معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان

علاقه مندی
ارسال به...
5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...
بهترین رمان های کلاسیک جهان

کتاب خواندن یکی از بهترین کارهایی است که هر انسان می تواند انجام دهد. در واقع شما با خواندن هر کتاب می توانید با بعد تازه ای از زندگی آشنا شوید. این موضوع در بهترین رمان های کلاسیک جهان به شکل واضح تری قابل مشاهده است.

برخی معتقدند که خواندن کتاب هایی مانند رمان چیزی جز وقت تلف کردن نیست و عملا اطلاعات مفیدی برای آن ها به همراه ندارد. اما باید گفت که این افراد درست مانند کسانی هستند که در روز روشن به دنبال نور می گردند!

 در واقع کتاب هایی مانند بهترین رمان های کلاسیک جهان این امکان را به خواننده می دهد تا تجربه ای جدید از زندگی را به دست بیاورد. تجربه ای که هزینه ای جز صرف زمانی برای خواندن نمی پردازد. در حالی که همه ما به خوبی می دانیم هر تجربه ای در دنیای واقعی هزینه های متعددی دارد که برخی از آن ها بسیار سنگین است و ممکن است تبعات مختلفی به همراه داشته باشد.

بنابراین بهترین رمان های کلاسیک جهان به شما تجربه هایی را القا می کند که هزینه ای برای کسب آن ها پرداخت نمی کنید. در واقع شما با خواندن این دست کتاب ها می توانید یک زندگی را به صورت خیالی تجربه کنید. شاید زندگی و شخصیت های گفته شده در کتاب خیالی باشد اما شما صاحب یک تجربه جدید خواهید شد.

یادتان باشد برای ذهن شما مهم نیست این تجربه از اتفاقات واقعی یا خیالی ساخته شده است. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ذهن شما قادر خواهد بود از این تجربیات در جهت بهبود زندگی شما استفاده کند.

با این توصیف به نظر می رسد نوبت معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان است. رمان هایی که هر کدام نه تنها در زندگی شخصی، بلکه در زندگی اجتماعی انسان ها تاثیر گذاشته است. گاهی باعث ایجاد انقلاب هایی نیز شده است. پس ادبیات و رمان را دست کم نگیرید.

بهترین رمان های کلاسیک جهان

بر باد رفته نوشته مارگارت میچل

بر باد رفته تنها نوشته مارگارت میچل است. این رمان نسبتا طولانی توانسته نقش زن در یک زندگی را به خوبی به نمایش بگذارد. در واقع به سبب این که نویسنده این رمان یک زن می باشد، عملا کاملترین شناخت از یک زن در این رمان اتفاق افتاده است. از این رو زشت و زیبای درون یک زن به خوبی به نمایش گذاشته می شود.

خواندن این رمان کلاسیک این قدرت را به خواننده می دهد که عملا بداند زن ها چه نیروی بزرگی در دل خود دارند. یادتان باشد که شناخت یک قدرت به شما راه استفاده از آن قدرت را هم نشان می دهد.

غرور و تعصب اثر جین آستین

غرور و تعصب را می توان نمادی از بستر و سبک رمان های کلاسیک دانست. داستان خانواده ای که درگیر فراز و فرود می شود. شخصیت ها در این کتاب به قدری زنده هستند که می تواند شما را از دنیای کنونی جدا کرده و به دوران صد سال گذشته کند. دوره ای که دغدغه ها متفاوت بوده است.

شما با خواندن این کتاب زندگی جدیدی را تجربه می کنید و به معنای واقعی کلمه مفهوم ” نتیجه عمل ” را احساس خواهید کرد. برای کسانی که عاشق دیدن یا خواندن داستان هایی هستند که فرم و شکلی ساده و زیبا دارد این کتاب یک نقطه عطف خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
نویسندگان برنده جایزه نوبل ادبیات

دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب

جین ایر، اثر شارلوت برونته

جین ایر را می توان نوشته ای در سبک و سیاق بینوایان دانست. این کتاب با وجود این که داستانی تقریبا متفاوت و نگارشی ساده تر از کتاب بینوایان دارد، اما شاید بتوان گفت که شالوده اصلی کتاب بینوایان بر اساس داستانی است که شارلوت برونته برای ما گفته است.

کتاب حاضر از نظر نگارشی ساده و روان است و خواندن آن به هیچ عنوان خواننده را خسته نمی کند. نکته جالب این کتاب خط سیر زمانی داستان است که به شکل جذابی طراحی شده است.

