کتاب صوتی آثار ایروینگ استون

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,80/5
Loading...
کتاب صوتی آثار ایروینگ استون
سلام صدا 2395بازدید , , , , 1 فروردین 1401 بدون دیدگاه

کتاب صوتی آثار ایروینگ استون: Irving Stone نویسنده آمریکایی در سال 1903 در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا به دنیا آمد

این نویسنده شهیر ، زندگینامه چهره‌های نام دارهنری، تاریخی و سیاسی را همانند میکل آنژ، فروید، ون گوگ، ابراهام لینکلن و… به صورت رمان درآورده و خوانندگان زیادی را با زندگی مشاهیر تاثیرگذار جهان آشنا کرده است.

هنگامی که هفت ساله بود والدینش از هم جدا شدند و مادرش بعدها مجدداً ازدواج کرد و او فامیلی ناپدری‌اش «استون» را برای خود برگزید.

استون همواره از مادرش بعنوان کسی که اشتیاق به مطالعه را در او به وجود آورد یاد میکند.

در سال ۱۹۲۳، استون مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کرد. پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد بود که در سمت دستیار آموزش در رشته‌ی زبان انگلیسی در همین دانشگاه مشغول به کار شد.

در زمان دانشجویی ایریونگ با لونا مُسک که دانشجوی همان دانشگاه بود آشنا شده و با هم ازدواج کردند.

این زوج جوان با پولی که پدرِ‌ لونا فراهم آورد بود، راهی پاریس شدند.

ایروینگ و لونا استون در دهه‌ی ۱۹۳۰ از اروپا به ایالات متحده بازگشتند و این زمانی بود که ایروینگ به مدت شش ماه و به شکل متمرکز پیرامون زندگی ون گوگ تحقیق کرد.

در سال ۱۹۳۰، استون نامه‌ای از دکتر فلیکس ری دریافت کرد. دکتر ری، پزشک معالج ون گوگ در هنگامی بود که او گوش خود را در دسامبر ۱۸۸۸ بریده بود! به‌زودی میان دکتر ری و استون دوستی عمیقی برقرار شد.

دکتر ری تأیید کرد که کل گوش ون گوگ کنده شده بود، نه فقط لاله‌ی گوش او. بر طبق گزارش تایمز، کتاب «شور زندگی»، پیش ار انتشار در سال ۱۹۳۴، هفده‌بار از سوی ناشران گوناگون رد شد.

پس از جدایی از لونا، استون با منشی خود، جین فاکتور ازدواج کرد. ازدواجی که تا زمان مرگِ این نویسنده در سال ۱۹۸۹ و در لس‌آنجلس پایدار بود.

جین در سال ۲۰۰۴ و در ۹۳ سالگی درگذشت. در طول سال‌های زندگی مشترک، جین بسیاری از آثار استون را ویرایش می‌کرد.

از آنجا که ژانر آثار خلق‌شده‌ی استون زندگینامه بود، او در مرحله‌ی پیش از نگارش آن‌ها، مدت زیادی را صرف تحقیقات برای نوشتن آن‌ها می‌کرد.

برای مثال، او سال‌های زیادی در ایتالیا زندگی کرد تا به مطالعه و تحقیق پیرامون زندگی میکل آنجلو بپردازد و این با هدف خلق کتابی به نام «درد و رنج» بود و در همین دوران بود که دولت ایتالیا به دلیل کاوش در زمینه‌ی دستاوردهای فرهنگی برجسته‌ی تاریخ این کشور، به شکل ویژه‌ای از ایروینگ استون تقدیر کرد.

کتاب صوتی آثار ایروینگ استون

کتاب صوتی آثار ایروینگ استون,ایروینگ استون,رنج و سرمستی,شور هستی,شور ذهن,شور زندگی
کتاب صوتی آثار ایروینگ استون

مشهور ترین آثار ایروینگ استون که همگی زندگینامه هستند عبارتند از:

کتاب صوتی شور زندگی ماجرای زندگی ون سان ون گوگ

کتاب صوتی شور زندگی نوشته ایروینگ استون ترجمه محمد علی اسلامی ندوشن ، ماجرای زندگی ون سان ون گوگ نقاش هلندی است

کتاب همچنین نموداری است از جوشش اروپا در اواسط قرن نوزدهم: برخورد سنت و صنعت.شور و حرصی که بر جامعه حاکم است.انسانیتی که هنوز سو سو می زند.تجددی که می خواهد سر برآورد و اصالتی که در نوجوئی هنر بروز می نماید و می خواهد در برابر استیلای کارخانه ها مقاومت ورزد.

