نویسندگان برتر تاریخ 1- ویلیام شکسپیر به همراه دانلود کتاب های شکسپیر

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
نویسندگان برتر تاریخ - ویلیام شکسپیر

نویسندگان برتر تاریخ ، ویلیام شکسپیر خالق هملت ،مکبث و رومئو و ژولیت

ویلیام شکسپیر  William Shakespeare با لقب سخن سرای آون Bard of Avon بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی است.

تولد ۲۶ آوریل ۱۵۶۴- مرگ ۲۳ آوریل ۱۶۱۶ نمایش نامه نویس ؛ شاعر ؛ بازیگر

ویلیام شکسپیر در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصربه‌فرد است و برخی او را بزرگ‌ترین نمایشنامه نویس تاریخ می‌دانند، اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است.

پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش فرزند یک زمین‌دار محلی دارنده بود.

شکسپیر احتمالاً در مدرسهٔ گرامر استراتفورد تحصیل کرده و در آنجا اطلاعات ارزشمندی دربارهٔ لاتین به دست آورده؛ اما ویلیام رهسپار آکسفورد یا کمبریج نشد.دربارهٔ جوانی ویلیام افسانه فراوان است و سند معتبر اندک.

اولین مدرکی که ما دربارهٔ او پس از مراسم تعمید و نام‌گذاری داریم از ازدواج او با آن هثوی در سال ۱۵۸۲ است، که ثمرهٔ آن دختری متولد ۱۵۸۳ و یک دختر و پسر دوقلو در سال ۱۵۸۵ بود.

شکسپیر پس از ازدواج به لندن رفت و در تماشاخانه مشغول بازی شد.در آنجا وظیفه ویرایش نمایش نامه‌ها را به او سپردند. شکسپیر از این موقعیت استفاده کرد و خود چند نمایشنامه نوشت که با استقبال روبه رو شد.

با دو چکامه‌ای که شکسپیر در سال‌های ۱۵۹۳ و ۱۵۹۴ به چاپ رساند اشعار او زودتر از نمایش‌هایش چاپ شدند.

این مطلب را هم ببینید
واژه نامه پارسی سره گردآورندگان فرهنگستان زبان پارسی

همین‌طور باید گفت که بیشتر غزل‌های وی باید در این سال‌ها نوشته شده باشند و نمایش‌های او پس از سال ۱۵۹۴ نمایان شده‌اند و او به طور کلی هر دو سال یکی را ارئه نمود که هریک شامل سرود و آهنگ‌هایی بسیار زیبایی می‌شدند.

مرگ ویلیام شکسپیر از نویسندگان برتر تاریخ در روز ۲۳ آوریل ۱۶۱۶ میلادی در پنجاه و دوسالگی درگذشت.جسدش را دو روز بعد در کلیسای مقدس ترینیتی به خاک سپردند. او حتی قطعه‌ای ادبی نیز برای روی سنگ قبر خود گفته که بر آن حک شده‌است:

تو را به مسیح از کندن خاکی که اینجا را دربرگرفته دست بدار!خجسته باد آنکه این خاک را فروگذارد، و نفرین بر آنکه استخوان‌هایم بردارد!”

او در حالی مُرد که به سال ۱۶۱۶ هیچ نسخهٔ جمع‌آوری شده‌ای از آثارش وجود نداشت، و بعضی از آنها در نسخه‌هایی مستقل چاپ شده بودند که همان‌ها هم بدون نظارت و ویرایش او بود.

در سال ۱۶۲۳ دو تن از اعضای هیئت شکسپیر، جان همینگز و هنری کاندل، نسخه جامع و ویراسته‌ای از نمایش نامه‌هایش را به چاپ رساندند.

برخی از آثار ویلیام شکسپیر :

  • هیاهو بسیار برای هیچ هملت
  • اتللو
  • مکبث
  • ژولیوس سزار
  • شاه لیر
  • رومئو و ژولیت
دانلود فایل pdf  آثار نمایشی شکسپیر

 

5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. Kimiaa
    01 بهمن 1397

    لينك خراب است

    • hiword.ir
      11 بهمن 1397

      اصلاح شد

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

معرفی کتاب ویژه سردبیر

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …