معرفی و دانلود 10 بهترین سریال های روانشناختی

بهترین سریال های روانشناسی

علاقه مندی
ارسال به...
18 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,83/5
Loading...
بهترین سریال های روانشناسی

این روزها با گسترش صنعت سینما، روزانه صدها بلکه هزاران فیلم و سریال در ژانرهای مختلف از جمله با موضوعات روانشناسی ساخته می شود و البته فیلم های با محوریت مفاهیم روانشناختی برای بسیاری از مخاطبین جذاب است.اما شاید پیدا کردن اینگونه آثار از بین میلیون ها فیلم، کاری وقت گیر باشد، بهمین علت و با توجه به علاقه شخصی خودم، در این نوشته بهترین سریال های روانشناسی معرفی شده است.

قبل از ارائه لیست بهترین سریال های روانشناسی ذکر چند نکته ضروری است:

بی تردید هر فیلمی که در آن روابط بین انسانها به تصویر کشیده می شود، حاوی نکات روانشناختی است، اما در این لیست فیلم و سریال هایی معرفی شده که داستان آن در بستر یک یا چند مورد از اختلالات روانی شکل گرفته است.

دیدن فیلم و سریال در ژانر روانشناسی، برای مشاوران، روانپزشکان و علاقمندان به روانشناسی می تواند بسیار مفید و آموزنده باشد.

من سررشته ای در موضوعات روانشناختی ندارم، اما به عنوان یک علاقمند، میدانم که در بسیاری از افراد اجتماع نوع خیفی از اختلال روانی و رفتاری وجود دارد و این بدین معنا است که دیدن فیلم و سریال های در ژانر روانشناسی میتواند برای بخش زیادی از افراد جامعه جالب و آموزنده باشد.


اگر علاقمند کتاب های روانشناسی هستید این مطالب را بخوانید:

اگر دوستدار مطالعات فلسفی هستید این نوشته ها را مطالعه بفرمایید


سریال تحت درمان

سریال تحت درمان In Treatment یک درام آمریکایی و محصول کمپانی فیلم‌سازی HBO است که با اقتباس از سریال اسرا_ییلی BeTipul ( در درمان ) ساخته شده و پخش آن از ۲۰۰۸ آغاز شد.

سریال تحت درمان از بهترین سریال های روانشناسی
سریال تحت درمان از بهترین سریال های روانشناسی

سریال تحت درمان یکی از سریال‌های جسورانه آمریکایی درباره زندگی و جلسات درمانی یک روان‌شناس است

تحت درمان یک شاهکار در زمینهٔ روان‌شناسی به شمار می‌رود. این فیلم برای روان‌شناسان و روانکاوان بسیار سودمند است و هم‌چنین کسانی که به مفاهیم روان‌شناسی و روانکاوی علاقه‌مند هستند را به سوی خود می‌کشاند

این فیلم داستان روانپزشک میان‌سالی به نام دکتر پاول وستون است که در مطب خود که یکی از اتاق‌های خانه‌اش است به درمان بیمارانش می‌پردازد.

روانکاوی او با صحبت‌کردن و بیشتر گوش کردن به بیمارانش انجام می‌شود.

در هر قسمت از سریال به یکی از بیماران و تمرکز بر داستان او اختصاص دارد، هر چند که زندگی خصوصی دکتر و افراد نزدیکش هم با داستان های سریال گره خورده است.

دکتر وستون روانکاوی جذاب و تا اندازه‌ای خشک است که تلاش می‌کند مشکلات درمانجویانش را برطرف نماید.

