معرفی 10 رمان غمگین ایرانی و خارجی (به تفکیک)

بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان

علاقه مندی
ارسال به...
3 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,00/5
Loading...
بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان؛ معرفی 10 رمان غمگین

در این نوشته بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان را شرح داده و به معرفی 10 رمان غمگین خواهیم پرداخت که داستان آنها را هیچگاه فراموش نخواهید کرد

غم و شادی هر دو ریشه در احساس و عواطف بشر دارند و هر یک بدون دیگری ارزشی ندارند و کتاب‌ها سرزمین تجربه‌های تلخ و شیرین هستند که می توان با خنده قهرمان قصه بخندیم و یا با غم آن‌ها اشک بریزیم.

روایت بعضی از رمان های ماندگار، تلخ و گزنده هستند و خواننده سالها آنرا فراموش نخواهد کرد چنانکه آلبر کامو می گوید داستان بایستی روح را بخاشد تا ماندگار شود

بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران

سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی

معرفی و بررسی رمان سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

رمان سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی از بهترین رمان های ایران و حتی میتوان ادعا کرد در سطح جهان است.

این رمان به یاد ماندنی ، سرگذشت تلخ و غم‌انگیز خانواده‌‌ای اردبیلی در سال‌های جنگ جهانی را روایت می‌کند.

فضاسازی و روایت ویژه استاد عباس معروفی این کتاب را به اثری شاخص و یک رمان غمگین تبدیل کرده است که با وجود تلخی زیاد نمی‌توان از آن دست کشید.

تعصبات کور پدر خانواده، وضعیت فرهنگی جامعه و شرایطی که جنگ جهانی ایجاد کرده همگی دست به دست هم می‌دهند تا یکی‌یکی فرزندان این خانواده به‌سمت زوال و نابودی روانه شوند.

سال بلوا نوشته عباس معروفی

کتاب سال بلوا از دیگر آثار شناخته‌شده عباس معروفی است. او این بار به‌سراغ درد مشترک بخش بزرگی از جامعه یعنی زنان رفته است.

فضاسازی و شخصیت‌پردازی از جمله ویژگی‌های بارز قلم عباس معروفی است که او در این کتاب هم از آنها بهره گرفته است تا رنج‌ها و محدودیت‌های زنان را روایت کند. درک بالای او از رنج‌های زنان و البته بیان زیبا و تأثیرگذارش در جایگاه نویسنده‌ای مرد شگفت‌انگیز است.

سوشوون نوشته سمین دانشور

سووشون نوشته‌ی سیمین دانشور آغازگر فصلی تازه در تاریخ داستان‌نویسی ایران به شمار می‌آید.

دانشور در این داستان پرحرکت و ماجرا، با نثری شاعرانه، دقیق و محکم، تصویری درونی و هنرمندانه از تحولات منطقه فارس در سال‌های جنگ دوم جهانی به دست می‌دهد.

شخصیت‌های سووشون با قدرت مشاهده درخشانی ترسیم شده‌اند؛ آنقدر مشخص که هریک روحیه و عملکرد گروه اجتماعی معینی را مجسم می‌کنند.

البته هیچ‌یک از آنان در حد تیپ نمی‌ماند، همه‌شان فردیتی خاص دارند و به آسانی از یکدیگر تمیز داده می‌شوند. فکر اصلی رمان، پرداختن به انسان مبارز است.

به همین دلیل، در سراسر داستان شاهد درگیری یوسف –قهرمان رمان- با آدم‌های خودفروخته‌ایم.

ستیز پرتلاش خانواده او با ریزه‌کاری‌های روانی و عاطفی، بر زمینه‌ای از زندگی مردم یک منطقه در یک دوره خاص تاریخی، گسترده می‌شود.

هرچند یوسف درکشاکش بین واقعیت موجود و آرمانْ به شهادت می‌رسد، اما عامل بیداری دیگران و به خصوص همسرش زری می‌شود.

داش آکل نوشته صادق هدایت

اغلب داستان‌های هدایت، درون مایه‌ تلخی دارند که در عین گزنده بودن، بسیار جذاب است. داستان داش آکل هم در همین دسته قرار می‌گیرد.

