کتاب های صوتی از مشهورترین آثار ادبیات روسیه

مشهورترین آثار ادبیات روسیه را نخوانید! بشنوید!

علاقه مندی
ارسال به...
11 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,64/5
Loading...
مشهورترین آثار ادبیات روسیه را نخوانید! بشنوید!
سلام صدا 10015بازدید , , , 20 شهریور 1398 بدون دیدگاه مشاهده محصول

مشهورترین آثار ادبیات روسیه را نخوانید! بشنوید!

به عقیده برخی از نویسندگان، روسیه کشوری است که حرفی برای گفتن در زمینه ادبیات ندارد! بسیاری از صاحب نظران، پیدایش ادبیات روسیه را به قرن 18 میلادی مربوط دانسته و نقطه اوج آن را به قرن 20 نسبت می‌دهند و اذعان می‌کنند که در این مدت کوتاه، ادبیات هیچ کشور و فرهنگی توانایی رسیدن به شکوفایی واقعی را ندارد.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت جدی این ادعا یا شاید هم نظریه را تکذیب کنیم! در ادامه شما با کتاب هایی روبرو خواهید شد که از دل ادبیات این کشور بیرون آمده و توانسته اند در مدت کوتاهی باعث ایجاد انقلاب های کوچک و بزرگ فرهنگی و ادبی در ذهن خوانندگان آن شوند. علاوه بر این، توضیحاتی را نیز در مورد نویسندگان مطرح روسی مشاهده خواهید کرد.

در انتها هم چند کتاب صوتی مشهور در مورد ادبیات روسیه به شما معرفی خواهد شد.

کتاب های صوتی از مشهورترین آثار ادبیات روسیه

مشهورترین آثار ادبیات روسیه را نخوانید! بشنوید!

همیشه نام کتاب ها بیشتر از نام نویسندگان شهرت پیدا می‌کند. اما این نویسندگان اند که باعث خلق این آثار قدرتمند و خارق العاده و به‌جای ماندن خاطرات در ذهن مخاطبان می‌شوند. در ادامه قصد داریم تا پس از ارائه توضیحات کوتاه در مورد نویسندگان معروف روسی، معروفترین کتب آنها را به شما معرفی کنیم:

آثار و کتاب های صوتی لئو تولستوی

آثار و کتاب های صوتی لئو تولستوی استاد ادبیات روسیه

لئو تولستوی از جایگاه بسیار بالایی در ادبیات جهان و روسیه برخوردار است و برخی از کتب و نوشته های او را در بین برترین آثار ادبی جهان طبقه بندی کرده اند.

محبوبیت این نویسنده در روسیه به حدی است که حتی سکه طلای یادبودی در این کشور برای او ضرب شده است.  

مشهورترین آثار این نویسنده تولستوی

کتاب جنگ و صلح

کتاب جنگ و صلح را بزرگترین رمان در ادبیات روسیه می‌دانند.

کتاب War and Peace از حدود 580 شخصیت تشکیل شده که نویسنده ماهر آن، تمامی آنها را با جزئیات دقیق در ذهن شما تصویر سازی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب صوتی جنگ و صلح ، به صفحه کتاب صوتی جنگ و صلح مراجعه کنید.

رمان آنا کارنینا

آنا کارنینا دیگر کتاب معروف لئو تولستوی است. این کتاب در قالب دو شخصیت “آنا کارنینا” و “لوین” شما را با روابط خانواده های اشراف روسی آشنا خواهد کرد.

داستان جذاب این کتاب باعث شد تا در سال 2012 فیلمی نیز از روایات آن ساخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب صوتی آنا کارنینا، به صفحه کتاب صوتی آنا کارنینا مراجعه کنید.

رمان مرگ ایوان ایلیچ

رمان مرگ ایوان ایلیچ یکی از مشهورترین آثار لئو تولستوی است که داستان زندگی موفقیت آمیز و سپس سفر مردی به سوی مرگ و درک پوچی و سطحی بودن زندگی اش را روایت می کند.

این مطلب را هم ببینید
شاعران معاصر ایرانی

رمان مرگ ایوان ایلیچ The Death of Ivan Ilych اثری روان‌شناختی است که موضوع مرگ و معنای زندگی را بررسی می‌کند.

موضوع اصلی کتاب جستجوی معنای زندگی است. ایوان ایلیچ که برای لذت زندگی می کرد، با واقعیت مرگ مواجه می شود که او را وامیدارد تا در دیدگاه خود درباره زندگی تجدید نظر کند و در باره معنای واقعی آن تامل کند

کتاب رستاخیز

این کتاب در دوران میانسالی تولستوی نوشته شده و می‌توان آن را زندگی نامه خود نویسنده دانست.

در این داستان زیبا، جوانی اشراف زاده باعث می‌شود تا یک ندیمه زیبا به تن فروشی روی آورد.

ده سال بعد، در حالی که ندیمه به اتهام قتل بازداشت می‌شود، در دادگاهی مورد محاکمه قرار می‌گیرد که همان جوان اشراف زاده جزو هیئت منصفه آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب صوتی این اثر، به صفحه کتاب صوتی رستاخیز مراجعه کنید.