موازی با آنها برخورد طبایع است:بعضی در نهایت خودخواهی، بعضی شوریده وار؛ و عشق؛ همراه با زیبایی و شور، کام و ناکامی؛و نیز نکبت زندگی معدنگران “بوریناژ ” که می بایست با عمر کوتاه مصیبت بارشان، درخشش تمدن صنعتی اروپا را پایه نهند؛ در مقابل اشرافیت عده ای غرق در ناز که حتی هشدار انقلاب فرانسه هم نتوانسته بود آن را تعدیل کند.

اما در کنار همه اینها سر برآوردن عده ای هنرمند، اندیشه ور و نویسنده بود که می رفتند تا قرن نوزدهم اروپا را از لحاظ محصول اندیشه و ذوق بشری به عنوان یکی از پربهاترین قرنهای جهان معرفی نمایند.

در این میان ون سان ون گوگ یک نمونه ی تنهاست، به مثابه لاله ی صحرایی در میان گلهای پرورده.در این بحبوحه ی اروپای پر رونق و جوشان او زندگی و شیوه ی عارفان پاکباخته قرن پنج و شش ما را به یاد می آورد، همانگونه خود را نثار کننده ولی نه در یک زندگی همراه با اعتکاف و نظاره بلکه لبریز از کوشندگی، روزان و شبان، برای آنکه به کنه زندگی راه برده شود.او می خواهد از طریق رنگ و نور و نقش، راه یابد به عمق معدن حیات.

کتاب صوتی شور زندگی نوشته ایروینگ استون

به هر کسی که شوری در دل دارد توصیه می کنم کتاب صوتی شور اثر ایروینگ استون زندگی را بشنود.

چراکه به یقین می تواند بخشی از خود را در این داستان عجیب باز یابد.داستان زندگی ون گوگ ما را به خودنگری و خودکاوی وا می دارد.

آیا ما نیز نیاز عمیق درونی مان را نادیده گرفته و راه جوشش درونی را سد کرده ایم تا به کار اصلی زندگی مان برسیم و از مسیر عادی بودن خارج نشویم؟  از فقر می ترسیم؟ 

از دیوانه خطاب شدن و از سرزنش شدن می ترسیم؟  و جرات خطر کردن به خود نمی دهیم؟ وقت آن رسیده که هر کس راه درست زندگی اش را بازشناسد.

کتاب صوتی شور ذهن زندگینامه زیگموند فروید

تاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون رمان زندگینامه زیگموند فروید که با داستانی تاریخی، خواننده را به سفری در دنیای پیچیده ی ذهن انسان برده تا درک درستی از انگیزه ها، ایده ها، احساس و رفتار فروید و بیمارانش کسب کند

کتاب شور ذهن با عنوان اصلی The Passions of the Mind دارای 918 صفحه و شامل مقدمه و 16 فصل به شرح زیر است:

  • مقدمه
  • کتاب اول: برج دیوانگان
  • کتاب دوم: جان شیفته
  • کتاب سوم: گذرگاه تنگ
  • کتاب چهارم : بیگانه ای در پاریس
  • کتاب پنجم: نسخه تجویز پزشک
  • کتاب شششم: پایان شب سیه
  • کتاب هفتم: جزیره گمشده آتلانتیس
  • کتاب هشتم: غار تاریک ذهن
  • کتاب نهم: بشر فانی را شادکام ندان
  • کتاب دهم: مطرود
  • کتاب یازدهم: کمک از کجا میرسد
  • کتاب دواردهم: گروه
  • کتاب سیزدهم: گردهمایی
  • کتاب چهاردهم : راه مثبت هموار نیست
  • کتاب پانزدهم: حارمجدون
  • کتاب شانزدهم: سفر دریایی خطرناک
کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون رمان زندگینامه زیگموند فروید

 به طور کلی کتاب صوتی شور ذهن را می توان در دو بخش تقسیم بندی کرد:

  • بخش اول کتاب داستان به روایت دوران جوانی زیگموند فروید Sigmund Freud اختصاص یافته است:
این مطلب را هم ببینید
پادشاهان هخامنشی به ترتیب

مبارزات او با جاه ‌طلبی‌های تحصیلی‌، مشکلاتش در یافتن حوزه تخصصی‌اش و انگیزه قوی او برای حمایت مالی از والدینش و دوست دختر و همسر آینده اش مارتا

شاید جذاب ترین بخش کتاب هم همین بخش باشد ،زیرا در این بخش دغدغه ها و چالش های فروید را به عنوان مرد جوانی در برابر خواسته ها ، مشکلات و  ناامنی‌ها زندگی به تصویر کشیده شده است.

تلاش او برای چاپ مقاله و کسب مقبولیت در جامعه دانشگاهی و واکنش های احساسی او به طردها، شبیه زندگی یک محقق جوان امروزی است.

فروید تحصیل را در رشته پزشکی شروع کرد، اما مدت ها نتوانست در مورد تخصصش تصمیم بگیرد. او در زمینه بافت شناسی، بیماری های داخلی، مغز و اعصاب و روانپزشکی تخصص داشت.

ناتوانی او در انتخاب مسیر درست باعث، رنج زیادی در او شد زیرا انتخاب درست این مسیر، به این معنی استقلال مالی ، ازدواج و آینده او بود

با اینکه تحصیلاتش را با تاخیر به پایان رساند، اما همه کارها را با فداکاری و انرژی کامل انجام می داد و ساعات طولانی را صرف مطالعه، کار در آزمایشگاه و مداوای  بیماران در بیمارستان می کرد.

فروید جوان را پزشکی بسیار فداکار و صبور توصیف کرده اند که برای شناخت و کشف بیماری و نوع درمان بیماران، با دقت و وسواس و تفکر عمل میکرد.

در نهایت عدم دستیابی به موقعیت دانشگاهی مورد درخواستش ؛ او را به کار به عنوان یک پزشک خصوصی واداشت که البته این شکست ، عزت نفس او را شدیدا تضعیف کرد، زیرا او همیشه رویای یک حرفه آکادمیک را در سر می پروراند و خود را به عنوان یک استاد محترم پزشکی می دید.

اما شکست فروید در دستیابی به کرسی استادی دانشگاه و اجبار او به کار در مطب خصوصی، برای تاریخ رواشناسی خوش شناسی بزرگی شد چرا که آزادی او در مطالعات و انجام تحقیقات دلخواه ،در نهایت  موجب ارائه و تدوین نظریه های فروید در روانشاسی شد.

کتاب صوتی شور ذهن نوشته ایروینگ استون رمان زندگینامه زیگموند فروید
  • بخش دوم کتاب صوتی شور ذهن ، داستان زندگی زیگموند فروید را به عنوان یک دانشمند سرشناس اما بحث برانگیز در قرن بیستم و در وین به تصویر می کشد.

ایروینگ استون با دقت زیادی داستان چگونگی شکل گیری و توسعه مفاهیم و نظریه های روانشناسی فروید – هپتنوتیزم و  شیوه درمان «تداعی آزاد»- را بیان کرده است.

داشتن نگرش پزشکی محض نسبت به بیماران روانی که شیوه پیشرو در آن زمان بود، «درمان با روش آزانه سخن گفتن» فروید را بسیار محبوب کرد.

ایده ها و روش های درمان فروید در مورد حالات روانی عمدتاً مبتنی بر ذهن و شهود عالی او بود، زیرا در آن زمان هیچ روش علمی و عینی در روانشناسی وجود نداشت که بتوان بر آنها تکیه کند.

فروید با بهره گیری از دانش عالی پزشکی و تفکر فلسفی خود ،ایده هایش را در مورد عملکرد ذهن، ضمیر ناخودآگاه و تاثیر روابط عاطفی بر ذهن و رفتار را کشف و ارائه کرد، خصوصا در مورد ذهن پیچیده زنان که تا آنزمان هیچ پزشک و روانشناسی با این دقت در این وادی ورود نکرده بود.