جوایز سریال تحت درمان

  • برنده جایزه امی: بهترین بازیگر نقش مکمل زن ( دایان ویست )
  • برنده جایزه امی: بازیگر مهمان ( گلین تورمن )
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد
  • برنده جایزه انجمن نویسندگان آمریکا 2008
  • جایزه AFI بهترین برنامه تلویزیونی سال 2008

دانلود سریال تحت درمان

شایان ذکر است که سریال دیگری هم با نام تحت درمان In Treatment در ایتالیا و به کارگردانی ساوریو کوستانتسو ساخته و در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال آقای ربات

سریال آقای ربات Mr.Robot درامی در ژانر روان‌شناختی با IMDB8.5/10 است که توسط سم اسماعیل ساخته شده‌است.

رامی ملک در این سریال در نقش یک هکر و مهندس امنیت رایانه به‌نام الیوت آلدرسون ظاهر شده که از اختلال افسردگی اساسی و اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برد.

او توسط شخص مرموزی به اسم آقای ربات که رهبر گروه هکتیویسمی به نام جامعه لعنتی است به گروه دعوت می‌شود تا بتوانند با هک کردن شرکت بزرگ ای کورپ بدهی بسیاری از مردم را پاک و علیه سرمایه‌داری قیام کنند

درواقع الیوت در طول سریال، بین همراهی با آقای ربات و تایرل ولیک معاون رئیس ای کورپ گرفتار شده‌است، هر دو نفر دوست دارند او همراه‌شان شود تا در پروژه‌هایشان موفق شوند

لوکیشن اصلی آقای ربات شهر نیویورک است و عمده کار فیلم‌برداری نیز در این شهر انجام گرفته‌است.

آقای ربات در چهار فصل تولید و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ پخش شده‌است.

سریال آقای ربات از بهترین سریال های روانشناسی
سریال آقای ربات از بهترین سریال های روانشناسی

این سریال با استقبال منتقدان و تماشاگران همراه شد و چندین جایزه مهم از جمله جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی – درام را دریافت کرد.

نویسندگی و کارگردانی بیشتر اپیزودهای سریال توسط سم اسماعیل انجام گرفته‌است و کریستین اسلیتر و ایگور ساربشیک به همراه رامی ملک کار تهیه‌کنندگی سریال را برعهده داشته‌اند.

ایده اصلی سریال نزدیک به پانزده سال پیش به ذهن سم اسماعیل نویسنده و کارگردان سریال رسیده و برای نوشتن داستان و طراحی شخصیت‌های حاضر در آن وقت بسیار زیادی را صرف کرده تا نتیجه نهایی به اثری با کیفیت تبدیل شود.

او در مصاحبه‌ای با اشاره به فیلم‌هایی که برای این موضوع از آن‌ها الهام گرفته نشان داد تا کیفیت بالای این سریال و داستان جذاب آن بی‌دلیل نبوده است.

تریلر سریال آقای ربات

سم اسماعیل با اشاره به به فیلم‌هایی که برای موضوع سریال از آن‌ها الهام گرفته گفت:

«من برای ساخت سریال آقای ربات فیلم‌های بزرگ تاریخ سینما را بارها و بارها تماشا کردم و از فیلم‌هایی مانند فیلم روانی آمریکایی American Psycho، فیلم راننده تاکسی Taxi Driver، فیلم پرتقال کوکی A Clockwork Orange و فیلم ماتریکس The Matrix در این مسیر کمک زیادی گرفتم.

جو حاکم بر این فیلم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌راحتی استرس داستان خود را به بیننده منتقل می‌کند و من هم سعی کردم با الهام از آن‌ها این موضوع را به سریال اضافه کنم.

همچنین برای طراحی شخصیت الیوت آلدرسون فیلم باشگاه مشت زنی Fight Club را به دفعات و با دقت بسیار زیاد تماشا کردم.

شخصیت اصلی این فیلم مانند الیوت از اختلال تجزیه هویت یا همان اختلال چند شخصیتی (Dissociative Identity Disorder) رنج می‌برد.

با زیر نظر گرفتن شخصیت اصلی این فیلم توانستم او را با مسايلی مانند «ضد مصرف‌گرایی» و «ضد استقرار» ترکیب و شخصیت الیوت را طراحی کنم.

