کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ

کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ نوشته سایمن مانتیموری (یا کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب )

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

زندگینامه کامل استالین در دو جلد: کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب اکتبر و کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ نوشته سایمن مانتیفوری محقق انگلیسی است که پس از ده سال تفحص در اسناد ، آرشیو مقالات و به توصیفی واقعی از ابعاد زندگی یکی ترسناک ترین حاکمان قرن بیستم دست یافته و در دو جلد به چاپ رسانده است.

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 711+391MB
65,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ  و جلد اول آن یعنی کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب اکتبر نوشته سایمن مانتیفوری محقق انگلیسی است که پس از ده سال تفحص در اسناد ، آرشیو مقالات و اخبار روسیه و گرجستان، به توصیفی واقعی از ترسناک ترین حاکمان قرن بیستم یعنی دیکتاتور شوروی دست یافته و در دو جلد به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی استالین نوشته سایمن مانتیفوری در دو جلد به صورت جداگانه منتشر شده

  • جلد اول آن با نام کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب اکتبر حوادث زندگی استالین را از بدو تولد تا سال 1917 یعنی زمان به قدرت رسیدنش را در بر می گیرد
  • جلد دوم آن با نام کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ به تشریح حوادث زندگی شخصی و سیاسی استالین از 1917 تا 1953 یعنی زمان مرگش می پردازد.

نویسنده در این دو کتاب مراحل ترقی و تغییر در زندگی و افکار دیکتاتور شوروی را به تدریج و بر اساس مستندات تشریح کرده و نشان میدهد که چگونه یک جوان آرمانگرا و مذهبی سال 1898 در سال 1907 راهزنی میکند! و در دهه 1930 به یک مارکسیست آدمکش یعنی همان رهبر مستبد جماهیر شوروی تبدیل می شود.

با خواندن و یا شنیدن روایت داستانگونه و خواندنی کتاب به تدریج ابعاد شخصیت پیچیده و متناقض یکی از مستبدترین و در عین حال پربحث ترین حاکمان جهان برای مخاطب آشکار می شود.

این دو جلد کتاب به وسیله آقای بیژن اشتری ترجمه و اولین چاپ آن در سال سال 1389 در ایران منتشر شد، اگرچه اولین چاپ آن با زبان اصلی در سال 2005 میلادی بوده است.

کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب اکتبر  نوشته سایمن مانتیفوری
جلد اول: کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب اکتبر
کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ نوشته سایمن مانتیموری (یا کتاب صوتی استالین جوان از تولد تا انقلاب )
جلد دوم :کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ

در کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ و کتاب صوتی استالین جوان با شرح ماجراهای هیجان انگیز اما واقعی، جواب بسیاری از سوالات برای خواننده روشن می شود از جمله:

  • آیا استالین حاصل یک رابطه نامشروع است؟
  • آیا او همه زندگی خود را مدیون مادرش است؟
  • ژوف یک کشیش بود یا یک فاحشه؟
  • او دستیار ارشد لنین بود یا یک تزار مسیحی؟
  • آیا مرگ زودرس همسرش ، تقصیر خودش بود؟

در این کتاب نویسنده شخصیت کاریزماتیک جوزف ویساریونوویچ جوگاشویلی (نام واقعی استالین) را که در فقر متولد می شود و به یک اعجوبه در تحصیلات تبدیل شده و سپس مورد ستایش اکثریت قرار میگیرد و برای کشیش شدن وارد کلیسا می شود ولی به عنوان یک حاکم انقلابی بی رحم آموزش میبیند، تشریح می کند.

این کتاب یکی از واقعی ترین آثار زندگینامه ای است که بر اساس مستندات گردآوری شده و شیوه بیان نویسنده آن مورد تحسین بسیاری از بزرگان و نویسندگان جهان قرار گرفته است.

