معرفی شش کتاب در باره زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند

علاقه مندی
ارسال به...
10 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
معرفی شش کتاب در باره زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند

آلیس واکر ، جین آوستن ، جی کی رولینگ و پرل باک چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آنها کتابهایی نوشتند که تاریخ و ادبیات را تغییر داد. با معرفی معرفی شش کتاب در باره زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند ، تأثیر شگفت انگیز زنان در تاریخ و ادبیات را جشن می گیریم.

زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند : رمان های تاریخی:

1- کتاب به رنگ ارغوانی The Color Purple نوشته خانم  آلیس واکر :

نویسنده برای این کتاب برنده جایزه پولیتزر و جایزه ملی کتاب آمریکا شد. این کتاب داستان دختری به نام سلی است که در خانه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و در نهایت به ازدواج مردی با چند بچه در می آید.

کتاب به رنگ ارغوان رمانی کلاسیک و ماندگار است که از تجربیات تلخ آلیس واکر میگوید و خواننده را با احتیاط به عمق رنج های او می کشاند و همچنین عشق و قدرت زنان را به نمایش میگذارد.

زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند

کتاب به رنگ ارغوانی نوشته خانم  آلیس واکر

2- رمان خاک خوب نوشته خانم پرل باک :

داستان حول محور وانگ لونگ دهقان چینی می چرخد و در عین حال بسیاری از به یاد ماندنی ترین صحنه ها در خصوص همسرش، او لان ، و گرفتاری های زنان در جامعه چین است. در حالی که باک اصالتا چینی نیست اما ده ها سال را در چین گذرانده و با عرف و عادات و باورهای مردم چین به خوبی آشنا است.

این مطلب را هم ببینید
لیست بهترین کتاب های آمازون 2021

رمان کتاب زمین خوب سرشار از روایت های عاطفی و جزئیات غنی تاریخی و اجتماعی در چین قبل از انقلاب است و مجموع این عوامل باعث شد تا باک جایزه نوبل ادبیات را در سال 1938 کسب کند.

رمان خاک خوب نوشته خانم پرل باک

رمان خاک خوب نوشته خانم پرل باک

زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند: زندگی واقعی قهرمانان

3- روایت ساژرنر ترو نوشته ساژرنر ترو The Narrative of Sojourner Truth by Sojourner Truth

ساژرنر ترو اندکی قبل از سال 1800 در نیویورک و در بردگی متولد شد ، او چهار بار فروخته شد و آخرین بار آنها یک خانواده مخالف برده داری بود که ترو را آزاد کردند.

اما مدتی بعد ترو دریافت که پسرش – که طبق قانون ایالت نیویورک برده نبوده است – به طور غیرقانونی فروخته شده است و لذا برای بدست آوردن آزادی خود و فرزندش ،دست به اقدامات قانونی زده و  دادخواستی ارائه داد.

ترو همچنین در پی آزادی و اعطای حقوق زنان و آمریکایی های آفریقایی تبار بود که در آنزمان حقوق و برابری آنها به رسمیت شناخته نمی شد

کتاب “روایت ساژرنر ترو ” زندگی نامه ای نیرومند و چشم نواز و عین حال رمانی تاریخی مربوط به برهه ای مهم از تاریخ آمریکا و (و یا تاریخ انشان) است که اقدامات یک زن قدرتمند ،اندکی دنیا را تغییر داده و آنرا به جای بهتری برای زندگی و خصوصا زندگی زنان تبدیل کرد.

معرفی شش کتاب در باره زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند

زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند : زنانی که ادبیات را تغییر دادند

4-رمان غرور و تعصب نوشته خانم جین آوستن

“غرور و تعصب جین آوستن ” مشهورترین رمان انگلیسی در مورد عشق ، ازدواج ، ترقی و تنزل های اجتماعی است و همچنان در میان رمان های با مضمون خانوادگی می درخشد.

حتی افرادی که هرگز غرور و تعصب را نخوانده اند آقای دارسی را بعنوان شخصیتی زرنگ و ارزشمند می شناسند!

این مطلب را هم ببینید
بهترین نویسندگان زن ایران

غرور و تعصب را بخوانید و ببینید که چگونه یک زن قوی تصمیم می گیرد با نادیده گرفتن رسوم و قواعد عرفی جامعه، هر انچه را که می خواهد به دست آورد.

کتاب صوتی غرور و تعصب جین آوستن

دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب

5- فرانکنشتاین نوشته خانم مری شلی Frankenstein by Mary Shelley

هنگامی که مری شلی به اتفاق خانواده اش در حال گذراندن تعطیلات در کوهای آلپ در سوئیس بودند ، در جمع دوستانه و برای سرگرمی چالشی مبنی بر روایت بهترین داستان ارواح مطرح گرید و در طی همین چالش بود که داستان فرانکلشتاین هنگامی متولد شد

اما فرانکلشتاین مری شلی با فیلمی که به نام فرانکشتاین دیده ایم تفاوت بسیار دارد.با این کلاسیک 124 صفحه ای سری به تاریخ ادبیات بزنید و هیولا فرانکشتاین را دوباره ملاقات کنید.

زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند فرانکنشتاین نوشته خانم مری شلی
6- هری پاتر و سنگ جادوگر نوشت جی کی رولینگ :

Harry Potter and the Sorcerer’s Stone by J. K. Rowling

در طی 25 سال گذشته نویسنده دیگری نمی توان یافت که بیش از رولینگ در دنیای کتابخوانی خصوصا داستان ، موثر بوده و موجب انقلاب در این ژانر شده باشد.

رولینگ با مجموعه داستان هفت جلدی جادوگر خود هری پاتر ،دنیای بسیار تخیلی را به بچه ها ارائه داد که می توانستند روزها و سال های کودکی و نوجوانی خود را با آن سر کنند.

علاوه بر آن سریال هری پاتر به خوانندگان قدیمی یادآوری می کند که کتاب های بچه ها کماکان برای بزرگسالان سرگرم کننده است و این کاری است که جی کی رولینگ با هری پاتر کرد و مرز و طبقه بندی های مبتنی بر سن خوانندگان را در هم ریخت.

چرا که این مجموعه ی بی نظیر مورد توجه و علاقه همه سنین است هر چند در ابتدا برای بچه ها نوشته شده بود.

هری پاتر و سنگ جادوگر نوشت جی کی رولینگ

هری پاتر و سنگ جادوگر نوشت جی کی رولینگ از مجموعه در باره زنانی که تاریخ و ادبیات را تغییر داده اند

10 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...