داش آکل روایت عشقی نافرجام از یک مردی لوطی مسلک به دختر جوان حاجی صمد را نشان می‌دهد؛ حاجی صمد داش آکل را وصی خود می‌کند و داش آکل هم به خاطر جوانمردی تصمیم می‌گیرد چیزی درباره عشقش به مرجان نگوید و به اصطلاح در امانت خیانت نکند.

روایت داش آکل، روایت غیرت و محبت و تغییر دادن راه و روش زندگی است.

به همین دلیل هم دوست داشتن داش آکل که تنها مونس و هم‌دمش طوطی‌اش است، کار سختی نیست.

پایان بندی داستان اما به قدری تلخ و زیبا به تصویر کشیده شده است که دل خواننده را به درد خواهد آورد و جمله «مرجان! عشق تو مرا کشت» را برایش به یک امضا تبدیل خواهد کرد.

جای خالی سلوچ نوشته محمود دولت آبادی

کتاب صوتی جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی اثری واقع گرایان در فضای روستا و با اتفاقات پیش بینی نشده است که با شنیدن آن، تا سالها فراموش نخواهید کرد

بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران –عاشقانه

زهر تاوان نوشته پگاه رستمی فرد رمان عاشقانه رازآلود و غمگین

پریچهر نوشته مودب پور

پریچهر از رمان های غم انگیز ادبیات ایران است که قصه ای اجتماعی و در عین حال عاشقانه دارد.

داستان درباره ی جوانی ثروتمند به نام فرهاد که پس از سالها به ایران بازگشته و در کارخانه ی پدرش مشغول به کار می شود

دختران زیادی در اطراف فرهاد هستند که معلاقمند به برقراری ارتباط با او هستند اما او دل در گرو دختر رویاهایش دارد و خیلی زود متوجه می شود این دختر رویایی در واقعیت هم ، حضور دارند

با همه روابط عاشقانه ای که بین جوانان داستان وجود دارد عنوان رمان، از نام پیرزنی به نام “پریچهر” گرفته شده که داستان تلخ زندگی او، در انتظار خوانندگان این رمان است.

بهترین رمان های غم‌انگیز ایرانی –جنگ

پایی که جا مانده بود نوشته ناصر حسینی پور

پایی که جا ماند یادداشت های روزانه سیدناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق است

ناصر حسینی پور وقتی به جبهه می رود چهارده سال دارد و هنگامی که عراقی ها او را که اکنون دیده بان واحد اطلاعات است، در جزیره مجنون در آخرین روزهای جنگ اسیر می کنند، تنها شانزده سال دارد. هنگام دستگیری یکی از پاهای او تقریبا قطع می شود و به رگ و پوست بند است.

بهترین رمان های غم‌انگیز خارجی

کتاب جود گمنام اثر تامس هاردی

کتاب جود گمنام اثر تامس هاردی
بهترین رمان های غم‌انگیز خارجی

جود فاولی، مردی است که تلاش های بی شمارش برای پیشرفت و بیرون آمدن از طبقه ی اجتماعی خود توسط جامعه و دست سرنوشت با شکست مواجه شده، و توماس هاردی با روایت داستان زندگی این شخصیت، از باارزش ترین نهادهای جامعه ی ویکتوریایی-از قبیل ازدواج، طبقه ی اجتماعی، دین و تحصیلات عالی-به سختی انتقاد کرده است

روستایی فقیری به نام جود فاولی، آرزو دارد تا در دانشگاه عالی کرایست مینستر تحصیل کند، اما بلندپروازی های جود به واسطه ی تبعیض در طبقه ی اجتماعی و دختری روستایی که با تظاهر به حامله بودن، او را وادار به ازدواج با خود می کند، راهی از پیش نمی برد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین کتاب ها در توسعه فردی و مدیریت به انتخاب دانشگاه هاروارد

جود که در ازدواجی بدون عشق گرفتار شده، حرفه ی سنگ تراشی را برمی گزیند و عاشق دخترعموی روشن فکر و آزادی خواه خود، سو برایدهد، می شود.

