چند نکته درباره نرم افزار افتر افکت

علاقه مندی
ارسال به...
3 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
چند نکته درباره نرم افزار افتر افکت
سلام صدا 10316بازدید , 8 آبان 1400 بدون دیدگاه

از نرم افزار افترافکت به شدت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی و تیراژ فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود . در ترکیب با جاوا اسکریپت. بسیاری از شاهکار های سینمایی و تبلیغات تلویزیونی اغلب محصول برنامه AE یا همان افتر افکت است! به عبارتی برنامه After Effects در زمینه تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک همان قدرتی را در اختیار شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده اند!


فیلم های پرهزینه هالیوودی همچون Gladiator, SpiderMan, Die Hard 4, فیلم جنجالی ۳۰۰، Mr. & Mrs Smith, Last Samurai, Rush Hour 3 , سری فیلم های Blade و فیلم ماتریکس و بالغ بر ۳۵۰ فیلم دیگر هالیوودی همگی ازافتر افکت برای جلوه های ویژه، تیتراژ و میکس ویدیویی خود استفاده نموده اند. به دلیل نیاز آموزشی علاقمندان این حرفه بسیار درآمد زا و پرطرفدار و به روز که بازار کار بسیار خوبی را نیز با خود به همراه دارد.

افترافکت یکی از معتبرترین و قدرتمند ترین نرم افزارها در بخش جلوه های ویژه ، motion graphics (گرافیک متحرک) و کامپوزیت می باشد .

نرم افزار افتر افکت,درباره نرم افزار افتر افکت,افتر افکت,جاوا اسکریپت,یادگیری جاوا اسکریپت

این نرم افزار در خیلی از پروژه های سینمایی استفاده شده و در حال حاضر نیز جزء اولین گزینه ی فیلم سازان مطرح می باشد.یک مفهوم مهم در نرم افزار افترافکت، موشن گرافیک می باشد. 

موشن گرافیک (motion graphics) به طرح های گرافیکی دارای حرکت گفته می شود ، در گذشته طرح ها گرافیکی در سطح یک پوستر یا یا عکس ثابت بود ،اما امروزه طرح های گرافیکی متحرک بیش از پیش استفاده می شود. موشن گرافیک ها در زمینه های گوناگون از قبیل تبلیغات ، تیزرهای تلوزیونی ، تیتراژ فیلم ها و … کاربرد فراوان دارند .از نمونه های بارز موشن گرافیک به تیزر برنامه های تلویزیون می توان اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
تعویض مفصل زانو چطور انجام میشود؟

افتر افکت یک نرم افزار بسیار کاربردی است که کار با آن راحت است چون ساختار ساده ای دارد. افتر افکت مثل هر برنامه ویرایش فیلم در دنیا از سیستم لایه ای یا layer استفاده می کند. این نرم افزار بسیار پر قدرت در پروژه های تبلیغاتی و سینمایی کاربرد وسیعی دارد چون امروزه فیلم سازی و تبلیغات نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده و از حالت عکس و یا به طور کلی از حالت سکون به حالت پویا و متحرک تغییر شکل داده است.

جلوه های ویژه

جلوه های ویژه به هر کاری که در صنعت فیلم سازی انجام آن مشکل می باشد و از عهده عوامل عادی فیلم بر نمی آید ، و برای ایجاد آن گروه دیگری وارد عمل می شوند ، جلوه ی ویژه می گوییم . شاید این تعریف قدیمی جلوه ویژه  باشد و به عنوان مثال بتوان به ایجاد انفجار در صحنه فیلم ها ، تصادفات ، استفاده از بدلکاران در افتادن از ارتفاع و  …. اشاره کرد .اما تعریف جلوه ویژه در حال حاضر را می توان نوع دیگری تعریف کرد : ایجاد هر آنچه که  در ذهن شما می باشد و در دنیای واقعی امکان پذیر نیست ! مثل ایجاد ربات های غول پیکر ، ساختن یک دنیای خیالی و غیر واقعی ، ایجاد انفجارهای عظیم و ….

البته جلوه های ویژه به چند نوع مثل جلوه های ویژه میدانی ، جلوهای ویژه بصری و … تقسیم می شود .در جلوه ویژه شما گاهی می خواهید یک اتفاق خیلی دیده شود ، مانندصحنه های تصادف و انفجار و … و گاهی می خواهید جلوه ویژه دیده نشود ! مانند خلق یک شهر یا سرزمین رویایی اما طوری که بیننده اصلا متوجه اینکه این تصاویری که می بیند به صورت مصنوعی تولید شده و وجود خارجی ندارد . افترافکت با کمک یادگیری جاوا می تواند کمک زیادی به توسعه وب کند.

3 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!