دانلود کتاب صوتی جین ایر

میدل مارچ ، نوشته جورج الیوت

میدل مارچ را می توان در دسته کتاب های رئال جادویی قرار داد. در واقع بستر داستان کاملا واقعی است اما اتفاقاتی که در آن رخ می دهد کمی عجیب و غریب است. شما قرار است با دو داستان به صورت موازی رو به رو شوید که از شخصیت های متناقض و بعضا شبیه به هم ساخته شده اند.

دنیای این دو داستان گاهی در یک دیگر غرق می شوند و گاهی از هم جدا می شوند. میدل مارچ رمانی است که تقریبا هیچ خواننده ای از آن خسته نخواهد شد. باور کنید!

دانلود کتاب صوتی میدل مارچ

جنایت و مکافات اثر داستایفسکی

جنایت و مکافات اثر داستایفسکی یکی از مهمترین کتاب ها و بهترین رمان های کلاسیک جهان مسلما جنایت و مکافات می باشد. این رمان به واقع یک کتاب روانشناختی محسوب می شود. به اندازه ای که فروید آن را منبعی برای روانشناسی خود می دانست.

شخصیت های این کتاب به قدری زنده هستند که شما آن ها را می توانید به راحتی تصویر کنید. داستایفسکی خداوندگار دیالوگ نویسی است. شما در جنایت و مکافات کوبنده ترین و بهترین دیالوگ های جهان را خواهید خواند.

برادران کارامازوف اثر داستایفسکی

آثار داستایفسکی را می توان به چند دسته تقسیم کرد. در برخی از کتاب ها داستایفسکی به مقابله با خود، در برخی دیگر به مقابله با جامعه در برخی آثارش که معروفترین آن ها برادران کارامازوف است به مفهوم دین پرداخته است.

در واقع خود داستایفسکی معتقد بود که این کتاب شالوده تمام آن چیزی است که می داند و اگر کسی می خواهد داستایفسکی را بشناسد باید این کتاب را بخواند.

سبک همیشگی داستایفسکی، یعنی سادگی داستان و سبک نگارش نیز در این کتاب جریان دارد، اما انتظار نداشته باشید که مفهومی ساده تر از فلسفه یونان باستان در این کتاب وجود داشته باشد!

دانلود کتاب صوتی برادران کارامازوف

جنگ و صلح اثر لئون تولستوی

جنگ و صلح فارغ از این که جزو بهترین رمان های کلاسیک جهان محسوب می شود، یک رکورد بسیار مهم نیز دارد. بالاترین تعداد شخصیت سازی دنیای ادبیات متعلق به این کتاب است. این کتاب 580 شخصیت دارد. در واقع شما در جنگ و صلح با یک جهان کامل روبرو هستید. جهانی که هر اتفاقی می تواند در آن رخ بدهد.

کدام کتاب خوان می تواند از جنگ صلح که یکی از بهترین رمان های کلاسیک جهان به سادگی بگذرد؟

۱۹۸۴ اثر جرج اورول

اورول در جایی در این کتاب می گوید که نوشتن کاری است بیهوده، چرا که دغدغه های یک نویسنده برای نسل خودش اهمیتی ندارد و این دغدغه های برای نسل های بعدی بی معنی است و چیزی جز یک تاریخ محسوب نمی شود.

اورول به خوبی با این ضعف بزرگ ادبیات آشنا بود. از این رو 1984 را بر اساس دغدغه خود برای آینده نوشته است!

به واقع 1984 یک سر و گردن بالاتر از کتاب قلعه حیوانات است و به نظر خواندن آن برای هر انسانی واجب است.

آرزو‌های بزرگ اثر چارلز دیکنز

بهترین رمان های کلاسیک جهان, بهترین رمان های کلاسیک, رمان های کلاسیک جهان, رمان های کلاسیک
آرزو‌های بزرگ اثر چارلز دیکنز از بهترین رمان های کلاسیک جهان

چارلز دیکنز از آن دسته نویسندگانی است که وجودش برای هر دولتی مضر است! در واقع دیدی که چارلز دیکنز به دنیای انسان ها دارد دیدی قابل ستایش و سراسر برابری و عدالت است. اما عدالت واژه ای است که جز در دوران کودکی در جای دیگر نمی توانیم به دنبال آن بگردیم.

