زندگی و آثار تکین حمزه لو نویسنده جوان ایرانی

علاقه مندی
ارسال به...
9 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
زندگی و آثار تکین حمزه لو نویسنده جوان ایرانی

زندگی و آثار تکین حمزه لو نویسنده جوان ایران و نویسنده رمان افسون سبز که در دهه چهل از زندگی خود نوزده اثر در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است.

اولین اثر خانم حمزه لو رمان زیبای افسون سبز در سال 1380 و در حالیکه ایشان فقط 24 سال داشتند توسط نشر شادان به چاپ رسید و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت بطوریکه این کتاب پس از دو ماه به چاپ دوم رسید که البته این رمان تا کنون به چاپ بیستم هم رسیده است و این خود رکوردی برای اولین اثر یک نویسنده محسوب میشود.

پس از موفقیت رمان افسون سبز ، خانم حمزه لو تصمیم گرفت که به صورت حرفه ای وارد دنیای نویسندگی شود و دومین رمان خود را با نام مهر و مهتاب را پس از مااها تحقیق و با موضوعی عاشقانه و با نگاهی به زندگی جانبازان جنگ نوشته و به چاپ رساند.

نوشته های خانم تکین حمزه لو با نثری روان و ساده و به سبک رئالیسم (واقع گرا) نگاشته میشوند و دغدغه های اجتماعی زیادی را در آنها تحلیل میشود. هر چند مخاطب اصلی این نوشته ها عموما جوانان و خصوصا جوانان تحصیلکرده است اما روایت جذاب داستانی حمزه لو باعث شده که مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گرفته و مخاطبین زیادی پیدا کنند.

خانم حمزه لو در سال 1356 در تهران به دنیا آمده و در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرده است. با این وجود کار خود را در انتشارات شادان شروع کرده و یکی از دلایلی که موجب ورود ایشان به دنیای نویسندگی شده شاید همین باشد. ایشان ازدواج کرده و دارای سه فرزند به نام های ایلیا و ارشیا و مانیا است. در ادامه فهرست آثار و معرفی کوتاه آنها می پردازیم

زندگی و آثار تکین حمزه لو : معرفی رمان ها

  1. رمان افسون سبز

رمان افسون سبز از معدود رمان های ایرانی است که به عنوان اولین اثر نویسنده اش در چاپ بیستم قابل دسترس است.

مضمون کتاب های تکین حمزه لو معضلات اجتماعی و بررسی آثار و عواقب آن روی مردم و زندگی هاست.

داستان رمان افسون سبز در مورد دختر جوانی است که در تهران دانشجوی رشته پزشکی است و اسیر اتفاقاتی در زندگی خصوصی و خانوادگی می شود. خانم دکتری که در یک بیمارستان با شوهرش آشنا می شود و بعد از مدتی با او ازدواج می کند و فکر می کند که شوهر رویاهایش پیدا شده است غافل از این که …

کتاب افسون سبز

2. رمان مهر و مهتاب

رمان مهر و مهتاب دومین اثر خانم حمزه لو  پس از رمان افسون سبز است.

این مطلب را هم ببینید
زندگی و آثار حمزه سردادور نویسنده رمان های تاریخی

خلاصه ی رمان: داستان دختری است به نام مهتاب که در خانواده ای مرفه زندگی می کند.خانواده ای که به اعتقادات دینی پایبند نیست و تمام زندگیشان در سه چیزخلاصه میشود: باهم بودن فامیل ، امکانات رفاهی و شاد بودن.

داستان از آنجایی شروع میشود که مهتاب در دانشگاه آزاد رشته کامپیوتر قبول میشود و پایش به دانشگاه باز میشود . در دانشگاه استاد جوانی به نام حسین دارد که پسری مذهبی ، بی آلایش و جانباز شیمیایی است که در دنیای پاک و بی آلایش خود تنها خدا را دارد و بس.

این دو شخصیت از نظر فرهنگی و رفاهی دو روی سکه هستند ولی انگار نیرویی به نام عشق تمام این تفاوت ها رو کنار می گذارد و مهتاب به خاطر او حتی به خانواده اش هم پشت می کند به امید آینده ای روشن و پر از عشق ولی حیف روزگار سرنوشت تلخی را برای آن دو رقم زده است.

کتاب صوتی مهر و مهتاب نویسنده : تکین حمزه لو خالق افسون سبز

دانلود کتاب صوتی مهر و مهتاب

3. از آنسوی آینه اثر تکین حمزه لو

مریم زنی ست که میان روزمرگی های زندگی امروزی غوطه ور است.و با آرزوهای دور و دراز در حسرت فردایی که هرگز نمی آید ،امروز خود را مچاله می کند.روزی به دور از هیاهوی فرزندان و شوهرش به خواب می رود و مرگ را به چشم خود می بیند.او ناشکر است و قدر لحظات زندگیش را نمی داند.

رمان از آن سوی آئینه

4.بعد ازاو نوشته تکین حمزه لو

خلاصه ی رمان: محبوبه دختری هفده ساله که به همراه خانواده اش به محل جدیدی برای زندگی می رود و در آنجا کاملا اتقاقی با پسر جوانی به نام یوسف آشنا می شود که در همسایگی آنها زندگی می کند پس از مدتی خانواده یوسف برای خواستگاری دختر می آیند ولی برخلاف انتظار محبوبه ِ برادر بزرگتر یوسف( یونس) خواستگار او بوده است در اینجاست که او فکر می کند عشق یکطرفه به یوسف داشته است و به خاطر راضی بودن پدر و مادرش از خانواده و خود یونس با او ازدواج می کند همه این مسائل در بحبوحه جنگ تحمیلی رخ می دهد. همسر و برادر محبوبه در جبهه شهید می شوند ولی یوسف زنده می ماند و … .