همچنین شخصیت پدر الیوت نیز در این مسیر کمک زیادی به اختلال شخصیتی او کرده تا کاملا به یک فرد دچار اختلال و شدیدا افسرده تبدیل شود.

برای پیچش‌های داستانی این سریال نیز از سریال بسیار محبوب و جذاب Breaking Bad و فیلم بی‌نظیر Blade Runner الهام‌های زیادی گرفتم».

 از بهترین سریال های روانشناسی
سریال آقای ربات از بهترین سریال های روانشناسی

دانلود سریال mr.Robat دوبله فارسی

فصل اول-قسمت اول

فصل اول-قسمت دوم

فصل اول-قسمت سوم

فصل اول-قسمت چهارم

فصل اول-قسمت پنجم

فصل اول-قسمت ششم

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال به من دروغ بگو

به من دروغ بگو Lie to Me سریالی جنایی، درام و روانشناختی محصول کشور آمریکا و به کارگردانی سازنده سموئل بام است که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ از شبکه فاکس پخش شد.

این سریال که با الهام از فعالیت‌های پل اکمن در زمینه روانشناسی و ارزیابی زبان بدن ساخته شده، نقدهای مثبتی را از سوی بسیاری از منتقدان دریافت کرده و در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت یک جایزه امی اشاره کرد.

سریال به من دروغ بگو
بهترین سریال های روانشناسی: سریال به من دروغ بگو

در این سریال، دکتر کَل لایتمن (تیم راث) و همکاران وی در گروه لایتمن، قراردادهای کاری را برای کمک کردن طرف‌های سوم (مانند مقام‌های قضایی فدرال و محلی) در پیدا کردن حقیقت قبول می‌کنند.

دکتر لایتمن و همکارانش متخصص زبان بدن هستند و همه احساس‌ها و عواطف و دروغ‌های دیگران را با توجه به صدا، حرکات صورت و بدن تشخیص می دهند. محوریت فیلم روی تشخیص حقیقت و انگیزه‌های افراد از روی زبان بدن است

دانلود سریال به من دروغ بگو

دانلود قسمت 1 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 2 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 3 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 4 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 5 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 6 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 7 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 8 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 9 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 10 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 11 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 12 با کیفیت Web-dl 480p

دانلود قسمت 13 با کیفیت Web-dl 480p

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال اتاق قرمز

سریال اتاق قرمز محصولی متفاوت از کشور ترکیه یکی از سریال های در ژانر روانشناسی است که پخش آن در سال 2020 شروع شد.

داستان سریال اتاق قرمز حول مشکلات افرادی است که به کلینک روانشناسان مراجعه کرده و هر یک قصه خود را دارند

سرگذشت های متفاوت افراد و مشکلات و اختلالات روانی و رفتاری آنها که اغلب ریشه در کودکیشان دارد، موجب جذابیت این سریال شده است.

از طرف دیگر استفاده از بازیگران و هنرمندان خوب و سرشناس ترکیه و بازهای عالی آنها به کیفیت هنری فیلم افزوده است.

نزدیکی فرهنگ دو کشور ایران و ترکیه و همچنین و شباهت های ظاهری مشترک بین مردم دو کشور، موجب شده که این سریال در ایران هم مخاطبان زیادی داشته باشد.

این سریال اقتباسی سینمایی از رمان اتاق قرمز خانم گلسرن بودایجی اوغلو است

رمان اتاق قرمز متشکل از چند داستان واقعی است که در مراجعه به دفتر روانپزشکی خانم بودایجی اوغلو رخ می‌دهد و روایات عجیب و پر از درس در آن‌ها نهفته است.

علاوه بر سریال اتاق قرمز، سریال دیگری با نام آپارتمان بی‌گناهان هم از روی این کتاب ساخته و تولید شده‌اند.

