کتاب صوتی دلاور زند : زندگی پرماجرای لطفعلی خان آخرین بازمانده سلسله زندیه‌

علاقه مندی
ارسال به...
13 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,31/5
Loading...
کتاب صوتی دلاور زند : زندگی پرماجرای لطفعلی خان آخرین بازمانده سلسله زندیه‌ نوشته نصرت نظمی

دانلود کتاب صوتی تاریخی دلاور زند که یکی از آثار با ارزش نصرت نظمی (یگانه) می باشد. نسخه چاپی این کتاب در ابتدا به صورت تک جلدی، سپس دو جلدی و سال ها بعد در سه جلد به انتشار رسیده است.

کتاب دلاور زند، به شرح داستان های پر ماجرای قرن 14 می پردازد. شخصیت اصلی کتاب لطفعلی خان یکی از دلیرترین پادشاهان طایفه زندیه است.

نصرت نظمی در این کتاب کوشیده است تا حقایق تاریخی و زندگی پر حادثه و سراسر ناکامی دوران سلطنت آخرین حاکم ناکام سلسله زندیه را با بیانی جذاب و شیوا به روایت درآورد.

دلاور زند,کتاب صوتی دلاور زند,کتاب صوتی تاریخی,کتاب صوتی

نویسنده با قلم گیرا و قدرتمند خود به شرح بد اقبالی های لطفعلی خان، شجاعت ها و خدمتگزاری های او پرداخته و خواننده را با سرگذشت پر فراز و نشیب و غم انگیز این فرمانروای نیکو صفت همراه ساخته است.

لطفعلی خان دلاور زند

بر اساس آنچه در کتاب صوتی دلاور زند خواهیم شنید، لطفعلی خان آخرین پادشاه سلسه زندیه و نوه کریم خان زند بوده است که با وجود خیانت های سرداران و درباریان، در دوران سلطنت کوتاه خود، دلاوری های بسیاری نشان داده است.

لطفعلی خان زند که در سال های 1181 تا 1209 هجری قمری می زیسته است، مردی دیندار و با خدا و دارای فضایل اخلاقی فراوان بود. گفته می شود که این دلاور، فردی کریم و بخشنده بود. به گونه ای که هر نیازمندی به او مراجعه می نمود، حاجت روا می شد.

وی به مدت 6 سال، یعنی از سال 1203 تا 1209 قمری بر ایران حکومت کرد و سرانجام در سن 28 سالگی در زندان و به دستور آغا محمد خان قاجارکشته شد. بدن وی در تهران، در جوار امام زاده زید به خاک سپرده شده است.

این مطلب را هم ببینید
کتاب از طرف او نوشته آلبا دسس پدس

در مقدمه کتاب، یک رباعی نوشته شده که گفته می شود لطفعلی خان این ابیات را در مورد شکست هایش در برابر آغا محمد خان قاجار سروده است:

دادی به مخنثی، نه مردی نه زنی یا رب ستدی ملک ز دست چو منی

از گردش روزگار معلومم شد پیش تو چه دف‌زنی چه شمشیرزنی

کتاب صوتی دلاور زند زندگی پرماجرای لطفعلی خان

این کتاب هیجان انگیز تا کنون توسط ناشران مختلفی بارها به چاپ رسیده است و هم اکنون این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است تا کتاب صوتی آنرا از کتابخانه صوتی سلام صدا دانلود کرد و از آن لذت ببرید.

13 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,31/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...