سو که از ازدواج و زندگی مشترکش ناراضی است، به منظور زندگی با جود، همسرش را ترک گفته و پس از مدتی از او حامله می شود.

فقر و قضاوت های جامعه، فشاری غیرقابل تحمل به این زوج وارد کرده و آن ها را به قعر مارپیچی از مشکلات پرتاب می کند که پایانش، یکی از شوکه کننده ترین صحنه ها در تمامی ادبیات است. جود گمنام، شاهکاری خیره کننده و بی پرده ترین و شخصی ترین رمان توماس هاردی به حساب می آید.

کتاب گرسنگی اثر کنوت هامسون

بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان
بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان

کتاب گرسنه، رمانی نوشته ی برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات، کنوت هامسون است که برای اولین بار در سال 1890 به انتشار رسید.

هامسون، یکی از مهمترین و جنجال برانگیزترین نویسندگان قرن بیستم، با خلق این داستان خودزندگی نامه ای و قدرتمند درباره ی فقر، گرسنگی و استیصال نویسنده ای جوان که در تلاش برای دستیابی به خودشناسی و ذوق هنری است، نقطه ی عطفی در تاریخ ادبیات جهان به وجود آورد.

این رمان به شکلی درخشان به تأثیرات ذهنیِ مفهوم بیگانگی و وسواس های فکری می پردازد و تصویری فراموش نشدنی از مردی تحت تأثیر نیروهای خارج از کنترل خود و در آستانه ی خودتخریب گری ارائه می کند.

هامسون، بر بسیاری از نویسندگان برجسته ی قرن بیستم افرادی چون کافکا، جویس و هنری میلرتأثیرگذار بود.

کتاب گرسنه، اثری بزرگ و برجسته است که با زیبایی تمام به شکاف های روح آدمی می پردازد.

زن درهم شکسته نوشته سیمون دوبوار

کتاب زن در هم شکسته سیمون دوبوار
کتاب زن در هم شکسته سیمون دوبوار

کتاب زن درهم شکسته (یا زن وانهاده) نوشته سیمون دوبوار از بهترین رمان های غم انگیز ادبیات جهان و یکی از در حقیقت مجموع دو داستان است: زن در هم شکسته و سن رازپوشی.

زن در هم شکسته داستان زنی است که عمری عاشقانه با همسرش زندگی کرده و همه عمر را وقف شوهر و بچه هایش کرده و عشق آنها برایش بس بوده اما اکنون می فهمد شوهرش با زن دیگری رابطه دارد و حاضر به ترک معشوقه اش نیست.

کتاب سن راز پوشی هم یکی از بهترین رمان های غم انگیز ادبیات جهان است

سن رازپوشی داستان زندگی زن و شوهر مسنی است که عمری با اهداف والا زندگی و تلاش کرده اند و اکنون پسراشان ازدواج کرده و به همه آن هدف ها پشت پا زده است. این موضوع در کنار اضطراب های پیری آنها را از پای درآورده است..

تنهایی پرهیاهو نوشته بهومیل هرابال

تنهایی پرهیاهو نوشته بهومیل هرابال
بهترین رمان های غم‌انگیز خارجی

رمان تنهایی پر هیاهو روایت رنج تنهایی و تجربه غم انگیز این رنج است.

در این رمان غم انگیز تنهایی پر هیاهو شاهد تنهایی مردی به‌نام هانتا هستیم که او در تناقضی آشکاردر حالیکه عاشق کتاب است ، اما شغلش بازیافت کتاب ‌ است.

او تنها زندگی می‌کند و ۳۵ سال است که به همین کار مشغول است. از طرفی رابطه عاشقانه او با کتاب‌ها و شخصیت‌های آنها باعث شده در دنیای درونی خود تنها نباشد.

کتاب پر است از جمله‌های تأثیرگذار و البته تأمل‌برانگیز که لذت خواندن آن را با وجود تلخی ملموسش دوچندان می‌کند.

