Persian Audio book The Fall by Alber Camus

آشنائی با کتاب صوتی سقوط نوشته آلبر کامو

علاقه مندی
ارسال به...
2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
کتاب صوتی سقوط اثر آلبر کامو
سلام صدا 4692بازدید , , , 6 فروردین 1398 بدون دیدگاه مشاهده محصول

کتاب صوتی سقوط نوشته آلبر کامو  Alber Camus اثری معروف و فوق العاده با نام اصلی The Fall  است.

بسیاری از خوانندگان آلبر کامو را با کتاب بیگانه می شناسند ، اما نویسندگان و محققان به دلیل تک گوی ها و بیان بی واسطه افکار و دیدگاههای آلبر کامو از زبان شخصیت اصلی داستان سقوط ، این کتاب را اثر اصلی نویسنده میدانند.

در  کتاب صوتی سقوط داستان به صورت روایی و از زبان دوم شخص بیان میشود. ژان باتیست کلمانس روایتگر داستان که قبلا قاضی بوده و اینک بازنشسته شده ضمن بیان داستان زندگی خود ، دیدگاهها و تجربیات خود را در خصوص مسئولیت ، زندگی و اجتماع بیان میکند.

دیدگاهها و سخنان شخصیت داستان موجب همذات پنداری خوانندگان بسیاری با او شده ، بطوریکه نقل قول های ژان باتیست کلمانس در نوشته های زیادی تکرار و روایت شده است.

آلبر کامو علاوه بر آثار داستانی صاحب مقالات فلسفی، مقالات سیاسی، ترجمه، یادداشت های روزانه، تحقیق، نمایشنامه نیز است و این جنبه های مختلف اندیشه های سیاسی و فلسفی همواره در درونمایه ی آثارش به چشم می خورد.

آثار کامو همواره مورد توجه بودند و به سختی می توان گفت کدام یکی از دیگری برتر است. آثار مشهوری چون بیگانه ، اسطوره ی سیزیف ، سوتفاهم ، کالیگولا ، طاعون، حکومت نظامی ، راستان ، انسان طاغی ، رمان سقوط

با وجود همه آثار آلبر کامو، نویسندگان بزرگی مانند مانند ژان پل سارتر و حتی بسیاری از منتقدان ادبی، کتاب سقوط را برتر از دیگر آثار کامومی دانند

این مطلب را هم ببینید
کتاب جزء از کل نوشته استیو تولتز

کتاب صوتی سقوط نوشته آلبر کامو داستانی فلسفی است که علیرغم کوتاه بودن داستان ، توانسته است معنا و مفهوم عمیق فلسفی خود را منتقل کند. در طول شنیدن رمان، دقت نظر و تلاشی که کامو در خلق این اثر به کار برده است به خوبی محسوس است.

آلبر کامو با این کتاب صوتی انسان را به سقوط اندیشه و مرز پالایش روح می‌رساند به شرطی که شنونده به انگیزه پیشرفت و آگاهی این کتاب را با دل و جان بشنود. این رمان از معدود رمان‌هایی است که بارها و بارها خواندنش توصیه می‌شود چرا که آدمی را به سطح هوشیاری فراتری می‌رساند و این هوشیاری از نقطه‌ای سرچشمه می‌گیرد که انگیزش فرهنگی مورد دفاعی در اجتماع پیدا خواهد کرد.

آلبر کامو در زندگی شخص خود سختی های زیادی کشیده است. پدر خود را در جنگ جهانی اول از دست داده  و مادرش برای گذران زندگی رختشویی کرده و او در مدت تحصیل خود همواره با کمک هزینه ، تحصیل خود را ادامه داده و البته به دلیل بیماری سل تحصیلات حود را در دانشکده ی الجزایر ناتمام گذاشت.

آلبر کامو نویسنده کتاب سقوط و بیگانه

آلبر کامو یکی از فیلسوفان بزرگ قرن بیستم و از نویسندگان مشهور و خالق کتاب بیگانه است. او در سال 1957 به خاطر اینکه با صمیمیت روشن‌بینانه‌اش مسئله‌ی وجدان انسان در عصر حاضر را آشکار ساخته است و ارزش‌آفرینی حائز اهمیتی در ادبیات ایجاد کرده است، جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. او در دانشگاه الجزیره تحصیل کرد و تا پیش از آنکه در سال 1930 گرفتار بیماری سل شود دروازبان تیم فوتبال این دانشگاه بود.

این مطلب را هم ببینید
کتاب آویشن قشنگ نیست نوشته حامد اسماعیلیون

همین الان کتاب صوتی سقوط نوشته آلبر کامو را از اینجا دانلود کنید.

2 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

زندگی و آثار آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌ نگار شهیر فرانسوی

معرفی کتاب ویژه سردبیر

زندگی و آثار آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌ نگار شهیر فرانسوی

زندگی و آثار آلبر کامو همواره مورد توجه علاقمندان ادبیات کلاسیک وآثار فلسفی بوده و هست و لذا در این متن به اختصار با زندگی و آثاراین نویسنده و فیلسوف معاصر آشنا میشویم آلبر کامو Albert Camus   نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌ نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه و مقاله جریان‌ساز افسانهٔ سیزیف است. آلبر کامو  در سال ۱۹۵۷ به دلیل آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد برنده جایزه نوبل ادبیات …