بهترین سریال های روانشناسی,سریال های روانشناسی,بهترین سریال ها,سریال اتاق قرمز,آقای ربات,سریال آقای ربات,سریال روانکاو,سریال مانک

مشخصات سریال اتاق قرمز

  • ژانر: درام، روانشناسی
  • نویسنده گان :

بانو کیرمیتچی بزکورت
وردا پارس
دنیز گورلک و ملک سون

  • کارگردانان :

جم کارجی
بنال تایری
علی بالجی
باشاک سویسال

دانلود سریال اتاق قرمز دوبله فارسی

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال روانکاو

 سریال روانکاو  از بهترین سریال های روانشناسی
سریال روانکاو از بهترین سریال های روانشناسی

سریال روانکاو The Mentalist یا منتالیست یک مجموعه تلویزیونی با IMDb8.1/10 ساختِ سال ۲۰۰۸ در ایالات متحده آمریکا است که از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شد

واژهٔ منتالیست به معنای کسی که از تیزهوشی، هیپنوتیزم یا تلقین‌های ذهنی بهره می‌برد یا استادِ کنترل کنندهٔ افکار و رفتارها.

این مجموعه توسط برونو هلر خلق گردیده که خود او تهیه‌کننده اجرایی کار نیز می‌باشد.

داستان و قصه های سریال سریال حول یک روانکاو (Psychic) سابق به نام پاتریک جین (سایمون بیکر) می‌چرخد که اکنون به عنوان مشاور با اداره تحقیقات کالیفرنیا (CBI) همکاری می‌کند که البته بعد از منحل شدن کل سازمان از فصل ششم در FBI فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

سریال روانکاو یک درام جنایی متفاوت است. پاتریک جین بسیار جذاب است و همدردی شما را برمی‌انگیزد، او با اعتمادبه‌نفس است و کمی مغرور و درعین‌حال جذاب و بامزه هم است.

او از همه پیشگو‌ها متنفر است و شکی دقیق پشت این سریال است که درباره همه کلاه‌برداران و شخصیت‌های جعلی و بدی که ادعا می‌کنند با دنیای مردگان در ارتباط‌اند را می‌شناسد

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال شکارچی ذهن

سریال شکارچی ذهن از بهترین سریال های روانشناسی
سریال شکارچی ذهن

شکارچی ذهن Mindhunter سریالی جنایی، روانشناختی ساخته جو پنهال است که در ۲۰۱۷ در نت‌فلیکس منتشر شد.

داستان سریال بر اساس کتابی با همین نام که در خصوص مؤسسان اصلی واحد تحقیقات علمی رفتاری اف.بی. آی در دنیای واقعی هستند که توسط جان ادوارد داگلاس که در سال ۱۹۹۶ نوشته شده ساخته شده‌است.

سریال شکارچی ذهن ما را در ژانر فیلم هایی جنایی دسته بندی کرده اند اما در این سریال از خشونت های هالیودی و فرآیند یافتن مجرمین در داستان های جنایی خبری نیست

در این سریال مجرمان اغلب دستگیر شده هستند و پیش از این در اختیار قانون قرار گرفته اند تا علاوه بر سپری نمودن دوران محکومیت شان، اطلاعاتی هم از آنها دریافت شود و تماشاگر قرار هست شنونده اعترافات مجرمین باشد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی ضریب هوش اقتصادی اثر رابرت کیوساکی

شاید در این اندیشه باشید که این سریال گفتگو محور شاید کسل کننده باشد اماچنین نیست چرا که در هر اپیزود از سریال شکارچی ذهن می توانیم نکته های ریز و بی نظیری درباره علم روانشناسی شخصیت ها را در قالب یک داستان شاهد باشیم که تا به امروز در هیچ اثر جنایی به تصویر کشیده نشده است.

دیالوگ های سریال بسیار هوشمندانه و با رعایت جزیی ترین تکنیک های روانشناسانه بیان می شود که برای افزایش آگاهی مخاطب مثل یک کلاس درس عمل می کند.