در کتاب صوتی شور ذهن  نویسنده با شخصیت پردازی و روایت داستانی حقایق تاریخی، به خواننده اجازه می دهد تا انگیزه ها، طرز تفکر، احساس و رفتار فروید و دنیای پیچیده ی ذهن انسان را به خوبی درک کند.

ایده های فروید به طرز ماهرانه ای در روایتی داستانی چنان درهم تنیده شده اند که برای خواننده جذاب است و هرگز موجب خستگی او نمی شود

نویسنده با توصیف دقیق شهرها و ساکنان آن، خواننده را به همراهی با فروید؛ به کوچه‌ پس کوچه های وین قرن نوزدهم می برد و نشان می دهد که نمی توان اندیشه های فروید را بدون در نظر گرفتن این پیشینه تاریخی و شرایط آن زمانه تفسیر کرد.

وین در دهه 1880،پایتخت پر زرق و برق اروپا بود و تصویرپردازی ایروینگ استون از معماری، فرهنگ و کافه های وین آنزمان تخیل مخاطب را تحریک می کند.

اگرچه این کتاب در دسته بیوگرافی قرار گرفته اما به عنوان داستانی جذاب با همه جزئیات رمان های قرن نوزدهم، خواندنی و شنیدیی است، به ویژه برای کسانی که به ذهن انسان و روانشناسی علاقمندند و یا در این رشته تحصیل میکنند کتاب بسیار ارزشمندی است.

کتاب صوتی شور ذهن به مدت 35 ساعت در یک فایل زیپ به حجم 459 مگابایت آماده دانلود است

کتاب صوتی شور هستی زندگینامه چارلز داروین

کتاب صوتی شور هستی The Origin از ایروینگ استون با پرداختن به مهم ترین رویدادهای زندگی یکی از بزرگ ترین دانشمندان و طبیعی دانان جهان یعنی چارلز داروین Charles Robert Darwin چشم انداز جدیدی را روبروی خواننده می گشاید.

کتاب صوتی شور هستی نوشته ایروینگ استون
The Origin: A Biographical Novel of Charles Darwin by Irving Stone

داروین کاشف بزرگ، در صدد نبود تا هرجور شده عقاید جهانیان را دگرگون سازد؛ او تنها در جستجوی یافتن حقیقت بود.

اما قبل از اینکه به این مهم دست یابد، چارلز داروین ایمان و اعتقادی به عظمت قرن های سپری شده را لرزاند، به عنوان روحی پلید شناخته شد، به دیوانگی محکوم شد و در نهایت به عنوان یک نابغه مورد تحسین قرار گرفت.

زندگانی داروین سفری طوفان زده از اکتشافات بود که از لحظه ای که جوان خامی بود و برای سفری پنج ساله به دور دنیا، به دریاها زد شروع شد و تا سال های واپسین حیات پربارش و کاوش های تاریخی و مهم او در کشف رمز و راز نهایی منشا نوع بشرادامه یافت.

اکنون زندگی چارلز داروین با رمانی تراز اول به تصویر کشیده شده است و نه تنها بازگوی شخصیت خود اوست، بلکه عصر ویکتوریایی که داروین را در دامان خود پرورش داده و او را به انسانی که بوده تبدیل کرده است نیز نشان می دهد.

صفحات این اثر نمایشی از شور و هیجان است که با پیش داوری های زمانه ای که در آن می زیست و خطراتی که او را تهدید می کرد محاصره شده است.

شور هستی علاوه بر شرح سفر های هیجان انگیز داروین در کشتی سلطنتی بیگل، شرح جستجوها و پژوهش های این نابغه ی مشهور بریتانیایی به قلم گیرای ایروینگ استون است.

هر چند که فقط  داستان کشتی جنگی بیگل نیست ، بلکه شرح کامل یک عمر تحقیق هوشمندانه است که به بهای از دست رفتن تندرستی داروین تمام شد. جر و بحثی دانشگاهی و دینی به راه انداخت که دوستان قدیمی اش را علیه یکدیگر برانگیخت.