رمان بعد از او

دانلود کتاب صوتی بعد ازاو 

5. رمان در پایان شب

داستان از نیمه های سرگذشت یک زن شروع می شود،زنی معمولی که در عین مرفه بودن سختی های بسیار کشیده است.

تکین حمزه لو در این کتاب تصویر اجتماعی یک زن ایرانی را به نقاشی کرده که با ناملایمات می جنگد و به خوبی موانع را از سر راهش برمی دارد.دغدغه هایش همین دغدغه های معمولی یک مادر است. داستان بسیار خوب پرداخته شده و تا آخر دوست داری زمینش نزاری…

6. کتاب عاشقانه برای پسرم اثر تکین حمزه لو

تکین را در آثارش بسیار متفاوت میبینیم. در کتابهای او عشق با احساسات زیبای انسانی در کشمکش نیستند. هیچ کدام از آنها بر روی دیگری پا نمیگذارند.

او در کتاب عاشقانه ها برای پسرم به زیبا ای زندگی کودکی معلول و مادر او را به تصویر میکشد که خود بیان زیبا ترین احساسات یک مادر و دردهای جامعه ی این گروه میباشد

این مطلب را هم ببینید
شعر فارسی و تفاوت آن با نثر

7. ادامه زندگی و آثار تکین حمزه لو : رمان نوبت عاشقی

قسمتی از کتاب: با حسرت از ان سوی خیابان به تابلوی بزرگ وزیبای کتاب فروشی نگاه کرد ویاد روزهایی افتاد که در فضای خنک ومطبوع که انباشته از بوی کاغذ و صحافی بود کتاها را نگاه میکرد و از دنیای رنگارنگ جلدها به ورق های سفید و خطوط ریز وسیاه سرک میکشید . آه کشید وسر برگرداند تا سوار ماشینش شود اما با انگیزه ای ناگهانی از خیابان گذشت.چر باید عجله میکرد؟چکار مهم وبزرگی داشت؟ آن او که هیچ دلش نمیخواست به خانه برگردد.هرچه دیرتر می رسید برایش بهتر بود لحظه ای پشت ویترین شیک ایستاد و نگاهی گذرا به جلد کتاب ها انداخت بعد به تصویر مبهمش در شیشه ی به دقت پاک شده ی کتاب فروشی نگاه کرد و بنا به عادت دستش را دو طرف چادرش گذاشت و آن را جلو کشید و با انگشت اشاره موهای خیالی را زیر مقنعه سفت ومحکمش داد ونفس عمیقی کشید. بعد با طمانیه در کتاب فروشی را هل داد و صدای موسیقی دل انگیزی از زنگ بالای سر در شنید و ناگهان غرق در خوشی شد.چند نفری در کتاب فروشی بودند که توجهی به او که تازه وارد شده بود نمیکردند. میز جلویش طبق روال همیشگی به عناوین تازه اختصاص داشت به آهستگی جلو امد وبه نام وعنوان ها زل زد

8. دختری در مه نوشته تکین حمزه لو

قسمتی از کتاب :  صدای هلهله فضای حیاط را پر کرده بود. درختان اطراف پر از ریسههای چراغ بودند. زنان و مردان زیادی در جمع شده بودند و به عروس و داماد نگاه میکردند. عاقد چند بار تکرار کرد : عروس خانم، وکیلم … عروس از جایش برخواست و در یک لحظه تمام آن کینه و نفرت سر باز کرد و تمام آن لحظه پیش چشمش زنده شد. به چشمان مادرش خیره شد و بلند گفت : نه نه نه…

زندگی و آثار تکین حمزه لو نویسنده کتاب دختری در مه و افسون سبز

9. از این همه جا اثر تکین حمزه لو

برشی از کتاب : اتوبان مثل ماری سرد و تاریک به ناکجا می رفت. باد سرد اواخر زمستان گاهی تکانی به ماشین می داد. قبل از این که دوستانش فرصت پیدا کنند چیزی بگویند پیاده شد. وقتی مثل سنگ ریزه روی آسفالت سرد و بی رحم به سرعت می غلتید، فکر کرد اگر ماشین نگه داشته، پس چرا اون نتوانسته پایش را روی زمین بگذارد..

10. رمان راه طولانی

برشی از کتاب: دوست داشتم بروم کنارش بنشینم و بی مقدمه بگویم :
یادته من با یکی از بچه های همسایه بازی می کردم … اون کی بود ؟ بعد هم خانه ای که در خواب می دیدم توصیف کنم و بپرسم اونجا خونه ما بود ؟ ما حوض و درخت نخل داشتیم ؟

ترجمه رمان محکوم به نیستی

و در پایان این نوشته رمان زیبای محکوم به نیستی نویسنده: جوی فیلدینگ  با ترجمه خانم حمزه لو را بعنوان حسن ختام مطلب به علاقمندان معرفی میگردد. میتوانید کتاب صوتی محکوم به نیستی را همین الان دانلود کنید.

کتاب صوتی محکوم به نیستی نویسنده: جوی فیلدینگ

9 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...