پرفروش ترین کتاب های دنیا

فهرست کتاب های پرفروش دنیا

علاقه مندی
ارسال به...
15 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,87/5
Loading...
فهرست کتاب های پرفروش دنیا

فهرست کتاب های پرفروش دنیا یا به عبارت دیگر پرفروش ترین کتاب های دنیا اهل مطالعه و کتاب‌خوانی معمولا درباره‌ی بهترین کتاب‌هایی که خوانده اند و یا می شناسند با هم تبادل نظر میکنند و البته بدیهی است که نظرات متفاوتی هم در این‌باره داشته باشند، اما تعیین فهرستی از پرفروش ترین کتاب های دنیا موضوع دیگری است که  فارغ از امتیازات ادبی مختلف، فقط  تیراژ فروش آنها مد نظر قرار میگیرد

در این نوشته فهرستی از پرفروش ترین کتاب های دنیا که خواننده‌ های زیادی با هر سلیقه‌ای را جذب خود نموده اند ،به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست کتاب های پرفروش دنیا چگونه تعیین میشود؟

هر چند که مرجع خاصی برای تعیین کل کتاب های فروخته شده وجود ندارد و ناشران معمولا تعداد کتاب های فروش‌ رفته از هر اثر را به درستی اعلام نمی‌کنند اما وجود ناظرین بازار کتاب و البته تیراژی که از هر کتاب چاپ شده و به چاپ های بعدی رسیده، میتواند مرجع خوبی برای فروش آنها باشد.

با عنایت به اینکه تخمین فروش کتاب های دیجیتال و همچنین کتب مذهبی مانند انجیل و قران با چالش های خاصی روبرو است لذا فهرستی که در ادامه از پرفروش ترین کتاب های دنیا می‌خوانید، بدون احتساب کتاب‌های الکترونیکی ومذهبی، است.

فهرست پرفروش ترین کتاب های دنیا

۱. دُن کیشوت ؛ ۵۰۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
دن کیشوت پرفروش ترین کتاب دنیا

دانلود کتاب صوتی دن کیشوت

دن کیشوت  اثر درخشان میگل دو سروانتس Miguel de Cervantes ، اولین کتاب در فهرست کتاب های پرفروش دنیا ، داستان مردی را روایت می‌کند که آن‌قدر درگیر داستان‌های شوالیه‌های مختلف می‌شود که تصمیم می‌گیرد به یکی از آنها بدل شود.

  دن کیشوت که یکی از اولین رمان‌های بشری است در سال۱۶۱۲ به رشته‌ی تحریر درآمده و روایتگر رویدادهای ناگواری است که شخصیت اول داستان، «کیشوت» در طول سفرش به گوشه‌وکنار اسپانیا با آنها مواجه می‌شود.

دن‌کیشوت و تلاش‌هایش برای نجات مردم از ظلم و فائق‌آمدن بر بدی‌ها است، برای سالیان پی‌در‌پی مخاطبان در سراسر جهان را سرگرم کرده و تلاشی شریف، اما بیهوده را برای مبارزه با دشمنانی جعلی به نمایش گذاشته است.

این کتاب بسیار قدیمی و در واقع قدیمی‌ترین، کتاب در فهرست پرفروش ترین کتاب های جهان است، به همین خاطر زمانی طولانی برای فروش در اختیار داشته و تخمین تعداد مجلدهای فروخته شده از آن کار دشواری است. قطعا پیداکردن آمار فروش در سال‌های ۱۶۰۰ میلادی کار ساده‌ای نیست.

2. داستان دو شهر؛ ۲۰۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
داستان دوشهر در فهرست کتاب های پرفروش دنیا

داستان دو شهر اثر چالرز دیکنز A Tale of Two Cities by Charles Dickens ، اولین‌ بار در سال ۱۸۵۹ منتشر شد. این داستان با محوریت اختلاف طبقاتی در سطح جامعه و انقلاب فرانسه نوشته شده و از هیجاناتی صحبت می‌کند که در هر انقلابی، قربانی می‌گیرد.