من پیش از تو نوشته جوجو مویز

کتاب من پيش از تو اثر جوجو مويز رمانی عاشقانه در سبکی متفاوت است.

عشقی ورای عشق‌های زمینی و داستانی که اگرچه عشق موضوع اصلی آن است اما عاشقانه نیست.

داستان زندگی مرد جوان و ماجراجویی است که با علاقه‌ی فراوان ورزش‌های خطرناکی را انجام می‌دهد و در یک حادثه تمام زندگی‌اش دچار تغییر می‌شود.

کتاب بسیار آموزنده است؛ از این لحاظ که پر از صحنه‌های تأمل‌برانگیز است که ما را مدام به داشته‌ها و نداشته‌های زندگی‌مان ارجاع می‌دهد.

اگر به‌دنبال قصه‌ای جذاب و البته پیش‌بینی‌ناپذیر با درصد زیادی از واقعیت‌های زندگی هستید، این رمان انتخاب مناسبی است.

بلندی‌های بادگیر نوشته امیلی برونته

رمان بلندی های بادگیر یکی از بهترین رمان های غم‌انگیز ادبیات جهان است که روایت عشق پراحساس اما تلخ کاترین و «هتکلیف» است.

عشق بین دو قهرمان قصه قابل درک و ستایش است و حس همدردی خواننده را برمی‌انگیزد، اما قصه برای رنج هایی که آندو میکشند بسیار تلخ و غم انگیز است

کتاب سرشار از تقابل تضادهاست که اولین و واضح‌ترین آن دو شخصیت اصلی آن است:

کاترین ظریف و لطیف و در ناز و نعمت، هتکلیف اما زمخت و خشن و محبت‌ندیده.

آنچه این ماجرا را به یکی از معروف‌ترین رمان‌های جهان و یک رمان عاشقانه غمگین تبدیل کرده نوع روایت و فضایی است که امیلی برونته برای مخاطب تصویر می‌کند.

گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتزجرالد

فرصت‌های ازدست‌رفته، آدم‌ها و روابط ازدست‌رفته، همواره ردی از خود در ناخودآگاه آدمی به جای می‌گذارند که نتیجه‌اش رنج است. پذیرفتن یا نپذیرفتن این رنج مسیرهای متفاوتی در زندگی آدم‌ها ایجاد می‌کند. فیتزجرالد، در
رمان غم انگیز گتسبی بزرگ، نوشته اسکات فیتزجرالد از رنجِ ازدست‌رفته‌ها می‌گوید.

گتسبی مرد ثروتمندی است که مهمانی‌های مجلل خانۀ او زبانزد مردم شهر شده است. هیچ‌کس نمی‌داند او ثروتش را از کجا آورده و دلیل این‌همه بریزوبپاش در مهمانی‌ها چیست؟

گتسبی نماد شخصیتی جاه‌طلب و ثروتمند با گذشته ای تلخ و غم بزرگی در دل است

دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترناک

رمان دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک نویسنده‌ روس و برنده نوبل ادبیات است که داستان پزشکی به‌نام ژیواگو را روایت می‌کند که شاعر هم هست و البته درگیر رابطه عاشقانه با دو زن.

داستان در هنگامه انقلاب 1917 روسیه اتفاق می افتد و همین موجب می شود که که زندگی دکتر ژیواگو دستخوش دگرگونی های ژرفی شود .

در این رمان ، داستانی عاشقانه و رمانیک را در بستر جنگ و انقلاب می‌خوانیم ، ترکیب عشق و جنگ رنجی طاقت فرسا به قرمانان قصه تحمیل می‌کند و این کتاب را به یک رمان عاشقانه غمگین تبدیل می‌کند.

قصه عشق نوشته اریک سگال

کتاب قصه عشق نوشته «اریک سگال»، نویسنده آمریکایی است که ماجرای عشق الیور و جنی را روایت می‌کند.

الیور پسر خانواده‌ای مرفه است که در رابطه با پدرش مشکل دارد. او عاشق جنی می‌شود که از قضا فقیر و ندار است.

آن دو قصد دارند باهم ازدواج کنند؛ ولی پدر الیور مخالف است و به او می‌گوید در صورت سرگرفتن این ازدواج از حمایت مالی محروم خواهد شد.

