برترین کتاب های داستانی تاریخی درباره ی زنان بی نظیر در طول تاریخ

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ

علاقه مندی
ارسال به...
13 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,77/5
Loading...
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ : در این مقاله از سایت سلام صدا، برترین کتاب های داستانی تاریخی درباره ی زنان بی نظیر در طول تاریخ جمع آوری شده و به شما عزیزان معرفی میشوند.

از اولین خلبان زن حرفه ای و اولین میلیونر زن سیاه پوست آمریکایی گرفته تا زنان سرشناسی مثل زلدا فیتزجرالد ، جورج سند و نفرتیتی، این زنان باور نکردنی و بسیاری دیگر که همگی بر جوامع و جهان تاثیر زیادی داشته اند.

اگر علاقمند به مطالعه در زندگی زنان تاثیرگذار در طول تاریخ هستید پیشنهاد می شود کتاب 100 زن تاثیرگذار تاریخ نوشته کتلن کوئیپر را مطالعه کنید

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ

1. کتاب اختراع بال ها

 The Invention of Wings, by Sue Monk Kidd

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار :کتاب اختراع بال ها

با روایتی متناوب از دو شخصیت زن خارق العاده، کتاب اختراع بالهای سو مونک کید به داستان زندگی واقعی یک پیشگام مخالف برده داری به اسم “سارا گریمکه” که شخصیتی واقعی ست  و یک برده ی شهری به اسم “هتی گریمکه” در اوایل قرن نوزدهم در چالستون میپردازد.

به سارا در تولد یازده سالگی اش مالکیت بتی ده ساله داده میشود و این دو در طول سی و پنج سال آینده شان تحت تاثیر یکدیگر و سرنوشت حقوق زنان و  حقوق آفریقایی_آمریکایی قرار میگیرند.

در دنیای واقعی هتی داستان بر اثر بیماری نادری ناشی از ضرب و شتم شدید به عنوان تنبیه سارا که به او خواندن و نوشتن یاد داده بود از دنیا می رود اما کید میدانست که صدای هتی برای گفتن این داستان قدرتمند ضروری است.

2.کتاب از الف تا ی : رمان زلدا فیتز جرالد

Z: A Novel of Zelda Fitzgerald, by Therese Anne Fowler

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار :کتاب از الف تا ی

زلدا فیتز جرالد خیلی فراتر از همسر زیبا و عجیب اسکات فیتز جرالد نویسنده کتاب معروف گتبسی بزرگ بوده است.

دانلود کتاب صوتی گتبسی بزرگ

 رمان بی عیب و نقص ترز آن فاولر به او جانی دوباره می بخشد، این کتاب با روایت عشق پرجوش و خروش و ازدواج بی تامل و تفکر زلدا با ستوان جوان ارتش، اسکات، هنگامی که او فقط 17 سال داشت در مونتگومری ، آلا شروع می شود.

علی رغم نارضایتی والدینش، زلدا شیفته و دلباخته ی اسکات می شود و آنچه که اتفاق می افتد می آید یک داستان فوق العاده خواندنی از شهرت این زوج در طلوع عصر جاز است.

روزهای آنها به ولگردی و سفر کردن در نیویورک، پاریس و جاهای دیگر می گذرد تا اعتیاد به الکل و خیانت بلای زندگی زناشویی و تاهل آنها می شود و به پیکار های قابل توجه و اغلب رسوا کننده ی زلدا با اختلال و بیماری روانی ختم می شود.

3. کتاب دور خورشید از پائولا مک لین

Circling the Sun, by Paula McLain

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار :کتاب دور خورشید

پائولا مک لاین داستانی گیرا در مورد خلبان و نویسنده زن واقعی “بریل مارکهام” در کنیای مستعمراتی در دهه 1920 روایت کرده ست.

به دنبال تربیت غیرمرسوم پدر و قبیله ی بومی او، بریل جسور و بی باک تصمیم میگیرد که مربی اسب شود- در دوره ی که هیچ مربی اسب زن دیگری وجود نداشت و بعد ها او اولین خلبان زن حرفه ای و هوانوردی رکورد دار میشود.

بریل همچنین در این داستان پرشور خود را در یک مثلث عاشقانه با شکارچی ای به نام “دنیس فینچ هاتون” و نویسنده ای به نام  “کارن بلیکسن” پیدا می کند.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر

4.کتاب جوبیلی

Jubilee, by Margaret Walker

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار :کتاب جوبیلی

رمان قدرتمند مارگارت واکر در جنوب کشور در جریان جنگ داخلی آمریکا اتفاق می افتد، روایتی از داستان واقعی “ویری براون”، یک برده ی دورگه است که دختر یک زمین دار سفید پوست و یک زن سیاه پوست برده بود.