در جمله‌ای از کتاب گفته می‌شود:‌ «آن دوران بهترین و بدترین دوران ممکن بود».

این مطلب را هم ببینید
معرفی انواع ژانر های ادبی به همراه مهمترین آثار در هر ژانر

این کتاب در کتابخانه‌های فراوانی قابل دسترسی است. ضمن اینکه در طول ۱۵۰ سال گذشته، ناشران متعددی دست به چاپ آن زده‌اند. به‌ همین خاطر یافتن آمار دقیق تیراژ آن اصلا کار ساده‌ای نیست.

سر تعداد ۲۰۰ میلیون نسخه فروش‌رفته از آن بحث‌هایی وجود دارد، اما با توجه به اینکه سالانه تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان آمریکایی ملزم به خواندن آن هستند، آمار مذکور چندان هم دور از انتظار نیست.

3. ارباب حلقه‌ها؛ ۱۵۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
هری پاتر در فهرست کتاب های پرفروش دنیا

فانتزی در فهرست پرفروش ترین کتاب های دنیا نقش مهمی برعهده دارد. جالب است که در این فهرست، خبری از کتاب‌های علمی-تخیلی نیست.

«ارباب حلقه‌ها» اثر «جِی.آر. تالکین» (J.R.R. Tolkien)، بی‌اغراق فانتزی‌ترین و تخیلی‌ترین رمان دنیا است.

این رمان پایه‌های شکل‌گیری ژانر تخیلی مدرن را بنا کرد. البته به دلیل اینکه «ارباب حلقه‌ها» کتابی چندجلدی است، انتخاب آن برای این فهرست کمی با تقلب توأم است؛ولی حتی با درنظرگرفتن این موضوع هم، «ارباب حلقه‌ها» هم‌چنان از پرفروش‌ترین‌های دنیا است.

ناشر اولیه‌ی آن در سال ۱۹۵۴ به دلیل مصلحت‌هایی در زمینه‌ی چاپ و نشر، این کتاب را در جلدهای مختلف منتشر کرده بود.

ضمنا کتاب های دیگر از مجموعه هری پاتر نیز در ردیف پرفروش ترین های دنیا قرار دارند:

  • هری پاتر و سنگ جادو؛ ۱۰۷ میلیون نسخه
  • هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه؛ ۶۵ میلیون نسخه
  • هری پاتر و اتاق اسرار؛ ۶۰ میلیون نسخه
کتاب صوتی هری پاتر و تالار اسرار به مدت 10 ساعت
هری پاتر و اتاق اسرار
  • هری پاتر و جام آتش؛ ۵۵ میلیون نسخه
مجموعه کتاب صوتی هری پاتر اثر جی کی رولینگ
مجموعه داستان های هری پاتر از پرفروش ترین کتاب های دنیا

4. سپس هیچ‌ کدام باقی نماندند ؛۱۰۰ میلیون نسخه

زندگی و آثار آگاتا كریستی نویسنده پلیسی نویس و ملكه ی جنایت
آثار آگاتا کریستی از پرفروش ترین کتاب های دنیا

در سال ۱۹۳۹، «آگاتا کریستی» افسانه‌ای، کتاب «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» را روانه‌ی بازار کتاب کرد.

این کتاب، داستان قتل‌های زنجیره‌ای در جزیره‌ای است که هر یک براساس بخشی از شعری کودکانه صورت گرفته‌اند.

یعنی هر مورد قتل با بخشی از شعری بچه‌گانه هم‌خوانی دارد و نهایتا پایانی به شدت هوشمندانه راز این قتل‌ها را برملا می‌سازد. آمار دقیقی درباره‌ی فروش این کتاب وجود ندارد.

«آگاتا کریستی» در کتاب‌های رکورد گینس هم با فروش یک میلیارد نسخه، به عنوان پرفروش ترین نویسنده‌ی دنیا معرفی‌شده است. سپس «هیچ کدام باقی نماندند»، پرفروش‌ترین کتاب «آگاتا کریستی» است.

فروش ۱۰۰ میلیون نسخه برای این کتاب، رقم مهم و قابل توجهی است.