این مطلب را هم ببینید
منوچهری دامغانی

چارلز دیکنز در کتاب آرزوهای بزرگ خودش را در قالب شخصیت اصلی نشان می دهد و به دنبال عدالت گم شده می گردد، به نظر شما این عدالت در کجای تاریخ گم شده است؟!

موش‌ها و آدم‌ها اثر جان اشتاین بک

موش ها و آدم ها با وجود این که داستانی کوتاه از جان اشتاین بک محسوب می شود اما تاثیری کمتر از یک رمان هزار صفحه ای ندارد.

در این کتاب ما با دو شخصیت اصلی آشنا می شویم. شخصیت هایی که کم و بیش در اطراف خودمان می بینیم. یکی زرنگ و دیگری ساده، حال باید دید که این دو شخصیت متناقض که یک دیگر را به خوبی جذب می کنند، در انتهای داستان به کجا خواهند رسید؟

جان اشتاین بک به خوبی روابط انسانی را که معمولا بر پایه منفعت چیده شده در این جا به هم می ریزد و به دنبال یک اتفاق جدید می گردد.

پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

وقتی از یک اثر می توانند فیلمی بسازند، یعنی این کتاب و این نوشته تصویرسازی های جذاب و واضحی دارد.

به طور کلی ارنست همینگوی بعد از جنگ جهانی که خود در آن سرباز بوده، سعی کرد از دنیا فاصله بگیرد و این فاصله از دنیا و نزدیک شدن به خود حقیقی را در کتاب پیرمرد و دریا به خوبی نشان می دهد.

پیرمرد به واقع نمادی از درون انسان هاست که درگیر طوفان هایی می شود و این تصمیم نهایی آن هاست که چگونه با این طوفان ها قرار است کنار بیایند.

بینوایان، نوشته ویکتور هوگو

اگر بخواهیم لیستی از بهترین رمان های کلاسیک جهان درست کنیم، مسلما در چند رده ابتدایی آن باید نام بینوایان را ذکر کنیم.

این کتاب در کنار مفهوم فوق العاده ای که دارد از نثر شعرگونه بهره برده است. در واقع بسیاری ویکتور هوگو را صاحب سبکی می دانند که چیزی کم از شکسپیر ندارد. درهم تنیدگی ها و عمیق بودن داستان بی نوایان و پرداختن به جزئیات در این کتاب به اندازه ای است که شما را از این دنیا جدا می کند.

صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز

می گویند گابریل گارسیا مارکز برای نوشتن صد سال تنهایی چندین ماه در یک اتاق خودش را محبوس کرده بود تا به واقعیت و عمق تنهایی پی ببرد. از این رو وقتی این کتاب را می خوانید منتظر اتفاقاتی باشید که در ذهن یک انسان تنها می گذرد. تنهایی واژه و مفهوم بزرگی است که در کتاب صد سال تنهایی به خوبی آن را کشف خواهید کرد.

گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد

شاید فیلم گتسبی بزرگ با بازی دیکاپریو را دیده باشید. اما یادتان باشد که فیلم تنها برشی ناقص از کتاب است. این کتاب جالب روابطی را مورد بررسی قرار می دهد که در زندگی عادی بسیار وجود دارد.

نکته مهم در مورد این کتاب این می تواند باشد که سبک نوشتاری کتاب بیشتر در حوزه رئال جادویی است. یعنی اتفاقات و شکست های متوالی زمانی با وجود این که در یک بستر واقعی و عادی است اما مجموعه ای جادویی و جذاب برای ما می سازند.

بهترین رمان های کلاسیک جهان, بهترین رمان های کلاسیک, رمان های کلاسیک جهان, رمان های کلاسیک

پایان سخن از بهترین رمان های کلاسیک جهان

در این جا سعی شد در خلاصه ترین حالت ممکن چکیده ای از بهترین رمان های کلاسیک جهان را برای شما جمع کنیم. یادتان باشد برای این که بتوانید تاریخ، فرهنگ، سیاست و اقتصاد جهانی را درک کنید باید ادبیات جهان را بخوانید.

بهترین رمان های کلاسیک جهان این فرصت را به شما می دهد که نه تنها تجربه ای در زندگی خود به دست بیاورید، بلکه شناختی خوب از جهان اطراف خودتان داشته باشید. در کلام ساده تر بهترین رمان های کلاسیک جهان به شما قدرت جهان بینی خوبی می دهد. از آن استفاده کنید.

5 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
5,00/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...