دانلود کتاب فاتح از شاپور آرین نژاد

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
کتاب فاتح از شاپور آرین نژاد
سلام صدا 6509بازدید , 24 شهریور 1396 بدون دیدگاه

  کتاب فاتح از شاپور آرین نژاد

نام کتاب: فاتح

نویسنده: شاپور آرین نژاد

انتشارات: دنیای کتاب

سال نشر: ۱۳۷۰

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۶۰۱ صفحه

فرمت: PDF

حجم: ۸٫۱۵ مگابایت

کتاب فاتح,شاپور آرین نژاد

خلاصه داستان کتاب فاتح از شاپور آرین نژاد

زمان: ۴۱۲ هجری قمری (۱۰۲۱ میلادی) مکان: ایران
۴۱۲ سال از هجرت حضرت ختمی مرتبت می گذشت. داستان ما در آستانه چهاردهمین سال سلطنت “سلطان محمود غزنوی” و در یکی از قلاع ایالت زرخیز گرگان به نام “زیارت” آغاز می شود.

در حدود یک فرسخ دورتر از شهر فعلی گرگان در دامنه ارتفاعات سرسبز و خرم شمالی و در دل جنگلهای پردرخت، منطقه خوش آب و هوایی وجود دارد که اکنون “ناهارخوران” نام دارد که تفرجگاه و ییلاق فعلی شهرنشینان شهر گرگان بشمار می رود.

هرقدر در وصف زیبایی و طراوت طبیعی ناهارخوران گفته شود، حق مطلب ادا نشده؛ زیرا کسانی که به این بخش مسافرت کرده  و از نزدیک زیباییهای طبیعی آنرا دیده اند، خوب می دانند نظیر ناهارخوران از لحاظ طراوت و صفا شاید در تمام ایران یافت نشود.

قرنها پیش در تاریخی که حوادث داستان ما آغاز می گردد، این منطقه به نام زیارت معروف بود و در مرتفع ترین نقاط کوهستان زیارت، قلعه بزرگ و مستحکمی به همین نام وجود داشت.

قلعه زیارت صرفنظر از موقعیت طبیعی و جنگی (که یک دژ تسخیرناپذیر بود) از لحاظ وسعت و جمعیت و سایر مختصات به یک شهر کوچک شباهت داشت و با اینکه ساکنین آن مانند سکنه سایر قلاع قاعدتا باید اهالی بومی محل باشند، معهذا در آن زمان یکصد سپاهی جنگجو و کارامد دولتی به ساکنین قلعه افزوده شده و شخصیت ها و افراد متنفذ و رجال دولتی مرتبا به قلعه رفت و آمد داشتند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان

مدتی بود که در زیارت جنب و جوش و فعالیت فوق العاده ای مشاهده می شد. وجود سپاهیان دولتی و ایاب و ذهاب روزانه در قلعه نشان می داد که واقعه مهمی روی داده است. دلیل این جنب و جوش و فعالیت بی سابقه در زیارت، وجود یک زندانی عالی مقام و چهار تن از یاران او بود که به فرمان سلطان محمود غزنوی در قلعه موصوف، تحت مراقبت و حفاظت شدید حاکم گرگان قرار داشتند.

سالها بود که “امیر اسماعیل”، برادر سلطان محمود که در جنگ مغلوب شده بود در معیت چهار تن از سرداران فدایی خود، از غزنین به زیارت منتقل شده و حاکم گرگان وظیفه داشت نهایت دقت و اهتمام را در نگاهداری و جلوگیری از فرار محبوسین مرعی داشته و در عین حال وسایل راحتی و آسایش برادر سلطان و سایر زندانیان را فراهم و در دسترسشان بگذارد …

معرفی کتاب فاتح

فاتح رمانی تاریخی نوشته شاپور آرین نژاد پیرامون جنگهای سلطان محمود غزنوی با هند و فتح سومنات، ملاقات فردوسی و سلطان محمود و تقدیم شاهنامه و … می باشد.

اطلاعات کتاب

فاتح  نوشته شاپور آرین نژاد نخستین بار سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در ایران منتشر شد.

5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...