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال مانک

سریال مانک Monk سریالی آمریکایی به کارگردانی اندی برکمن است که از ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۲ تا ۴ دسامبر ۲۰۰۹ از شبکه یواس‌ای نتورک پخش شده‌است.

مانک با ۹٫۴۴ میلیون تماشاگر رکورد پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی اینترنتی را در آمریکا شکسته‌است.

بهترین سریال های روانشناسی,سریال های روانشناسی,بهترین سریال ها,سریال اتاق قرمز,آقای ربات,سریال آقای ربات,سریال روانکاو,سریال مانک
سریال مانک از بهترین سریال های روانشناسی

کارگاه مانک -شخصیت اصلی سریال- دچار بسیاری از وسواس‌های فکری، رفتاری، وسواس شست‌وشو، وسواس قرینه ای و فوبیا یا هراس‌های بیمارگونه است که زندگی و کار با این هم اختلال روانی آنهم شغل به ظاهر خشنی مانند کارگاه پلیس، موقعیت های بی نظیری را در فیلم به وجود آمورده که دیدن آن برای علاقمندان به مسائل روانشناسی بسیار جذاب است.

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال دکتر هوس

دکتر هاوس یا هاوس ام.دی. House M.D که به اختصار با نام هاوس نیز شناخته می‌شود، سریالی آمریکایی در گونهٔ درام پزشکی است که از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ از شبکهٔ فاکس طی هشت فصل پخش شد.

سریال دکتر هوس از بهترین سریال های روانشناسی
سریال دکتر هوس از بهترین سریال های روانشناسی

دکتر گریگوری هاوس شخصیت اصلی داستان است که یک نابغهٔ پزشکی و مردم‌گریز است و به مصرف داروی مسکن اعتیاد دارد.

او مسئول یک تیم تشخیص افتراقی در بیمارستان خیالی پرینستون پلینزبورو می‌باشد.

ایدهٔ اصلی این مجموعه توسط پل آتاناسیو مطرح شد، در حالی که دیوید شور که نامش به عنوان خالق اصلی سریال مطرح می‌شود، بیش‌تر در خلق شخصیت اصلی داستان یعنی دکتر هاوس نقش داشت.

در باره شخصیت دکتر هاوس، اخیرا کتاب «دکتر هاوس و فلسفه:‌ همه دروغ می‌گویند»‌ ترجمه و منتشر شده که به بررسی منش دکتر هاوس می‌پردازد.

برای گرفتن نظر تخصصی پزشکان در مورد سریال سریال دکتر هوس وبگاهی ایجاد شده که تعداد زیادی از پزشکان سراسر دنیا نظرات خود را در مورد این سرای نوشته اند:

این دیدگاه یکی از پزشکان در مورد سریال سریال دکتر هوس است:

حقیقتا نوشتن برای یکی از بهترین شخصیت های تاریخ تلویزیون و هسته اصلی این سریال کار سختی است.

گرگوری هاوس مردی یک دنده، نکته سنج، دانا، شوخ طبع و بی نهایت کنجکاو که خودش را در پشت نقاب بی رحمی و بی خیالی پنهان کرده است.

هاوس روی عصای چوبی خود همیشه در حال لنگ زدن در بیمارستان است. در یک دست عصا و در دست دیگر به واسطه دردهای روحی و جسمی اش همیشه جلد پلاستیکی وایکدن دیده می شود.

همیشه با لباس شخصی است و تنها برای شوخی یا پیش برد نقشه های خلاف قانونش روپوش پزشکی تن می کند.