5. شازده کوچولو ؛۸۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها

فهرست کتاب های پرفروش دنیا- کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو ، اثر کودکانه و به شدت اثرگذار «آنتوان دوسنت اگزوپری Antoine de Saint-Exupéry ، درباره‌ی شاهزاده کوچکی است که در سیارک خود زندگی می‌کند.

این کتاب در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. ابتدا شهرت و محبوبیت «شازده کوچولو» در فرانسه فراگیر شد، سپس به تمام جهان سرایت کرد.

یادبودهای زیادی در ستایش این اثر در سراسر دنیا به وجود آمده است. برای مثال مجسمه‌های شازده کوچولو و … . حتی فضانوردان نیز سیارکی را به نام سیارک شازده دوست‌داشتنی قصه، نام‌گذاری کرده‌اند.

6. شیر، جادوگر و جالباسی (نارنیا)؛ ۸۵ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
کتاب شیر، کمد، جادوگر از پرفروش ترین کتاب های دنیا

سی. اس.لوئیس C.S. Lewis ، نویسنده‌ی کتاب «شیر، جادوگر و جالباسی» این اثر تخیلی با زمینه‌های مذهبی را در سال ۱۹۵۰ منتشر کرد.

شخصیت اصلی داستان «لوئیس» به سرزمینی به نام «نارنیا» رهسپار می‌شود. جایی که حیواناتی با شخصیت‌های انسانی، مردمی فوق‌العاده و شیری قدرتمند و بزرگ وجود دارد. براساس این داستان اصلی، مجموعه داستان‌های دیگر سرزمین «نارنیا» هم نوشته شده است.

7. رمز داوینچی؛ ۸۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
رمز داوینچی از پرفروش ترین کتاب های دنیا

«دان بروان» Dan Brown، در سال ۲۰۰۳، رمانی معمایی درباره‌ی توطئه‌هایی برای پنهان‌کردن رازهای کلیسای کاتولیک نوشت.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی ارابه خدایان اثر اریک فون دانیکن

بدیهی است که با اعتراضات کلیسای کاتولیک و تقبیح این رمان، اقبال و توجه مردم نسبت به آن بیشتر شد و حتی فیلم آن نیز با هنرنمایی «تام هنکس» روی پرده‌ی سینماها آمد.

«رمز داوینچی» نشان داد که آثار معمایی نیز در رقابت با آثار تخیلی، حرف‌هایی برای گفتن دارند. به ویژه زمانی که قصه از داستان قتلی ساده پا را فراتر می‌گذارد و به کشف رازهای تاریخی و تاریک گذشته می‌پردازد.

8- بیندیشید و ثروتمند شوید ؛ ۷۰میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
فهرست کتاب های پرفروش دنیا -بیندیشید تا ثروتمند شوید

ناپلئون هیل Napoleon Hill ، نویسنده‌ی «کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید» است. گاهی‌اوقات از او به عنوان پدر جنبش خودیاری در آمریکا یاد می‌شود. این نویسنده با مطالعه‌ی زندگی افراد سالم و ثروت‌مند به فرمولی برای رسیدن به موفقیت فردی دست پیدا کرد.

 این کتاب او در سال ۱۹۳۷ در اوج رکود بزرگ یعنی دوران پیش از جنگ جهانی دوم منتشر شد. «هیل»، فرمول موفقیت را در قالب سیستمی فلسفی برای افرادی ارائه کرد که ظاهرا فاقد درک درستی از فرمول موفقیت در زندگی خود هستند.

این کتاب برای سال‌های متمادی در فهرست پرفروش ترین کتاب های دنیا قرار داشت و انقلابی در نشر کُتُب در حوزه‌ی توسعه فردی به پا کرد.

9. کیمیاگر؛ ۶۵ میلیون نسخه

زندگی و آثار پائولو کوئیلو (paulo coelho) نویسنده معاصر برزیلی و خالق کیمیاگر - سلام صدا
پائولو کوئیلو نویسنده کتاب کیمیاگر

وجود کتاب کیمیاگر در این فهرست از نظر عدم هم‌خوانی با سایر کتاب‌های معرفی‌شده، کمی عجیب است.