آثار و کتاب های صوتی فئودور داستایفسکی

آثار و کتاب های صوتی فئودور داستایفسکی

به هیچ عنوان نمی‌توان در ادبیات روسیه و حتی ادبیات جهان از نقش و تاثیر فئودور داستایفسکی غافل شد.

سبک نویسندگی فئودور بسیار خاص و جالب است. از جمله ویژگی های نوشته های او می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در داستان هایش، شخصیت ها را به صورت دقیق روانکاوی کرده و زوایای روانی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مشهورترین کتاب های داستایفسکی

کتاب برادران کارامازوف

مشهورترین اثر داستایفسکی، کتاب برادران کارامازوف است.

این کتاب شرح حالی از یک خانواده عجیب است و رابطه پدر فاسد و پیر خانواده با سه پسر و یک فرزند نامشروع اش را به تصویر می‌کشد.

موضوع این کتاب جذاب را می‌توان مربوط به الهیات دانست.

می‌توانید برای خرید و دانلود کتاب صوتی برادران کارامازوف به صفحه مربوط به مراجعه کنید.

رمان قمار باز

داستان قمار باز The Gambler ، شرحی است از مشکلاتی که برای نویسنده و در کشور خارجه، به دلیل اعتیاد به قمار اتفاق می‌‌افتد و باعث می‌شود تا او به یک بدهکار و مقروض تبدیل گردد.

برای دانلود کتاب صوتی قمار باز کلیک کنید.

جنایت و مکافات

دانشجویی که مرتکب قتل یک پیرزن می‌شود! این داستان کتاب جنایت و مکافات، اثر داستایفسکی است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

رمان ابله

رمان ابله The Idiot ، کتابی است که زندگی یک مجنون و بیمار روانی را از دیدی متفاوت به تصویر می‌کشد و زوایای زندگی این فرد را نمایان می‌کند. برای دانلود کتاب صوتی ابله کلیک کنید.

همیشه شوهر

کتاب همیشه شوهر، داستان زندگی زن و مردی ساده با زندگی نسبتا عاشقانه است. مردی که همسر خود را می‌پرستد اما بعد از مرگ او و مشاهده نامه هایش، متوجه اتفاقات عجیب و غیر قابل تصوری می‌شود. این داستان، پیش بینی جالب فئودور از روابط امروزی بین زنان و مردان است.

شب های روشن

شب های روشن به یک پدیده فیزیکی در نواحی شمالی کره زمین اشاره دارد که در آن، شب ها نیز در مواقعی از سال مانند روز روشن است. این داستان، داستانی عاشقانه است که از خاطرات یک فرد خیال پرداز روایت می‌شود.

ویدیوی کوتاهی در مورد زندگی و آثار داستایفسکی

آثار و کتاب های آنتوان چخوف

داستان‌کوتاه نویس و نمایش نامه نویس قهار روسی که در زمان حیات خود بیش از 700 اثر ادبی آفرید.

این نویسنده در سن 47 سالگی درگذشت.

جایگاه والای او در ادبیات شوروی بر هیچکس پنهان نیست.

آثار و کتاب های صوتی آنتوان چخوف-ادبیات روسیه

دو اثر بسیار معروف چخوف

کتاب صوتی زندگی من

داستانی پر از حس منفی نسبت به گذشته، حال و آینده که توسط آنتوان چخوف نوشته شده. بر خلاف نظر منتقدان، این داستان توانست موفقیت های بسیاری را کسب کند. برای دانلود کتاب صوتی زندگی من به صفحه آن مراجعه کنید.

کتاب دشمنان

اثر مشهور چخوف با نام دشمنان، توانست سر و صدای زیادی در زمان خود بپا کند. در این کتاب چخوف، به یکی از مشکلات بزرگ زمان وقت روسیه می‌پردازد.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با سبک ها و مكتب های ادبی

کتاب های صوتی میخائیل شولوخف

میخائیل شولوخف فخر ادبیات روسیه است! این نویسنده بزرگ موفق به دریافت جایزه ادبی نوبل سال ۱۹۶۵  نیز شده است

آثار و کتاب های صوتی میخائیل شولوخف

او سابقه جنگ در ارتش سرخ روسیه را دارد.

دو کتاب از مهم ترین آثارشولوخف

کتاب صوتی دن آرام

نوشتن این کتاب 12 سال طول کشید که البته همین اثر او مسبب دریافت جایزه نوبل ادبی برای وی شد. برای دانلود کتاب صوتی دن آرام در یک مجموعه 4 جلدی، به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

سرنوشت یک انسان

این کتاب اثرات مثبتی بر خوانندگان داشته است. داستان آن نیز مربوط به یک سرباز جنگی است که در برابر مشکلات بسیار زیاد مقاومت می‌کند.

کتاب های ادوارد راژینسکی

آثار و کتاب های صوتی ادوارد راژینسکی-ادبیات روسیه

اغلب آثار این نویسنده، مربوط به زندگی نامه افراد مشهور از جمله استالین، تزار نیکلای دوم و… است.

