کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها

علاقه مندی
ارسال به...
7 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,57/5
Loading...
کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت
سلام صدا 4295بازدید , , 1 خرداد 1400 بدون دیدگاه مشاهده محصول

در این مطلب با چندکتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها آشنا می شوید.

حاکمانی که دارای قدرت مطلق هستند را دیکتاتور گویند و در بیشتر موارد یک نظام حکومتی استبدادی را پایه گذاری میکنند.

در طول تاریخ زندگی میلیون ها انسان به طور مستقیم یا غیر مستقیم از متاثر از حکومت های دیکتاتور و شیوه حکومت آنها بوده و هست.

کمتر کسی با نام دیکتاتورهایی همچون موسولینی ، هیتلر ، آگوستو پینوشه ، استالین ، قذافی و صدام حسین را نشنیده باشد

مطالعه زندگینامه دیکتاتورها پندآموز است و به مطالعه‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا درک اخلاقی خود را بسنجند و آن را برای مقابله با برخی از رنج‌های واقعی که افراد در موقعیت‌های دشوار با آنها روبه‌رو هستند به‌کار گیرند.

در این مطلب چند کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها معرفی میگردد و خواندن و شنیدن آنها به علاقمندان آثار تاریخی توصیه می شود

کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها

1- کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت و ترجمه بیژن اشتری ، زندگینامه‌ خواندنی و جذاب بنیتو موسولینی دیکتاتور و رهبر فاشیسم ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم است.

کریستوفر هیبرت نویسنده کتاب صوتی موسولینی متخصص تاریخ ایتالیا است و انبوهی از واقعیت‌های تاریخی و احساسی در زندگی دیکتاتور ایتالیا را با روایتی دراماتیک و داستانی در اختیار مخاطب گذاشته است.

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه با سبک نوشتاری عالی و ضرباهنگی نفس‌گیر و در مایه رمان های پلیسی نگاشته شده و علیرغم آشنا کردن خواننده با موارد تاریخی و سیاسی ،تمرکز اصلی آن بر شخصیت موسولینی را مدنظر قرار داده و در واقع یک نوع درونکاوی شخصیتی درباره این شخصیت تاریخی انجام شده است.

دانلود کتاب صوتی موسولینی

کتاب صوتی موسولینی ظهور و سقوط دوچه نوشته کریستوفر هیبرت

کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها

2- کتاب صوتی سایه دیکتاتور زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه 

کتاب صوتی سایه دیکتاتور ( زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه ) در مورد چگونگی به قدرت رسیدن و سیاست استبدای پینوشه در مدت زمامداریش در شیلی است که توسط هرالدو مونیز سیاستمدار و سفیر سابق شیلی در سازمان ملل نگاشته شده و خانم زینب کاظم خواه آنرا به فارسی برگردانده و  به همت انتشارات ثالث منتشر شده است.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی سرعت ثروت اثر تی هارو اکر

ژنرال آگوستو خوزه رامون پینوشه اوگارته Augusto José Ramón Pinochet Ugarte از فرماندهان نظامی شیلی و از دوستان و همراهان رئیس جمهوری وقت بود که در کودتای ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۷۳شیلی دولت منتخب سالوادور آلنده را سرنگون کرد و به مدت ۱۷ سال زمام امور این کشور را در فضایی از رعب و وحشت برای مخالفان و منتقدان تا سال ۱۹۹۰ به عهده داشت.

پینوشه در سال ۱۹۹۰ و در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی و احزاب سیاسی ، قبل از ترک مقام خود قوانینی وضع کرد که به موجب آن پس از کناره گیری از قدرت از مصونیت قضایی برخوردار شود تا جرایم او قابل تعقیب نباشد.

هرچند که نهایتا با فشار مخالفان و افکار عمومی ،بالاخره دادگاه عالی شیلی مصونیت او را لغو کرد و او می‌توانست به خاطر قانون‌شکنی محاکمه شود اما هرگز محکومیتی برای او در نظر گرفته نشد

دانلود کتاب صوتی سایه دیکتاتور

کتاب صوتی سایه دیکتاتور زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه 

کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها

3- كتاب صوتی هیتلر دو جلد، نوشته یواخیم فست ، با ترجمه مهدی سمسار

كتاب صوتی هیتلر نوشته یواخیم فست و ترجمه مهدی سمسار در دو جلد  که کتاب اول با عنوان “جوانی و فتح قدرت” و کتاب دوم با عنوان ” پیشوا” منتشر شده است.