کتاب صوتی استالین نوشته سایمن مانتیفوری شامل فایل های زیر آماده دانلود است:

  • کتاب صوتی استالین جوان به مدت 28 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 388 مگابایت
  • کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ از غصب قدرت تا مرگ به مدت 51 ساعت در یک فایل به حجم 670 مگابایت

ده کتاب درباره زندگی استالین دیکتاتور شوروی


بخشی از یادداشت آقای بیژن اشتری مترجم محترم کتاب

سایمن سیبیگ مانتیفوری، پژوهشگر و مورخ انگلیسی، کتاب استالین جوان را در سال ۲۰۰۷ در پی موفقیت گسترده کتاب قبلی اش: دربار تزار سرخ ، چاپ و منتشر کرد.

استالين دربار تزار سرخ با عنوان اصلی Stalin: The Court of the Red Tsar در سال ۲۰۰۳ چاپ و بلافاصله به یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخی در انگلستان مبدل شد. این کتاب همچنین در سال ۲۰۰۴ موفق به کسب جایزه بهترین کتاب تاریخ در انگلستان شد. این اثر عمدتا بر دوران حکومت Joseph Stalin بر اتحاد جماهیر شوروی متمرکز است.

مانتیفوری با عرضه کتاب صوتی استالین جوان در واقع شرح تاریخی خود از یکی از موثرترین حاکمان شوروی و زمینه های به قدرت رسیدن وی و یارانش را تکمیل کرده است این کتاب عمدتا با یک نظم کرونولوژیک و در یک قالب روایی مبتنی بر واقعیت های تاریخی صرف نوشته شده است.

کتاب استالین جوان قبل از اینکه با یک نظم کرونولوژیک آغاز شود، در همان ابتدا خواننده را درگیر مهم ترین فراز در زندگی ژوزف جوان میکند و آن شرح جذابی است از ماجرای سرقت بزرگ بانک در تفلیس.

کتاب دربار تزار سرخ نیز قبل از پرداختن به شرح زندگیش به عنوان یک دیکتاتور، با شرح یکی از پرکشش ترین اپیزودها در زندگی او یعنی خودکشی همسرش در ۱۹۳۲ آغاز می شود.

به این ترتیب، کتاب صوتی استالین جوان حوادث زندگی Joseph Stalin (یا سوسو) از بدو تولد تا سال ۱۹۱۷، زمان آغاز به قدرت رسیدنش را در بر می گیرد و کتاب صوتی استالین دربار تزار سرخ به حوادث زندگی او از ۱۹۱۷ تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۳ می پردازد.

هر دو کتاب با مهارت یک داستان نویس واقعی نوشته شده است. مانتیفوری در این اثر (هر دو جلد) بیوگرافی و تاریخ را به نحو خلاقانه ای با هم ترکیب کرده و در مجموع توانسته کاراکتر اهریمنی حاکم مستبد اتحاد جماهیر شوروی را با جزئیات کامل و دقیق به خواننده بشناساند.

پرداخت کاراکترها در این کتاب تنها با کتاب های داستانی قابل قیاس است؛ بی جهت نیست که یکی از منتقدان، کار مانتیفوری را با آثار برجسته ادبیات پلیسی مقایسه کرده است.

در مجموع می توان ادعا کرد که هیچ نویسنده و پژوهشگر غربی ای تا این حد نتوانسته به دیکتاتور و اطرافیان وی نزدیک شود.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بررسی کتاب استالین خوب نوشته: ویکتور ارافیف

بررسی کتاب استالین خوب نوشته: ویکتور ارافیف

بررسی کتاب استالین خوب نوشته: ویکتور ارافیف نویسنده روسی با ترجمه زینب یونسی رمان تاریخی است که  نویسنده بر اساس اتفاقات واقعی زندگی خود در زمان حکومت استالین نوشته و در بستر آن روابط و سبک حکومت مستبدانه استالین و رفتار مردم و جامعه روسیه را موشکافی کرده است حکایت کتاب استالین خوب Good Stalin با کشتن پدر آغاز می شود. ارافیف Viktor Jerofejev در همان ابتدا حرف آخر را می زند. شکی به خواننده وارد می کند و کنجکاوی اش را برمی انگیزاند. چگونه راوی پدرش را …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 4584 بازدید بدون دیدگاه