کتاب صوتی رایگان در واتساپ

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,60/5
Loading...
کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ
سلام صدا 3766بازدید , , 28 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه

مطلب کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ نیاز به کمی مقدمه و برخی توضیحات فنی دارد،شما عزیزی که اهل کتاب و کتابخوانی هستی لطفا کمی صبور باشید و 3 دقیقه از وقت عزیزتان را صرف مطالعه این مقدمه کوتاه بفرمایید.

کتاب صوتی رایگان در واتساپ

پیام رسان واتساپ

پیام رسان واتساپ (واتس‌اَپ WhatsApp ) یکی از پیامرسان های محبوب در دنیا با بیش از 2 میلیارد نفر کاربر است.

این شبکه اجتماعی که توسط یان کوم Jan Koum و برایان اکتوم Brian Acton طراحی و ساخته شد در سال 2014 به مجموعه فیس بوک (متا) ملحق شد.

با توسعه و گسترش تکنولوژی تلفن همراه، پیام رسان واتساپ هم که بر پایه استفاده از موبایل طراحی شده، مورد توجه و استفاده بسیاری از کاربران در 180کشور دنیا قرار گرفته است.

در ایران هم با با فیلترینگ رسمی پیام رسان تلگرام، محبوبیت واتساپ چند برابر شده و به اصلی ترین پیام رسان کشور تبدیل شد.

در ابتدای انتشار تلگرام و به دلیل قابلیت های بینظیر آن، هزاران کانال علمی، آموزشی، فرهنگی و … در این پیامرسان ساخته شد و دوستداران کتاب و کتابخوانی هم کانال های کتاب و کتاب صوتی رایگان زیادی را منتشر کرده و البته  این کانال ها هنوز هم محبوبیت فراوان دارند.

از همان ابتدای انتشار تلگرام، گروه فرهنگی سلام صدا هم یکی از کانال های پرطرفدار را با نام کانال کتاب صوتی رایگان منتشر کرد که در حال حاضر هم بابیش از 27 هزار عضو، در دسترس علاقمندان است.

کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ و تلگرام
کانال کتاب صوتی رایگان در تلگرام،ایستاگرام ،فیسبوک و تویتر

کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ

اما داستانی که همراهان منتظر آن هستند در مورد کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ است

گفتیم تلگرام فیلتر شد، پس از فیلتر تلگرام و استفاده عمومی از واتساپ، ما و همه فعالین حوزه کتابخوانی تلاش کردیم که با ایجاد کانال کتاب صوتی رایگان واتساپ فایل ها و مطالب کانال های تلگرام را در آن منتشر کنیم.

این مطلب را هم ببینید
آیا ابزار جایگزین مناسبی برای گوگل کیورد پلنر و بهبود سئو جود دارد؟

اما به دلیل محدودیت های واتساپ این کار عملا مقدور نشد:

  • اولا: در واتساپ قابلیت ایجاد کانال همانند تلگرام وجود ندارد و نهایتا از طریق تشکیل گروه آنهم برای حداکثر 256 نفر، میتوان فایل های کتاب صوتی را در اختیار اعضا قرار داد.
  • دوما: مطالبی که در تلگرام منتشر می شوند برای همیشه در دسترس هستند و اعضای جدید میتوانند به تمام کتاب های صوتی و pdf که چند سال قبل منتشر شده، را هم استفاده کنند.

 در حالیکه در کانال واتساپ، اعضای جدیدِ گروه، فقط به فایل هایی دسترسی دارند که از زمان عضویت آنها به بعد منتشر می شود.

اگر (در حد یک آرزو!) شرکت متا قابلیت ساخت کانال واتساپ را برای کاربران فراهم آورد، با توجه به محبوبیت این پیام رسان، قطعا مورد استقبال و استفاده دوستداران کتاب و کتاب صوتی رایگان قرار خواهد گرفت اما متاسفانه در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

حتی ارسال فایل در واتساپ برای تعدادِ کمِ اعضایِ گروه هم با محدودیت حجم روبرو است، هر چند وعده داده شده که در آپدیت های جدید این پیام رسان، حجم فایل های ارسالی را به دو گیگابایت افزایش خواهند داد.

و همچنین مدیران توسعه اپلیکیشن واتساپ وعده دیگری داده اند که محدودیت حداکثر اعضای کانال واتساپ را برای کسانی که از طریق لینک دعوت به گروه اضافه شوند، برخواهند داشت اما این وعده ها تا کنون اجرایی نشده است. 

اما جای نگرانی زیادی هم نیست، با وجود مسدود بودن تلگرام، دوستداران کتاب و کتاب صوتی کماکان به کانال های تلگرام کتاب صوتی رایگان دسترسی داشته (هرچند با رنج و مشقت!) و از امکانات فوق العاده این پیام رسان بینظیر استفاده میکنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی انواع ژانر های ادبی به همراه مهمترین آثار در هر ژانر

علاوه بر آن با انتشار اپلییکشن های پادکست همانند اسپاتیفای، اپل پادکست، گوگل پادکست، کست باکس …  و فعالیت گسترده دوستداران کتاب و کتاب صوتی رایگان در این پادکست پلیرها، دسترسی و شنیدن کتاب و پادکست بسیار آسان شده است.

محبوب‌ترین‌های پلیر پادکست ها برای شنیدن کتاب صوتی رایگان:

دانلود کتاب صوتی: از کجا دانلود کنیم؟

همانطور که گفته شد امکان ایجاد کانال کتاب صوتی رایگان واتساپ با امکاناتی که از کانال انتظار داریم ،به دلیل محدودیت های فنی آن، فعلا مقدور نیست اما پیشنهاد میگردد که این اپلیکیشن را به عنوان یک پیامرسان و برای گفتگو با دوستان و خانواده و همکاران استفاده کنید.

 اگر در پی یافتن دانلود کتاب صوتی رایگان mp3 با لینک مستقیم هستید و یا بهترین کتاب های صوتی رایگان را می خواهید چند راه ساده و عملی پیشنهاد می شود:

  • استفاده از پادکست پلیرها که تعدادی از آنها را در بالا معرفی کردیم
  • عضویت در کانال های کتاب صوتی رایگان تلگرام ( کانال سلام صدا خود به تنهایی با بیش از هزار کتاب صوتی، منبعی فوق العاده برای علاقمندان به کتابخوانی است)
  • جستجو در سایت ها و پلتفرم های تولید کتاب و کتاب صوتی در ایران و حمایت از ناشرینی همانند شنوتو، طاقچه، فیدیبو، نوار، آوانامه، گویا کتاب، کتابراه و سلام صدا ( که البته کوچکترین عضو این مجموعه گرانسنگ هستیم)
کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ
کانال کتاب صوتی رایگان در واتساپ

جمعبندی

همراهان گرامی و اهل کتاب، این روزها با وجود هزاران مشکل و کمبود در فضای اجتماعی و اقتصادی کشور و غیراقتصادی بودن فعالیت در حوزه کتاب، ناشرین (فیزیکی و دیجیتال) و دست اندکاران حوزه تولید کتاب و کتاب صوتی کماکان تلاش میکنند به کار فرهنگی خود ادامه دهند و بر دوستداران فرهنگ و ادب و علم است که با حمایت از آنان، در روشن ماندن چراغ فرهنگ نقشی داشته باشند.

کانال تلگرام کتاب صوتی رایگان

کانال تلگرام کتاب صوتی رایگان

صفحه کتاب صوتی در اینستاگرام

صفحه کتاب صوتی در اینستاگرام
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,60/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...