جلد اول كتاب «هيتلر» با عنوان “جوانی و فتح قدرت” در چهار فصل به بررسي روندي كه هيتلر از سال 1933-1945طي كرد مي پردازد و « يك زندگي بي هدف»، «در راه سياست»، «سال هاي انتظار» و «فرمان نبرد» عنوان اين بخش ها هستند.

هيتلر» نوشته یواخیم فست توسط زنده ياد مهدی سمسار در سال هاي پاياني زندگي اش آنرا ترجمه شده است.

دكتر مهدی سمسار در زندگي آرام و پربار خود آثار درخشان و ماندگاري را خلق كرد.

دكتر مهدی سمسار در دو دهه پايان عمر به اضطرار زمانه، خانه نشين بود اما كار قلمي خود را اين بار به شكل ترجمه ادامه داد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی اثر موریل باربری

دانلود كتاب صوتی هیتلر

كتاب صوتی هیتلر جلد اول ، نوشته یواخیم فست ، با ترجمه مهدی سمسار

کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها

4- کتاب صوتی مجمع الجزایر گولاگ نوشته سولژنیتسین

کتاب صوتی مجمع الجزایر گولاگ رمان تاریخی و پژوهشی است که توسط نویسنده مشهور روسی و برنده جایزه نوبل ، الکساندر سولژنیتسین دربارهٔ اوضاع مردم ، نویسندگان و هنرمندان منتقد و روایت دستگیری و زندان آنان در دوره دیکتاتوری حاکمان اتحاد جماهیر شوری خصوصا ژوف استالین درسال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۵۶ است .

کتاب   The Gulag Archipelago ، اثر  Aleksandr Solzhenitsyn – برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات – رسما کتاب درسی مدرسه‌های روسیه شد.

دانلود کتاب صوتی مجمع الجزایر گولاگ

کتاب صوتی مجمع الجزایر گولاگ نوشته سولژنیتسین

کتاب صوتی زندگینامه دیکتاتورها

5- کتاب صوتی بازجویی از صدام حسین نوشته جان نیکسون

کتاب صوتی بازجویی از صدام با زیرعنوان تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهوری، سعی دارد تصویری بی‌طرفانه از یکی از قدرتمندترین حاکمان بدنام عصر ما به خواننده منتقل کند.

جان نیکسون نویسنده کتاب نخستین کسی بود که در جلساتی متعدد از صدام بازجویی کرده و به‌همین دلیل توانسته با روایت ماجرای بازجویی‌ها، علاوه بر اطلاعاتی که درباره شخصیت صدام در اختیارمان می‌گذارد، او را چنان در برابر ما بنشاند که گویی صدا و لحن ادای کلماتش را هم می‌شنویم.

نیکسون در این کتاب، با توضیح روند بازجویی از صدام که آن را با عنوان تخلیه اطلاعاتی نام می‌برد دیدگاه و موضع سیاسی صدام نسبت به مردمش، کشورهای دیگر، اقوام و گروه‌های مذهبی و سیاسی کشورش را بیان و تحلیل می‌کند.

به گفته نیویورک‌تایمز کتاب درواقع یکی از مواد استثایی‌ست که خاطره‌نویسی‌ با موضوع سازمان سیا محافظه‌کارانه، شدیداً ناسیونالیستی و بدتر از همه، ملال‌آور نیست و مهم تر اینکه تحت نظارت شدید و سانسور سیا منتشر نشده است.

جان نیکسون تحلیلگر ارشد رهبری بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ در سیا (سی‌آی‌ای) بود.

او در جریان فعالیتش در سیا و نیز سفرهایش به عراق، مرتباً رده‌های بالای دولت ایالات متحده را تغذیه اطلاعاتی می‌کرد یا برای آن‌ها مطلب می‌نوشت.

او همچنین مباحث تحلیلگری رهبری را در مدرسه «شرمن کنت» به نسل جدید تحلیلگران استخدام‌شده در سیا آموزش داد.

از زمان ترک سیا در سال ۲۰۱۱، نیکسون به عنوان مشاور ریسک بین‌المللی در ابوظبی، پایتخت امارات، مشغول به‌کار بوده است. «بازجویی از صدام» نخستین کتاب اوست.

دانلود کتاب صوتی بازجویی از صدام حسین

کتاب صوتی بازجویی از صدام حسین نوشته جان نیکسون 1

کتاب صوتی زندگینامه مشاهیر جهان

7 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,57/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...