کتاب صوتی شور هستی داستان زندگی چارلز داروین نوشته ایروینگ استون
کشتی سلطنتی بیگل
مسیر سفر چارلز داروین با کشتی بیگل
مسیر سفر چارلز داروین با کشتی بیگل

داروین انتخاب طبیعی را عامل گوناگونی جانداران و سازگاری آنها به محیط های مختلف زندگی روی زمین معرفی کرده است . از آن زمان تا کنون در نحوه ی اثر انتخاب طبیعی و مفهوم آن تغییرات بسیار داده شده است.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی چگونه به اینجا رسیدم؟ اثر باربارا دی آنجلیس

جان کلام آنکه بر اثر پیشرفتهای علمی زمان ، داروینیسم تکامل یافته و صورتی دیگر پیدا کرده است. و آنچه از آن مورد تایید قرار گرفته ” تحول عالم جانداران از صورتهای ساده اولیه به انواع امروزی است.”

از آنجا که این استنتاجات متکی به مدارک فراوانی است که از علوم زمین شناسی ، دیرین شناسی ، کالبدشناسی مقایسه ای ، جنین شناسی ، توزیع جغرافیایی جانداران ، فیزیولوژی و ژنتیک بدست آمده اند ، نه تنها در عصر داروین ، بلکه هم اکنون نیز مورد پذیرش اکثر دانشمندان قرار گرفته اند.

چارلز داروین در بیست و دو سالگی جوانی جذاب و سرزنده بود که هنوز حرفه ای نداشت .

او که به تازگی از کمبریج فارغ التحصیل شده بود ، بر آن شد که حرفه ی پزشکی سنتی خانواده گیش را دنبال نکند.

به انتظار ورود در سلک روحانیت بود که نامه ای به او رسید و دعوت شد ، به عنوان یک طبیعی دان با کشتی سلطنتی بیگل ، که عازم نقشه برداری از دور دنیا بود سفر کند. حاصل این سفر تغییری بود که در دید او از خود و جهان بوجود آمد.

کتاب صوتی شور هستی داستان زندگی چارلز داروین
چارلز داروین واضع نظریه تکامل

کتاب صوتی شور هستی به مدت 35 ساعت فایل صوتی mp3 با لینک مستقیم در یک فایل زیپ به حجم 700MB آماده دانلود است

کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ

کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی است

میکل آنژ با نام کامل میکل میکلانجلو دی‌لودوویکو بوناروتی سیمونی Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni نقاش و پیکر تراش بنام ایتالیایی و یکی از برجسته ترین هنرمندان تاریخ و مشهورترین چهره عصررنسانس در ایتالیا است.

میکل آنژ دوران کودکی خود را در فلورانس Florence گذارند و در آنجا با وجود مخالفت پدر به یادگیری هنر نقاشی و مجسمه سازی پرداخت .

ابتدا در کارگاه نقاشی یکی از اساتید آن روزهای فلورانس ( دومنیکو ژیرلاندیو ) به یادگیری نقاشی پرداخت با اینکه سودای پیکر تراشی در سرش شعله می کشید .

مجسمه داوود کتاب صوتی رنج و سرمستی سرگذشت میکل آنژ پیکرتراش ایتالیایی نوشته ایروینگ استون

میکل آنژ بر خلاف میل خود و زیر نظر استاد به نقاشی روی دیوار رو آورد تا اینکه شانس به او روی خوش نشان داده و در باغ یکی از بزرگان شهر آموزش پیکر تراشی به دستور لورنزو مدیچی بر قرار شد . میکل آنژ این فرصت را از دست نداد و بلافاصله به شاگردی در این باغ پرداخت .

استعداد او به سرعت شناسایی شد و میکل آنژ وارد محفلی از دوستان مدیچی شد که پیرو علم و دانش و فرق از تعصبات دینی بودند و به هنر و فلسفه یونانی عشق میورزیدند .

اقبال میکل آنژ رو به انتها بود زیرا لورنزو مدیچی بزرگترین حامی او از دنیا رفت و متعاقب مرگ مدیچی بی نظمی بزرگی فلورانس را فراگرفت به طوری که جان بسیاری از هنرمندان و مشخصا دوستان مدیچی مورد تهدید قرار گرفت .

میکل آنژ فلورانس را به مقصد بولونیا ترک کرد.در بولونیا مورد مهری دوستان مدیچی قرار گرفت اما با این وجود توانست قرار داد ساخت دو مجسمه مذهبی را ببندد.

