عنوان رودبار معرفی می شد تا این که با آمدن حسن صباح به آن جا و رواج فرقه اسماعیلیه و فعالیت خداوندان الموت، نوشته شد رودبارالموت و خوانده شد الموت.
حسن صباح در الموت زندگی می کرد و پیروانش او را خداوند الموت می نامیدند.
در باره مذهب باطنی
طرفداران حسن صباح به او اعتقاد بسیار داشتند و دستوراتش را کاملاً اجرا مینمودند.اما دشمنانشان آنها را ملحد مینامیدند.
ملحد :کافر
این کلمه اسم مفعول کلمه لحد است و علت این که مسلمانان اسماعیلیان را ملحد میخواندند این بود که گمان میبردند پذیرفتن عقاید اسماعیلیان مانند آن است که انسان خود را دفن کند و سنگ لحد را بروی خود بگذارد
تحقیق و پژوهش درباره این فرقه، مخصوصا باطنیان الموت کار دشواری است؛ زیرا باید مطالب را از بین صدها لعن و نفرین و تعریف و تمجید دریافت.
برخی معتقدند شخصیتی به نام پل آمیر در تاریخ ادبیات فرانسه وجود نداشته و کتاب صوتی خداوند الموت پرداخته ذهن ذبیح الله منصوری بوده است.
سلام تعداد صفحات این کتاب ۷۴۸ هست این کتاب صوتی کامله یا اطلاعاتی که نوشتید اشتباهه
سلام
کتاب صوتی شامل همه صفحات کتاب است
نام خواانده کتاب لطف کنید این خانم صدا زیبا و دلنشینی دارن