داستان ویری بر اساس زندگی “مارگارت دوگانس وار براون”، مادر-مادربزرگ نویسنده است.

واکر در کتاب پرهیاهوی جوبیلی قادر بوده که به طور یکپارچه تاریخ شفاهی خانواده اش را که از مادربزرگش شنیده است با تحقیقات گسترده اش در این زمینه ادغام کند و تصویری تکان دهنده اما واقع بینانه از زندگی برده ها در اعماق جنوب- مبارزات و خواسته های آنها- از دیدگاه خودشان را به تصویر بکشد.

5.کتاب سنت مازی از جامی آتنبرگ

Saint Mazie, by Jami Attenberg

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار کتاب سنت مازی

جامی نه تنها به “مازی فیلیپس گوردون” زندگی بخشیده است بلکه حال و هوا و فضای عصر موسیقی جاز در نیویورک را هم با هنرمندی به نمایش درآورده است.

کتاب سنت مازی روایتی از داستان یک فروشنده ی بلیط سینماست. یک زن عادی که کارهای غیر عادی و خارق العاده ای انجام داده است.

 مازی که شاهد افراد بی خانمان گرسنه، معتاد، زخمی و در حال پرسه زدن در محله ی فقیر بووری در نیویورک است در کمال فداکاری به آنها به بهترین شکل ممکن کمک میکند. به آنها پول می دهد و درهای تئاتر ونیز را به روی نیازمندان باز می کند.

با توجه به جزئیات زندگی مازی که از طریق نوشته های خاطرات داستان واره ی او و به حساب کسانی که او را می شناختند اما فقط از طریق مجله اش او را می شناختند، تصور می شود، کتاب شوخ طبع آتنبرگ اجازه می دهد روح مازی زنده بماند.

6.کتاب عاشق خواب از الیزابت برگ

The Dream Lover, by Elizabeth Berg

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار

عاشق خواب داستان نویسنده ی فرانسوی ای در قرن نوزدهم به نام “ژرژ ساند”است. زنی عجیب و غریب و پرشور که در جستجوی آرزوی نویسنده شدن، سبک زندگی نامتعارف و غیر مرسومی را در پیش میگیرد.

در رمان جذاب الیزابت، خوانندگان با شخصیت “ساند” به عنوان “آرورا دوبلین” ،زنی در حال ترک یک ازدواج ناموفق و بدون عشق برای شروع زندگی جدیدی در پاریس، آشنا می شوند.

او نام خود را تغییر می دهد، از محدودیت های مخصوص به زنان در جامعه سرپیچی می کند، و معشوقه ها و دوستانی از جمله فریدریک شوپن، گوستاو فلوبر نویسنده کتاب مادام بواری ، فرانتس لیست، اوژن دلاکروا، ویکتور هوگو، ماری دوروال و آلفرد دی موست را به خود جذب می کند.

کتاب صوتی عاشق خواب، با جستجوی مضامین مربوط به جنسیت و جنس و هنر کتابی مناسب عاشقان داستان های تاریخی است، که حتما باید بخوانند.

دانلود کتاب صوتی مادام بواری اثر گوستاو فلوبر

7.کتاب ونسا و خواهرش از پریا پارمر

Vanessa and Her Sister, by Priya Parmar

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار

تاریخ نویسنده ی معروف “ویرجینیا وولف” را بیش از خواهرش “ونسا بل”ِ  نقاش به یاد می آورد اما رمان بی نقص و نفس گیر پریا پارمر که در اوایل قرن 20 در لندن اتفاق می افتد، ونسا را ​​از زیر سایه خواهرش بیرون می کشد تا نشان دهد که ونسا واقعاً چطور استعدادی ذاتی داشته و در آن واحد چند بعدی بوده و همچنین تأثیر عمیقی که این خواهر بر ویرجینیا داشته را بررسی کرده است

این داستان از طریق خاطره نگاری های خیالی ونسا روایت می شود و خواهران را در حالی که مسیر خود را به سمت موفقیت هنری می پیمایند دنبال می کند.

وقتی ونسا به طور غیر منتظره ای عاشق می شود، ویرجینیا به جنون کشیده می شود زیرا در زندگی خود همیشه به خواهرش به عنوان یک نیروی ثابت وابسته بوده است

8. کتاب هیلد از نیکولا گریفیت

Hild, by Nicola Griffith

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار

این کتاب برای علاقه مندان به یک بازی تاج و تخت و داستانهای تاریخی نفیس از عصر تاریکی و یکی از مهمترین زنان آن یعنی هیلد اهل ویتبی پرده برداری می کند.

این مطلب را هم ببینید
زنان برتر جهان در نویسندگی| قرن هیجدهم

قبیله ای که در قرن هفتم در انگلیس به خوبی تحقیق شده است ، هیلد را به عنوان کودکی کنجکاو با دایی توطئه گر و جاه طلبانه ای که قرار است بیش از حد از زاویه بازی کند ، خوانندگان را به هیلد معرفی می کند.

