کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی نوشته آلبرت تن آیک اومستد و ترجمه محمد مقدم به معرفی و شرح حوادث و وقایع تاریخی ، سیاسی دوران هخامنشی پرداخته است

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 439MB
50,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی نوشته آلبرت تن آیک اومستد مترجم محمد مقدم

خلاصه تاریخ ایران- تاریخ پادشاهی هخامنشی
خلاصه تاریخ ایران- تاریخ پادشاهی هخامنشی

معرفی کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی به معرفی و شرح وقایع و حوادث سیاسی و تاریخی شاهنشاهی هخامنشی پرداخته است

به این سبب نویسنده ابتدا پیدایش و ظهور مادها و پارس‌ها را شرح داده و در در پی آن منابعی علمی و تاریخی مربوط به تاریخ پادشاهان هخامنشی را معرفی می نماید.

نویسنده در نهایت به تفصیل روش حکمرانی کوروش هخامنشی را با تحلیل و برشمردن کردارها و رفتارهای او بیان نموده و چگونگی غصب تخت پادشاهی هخامنشی به دست یکی از مغان و اتفاقات و رویدادهای ارتباط داده با آن را تحت عنوان یک دهه بحران باز می‌گوید.

نویسنده کتاب آلبرت اومستد یا آلبرت تن‌آیک اومستد Albert T.Olmstead شرق شناس و مورخ آمریکایی و متخصّص در تاریخ هخامنشی و آشور بوده که سال ۱۸۸۰ در تروی نیویورک دیده به جهان گشوده و در سن ۶۵ سالگی و در سال ۱۹۴۵ در شیکاگو بدرود زندگی گفته‌است.

او کتاب تاریخ امپراتوری پارسیان History of the Persian Empire که به شاهنشاهی هخامنشی ترجمه شده است را در سال 1945 منتشر کرد.

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی به مدت 32 ساعت فایل صوتی MP3 آماده دانلود است


پادشاهان هخامنشی به ترتیب
پادشاهان هخامنشی به ترتیب
(برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید)

متن روی جلد کتاب اصلی امپراتوری پارسیان

داریوش بزرگ پایتخت خود تخت جمشید را در پای کوه رحمت در جنوب شرقی ایران بنا کرد که به مدت دو قرن نمادی از شکوه و جلال ایران بود.

گستره امپراتوری هخامنشی  از نیل  تا یونان و از شرق به هند رسید.ایران در چهار راه  ارتباطی  بین شرق و غربو محل تلاقی فرهنگهای بزرگ جهان باستان بود.

این کتاب تاریخچه شامل دوره مهمی از فتوحات کوروش و حکومت هخامنشیان تا تسخیر یونان و در نهایت  آتش زدن  پرسپولیس توسط اسکندر بزرگ است.

پروفسور او مستد در طول یک عمر مطالعه در مورد شرق باستان  ، مطالب کمیابی را در مورد داستان زندگی ، تاریخ  و تفکر ایرانیان جمع کرده  که برای اولین بار از زبان فارسی و نه از طرف یونانی سنتی گفته شده است.

در این کتاب، نویسنده نشان می دهد که چگونه علم ، ادبیات ، زبان و اسطوره در ایران باستان از رشد و درهم آمیختگی  فرهنگ ها توسعه یافته و منجر به شکل گیری تمدن ما شده است.

شاهنشاهی هخامنشی

کتاب صوتی تاریخ شاهنشاهی هخامنشی سپس به حکمرانی داریوش و کشورگشایی‌های او و البته کینه‌ ورزی  او با آتنی‌ها پرداخته و ساختار سازمان‌های اداری در اداره کشور در حکومت هخامنشیان از دیگر مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

کتاب امپراتوری ایران اثر دان ناردو

کتاب امپراتوری ایران اثر دان ناردو

کتاب امپراتوری ایران| یونانیان از بزرگترین دشمنان امپراتوری ایران در دوران حکومت هخامنشیان به شمار می آمدند. ابهت، عظمت، جوانمردی و آیین مروت ایرانیان، حتی سخت ترین دشمنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و نگارنده های یونان باستان نیز از این امر مستثنی نبوده اند. جالب است بدانید یونانیان اولین مردمانی بودند که از دوران قبل از اسلام ایران زمین، اسناد تاریخی را منتشر کرده اند. در این مطلب به یکی از برجسته ترین آثار مربوط به جکومت پارس می پردازیم. ” کتاب امپراتوری ایران …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 7006 بازدید بدون دیدگاه