سریال ترکی حکیم اوغلو

سریال حکیم اوغلو محصول ۲۰۱۹ ترکیه با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون تموچین اسن، اوکان یالابیک، ابرو اوزکان، بلچیم بیلگین، کاآن ایلدریم اقتباسی از سریال دکتر هوس است

سریال دکتر حکیم اوغلو از بهترین سریال های روانشناسی

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

سریال هانیبال

هانیبال Hannibal یک مجموعهٔ تلویزیونی تریلر ساخت ایالات متحده آمریکا است که با اقتباس از رمان اژدهای سرخ اثر توماس هریس ساخته شد.

داستان این سریال درباره‌ی مأمور اف‌بی‌ای به نام ویل گراهام است که روش خاصی در گرفتن قاتلین دارد. به این شکل که با تمرکزی که دارد خود را جای قاتل قرار داده و به جای قاتل نیز فکر می‌کند.

وی بعد از مدتی با یک روانپزشک کار بلد به نام هانیبال لکتر آشنا می شود و از آن پس آن دو با هم بر روی پرونده‌های مختلف قتل کار می‌کنند و موفق می شوند چند قاتل را گیر بیندازند.

این سریال بعد از ۳ فصل کنسل شد

سریال هانیبال از بهترین سریال های روانشناسی
سریال هانیبال از بهترین سریال های روانشناسی

بازگشت به فهرست بهترین سریال های روانشناسی

آپدیت جدید: 15 خرداد 1401

مجموعه تلویزیونی دکتر خوب

اوتیسم به طیفی از شرایط و اختلالات عصبی گفته می شود که موجب مشکلاتی در تعاملات اجتماعی کلامی و غیر کلامی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی و انجمن روان‌پزشکی آمریکا اوتیسم را بیماری و یا اختلال روانی نمی دانند ، بلکه آنرا به عنوان نوعی ناتوانی و معلولیت در گروه ناتوانی های رشدی می شناسند

مجموعه تلویزیونی دکتر خوب
سریال دکتر خوب از بهترین سریال های روانشناسی

اگر علاقمند به آشنایی با نوع رفتار و عملکرد افراد اوتیسمی هستید و می خواهید دنیا را از چشم انان ببینید و تجربه کنید، پیشنهاد میکنم مجموعه تلویزیونی دکتر خوب The Good Doctor-2017 را ببینید

در واقع این سریال اقتباس جدیدی از سریال آقای دکتر굿 닥터 است که در سال ۲۰۱۳ توسط کشور کره ساخته شداست

مشخصات سریال روانشناسی دکتر خوب:

  • ژانر: درام ، روانشناسی طیف اوتیسم ASD
  • 8.1/10-IMDb
  • کارگردان: دیوید شور David Shore

بازیگران:

  • فردی هایمور Freddie Highmore در نقش دکتر شاون مورفی
  • نیکولاس گونزالز Nicholas Gonzalez
  • آنتونیا توماس Antonia Thomas
  • پگی ساپرا Paige Spara
  • ریچارد شیف Richard Schiff
  • تاملین تومیتا Tamlyn Tomita
بازیگران سریال دکتر خوب
بازیگران سریال دکتر خوب

آپدیت شهریورماه 1401

سریال سوپرانو

سریال سوپرانو The Sopranos سریالی جنایی و درام، محصول کشور آمریکا است که طی سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ از شبکه HBO این کشور پخش شده است.

سریال سوپرانو در جشنواره‌‎های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می‌توان به کسب پنج جایزه گلدن گلوب و بیست و یک جایزه امی اشاره کرد.

سریال سوپرانو
بهترین سریال های روانشناسی: سریال سوپرانو

سریال خانواده سوپرانو در جدول برترین برنامه‌های تلویزیونی وب‌سایت IMDB قرار دارد.

این سریال از سوی طیف گسترده‌ای از منتقدان مورد ستایش قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین مجموعه‎ های تلویزیونی تمامی دوران شناخته می‌شود.