میکل آنژ با ساخت این مجسمه ها دوباره نام خود را با سر زبانها انداخت به طوری که شورای شهر فلورانس از او دعوت تا پرده ای مقابل هنرمند بزرگ آن دوران یعنی داوینچی ترسیم کند .

میکل آنژ به تدریج به هنرمند سرشناس تبدیل میشود تا جاییکه شخص پاپ اعظم از او برای ساخت بزرگترین مقبره تاریخ که جلال و جبروت پاپ را نشان دهد دعوت به عمل آورد .

سفارش پاپ به گونه ای بود که حتی ذهن خیال پرداز میکل آنژ به وسوسه در آمد . اما پاپ دمدمی مزاج بود و این بیش از هرچیز میکل آنژ را می آزرد .

در همین زمان مسابقه ای در شهر فلورانس برگزار شد . موضوع مسابقه تراشیدن مجسمه ای از قطعه سنگی بود که سالها پیش هنرمند دیگری آن را به به صورت نا مناسبی تراش داده بود .

میکل آنژ مجسمه عظیم داوود را – که به نظر همگان طرح آن غیر ممکن بود و در تعادل بی نظیر است – از سنگ تراشید .

مجسمه داوود میکل آنژ را به بزرگترین پیکر تراش دوران خود تبدیل کرد . از این پس سیل سفارشات به میکل آنژ سرازیر شد . اما میکل آنژ هنوز در خدمات پاپ بود و پاپ میکل آنژ را به کاری که از آن نفرت داشت یعنی نقاشی دیواری مجبور کرد .

میکل آنژ شاهکار نقاشی سن سیستین را خلق کرد . این هنرمند بزرگ در طول دوران هنری خود درگیر سلیقه مختلف پاپ ها و وارثان آنها قرار داشت و به همین خاطر نتوانست بسیاری از آثار خود را کامل کند

مجسمه داوود - کتاب صوتی رنج و سرمستی
مجسمه داوود اثر میکل آنژ
مجسمه مریم اثر میکل آنژ
مجسمه موسی اثر میکل آنژ

کتاب رنج و سرمستی اثر ایروینگ استون از بهترین نمونه های ادبیات زندگینامه نویسی است .

ایروینگ استون Irving Stone برای نوشتن این زندگینامه چندین سال را در ایتالیا به مطالعه آثار میکل آنژ پرداخت و نتیجه آن را در کتاب خود منتشر کرد .

کتاب روایت خود را از کودکی میکل آنژ آغاز میکند و همراه با رنج میکل آنژ برای پیکرتراش شدن و سرمستی او در دنیای هنر ، داستانی زیبا از لحظات مهم زندگی میکل آنژ ارائه میدهد .

موفقیت کتاب نه بخاطر مستندات آن بلکه به خاطر خیالات استون در هنگام نوشتن زندگینامه است که آن را از یک گزارش معمولی زندگی به رمانی زیبا و مهیج تبدیل کرده است به طوری که خواننده همدل با میکل آنژ در روح مشتاق او شریک میشود

پدر میکل آنژ همواره با هنرمند شدن میکل آنژ مخالف بوده و هنرورزی را شغل بی درآمدی میدانسته که برای خاندان اصیل او نقطه ننگی به حساب میاید .

میکل آنژ اما به این اعتقادات پدر بی محلی میکند و ساعت ها وقت خود را درمعدن سنگی در فلورانس به تراشیدن سنگ سپری میکند .

او نقاشی را به خاطر بی بعد بودن دوست ندارد و همواره فکرش در گرو مرمر ، سنگ و مجسمه های عظیم خدایان است . استادان او با اینکه به استعداد او واقف هستند اما از کله شقی او میرنجند .

میکل آنژ همیشه درگیر نزاع هایی با خانواده خود ، سفارش کننده ها و مقامات مذهبی است .

او همانند داوینچی جسد انسانها را برای دست یابی به تصویری برتر از انسان کالبد شکافی میکند .

در اوج دوران تعصب مذهبی به نقاشی از مدل برهنه میپردازد و حتی تصویری برهنه بر سقف کلیسای سن سیستین پیاده میکند . در دورانی که هنرمندانی همچون داوینچی پیکر تراشی را خوار میشمارند این هنر تعالی می بخشد .

5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,80/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...