داستان های شاهنامه به نثر و فارسی روان

دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی

علاقه مندی
ارسال به...
6 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3,50/5
Loading...
دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی
سلام صدا 2632بازدید , , 11 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه مشاهده محصول

دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی| شاهنامه یا گفتار دهقان یا نامه باستان اثری منظوم و متشکل از بیش از 50 هزار بیت است که در آن از عبارات، اصطلاحات و کلمات پارسی زمانه خود استفاده فراوان شده است، از همین روی درک برخی مفاهیم و معنی برخی از اشعار شاید برای خواننده امروزی دشوار باشد.

از سوی دیگر، فردوسی در دانشنامه تاریخی و پهلوانی خود برای انتقال دقیق مفاهیم و البته طرح موضوعات در پوشش استعاره و تشبیه، از اساطیر و نمادهای کهن بسیاری استفاده کرده که بدون آشنایی با این اساطیر و خواستگاه آنها، شاید مخاطب به درک کاملی از داستان های شاهنامه نرسد.

اسطوره ها خود حاوی رمز و راز هستند و خود فردوسی هم بر رازآمیز بودن داستان هایش اشاره کرده است لذا اگر بخواهیم به معنای واقعی داستان‌های شاهنامه پی ببریم، باید به کلید این رمزها برسیم.

لذا مبتدیان و غیرمتخصصان همانند من، بهتر است پیش از خواندن اشعار شاهنامه، بامعانی و شرح و تفسیر اشعار آشنایی مختصری پیدا کرده و سپس خود وارد جهان بی انتهای کلمات و اشعار و داستان های شاهنامه شوند.

ترجمه شاهنامه به فارسی روان
دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی

شرح ابیات شاهنامه فردوسی pdf

دوستداران ادبیات کهن پارسی نیک میدانند که شاهنامه به عنوان حاصل سی سال عمر فردوسی از سروده های حماسی سترگ در جهان است و فردوسی خود هزار سال پیش، پیش‌بینی کرده که هرگز نخواهد مُرد چرا که روح ایرانی و پهلوانی را در دانشنامه بزرگ خود به ودیعه نهاده است.

دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی
دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی

موضوع شاهنامه با نثر منظوم و فاخرش، در حقیقت شرحی بر اسطوره‌ها و تاریخ ایران از کهن‌ترین ایام تا پایان عهد ساسانیان ، پادشاهی یزدگرد و آغاز حمله اعراب در قرن هفتم هجری قمری است

این مطلب را هم ببینید
بهترین کتاب های روانشناسی (توسعه فردی،موفقیت)

اما شاهنامه که فردوسی خود آنرا با عناوینی همچون نامه خسروان، نامه شهریار و یا نامه باستان نامیده است، افزون بر ارزش تاریخی و احوال شاهان پیشدادی تا عصر تاریخی و حضور اسکندر و دارا، از نظر قالب هنری و ادبی دارای ارزش بسیاری است به طوریکه از بزرگترین منظومه های حماسی جهان به شمار می رود.

خواندن و درک کامل مفاهیم و موضوعات چنین اثر ادبی و هنری سترگی، بی تردید به دانشی همه پایه خود نیازمند است، اما از سوی دیگر بر هر ایرانی است که شاهنامه را بخواند و با آن آشنا شود و این مقدور نیست مگر با خواندن شرح ابیات شاهنامه فردوسی و به عبارتی ترجمه امروزین اشعار شاهنامه و یا شاهنامه به نثر

در “دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی” به کوشش سهراب چمن آرا و در 320 صفحه بخش های زیادی از اشعار و داستان های شاهنامه فردوسی شرح داده شده است

شعر شاهنامه فردوسی با معنی
دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی

دانلود pdf شاهنامه فردوسی با معنی


در مورد شاهنامه بیشتر بدانید

نویسنده مطلب:

6 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
3,50/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

داستان های اساطیری شاهنامه

معرفی کتاب ویژه سردبیر

داستان های اساطیری شاهنامه

در نوشته دسته بندی داستان های شاهنامه ، گفتیم که از دیدگاه منابع اصلی، داستان های شاهنامه به اساطیری­، پهلوانی، تاریخی و عامیانه ؛ در این مطلب به شرح کامل داستان های اساطیری شاهنامه می پردازیم. داستان های اساطیری شاهنامه پیش از شرح داستان های اساطیری شاهنامه شایسته است که شرح کوتاهی از مفهوم اسطوره داده شود در باب اسطوره در داستان های شاهنامه داستان اساطیری به داستانی گفته می شودکه پیش از تاريخ یا در سپیده دمان آن، در ذهن آدمیان شکل گرفته و حاکی ازکوشش …