به نظر تا اینجا قدری داستان کلیشه‌ای می‌آید. منتها قصه عشق این دو جوان با شروع ازدواجشان تازه آغاز می‌شود که نتیجه آن یک رمان غم‌انگیز زیباست.

این رمان غمگین و عاشقانه و البته فیلمی که بر اساس آن در سال ۱۹۷۰ به‌کارگردانی «آرتور هیل» ساخته شد پرفروش‌ترین رمان و فیلم آن سال در آمریکا بود.

سه شنبه‌ها با موری نوشته میچ آلبوم

سه شنبه‌ها با موری نوشته میچ آلبوم
بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان؛ معرفی 10 رمان غمگین

وجود استاد و راهنما به ویژه در بخش معنایی زندگی هر کسی ضروری است و خوب است هر کس استادی داشته باشد تا درس‌های واقعی زندگی را به او بدهد.

داستان سه شنبه‌ها با موری، روایت گفتگوهای نویسنده و استادش است که به شکل داستانی بسیار گیرا در آمده است.

حرف‌هایی از جنس ناگفته‌های بزرگ زندگی، هر سه شنبه از زبان استاد، موری به میچ منتقل می‌شود.

نتایج بزرگ ذهنی روشن درباره مفاهیم عشق، مرگ، زندگی، ازدواج، ترس و هر مورد دیگری که می‌تواند همیشه به صورت سوال پس ذهن هر کسی باقی بماند.

در طی خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که رفته رفته شما هم به شخصیت دوست داشتنی موری علاقمند شده‌اید و با نزدیک شدن به مرگ او نمی‌توانید جلوی سیل اشک‌هایتان را بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
هرمان هسه

هرگز رهایم نکن نوشته کازوئو ایشی‌گورو

کتاب هرگز رهایم مکن کارئو ایشی گورو
کتاب هرگز رهایم مکن کارئو ایشی گورو

سردی نثر ایشی‌گورو موجب می‌شود چندان درگیر موضوع دلخراش رمان نشوید.

داستان چند انسان که پرورش داده شده‌اند تا فقط از اعضای بدنشان برای ترمیم بدن آدم‌هایی دیگر در آینده‌ای نامعلوم استفاده شود. کتابی بسیار تلخ که استعاره‌ای است درباره تاثیر مرگ بر زندگی انسان‌ها.

ژرمینال نوشته امیل زولا

رمان های غم انگیز, بهترین رمان های غم انگیز, رمان های غم انگیز ادبیات ایران, رمان غمگین, ادبیات ایران
ژرمینال نوشته امیل زولا

یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ و البته یکی از تلخ‌ترین آنها. داستان گروهی کارگر معدن که از فقر و گرسنگی راهی جز مرگ و بدبختی ندارند.

این رمان ناتورالیستی شرح دقیقی است از زندگی فلاکت‌بار کارگران معدن و خانواده‌های آنها در فرانسه‌ای که آسمانش همیشه خاکستری رنگ است و آدم‌ها برای سیر کردن شکم خود تکه‌های لباس را در آب می‌جوشانند.

جاده نوشته کورمک مکارتی

جاده نوشته کورمک مکارتی
جاده نوشته کورمک مکارتی

زمین نابود شده و پدر و پسری باید در این ویرانه برای پیدا کردن غذا و دور ماندن از دست آدم‌خوارها تلاش کنند.

دنیای شوم خیالی مکارتی آنقدر سیاه و مخوف است که شاید خواننده هم برای فرار از این آینده تصمیم بگیرد مثل مادر خوانده خود را بکشد.

کتاب روزگار سخت اثر چارلز دیکنز

کتاب روزگار سخت، رمانی نوشته ی چارلز دیکنز
کتاب روزگار سخت، رمانی نوشته ی چارلز دیکنز

کتاب روزگار سخت، رمانی نوشته ی چارلز دیکنز است که نخستین بار در سال 1854 منتشر شد.