بازیگران سریال سوپرانو

  • جیمز گاندولفینی
  • لورین براکو
  • ادی فالکو
  • مایکل امپریولی
  • برت یانگ
  • دومینیک کیانزه
  • استیون ون زندت
  • تونی سیریکو
  • رابرت ایلر
  • جیمی لین سیگلر
  • دریا د ماتیو
  • آیدا تورتورو

بهترین سریال روانشناسی ایرانی

متاسفانه در سینمای ایران سریال های قابل توجهی در ژانر روانشناسی ساخته نشده است، هرچند فیلم های نسبتا خوبی با موضوع روانشناختی ساخته شده که برخی ازآنها معرفی می شوند:

  • فیلم پری ساخته داریوش مهرجویی با موضوع اسکیزوفرنی
  • فیلم اینجا کسی نمی‌میرد با بازی هومن سیدی و با موضوع اسکیزوفرنی
  • فیلم برادرم خسرو به کارگردانی احسان بیگلری وبازی خوب شهاب حسینی با موضوع اختلال دو قطبی
  • فیلم قرمز به نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی با موضوع بیماری سوءظن یا اختلال شخصیت پارانوئید
  • فیلم سینمایی رگ خواب به کارگردانی حمید نعمت الله
بهترین سریال روانشناسی ایرانی
بهترین سریال روانشناسی ایرانی

اما در بخش بهترین سریال روانشناسی ایرانی می توان به مینی سریال درمانگر به کارگردانی امین حسین پور اشاره کرد که در ۵ قسمت کوتاه حدودا ۷ دقیقه ای عرضه شده است.

بهترین فیلم های روانشناسی

بهترین فیلم های فلسفی

18 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,83/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. Radmanesh
    30 اردیبهشت 1401

    عالی بود
    در مورد فیلم و سریال های روانشناسی ایرانی هم بنویسید

    • hiword.ir
      30 اردیبهشت 1401

      سپاسگزارم – چشم حتما

  2. Shivana.shad
    30 اردیبهشت 1401

    خوب بود، بیشتر سریال ها را خودم دیدم
    فقط فیلم های فلسفی و روانشناسی نگاه میکنم

  3. Zohair
    30 اردیبهشت 1401

    ممنون ادمین اگر لینک دانلود سریال ها هم میذاشتید دیگه حرف نداشت

  4. Sh.shakib
    30 اردیبهشت 1401

    سریال هانیبال و سریال دکتر هوس دوبله فارسی دارند؟
    از کجا میشه دانلود کرد؟

    • hiword.ir
      30 اردیبهشت 1401

      تا جایی که اطلاع دارم دوبله نشدن ، اما با زیرنویس در بعضی سایت ها گذاشته اند
      اگر از دوستان کسی از دوبله فارسی سریال هانیبال و سریال دکتر هوس اطلاع داره لطفا برای استفاده بقیه کامنت بزارید-ممنون

  5. آرین
    20 شهریور 1401

    بهترین سریال های این لیست از نظر من یکی هانیبال هستش و یکی دیگه مستر ربات و اگه بخوام برای فیلم کلاب فایب و سون هستش

ده فیلم تفکر برانگیز تاریخ سینما | بهترین فیلم های فلسفی

معرفی کتاب ویژه سردبیر

بهترین فیلم های فلسفی |10 فیلم تفکر برانگیز تاریخ سینما

ده فیلم تفکر برانگیز تاریخ سینما | بهترین فیلم های فلسفی : معرفی فیلم های موفق در ژانر اندیشه که به صورت هوشمندانه ای مخاطب را به تفکر و تامل وامیدارند راز ساخت یک فیلم موفق، به ویژه هنگامی که شامل روایت یک داستان باشد، در این است که از اندرز و پیام دهی مستقیم خودداری کند. از مل گیبسون Mel Gibson تا سث مک فارلنSeth MacFarlane ، از فدریکو فلینی Federico Fellini تا ریدلی اسکات و البته آلفرد هیچکاک بزرگ، همه فیلم‌های آنان دارای پیام یا …