انواع گربه های ایرانی

علاقه مندی
ارسال به...
1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
انواع گربه های ایرانی
hiword.ir 2294بازدید 16 فروردین 1401 بدون دیدگاه

انواع گربه های ایرانی| این دفعه در سایت سلام صدا شما را با نژاد گربه های ایرانی آشنا می کنیم. گربه ها نژاد های زیادی دارند و هر نژاد به یک منطقه جغرافیایی تعلق دارد. گربه های پرشین همان طور که از اسمشان پیدا است، دسته ای که از گربه ها هستند که اصالت آن ها به ایران بر می گردد. این گربه ها ظاهری خاص و ویژه دارند و در نتیجه طرفداران آن ها بیشتر است.

گربه پرشین Persian Cat دسته های متفاوتی دارند که ما در این مقاله به طور جامع درباره دسته های آن ها صحبت می کنیم. گربه ها در سایز ها و رنگ های متفاوتی موجود هستند که شما می توانید آن ها را از نقاط مختلف به سرپرستی بگیرید و یا آن ها را بخرید. این گربه ها اصالتا ایرانی هستند و به نقاط مختلف دنیا از جمله قاره اروپا و آفریقا فرستاده شده اند. این گربه ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا پر طرفدار هستند.

1 نژاد گربه های ایرانی به چه گربه هایی گفته شده است؟

2 قیمت گربه های ایرانی

3 گربه های ایرانی چند دسته اند؟

4 غذای گربه های ایرانی چیست؟

5 گربه های ایرانی چند سال عمر می کنند؟

6 حساسیت به گربه های ایرانی

7 گربه های ایرانی با خیابانی تفاوت دارند؟

8 جدول اطلاعات

9 موزه گربه های ایرانی

9.1 چه چیزی در ان جا برای نمایش وجود دارد؟

10 سوالات متداول

انواع گربه های ایرانی
نژاد گربه های ایرانی

نژاد گربه های ایرانی به چه گربه هایی گفته شده است؟

گربه های ایرانی از قدیمی ترین نژاد هایی هستند که در دنیا وجود دارند. آن ها مو بلند هستند و اولین بار در گذشته های دور در کشور بزرگ ایران دیده شده اند. این گربه های ایرانی به پرشین کت نیز معروف است.

این جانداران دوست داشتنی در سال 1620 میلادی، به واسطه شخصی به نام پییترو دلاول به کشور هایی هم چون ایتالیا و فرانسه و بعد از آن به کشور بزرگ انگلستان وارد شدند.

لازم به ذکر است که هیچ گربه وحشی مو بلندی وجود ندارد. پرشین کت ها یک جهش ژنتیکی در گربه هایی دارای مو کوتاه است. این گربه های دوست داشتنی تحت تاثیر آب و هوای سرد ایران قرار گرفته‌ اند. در گذشته نه چندان دور، تصور می‌شد این گربه های دوست داشتنی از نسل گربه‌های وحشی آفریقایی باشد.

قیمت گربه های ایرانی

قیمت های گربه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال موارد زیر از چیز هایی می باشد که روی قیمت این گربه های دوست داشتنی تاثیر دارد. عواملی چون:

  • سن
  • جنسیت
  • وزن
  • میزان سلامتی گربه
انواع گربه های ایرانی

گربه های ایرانی چند دسته اند؟

گربه های ایرانی به چند دسته تقسیم می شوند. هر کدام از این دسته ها ویژگی های خود را دارد. اما بدانید که همه این دسته ها از نژاد های گربه های پرشین هستند. در ادامه شما را با دسته های مختلف این نژاد آشنا می کنیم.

پرشین‌های صورت تخت (peke-face):

باید بدانید که در سال 1950 میلادی، یک جهش ژنتیکی به طور اتفاقی، باعث به شکل گیری گربه‌های پرشین صورت تخت شد. علت نام گذاری این گربه های دوست داشتنی به سگ‌های پکینیز (Pekingese dog) بر می گردد.

این نژاد مورد پذیرش CFA بوده است. در حال حاضر CFA به اندازه گذشته به این گربه ها توجه ندارد اما با وجود این پرورش دهندگان بسیار او را دوست داشته اند. آن ها به طور دوباره شروع به پرورش و تولید گربه های صورت تخت نموده‌اند.

هیمالین

هیمالین دوم دسته از نژاد گربه های ایرانی است که قصد داریم تا به شما معرفی کنیم. در سالی 1950 میلادی، نژاد سیامی با نژاد پرشین جفت گیری کرده اند و در نتیجه آن گربه ای به وجود آمد که ظاهر پرشین را داشت.

این مطلب را هم ببینید
زادگاه شاعران پارسی گوی

اما رنگ این گربه ها به سیامی‌ها شباهت داشت. این گربه های دوست داشتنی و کیوت، را با توجه به دیگر حیوانات دارای لک‌های رنگی هم چون خرگوش‌های هیمالین، به نام هیمالین نام گذاری کرده اند. در کشور بزرگ انگلستان این نژاد به نام موبلند شناخته می شود.

