استاد سید محمد تبادکانی در خصوص پایه های ترید در فارکس توضیح میدهد

معتبرترین متد تحلیل بازارهای مالی (2021) – آموزش فارکس

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,60/5
Loading...
معتبرترین متد تحلیل بازارهای مالی (2021) – آموزش فارکس
hiword.ir 4348بازدید , 2 دی 1399 بدون دیدگاه

معتبرترین متد تحلیل بازارهای مالی (2021) آموزش فارکس

در سال 2021 میلادی دیگر نمیتوان با تحلیل های قدیمی، معاملات سودآوری انجام داد. استاد سید محمد تبادکانی در خصوص پایه های ترید در فارکس توضیح میدهد.

با بررسی نظرات اساتید مختلف بازارهای مالی دنیا، متوجه می‌شوید که روش‌های تحلیل متعددی در بازارهای مالی دنیا خصوصا فارکس وجود دارد. بسیاری از تریدرها معتقدند که تنها راه رسیدن به درآمد بیشتر و بهتر در این بازارها، تحلیل تکنیکال بوده و برخی نیز بر این باورند که تنها از طریق تحلیل فاندامنتال (بنیادی) می‌توان موفق بود. تحقیقات بعمل آمده نشان می‌دهد که در سال 2021 میلادی، هیچ کدام از این دو تحلیل به تنهایی قادر به افزایش حاشیه سود نیستند. سید محمد تبادکانی با نزدیک به دو دهه تجربه فعالیت در بازارهای جهانی و خصوصا فارکس، در این خصوص توضیح می‌دهد.

آموزش تحلیل در فارکس

در حقیقت هر دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مکمل یکدیگر هستند. برای مثال، قیمت‌ها در هر لحظه تغییر کرده و روندها را شکل می‌دهند. این روندها نیز بر روی تحلیل‌های بنیادی اثرگذار هستند. بنابراین، برای تبدیل شدن به تریدر موفق، یادگیری هر دو روش اجتناب ناپذیر است. سید محمد تبادکانی جنبه‌ی سومی را نیز به تحلیل‌های فارکس اضافه می‌کند: “ترید موفق بر روی سه پایه استوار است. تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و تحلیل احساسات“.

معتبرترین متد تحلیل بازارهای مالی (2021) – آموزش فارکس

تحلیل تکنیکال فارکس

تحلیل تکنیکال بر این پایه استوار است که: تریدر می‌تواند با مشاهده و بررسی حرکت‌های قبلی قیمت (روند) و شرایط کنونی اعداد و ارقام، حرکت‌های بالقوه آتی را تشخیص دهد. بنابراین معامله‌گران تکنیکال (تریدرهایی که با تکیه بر تحلیل تکنیکال معامله می‌کنند)، معتقدند که تمامی اطلاعات بازار، در قیمت و نمودار منعکس شده و در حقیقت، همه چیز داخل نمودارها است.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی حرف هايی با دخترم درباره اقتصاد

تحلیل‌گران تکنیکال به دنبال الگوهای مشابهی هستند که در گذشته شکل گرفته و استراتژی ترید خود را با این باور که قیمت، احتمالاً می‌تواند مشابه قبل حرکت کند، شکل می‌دهند. تحلیل تکنیکال چندان به پیش‌بینی ارتباط نداشته، بلکه اساسا در مورد احتمالات است. این تحلیل، مطالعه حرکات قیمتی در گذشته به منظور شناسایی الگوها و تعیین احتمالات قیمتی آینده است. تحلیل تکنیکال در قسمت اموزش رایگان فارکس کاملا مورد بررسی قرار گرفته است.

تحلیل فاندامنتال فارکس

هر رخدادی در دنیا، دلیلی داشته و بازارهای مالی نیز از این امر مستثنی نیستند. بنابراین، هنگامیکه قیمت‌ها و شاخص‌ها افزایش یا کاهش می‌یابند، بنا به دلیل خاصی هستند. عموما این کاهش/افزایش ارزش‌ها صرفا بر مبنای عرضه و تقاضا هستند. پی بردن به اینکه چه چیزی، چرا و چگونه باعث افزایش عرضه و تقاضا می‌شود را اصطلاحا تحلیل فاندامنتال می‌گویند. برای مثال، افزایش نرخ بیکاری بر روی اقتصاد و سیاست پولی آن کشور اثر گذاشته و در نهایت بر روی میزان تقاضای ارز آن کشور اثر دارد.

به صورت خلاصه باید گفت که تحلیل بنیادی راهی است برای تجزیه و تحلیل حرکت‌های بالقوه یک کالا (ارز، سهام، رمز ارز و …) بر مبنای عوامل اثرگذار اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و کلیه‌ی عوامل اثرگذار خارجی. تحلیل فاندامنتال در بخش آموزش های متوسطه فارکس ارائه شده است.

تحلیل احساسات

سید محمد تبادکانی معتقد است که یکی از مهمترین مراحل تبدیل شدن به تریدر موفق، تحلیل احساسات است. اگرچه کمتر کسی به این موضوع پرداخته است، اما یکی از مهمترین عوامل موفقیت و افزایش حاشیه‌ی سود در معاملات بازارهای جهانی است. علیرغم ظاهر ساده‌ی تحلیل احساسات (Sentiment Analysis) اما تنها با کسب سال‌ها تجربه‌ی عملی می‌توان به واقعیت و پشت پرده‌ی آن پی برد.

این مطلب را هم ببینید
آشنائی با اتاق تميز Clean Romm

معتبرترین متد تحلیل بازارهای مالی (2021) – آموزش فارکس

بهترین سایت های آموزش فارکس عموما نمودارها و چارت‌هایی دارند که نشان می‌دهند که چند درصد از تریدرها در حال خرید و یا در حال فروش یک کالا هستند (مثلا جفت ارز). در این نمودارها مشخص است که بازار به سمت خرید بوده و یا روند فروش به خود گرفته است. فهمیدن جو بازار عموما به شکل شاخص معکوس استفاده می‌شود. از آنجاییکه بیش از 70 درصد تریدرها در بازار فارکس ضرر می‌کنند، پس فهمیدن جو بازار به شما کمک می‌کند تا نوگرا بوده و بر خلاف احساسات عموم عمل کنید و جزو افرادی باشید که سود می‌کنید.

بنابراین، معتبرترین متد تحلیل بازار فارکس برای سال 2021، استفاده از هر سه تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و احساسات است. در سال 2021 میلادی دیگر نمی‌توان صرفا با تکیه بر دو پایه (از سه پایه‌ی موفقیت)، حاشیه‌ی سود را افزایش داد.

5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,60/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!