در ادامه توضیحات کتاب معروف وی را مطالعه می‌کنید:

کتاب راسپوتین

ابلیس یا قدیس اثری قابل تامل از ادبیات روسیه است

راسپوتین زندگی بسیار پرماجرایی داشت. چهره خاص و کاریزماتیک او به همراه زوایای پنهان زندگی اش باعث شد تا نویسندگان در موردش داستان های جذابی بنویسند.

ادوارد راژینسکی نیز در کتاب صوتی راسپوتین ابلیس یا قدیس زندگی نامه این فرد را با قلم شیوای خود نگاشته است که می‌توانید آن را از سایت سلام صدا، دانلود کنید.

میخائیل بولگاکف

میخائیل آفاناسیویچ بولگاکُف Mikhail Bulgakov پزشک و نویسنده مشهور روسی قرن بیستم و خالق رمان مرشد و مارگاریتا است که در سال ۱۸۹۱ در شهر کی‌یف Kyiv (اکراین) به دنیا آمد و سال ۱۹۴۰ در 49 سالگی در مسکو درگذشت

کتاب صوتی دل سگ نوشته میخائیل بولگاکف

او که در خانواده‌ای فرهیخته به دنیا آمده بود و بر خلاف پدر که دانشیار آکادمی علوم الهی بود پس از پایان تحصیلات دبیرستانی در ۱۹۰۹ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه کی‌یف شد و در ۱۹۱۶ آن را به پایان رساند و کمی بعد به خدمت سربازی احضار شد.

علاقه شخصی بولگاکف به زبان‌ها و ادبیات خارجی باعث شد که در کنار کار پزشکی در زمینه ادبی نیز رشد کند.

در پاییز سال ۱۹۱۶ ارتش، او را به عنوان پزشک به بیمارستان قصبهٔ دورافتادهٔ نیکولسکویه در منطقهٔ اسمالنسک اعزام کرد. خاطرات این دوران در مجموعهٔ داستان «یادداشتهای پزشک جوان» آمده‌است.

پس از انقلاب اکتبر سال در فوریه ۱۹۱۷، کیف بازگشت.

در پاییز سال ۱۹۱۹ به ارتش «دنکین» پیوست و به قفقاز اعزام شد و در آنجا به مداوای سربازان و افسرانی که در نبرد با ارتش سرخ مجروح می‌شدند، پرداخت.

با شکست ارتش سفید از انقلابیون سرخ، برادران بولگاکف مجبور به فرار و مهاجرت از سرزمین مادری خود شدند.

شکست ارتش سفید در بهار ۱۹۲۰ برایش فاجعه‌ای به حساب می‌آمد و او را به فکر ترک کشور انداخت. اما بیماری سخت او در این روزها سرنوشتش را به کلی عوض کرد.

بیماری، فرصتی کافی برای اندیشیدن و تصمیم‌گیری در اختیارش گذاشت. پس از بهبودی، حرفهٔ پزشکی را کنار گذاشت و به خبرنگاری و فعالیت‌های فرهنگی روی آورد

روزگار سختی برای او بود سرگردان از شهری به شهری به دنبال سرنوشت بود. کیف، قفقاز، تفلیس و سرانجام به مسکو رسید. جایی که تا پایان عمر در آنجا ماندگار شد. بولگاکف در سال ۱۹۲۱ به مسکو رفت.

رمان های میخائیل بولگاکف

رمان مرشد و مارگاریتا

رمان یادداشت‌های روزانهٔ یک پزشک جوان

دل سگ

رمان گارد سفید

رمان برف سیاه

رمان تخم مرغ‌های شوم

رمان دست نوشته‌ها نمی‌سوزند

کلام آخر و کتاب صوتی آثار برتر ادبیات روسیه

احتمالا شما هم با مطالعه توضیحات مربوط به نویسندگان برتر روسی و آثار خارق العاده آنها، علاقه مند به مطالعه بیشتر در مورد ادبیات روسیه شده اید.

در همین راستا می‌توانید با مراجعه به کتاب صوتی آثار برتر ادبیات روسیه، اطلاعات خود را در مورد ادبیات این کشور تکمیل کنید.

در این مقاله به معرفی نویسندگان معروف روسی و 12 اثر مشهور آنها پرداختیم تا بتوانید بهتر از قبل با ادبیات کشور روسیه آشنا شوید.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

11 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,64/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

آشنایی با رمان های مشهور جهان ، بهترین رمان های جهان

معرفی کتاب ویژه سردبیر

آشنایی با رمان های مشهور جهان

هر ساله سازمان ها و مراکز مرتبط با کتاب و ادبیات در جهان لیستی از رمان های مشهور جهان را در قالب لیست های با عنوان ده کتاب برتر، صدکتاب برتر و یا هزار کتاب برتر ادبیات جهان را منتشر میکنند، در این نوشته برای آشنایی با رمان های مشهور جهان، بهترین رمان های جهان را به همراهان گرامی سلام صدا معرفی کرده ایم. اگر علاقمند به خواندن بهترین رمان های کوتاه هستید میتوانید نوشته معرفی بهترین رمان های کلاسیک زیر 200 صفحه را مطالعه بفرمایید. برای …