پرشین های عروسکی

تعدادی از پرورش دهندگان تلاش به تولید پرشین‌هایی با قامت و ظاهری ظریف تر از پرشین‌های معمولی کرده اند. نتیجه این تلاش تولید گربه هایی است که با نام عروسکی یا فنجانی یا سایز کف دستی، جیبی، کوچک (مینی) و (pixie) شناخته شده اند.

باید بدانید که افراد نسبتا زیادی از پرورش‌دهندگان آن ها را به عنوان یک نژاد جداگانه به رسمیت نمی‌شناسند.

انواع گربه های ایرانی

غذای گربه های ایرانی چیست؟

بحث تغذیه و سلامتی گربه ها یک مبحث بسیار بلند و طولانی است ..

غذا گربه ها به دو دسته غذا های خشک و مرطوب تقسیم می شوند. غذا های مرطوب به غذا های خانگی، کنسرو ها و … گفته می شود. این غذا ها بین گربه های ایرانی طرفداری بیشتری دارند. غذا های مرطوب خوش خوراک تر است و نیاز های بدن گربه را به طور کامل تامین می کند.

غذا های خشک دسته ای از غذا ها هستند که به صورت آماده به فروش می رسد. کار خانه های مختلف، غذا های خشک زیادی را تولید کرده و روانه بازار می کنند.

غذا های خشک به طور کامل نیاز های بدنی سگ و گربه شما را تامین نمی کند. اما به طور مکمل بسیار خوب به نظر می رسد. .

گربه های ایرانی چند سال عمر می کنند؟

عوامل زیادی است که به روی میزان عمر گربه ها تاثیر گذار است. برای مثال تعداد زایمان های گربه های ایرانی، نوع تغذیه، سلامت بدنی آن ها و وراثت از جمله مسائلی است که بر روی طول عمر آن ها تاثیر می گذارد.

اما به طور کلی می توان گفت که این گربه ها بین 12 الی 14 سال زندگی می کنند. شما می توانید با واکسیناسیون مناسب و استفاده از مواد غذایی مرغوب، سلامت گربه خود را تقویت کنید. سلامت باعث می شود که طول عمر شما افزایش پیدا کند.

حساسیت به گربه های ایرانی

افراد زیادی هستند که به گربه ها و موی تن آن ها حساسیت دارند. گربه های ایرانی از دسته گربه هایی هستند که حسیاسیت افراد را بر انگیخته می کنند. آن ها به علت مو های بلندی که دارند، باعث حساسیت بیشتر افراد می شود.

حساسیت سبب مسائل زیادی می شود. خارش بدن و بینی، جوش زدن بدن و قرمز شدن بدن از نتایج حساسیت به این گربه ها می باشد.

اما بدانید که برای درمان آلرژی می توانید کار های متنوعی انجام دهید. شما با مراجعه به پزشک متخصص خود می توانید داروهایی را مصرف کنید تا از میزان حساسیت و آلرژی شما نسبت به این گربه های دوست داشتنی می کاهد.

لازم به ذکر است که فقط موی بدن گوبه ها نیست که سبب آلرژی می شود. افرادی وجود دارند که به گربه آلرژی دارند. این افراد به برخی از مواد خاصی و ترشحات بدن گربه که گربه‌ها تولید می‌کنند، هم چون بزاق دهان، پوست‌های مرده یا ادرار واکنش آلرژیک نشان می‌دهند.

موادی که سبب به وجود آمدن واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، آلرژن نام دارند. همان طور که پیش تر اشاره شد، آلرژی به گربه علائم مختلفی ایجاد می‌کند، از جمله خارش بدن و بینی، جوش زدن بدن و قرمز شدن، مشکلات خفیف در دستگاه تنفسی تا سندرم‌های خطرناکی هم چون anaphylaxis که متاسفانه حتی ممکن است منجر به مرگ انسان ها شود.

انواع گربه های ایرانی

انواع گربه های ایرانی

گربه های ایرانی با خیابانی تفاوت دارند؟

باید به شما بگوییم که گربه های ایرانی، گربه هایی هستند که دارای نژاد هستند و اصالت خاصی دارند. گربه های خیابانی گربه های بی اصالت هستند که تغذیه درستی ندارند. تفاوت های زیادی بین گربه های خیابانی و پرشین کت ها می باشد.

گربه های خیابانی در حال حاضر، در همه شهر ها و در همه جای دنیا زندگی می کنند. به این گربه های خیابانی به اصطلاح گربه های ول گرد نیز گفته می شود.

گربه های ولگرد که در شهر ها پرسه می زنند، برای خود دارای قلمرو اختصاصی هستند. جالب است بدانید که گربه های ولگرد نر محیط و قلمرو بزرگ تر و وسیع تری نسبت به گربه های ماده دارند!

