کلود مایرون بریستول

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
کلود مایرون بریستول

کلود ماینر بریستول، خبرنگار، وکیل و بانکدار آمریکایی و نویسنده کتاب های پرفروش مدیریت و موفقیت مانند جادوی باور است که امروز پس از هفت دهه از نگارش آن هنوز هم ذهن مخاطب با خواندن این کتاب به چالش کشیده می شود.

کلود مایرون بریستول کی بود؟

ککلود مایرون بریستول Claude M. Bristol در سال 1891 در اورگان (Oregon) ایالات متحده به دنیا آمد.

او به عنوان سرباز در جنگ جهانی اول در فرانسه و آلمان خدمت کرد و تا سال 1919 در روزنامه ارتش، ستاره‌ها و راه راه‌ها کار می‌کرد.

شناخته‌شده‌ترین کتاب او جادوی باور (The Magic of Believing) است که در سال 1948 منتشر شد که بیش از یک میلیون نسخه فروخته است و به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان کتاب کلاسیک رفاه در نظر گرفته می‌شود.

کلود مایرون بریستول می گوید که جادوی باور برای مردان و زنان سرباز سابق نوشته شده است که باید خود را با زندگی غیرنظامی وفق دهند و سعی کنند در آن پیشرفت کنند.

این کتاب زمانی که او در دهه 50 زندگی خود بود منتشر شد و به دنبال موفقیت کتاب کوچکی بود که در سال 1932 منتشر کرد با عنوان زمین را تکان می دهد (It Rocks The Earth).

کلود مایرون بریستول برای چندین سال یک روزنامه نگار سرسخت بود، از جمله مدتی به عنوان خبرنگار پلیس و سردبیر کلیسا در یک روزنامه بزرگ شهری.

او در این پست با افرادی از هر فرقه آشنا شد و بعدا صدها کتاب در زمینه روانشناسی، دین، علم، متافیزیک و جادوی باستانی خواند. به تدریج، کلود ماینر بریستول شروع به دیدن «رشته طلایی» کرد که در تمام ادیان و آموزه‌های باطنی می‌گذرد: این باور خود دارای قدرت شگفت‌انگیزی است.

پس از گذراندن سالها تامل کردن راجع به قدرت تفکر، کلود ماینر بریستول تصور می کرد که دیگران نیز چیزی در مورد آن می دانند، در حالیکه این چنین نبود. به طرز عجیبی، کلود ماینر بریستول متوجه شد که اکثر مردم بدون اینکه متوجه باشند که باور قوی می‌تواند در رسیدن به اهدافشان چه تاثیری داشته باشد، زندگی را پشت سر می‌گذارند، آنها خواسته‌های خود را مبهم می‌گذارند و بنابراین نتایج مبهمی دریافت می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
شدن نوشته میشل اوباما - پرفروش ‌ترین کتاب سال آمریکا

زمانی که کلود مایرون بریستول در جنگ جهانی اول سرباز بود، دوره‌ای بود که حقوقی نداشت و حتی نمی‌توانست سیگار بخرد. او تصمیم گرفت که وقتی به زندگی غیرنظامی بازگردد “پول زیادی خواهد داشت”.

در ذهن او این یک تصمیم بود، نه یک آرزو. به سختی یک روز از بازگشت او به خانه نگذشته بود که یک بانکدار با او تماس گرفت که داستانی از او در روزنامه محلی دیده بود.

به او پیشنهاد کار داده شد، و اگرچه با حقوق کمی شروع کرد، اما دائما “تصویر ذهنی ثروت” را در مقابل خود نگه داشت.

در لحظاتی ساکت یا زمانی که در حال صحبت با تلفن بود، تابلوهای «$$$» را روی تکه‌های کاغذی که روی میزش رد می‌شد، می‌کشید. او بیان می کند که این قطعیت باور بیش از هر چیز دیگری راه را برای یک حرفه بسیار موفق در بانکداری سرمایه گذاری و تجارت هموار کرد.

کتاب های کلود مایرون بریستول

  • کتاب جادوی باور برای جوانان The Magic of Believing for Young People
  • کتاب بزرگترین کتاب های جهان برای رشد و ثروت شخصی (مجموعه 10 کتاب) World’s Greatest Books For Personal Growth & Wealth (Collection Of 10 Books)
  • کتاب TNT: زمین را تکان می دهد TNT: It Rocks the Earth
  • کتاب جادوی باور: راهنمای کلاسیک برای باز کردن قفل قدرت ذهن شما The Magic of Believing: The Classic Guide to Unlocking the Power of Your Mind

کتاب جادوی باور نوشته کلود مایرون بریستول

کتاب جادوی باور کلود مایرون بریستول در طول بیش از 50 سال از زمان نگارشش الهام بخش بسیاری از افراد از همه ی اقشار، فروشندگان تا مجریان و از زنان خانه دار گرفته تا سیاستمداران بوده است.

این کتاب در مورد دستیابی به اهداف از طریق تجسم ذهنی و استفاده از ایمان به عنوان وسیله ای برای جلب افراد، شرایط و فرصت ها برای تحقق آن بود.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی بهشت گمشده اثر جان میلتون

کلود مایرون بریستول توضیح داد که او این ایده را ابداع نکرده است و در واقع بسیاری از افراد در طول تاریخ از همین اصول استفاده کرده اند تا به دستاوردهای زیادی دست یابند. او در ادامه کتاب سومی با عنوان قدرت درون شما (TNT: The Power Within You) نوشت.

کتاب‌های او مبتنی بر دهه‌ها جستجو برای درک عمیق‌تر و به کارگیری آن چیزی بود که او آن را «موارد ذهن» می‌نامید. این کار از تجربه او به عنوان یک روزنامه نگار در مطالعه و گزارش در مورد طیف کامل جنبش های معنوی و مذهبی (به ویژه گروه های حاشیه ای)، ساختن ثروت و حرفه خود به عنوان یک بانکدار سرمایه گذاری و مطالعه هزاران کتاب در مورد “علم فکر”.

کتاب صوتی جادوی باور داشتن
کتاب صوتی جادوی باور داشتن -کلود مایرون بریستول

جملاتی از کلود مایرون بریستول

•این تلاش مستمر و مصمم است که همه مقاومت ها را در هم می شکند و همه موانع را از بین می برد.

•نگرش: تکرار جملات تاکیدی است که منجر به باور می شود و به محض اینکه این باور به یک اعتقاد عمیق تبدیل شود، اتفاقات شروع می شود.

•یکی از ضروریات موفقیت این است که میل شما همه جانبه باشد، افکار و هدف شما هماهنگ باشد، و انرژی شما متمرکز و بدون وقفه به کار رود.

•ما معمولاً آنچه را که پیش بینی می کنیم به دست می آوریم.

•برای بزرگ شدن باید بزرگ فکر کنی.

•فردی که هدف ثابتی دارد، تصویر واضحی از خواسته‌اش یا ایده‌آلی که همیشه در پیش دارد. از طریق تکرار باعث می‌شود که آن را عمیقاً در ضمیر ناخودآگاهش دفن کند و به لطف نیروی مولد و نگهدارنده‌اش، قادر به تحقق آن باشد. هدف او در حداقل زمان و با حداقل تلاش بدنی. فقط فکر را بی وقفه دنبال کنید. گام به گام به تحقق خواهید رسید، زیرا تمام توانایی ها و قدرت های شما به این هدف هدایت می شود.

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...