داستان این رمان در کوکتاون، یک شهر صنعتی خیالی در شمال انگلیس می گذرد و برخی از جذاب ترین شخصیت های خلق شده توسط دیکنز را به مخاطبین معرفی می کند:

آقای گرادگریند که فلسفه ی منفعت گرایانه اش در رابطه با آموزش و تحصیل، ضربه های عاطفی بزرگی به فرزندانش وارد می کند؛

جوزایا بوندربی که صاحب کارخانه و مردی دورو است؛

استیون بلکپول که کارگری صادق است و به اشتباه به ارتکاب جرم متهم شده است؛

و سیسی جوب، دختری که در سیرک نمایش اجرا می کند و پدرش به امید داشتن یک زندگی بهتر، او را تنها می گذارد.

کتاب روزگار سخت، زاده ی خشم دیکنز از شرایط جان فرسای حاکم بر عصر صنعت است.

کتاب سلام بر غم اثر فرانسواز ساگان

رمان های غم انگیز, بهترین رمان های غم انگیز, رمان های غم انگیز ادبیات ایران, رمان غمگین, ادبیات ایران
بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان؛ معرفی 10 رمان غمگین

شخصیت اصلی رمان سلام بر غم، دختر 17ساله ی دوست داشتنی و اندیشمندی، به نام سیسیل است.

او که اکنون از محدودیت های عذاب آور مدرسه ی شبانه روزی خلاص شده، به همراه پدرش-مردی همچنان جوان و جذاب که همسرش را از دست داده-و معشوقه ی جدید او، السا، طی سفری دو ماهه به ویلایی زیبا در حومه ی پاریس می رود.

سیسیل، همزمان با لذت بردن از هر لحظه ی این سفر با پدرش، رویاهایی درباره ی پسری بلندقامت و خوش تیپ را در سر می پروراند.

اما حضور صمیمی ترین دوست مادرش، آن، همانند سدی در برابر لذت ها و تمایلات سیسیل قرار می گیرد.

زمانی که رابطه ی پدر سیسیل در شرف جدی شدن است، سیسیل تصمیم می گیرد تا با کشیدن نقشه ای که عواقب غیرمنتظره و تراژیکی نیز در بر خواهد داشت، جلوی این اتفاق را بگیرد.

رمان سلام بر غم، داستانی فوق العاده جذاب درباره ی تلاش های باارزش دختری نوجوان برای درک و کنترل دنیای پیرامونش، رمانی خوش ساخت و به شکل شگفت انگیزی دوپهلو در مدح آزادی در انتخاب های شخصی هر فرد است.

میتوان به کتاب های فوق، چند رمان غم انگیز دیگر را هم اضافه کرد

سرخ و سیاه – استاندال

کتاب صوتی سرخ و سیاه شاهکار استاندال (آنری بیل) Stendhal ، نویسنده فرانسوی و در لیست صد کتاب برتر تاریخ در سال 1830 انتشار یافت.

داستان کتاب صوتی سرخ و سیاه برگرفته از واقعیت بوده و حوادث مختلفی که در داستان روایت می شود بر اساس گزارش محاکمه‌­ای است که در سال 1827 در دادگاه جنایی شهر زادگاه استاندال یعنی ایزر Isere از توابع لیون فرانسه برگزار شده و خبر آرا در روزنامه های محلی منتشر کردند

سرخ و سیاه شاهکار انکارناپذیر استاندال است. هرگز به چنین قدرتی دست نیافته است، و هرگز قدرت و وسع ادبی و اندیشه هایش را با چنین کمالی نتوانسته است به کار بندد.

دختر وزیر زیبای هزاره نوشته لیلیاس همیلتون

کتاب صوتی دختر وزیر زیبای هزاره نوشته لیلیاس همیلتون Lillias Anna Hamilton ترجمه عبدالله محمدی رمان تاریخی است که با نثری شیوا و روان داستان مستندی از سرنوشت هزاره در عصر امیرعبدالرحمان جابر را روایت می کند

کتاب صوتی دختر وزیر، زیبای هزاره گزارشی مستند و عینی از جنگ هزاره ‎ها علیه عبدالرحمن است که در آن هزاره‌ها شدید‎ترین سرکوب تاریخی را پشت سرگذراندند .