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی اندیشه های نو در رمان نویسی

قلمرو به محیطی گفته می شود شامل چند کوچه و پشت بام می شود.

گربه های ولگرد در این قلمرو هر روز و هر شب و حتی هر لحظه پرسه می زنند و جال تر آن که هیچ چیز از چشمشان پنهان نمی ماند!

برای مثال می توان گفت که چنان چه که شما جوجه ای خریده باشید و این جوجه را در داخل حیاط خود نگه دارید، تنها فقط در چند ساعت، گربه های خیابانی از وجودش باخبر می شوند و آن را شکار می کنند.

اما گربه های ایرانی یا همان پرشین کت ها چنین رفتاری ندارند و آشغال خور نیستند. آن ها اصالت دارند و تربیت می شوند. ظاهر گربه های ایرانی بر خلاف گربه های ولگرد و خیابانی بسیار زیبا و دوست داشتی است.

جدول اطلاعات گربه های ایرانی

گربه های ایرانی را با توجه به جدول زیر بیشتر بشناسید :

موضوعگربه های ایرانی
بهترین نژاد برای نگهداری در آپارتمانحبشی
وزن حدودیبا توجه به نژاد های مختلف این عدد می تواند کاملا متغیر باشد.
غذای مناسب برای این حیواناتمرغ و غذای خشک
باهوشترین نژادپرشین کت

موزه گربه های ایرانی

انواع گربه های ایرانی

این بار در سایت سلام صدا شما را با تعدادی از ویژگی های موزه گربه های ایرانی آشنا می کنیم. تعدادی از موزه ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید اطلاعات خود را افزایش دهید.

کافه موزه های زیادی در شهر های مختلف ایران موجود است. در این کافه ها گربه ها به طور آزادانه در کف و دیوار های کافه حرکت می کنند. افرادی که به گربه ها علاقه زیادی دارند می توانند به این کافه ها مراجعه کنند.

در دوره امروزه حضور زیاد و پررنگ گربه ها انسان ها، کافه ای با هم نشینی گربه های ایرانی برای دوست داران و طرفداران به گربه و همچنین به چالش کشیدن خود در برابر ترس از گربه ها آغاز به کار کرده است. این کافه ها در شهر هایی هم چون مشهد، تهران، شیراز و اصفهان موجود است.

این نمونه از کافه ها در کشوهای دیگر نیز وجود دارد و محبوبیت این کافه ها جهانی است. فردی به نام بابک اکبری یکی از مدیران و موسس هاس موزه گربه ایرانی است.

او به‌همراه دوستان و خانواده‌اش این موزه و کافه را راه‌اندازی کرده تا یک کار جذاب و جدید را وارد حرفه اش کند.

این کافه موزه های پر طرفدار، کافه ای متفاوت و دنج است. این کافه در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان وصال شیرازی در یکی از خونه های قدیمی با نمای آجری و حیاطی کوچک در ورودی آن است. این کافه جذاب در هدف آن است که قصه گربه های ایرانی را برای شما روایت کند.

چه چیزی در ان جا برای نمایش وجود دارد؟

شما قادر هستید تا تابلوی موزه گربه‌ ایرانی آن را در ورودی کوچه مشاهده کنید.

در حیاط ورودی این کافه جذاب و پر طرفدار، شاید نتوانید که گربه های ایرانی را مشاهده کنید. اما در روز های گرم تابستان می توان از این فضا استفاده کرد.

انواع گربه های ایرانی

سوالات متداول

گربه های ایرانی چه گربه هایی هستند؟

گربه های ایرانی از قدیمی ترین نژاد هایی هستند که در دنیا وجود دارند. آن ها مو بلند هستند و اولین بار در گذشته های دور در کشور بزرگ ایران دیده شده اند. این گربه های ایرانی به پرشین کت نیز معروف است.

گربه های پرشین چند سال عمر می کنند؟

عوامل زیادی در عمر این گربه ها تاثیر دارد. یکی از مهم ترین عوامل میزان سلامتی این گربه های مو بلند و دوست داشتنی است. به طور معمول پرشین کت ها بین 12 تا 14 سال عمر می کنند.

نشانه های آلرژی به پرشین کت ها چه می باشد؟

خارش بدن و بینی، جوش زدن بدن و قرمز شدن بدن از نتایج حساسیت به این گربه ها می باشد. اما بدانید که برای درمان آلرژی می توانید کار های متنوعی انجام دهید. شما با مراجعه به پزشک متخصص خود می توانید داروهایی را مصرف کنید تا از میزان حساسیت و آلرژی شما نسبت به این گربه های دوست داشتنی می کاهد.

غذا های پرشین کت ها چه می باشد؟

آن ها می توانند از ترکیبی از غذا های خشک و مرطوب استفاده کنند تا نیاز های بدنی شان تامین شود.

1 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...