پائولو کوئیلو این کتاب را در سال ۱۹۸۶ به زبان پرتغالی نوشته و در سال ۱۹۹۳ به زبان انگلیسی برگردانده است.

کیمیاگر اثری تمثیلی است با الهام از داستانی قدیمی و فولکلوریک و زندگی چوپانی را روایت می‌کند که در بیابان‌ها در جستجوی سرنوشت خویش است. برخی منابع فروش ۶۵ میلیون نسخه را برای کیمیاگر اعلام کرده‌اند. ساخت فیلم «کیمیاگر» هم در استقبال از آن بی‌اثر نبوده است.

10. ناتور دشت ؛۶۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
ناتور دشت از پرفروش ترین کتاب های دنیا

ناتور دشت اثر دوست‌داشتنی «جی.دی. سالینجر» J.D. Salinger ، در سال ۱۹۵۱ نوشته شده و به سرخوردگی‌های دوران نوجوانی می‌پردازد.

مطالعه‌ی این کتاب به تمام نوجوانان دنیا توصیه می‌شود. خواندن این کتاب در مدارس آمریکایی مانند کتاب داستان دو شهر، باعث افزایش رقم فروش آن شده است.

11 – بنهور ؛ ۵۰ میلیون نسخه

کتاب های پرفروش دنیا, پرفروش ترین کتاب های دنیا, کتاب های پرفروش, پرفروش ترین کتاب ها
بنهور از پرفروش ترین کتاب های دنیا

داستان مذهبی و انجیلی ليو ولاس  Lew Wallace در سال ۱۸۸۰ منتشر شد. این داستان به شکل غیرمستقیم و هوشمندانه به زمانه‌ی زندگی حضرت عیسی(ع) می‌پردازد.

قهرمان داستان، فردی به نام «یهودا بنهور» است که از طریق آن زندگی حضرت عیسی(ع) و آن زمان مطرح می‌شود.

نویسنده‌ی این اثر از نظر رعایت صحت تاریخ‌ها در این کتاب، دقت زیادی به خرج داده است. «بنهور» در آمریکا بسیار مشهور است و موضوع مذهبی آن هم در این شهرت بی‌تأثیر نبوده است.

این کتاب در سال‌های بعد از انتشار بسیار پرفروش بود، اما این روزها دیگر طرفداران چندانی ندارد و بیشتر افراد هم «بنهور» را به خاطر اثری سینمایی با همین نام و با بازی «چارلتون هوستون» در سال ۱۹۵۹ به یاد می‌آورند.

12. لولیتا ؛۲۰ میلیون نسخه

لولیتا اثر جنجالی «ولادیمیر ناباکوف» در سال ۱۹۵۵ منتشر شد. موضوع حساس آن و رابطه‌ی خلاف عرفی که میان شخصیت اصلی داستان و دخترخوانده‌اش وجود دارد، باعث ممنوعیت‌هایی برای این کتاب شد.

علی‌رغم این جنجال‌ها، مجله‌ی تایم TIME، «لولیتا» را یکی از ۱۰۰ اثر برتر از آغاز انتشار مجله، یعنی سال ۱۹۲۳، معرفی کرده است.

15 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,87/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

20 کتاب خیلی بلند که ارزش خواندن دارند

معرفی کتاب ویژه سردبیر

20 کتاب خیلی بلند که ارزش خواندن دارند

20 کتاب خیلی بلند که ارزش خواندن دارند ، این نوشته برای کتابخوانان حرفه ای مطلب تازه ای نیست ، اما واقعیت این است دسته بندی و ارائه لیستی از کتاب های خیلی طولانی مثلاً کتاب های بیشتر از 800 صفحه‌، برای بسیاری از همراهان اهل مطالعه ممکن است مفید باشد . قبل از معرفی کتاب ها این نکته را متذکر می شویم که لزوما هیچ کتابی به خاطر طولانی بودن و تعداد زیاد کلماتش ، ارزشمند نمی شود، شراط اصلی در ارزشمند بودن کتاب های طولانی …