این داستان، گوشه ی از وضعیت رقت انگیز هزاره است که با قدرت های خارجی رابطه سیاسی نداشته و مورد نسل کشی دشمنانی قرار گرفته که با انواع سلاح جدید مجهز شده و ازحمایت خارجی هم بهرمند است

دلبند اثر تونی موریسون

داستان کتاب صوتی دلبند یکی از پرنفوذترین رمان‌هایی است که تا سال 1987 نگارش شده است که دوران فراموش شده بردگی را به تصویر می‌کشد.

کتاب دلبند (Beloved) که سرشار از شاعرانگی گزنده و حس تعلیق است، علاوه بر جذابیت داستانی فراوان، برهه‌ای از تاریخ برده‌داری در کشورهای سرمایه‌داری را در قالب رمانی جذاب از منظر اجتماعی، سیاسی و فلسفی بیان می‌کند.

ریشه ها اثر الکس هیلی

کتاب صوتی ریشه ها اثر الکس هیلی یکی از تأثیرگذارترین کتاب های معاصر ، بر اساس زندگی واقعی سیاهپوستی که به بردگی سفیدپوستان درآمده، نوشته شده است.

الکس هیلی Alex Haley نویسندۀ کتاب ریشه‌ها خود سیاهپوست  و از نوادگان کونتا کینته (شخصیت اصلی داستان) است. الکس قصه‌ای تلخی از مادربزرگش می‌شنود

موش ها و آدم ها نوشته جان اشتاین بک

هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی

هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی
هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی

کتاب هزار خورشید تابان A thousand splendid suns نوشته‌ی خالد حسینی روایتگر رنج های مردم افغانستان است که به داستان زندگی دو زن در دوران اشغال این کشور توسط شوروی و استقرار حکومت طالبان می‌پردازد.

این کتاب هفته‌ها در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

این رمان پس از رمان بی‌نظیر و محبوب بادبادک‌باز و به زبان انگلیسی نوشته شده است.

این کتاب با وجود آنکه از غم انگیز رمان های ادبیات جهان است اما کتاب امید بخش است

این کتاب در ایران هم توسط مترجمین و ناشرین مختلفی به زبان پارسی منتشر شده است

  • کتاب هزار خورشید تابان ترجمه مهدی غبرایی انتشارات: نشر ثالث
  • کتاب هزار خورشید تابان ترجمه زیبا گنجی و پریسا سلیمان زاده مهدی غبرایی انتشارات: نشر مروارید
  • کتاب هزاران خورشید فروزان ترجمه فیروزه مقدم انتشارات: نشر تهران
  • کتاب هزار خورشید تابان ترجمه فمریم نفیسی راد انتشارات: نشر آراسبان
  • کتاب هزار خورشید تابان ترجمه حمیدرضا بلوچ انتشارات: نشر مجید

وقتی نفس هوا می‌شود –پاول کالانیتی

کتاب صوتی وقتی نفس هوا می‌شود نوشته پال کلانیتی

پال کالانیتی، در 36سالگی و در آستانه ی کامل کردن تحصیلات ده ساله ی خود برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب، درمی یابد که به سرطان ریه مبتلاست.

او یک روز، پزشکی بود که بیماران در حال مرگ را درمان می کرد و روز دیگر به مریضی تبدیل شده بود که با مرگ دست و پنجه نرم می کند. به همین سادگی، آینده ای که پال و همسرش برایش نقشه ها کشیده بودند، از بین رفت.

کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود، داستان دگرگونی پال کالانیتی از یک دانشجوی پزشکی ساده و بی تجربه به جراحی برجسته در استنفورد را روایت می کند.

او در این دگردیسی، به جست و جوی معنای زندگی می پردازد و انسانی تبدیل می گردد که با تمام وجود با مرگ خود رو به رو می شود.

لطفا تجربه خود را از خواندن و شنیدن بهترین رمان های غم انگیز ادبیات ایران و جهان را در اختیار ما بگذارید

3 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...