دانلود فایل pdf و کتاب صوتی عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست ، نوشته مگان دیواین ، نگرش جدیدی برای مواجهه با سوگ معرفی می‌کند.

این نگرش جدید را نه به عنوان یک درمانگر حرفه ای که غم را آکادمیک بررسی کرده، بلکه کسی که خودش در غم و اندوه زندگی کرده، ارائه می‌دهد.

به صورت کلی کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست مناسب کسانی است که با غم گلاویز هستند.

درباره کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

هنگامی که یک فقدان دردناک یا رویدادی که زندگی شما را خراب می کند، دنیای شما را به هم می زند، اولین چیزی که باید بدانید این است:

غم و اندوه هیچ ایرادی ندارد.

مگان دیواین می گوید:

“غم و اندوه به سادگی عشق در وحشیانه ترین و دردناک ترین شکل آن است و این یک پاسخ طبیعی و عاقلانه به از دست دادن است.”

بنابراین، چرا فرهنگ ما غم و اندوه را مانند یک بیماری در نظر می گیرد تا هر چه سریعتر درمان شود؟

مگان دیواین در کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست ، رویکردی عمیق و جدید برای تجربه ی غم و اندوه و روشی که ما برای کمک به دیگرانی که مصیبت را تحمل کرده‌اند، ارائه می‌کند.

مگان با تجربه ی غم و اندوه از هر دو طرف – هم به عنوان یک درمانگر و هم به عنوان زنی که شاهد غرق شدن تصادفی شریک محبوب خود بود – با بینش عمیقی درباره ی حقایق ناگفته ی از دست دادن، عشق و شفا می نویسد.

او هدف از نظر فرهنگی بازگشت به یک زندگی عادی و «شاد» را رد می‌کند.

و آن را با یک مسیر میانه ی سالم‌تر جایگزین می‌کند.

مسیری که ما را به ساختن زندگی در کنار غم و اندوه دعوت می‌کند و نه غلبه بر آن.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست
کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

در این کتاب جذاب و دلچسب، یاد خواهید گرفت که :

• چرا توصیه های به ظاهر خوب، درمان، و حکمت معنوی اغلب کار را برای افراد غمگین سخت تر می کند؟
• راهنمایی عملی برای مدیریت استرس و بهبود خواب بدون تلاش برای “رفع” درد خود
• چگونه به افرادی که دوستشان دارید کمک کنید—با مقاله هایی برای آموزش بهترین مهارت ها، چک لیست ها و پیشنهادات برای حمایت و آرامش دیگران در طول فرآیند سوگواری

بسیاری از افرادی که متحمل فقدانی شده‌اند احساس می‌کنند توسط فرهنگی که می‌خواهد غم و اندوه را “حل” کند، مورد قضاوت، طرد شدن و درک نادرست قرار می‌گیرند.

مگان می نویسد: “غم و اندوه به راه حلی بیشتر از عشق نیاز ندارد.”

او از طریق داستان‌ها، تحقیقات، نکات زندگی، و شیوه‌های خلاقانه و مبتنی بر ذهن‌آگاهی، راهنمای منحصربه‌فردی را از طریق تجربه‌ای که همه ما باید با آن روبرو شویم – در زندگی شخصی‌مان، در زندگی کسانی که دوستشان داریم و در جهان گسترده‌تر ارائه می‌دهد.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست ، کتابی است برای افراد غمگین، کسانی که آنها را دوست دارند، و همه کسانی که به دنبال این هستند که خود و یکدیگر را بهتر و سالم تر دوست داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
تحلیلی بر کتاب شهر زنان بیوه

 مگان دیواین کمک می‌کند تا اندوهی را که متعلق به خودتان است، به دوش بکشید.

مهم نیست راه چقدر طولانی باشد، او همچون آموزگار شجاعی در کنارتان است.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست
مگان دیواین -کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

مگان دیواین می‌گوید:

«زمانی بوده که روی زمین به خودم پیچیده‌ام و زوزه کشیده‌ام، نمی‌توانستم غذا بخورم یا بخوابم و بیش از چند دقیقه تحمل خارج شدن از خانه را نداشته‌ام.

من با جنبه‌های فیزیکی سوگ (از دست دادن حافظه، تغییر شناختی و اضطراب) دست و پنجه نرم کرده‌ام و ابزارهایی برای تسکینشان یافته‌ام.

در کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست ، با ترکیبی از مهارت‌های بالینی و تجربه‌ام، تفاوت بین «رفع درد» و «مرهم گذاشتن بر درد» را یاد گرفته‌ام.»

همه ی ما کسی را می‌شناسیم که با اندوه زندگی می‌کند.

اندوه تجربه‌ای جهانی است که هر فردی را درگیر خود می‌کند.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست (It’s ok that you’re not ok) به شما می‌آموزد تا چطور با مهارت و همراهی در طول دوران اندوه، زندگی کنید.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست ، دربردارنده ی نگاه جدیدی به اندوه است.

مگان دیواین در دل آن اندوه و درد بوده است.

او شاهد غرق شدن و از دنیا رفتن همسرش بوده.

او کسی بود که روی زمین زانو زده و از غم مرگ همسرش ضجه زده.

 او تفاوت میان درمان درد و رسیدگی و مراقبت از آن را دریافت.

او به نتیجه رسید که چرا صحبت کردن با فردی سوگوار درباره ی مسائلی به غیر از اندوهی که به‌دوش می‌کشد رنج‌آور است .

او دریافت که منحرف کردن بحث از غم فرد داغدار کاملا در تقابل با کمک کردن به اوست.

کار سالم این است که به شخص کمک کرد تا با غمش زندگی کند و بتواند با آن رو به رو شود.

آدمیزاد خواهان حمایت شدن و مورد محبت قرار گرفتن در زمان رویارویی با غم و اندوه است.

هم چنین همین آدمیزاد خواهان حمایت کردن و مورد محبت قرار دادن کسانی که به آنها عشق میورزد هم هست.

این نیازی کاملا طبیعی در شرایطی بحرانی است.

مسئله ی اصلی اینجا شکل میگیرد که ما نحوه ی ابراز این حمایت و محبت را به نوعی نادرست یاد گرفته ایم.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست ، مسیری برای بازنگری در رابطه‌ با سوگ ارائه می‌دهد و خواننده را تشویق می‌کند سوگش را واکنشی طبیعی به مرگ و فقدان ببیند.

نه وضعیتی نابه‌جا که نیاز به تغییر دارد.

با تغییر تمرکز از سوگ به عنوان مشکلی که باید حل شود، به تجربه‌ای که باید بر آن مرهم گذاشته شود، به خواننده چیزی را می‌دهد که بیش از همه برای خود می‌خواهد؛ درک، محبت، اعتبار و راه‌ حلی از طریق درد.

این کتاب تنها مختص کسانی نیست که باری از اندوه و رنج را تحمل می‌کنند.

بلکه درباه ی مسائلی است که افراد را در این حوزه هشیارتر می‌کنند.

هر فردی که به طریقی این اندوه و فقدان را تجربه کند، این کتاب برایش مفید خواهد بود.

مگان دیواین (Megan Devine)، نویسنده، روانشناس، سخنران و مدافع اندوه آمریکایی، متولد 1970، به سرتاسر دنیا سفر می‌کند تا مردم را تشویق کند درباره ی حقایق دردهایشان صحبت کنند.

این مطلب را هم ببینید
زنان شاهنامه

و بیاموزند بدون اینکه قلب‌های شکسته ی همدیگر را التیام ببخشند، واقعاً به اندوه و درد گوش بدهند.

محتوای بی‌نظیر و درک نویسنده در کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست بسیار قوی است و راهکار‌های درست و اصولی ارائه شده است.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست
کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

بخشی از متن کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

زمانی‌که مرگِ ناگهانی یا حادثه‌ای ناگوار در مسیر زندگی‌تان رخ می‌دهد، همه‌چیز تغییر می‌کند. حتی وقتی انتظارش را دارید، مرگ یا فقدان همچنان غافلگیر کننده‌است.

دیگر همه‌چیز متفاوت می‌شود. زندگی‌ای که انتظارش را داشته‌اید ناپدید می‌شود و دود می‌شود و به هوا می‌رود. دنیا بر سرتان خراب می‌شود و دیگر هیچ‌چیزی منطقی به نظر نمی‌رسد. زندگی عادی بود و حالا هرچه هست، عادی نیست.

مردمی که پیش از این عاقل بوده‌اند حالا برای شما شعار می‌دهند و نصیحت‌تان می‌کنند و سعی می‌کنند شادتان کنند. سعی می‌کنند دردتان را از شما دور کنند.

فکر نمی‌کردید این‌گونه باشد. زمان متوقف شده ‌است. هیچ‌چیز واقعی به نظر نمی‌رسد. ذهنتان نمی‌تواند جلوی تصویرسازیِ مجددِ رویدادها به‌امید نتیجه‌ای متفاوت را بگیرد.

دنیای معمولی و روزمره، که دیگران هنوز در آن ساکن‌اند، در نظر شما بی‌رحم و ظالمانه است. نمی‌توانید چیزی بخورید (یا هرچه به دست‌تان برسد می‌خورید). نمی‌توانید بخوابید (یا تمام‌وقت می‌خوابید).

هر وسیله‌ای در زندگی‌تان برایتان مصنوعی می‌شود، به نمادی از زندگی آن‌طور که بود و آن‌طور که می‌توانست باشد تبدیل می‌شود. در اطرافتان جایی نیست که این فقدان لمسش نکرده باشد.

در این مدتی ‌که از مصیبت وارده به شما می‌گذرد، همه‌جور حرفی درباره‌ی سوگواری‌تان می‌شنوید: «او نمی‌خواهد این‌قدر ناراحت باشی»، «هر اتفاقی دلیلی دارد»، «حداقل این مدت او در زندگی‌ات بوده است»، «تو قوی و باهوش دانایی و ازپسِ این مصیبت برخواهی آمد»، «این تجربه تو را قوی‌تر می‌کند»، یا «همیشه می‌توانی دوباره تلاش کنی و یک شریک دیگر در زندگی‌ات داشته باشی، یک بچه‌ی دیگر بیاوری، و راهی بیابی که دردتان را به چیزی زیبا و مفید و خوب تبدیل کنی.»

اندوه یک تجربۀ بسیار شخصی است و کاملاً متعلق به شخصی است که در حال تجربۀ آن است. تو ممکن است باور داشته باشی که اگر چنین اتفاقی برایت بیافتد طور دیگری با آن برخورد می‌کنی.

این زندگی توست. زندگی‌ای که حالا باید در میان ویرانه‌ای که دنیای توست آن را بنا کنی؛ جایی که هر آنچه پیش از این بودی، هم پیداست و هم ناپیدا… یک ویرانه با بخش‌هایی یکسان از تباهی و بالیدن. ویرانه‌ای از تاریکی و روشنی؛ آب و زمین خشک؛ گِل و سبزه. کار واقعی اندوه ساختن خانه‌ای در میانۀ اندوه است.

چون عشق در وجودم موج می‌زند، این موهبتی است برای من: هر روز بودن در این فضای روحانی، ولو کوچک، ولو آکنده از درد باشد موهبتی است برای من.

اینکه زندگی دوستت در گذشته خوب بوده است منصفانه نیست الان پیچیده در درد باشد. در کنار دوستت حضور داشته باش، حتی اگر زندگی‌اش درحال‌حاضر آکنده از درد باشد.

امیدوارم هر کدام از ما لحظاتی را بیابد که در آن لحظه‌ها دردش را با کسی در میان بگذارد. کسی که درک می‌کند مصیبت واقعی چیست. کسی که کمکمان کند تا سر این میز برای آنان که نیستند جایی در نظر بگیریم، کسانی که درد را درک می‌کنند.

5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

بهترین سریال های روانشناسی

معرفی کتاب ویژه سردبیر

بهترین سریال های روانشناسی

این روزها با گسترش صنعت سینما، روزانه صدها بلکه هزاران فیلم و سریال در ژانرهای مختلف از جمله با موضوعات روانشناسی ساخته می شود و البته فیلم های با محوریت مفاهیم روانشناختی برای بسیاری از مخاطبین جذاب است.اما شاید پیدا کردن اینگونه آثار از بین میلیون ها فیلم، کاری وقت گیر باشد، بهمین علت و با توجه به علاقه شخصی خودم، در این نوشته بهترین سریال های روانشناسی معرفی شده است. قبل از ارائه لیست بهترین سریال های روانشناسی ذکر چند نکته ضروری است: بی تردید هر …