هیلد به عنوان پیشگوی پادشاه جایگاهی پیدا می کند، نقشی ضروری که منجر به ترس بسیاری از وی می شود زیرا به نظر می رسد واقعاً آینده را می بیند.

گریفیت موفق شد در این روایت بی عیب و نقص واقعیت های سخت و در عین حال زیبا از تجربیات هیلد را زنده کند.

9.کتاب نفرتیتی از میشل موران

Nefertiti, by Michelle Moran

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار در طول تاریخ
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار

میشل موران در رمان خود در مورد دو زن سلطنتی با نفوذ در تاریخ، نفرتیتی و خواهر کوچکترش متنودجت روایت می کند و خوانندگان را به مصر باستان می برد.

نفرتیتی قرار است به عنوان یکی از زنان تاثیرگذار در طول تاریخ با اراده و قوی با فرعون آمون هوتپ ازدواج کند.

پس از ازدواج نفرتیتی مورد علاقه مردم تبس واقع می شود اما کشیش های قدرتمند و بانفوذ پنهان از او در حال توطئه علیه شوهرش هستند.

تنها کسی که مایل می شود درباره ی بیامد های قریب الوقوع این نقشه به نفرتیتی بگوید خواهر کوچکتر او است.

در حالی که نفرتیتی آرزوی قدرت دارد، خواهرش فقط آرزوی زندگی آرام با پیروی از قلبش را دارد. موران موفق می شود هر دو را با جزئیات واضح در صفحه به نمایش دراورد.

10.کتاب رز سیاه از تاناراریو دو

The Black Rose, by Tananarive Due

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار:کتاب رز سیاه

خانم سی جی واکر یکی از بردگان در مزارع لوئیزیانا، سارا بریدلاو را در سال 1867 به دنیل آورد.

 سارا در ادامه تبدیل به اولین میلیونر زن سیاه پوست آمریکا می شود. او علی رغم یتیم شدن در سن 7 سالگی، ازدواج در 14 سالگی و بیوه شدن با یک کودک خردسال در 20 سالگی، راضی به دست کم گرفتن شانس خود در زندگی نشد.

او به یک کارآفرین مبتکر تبدیل شد و به تولید محصولات مو و زیبایی مانند یک رویاننده ی فوق العاده ی مو و یک شانه ی داغ که به زنان سیاه پوست اجازه می داد موهای خود را صاف کنند پرداخت.

واکر از فقر تبدیل به رئیس یک شرکت فوق العاده موفق و یک خیر برای محقق ساختن اهداف و حقوق افراد آفریقایی-آمریکایی و زنان شد.

کتاب صوتی رز سیاه که توسط نویسنده الکس هیلی قبل از مرگ در سال 1992 آغاز شد و توسط نویسنده تاناناریو داو به پایان رسید روایت داستان قابل توجهی از زندگی پر خروش او است.

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار :حرف آخر

کتاب 100 زن تاثیرگذار تاریخ

ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار
ده کتاب در باره زنان تاثیرگذار:کتاب 100 زن تاثیرگذار تاریخ

اگر علاقمند به مطالعه در زندگی زنان تاثیرگذار در طول تاریخ هستید پیشنهاد می شود کتاب 100 زن تاثیرگذار تاریخ نوشته کتلن کوئیپر را مطالعه کنید

این کتاب از مجموعه‌ی راهنمای بریتانیکا در معرفی تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ است.

در پشت جلدکتاب 100 زن تاثیرگذار تاریخ آمده است:

در این کتاب شرح زندگی با نفوذترین و اثرگذارترین زنانی آمده که به‌عنوان نمایندگان برجسته هم‌جنسان خود دست به عمل یازیده‌اند.

برخی از زنانی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده، نه برای به قدرت رسیدن، بلکه برای توانمندکردن زنان دیگر فعالیت کرده‌اند و نیز زنانی که رهبری، پژوهش‌های علمی و نگاه هنرمندانه‌شان به روشنگری و غنی‌سازی جامعه امروزی کمک کرده و به آن شکل داده‌اند.

این زنان ستودنی و اثرگذار، برای همه ما، زن یا مرد، الگویی فراهم کرده‌اند تا در زندگی خود کوشاتر باشیم.

کتاب صوتی زن بر سریر قدرت

کتاب صوتی زن بر سریر قدرت یکی دیگر از کتاب هایی که در مورد زنان تاثیرگذار تاریخ توسط محمود طلوعی نگاشته شده است

در این کتاب سرگذشت 16 زن قدرتمند جهان از کلئوپاترا تا مرگارت تاچر را روایت کرده است

13 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,77/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...