And Quiet Flows the Don or Quietly Flows the Don by Mikhail Aleksandrovich Sholokhov

آشنائی با کتاب صوتی دن آرام اثر میخائیل شولوخف

علاقه مندی
ارسال به...
4 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,75/5
Loading...
در باره کتاب صوتی دن آرام اثر میخائیل شولوخف
سلام صدا 5800بازدید , , , , , 2 فروردین 1398 بدون دیدگاه

 And Quiet Flows the Don or Quietly Flows the Don by Mikhail Aleksandrovich Sholokhov

کتاب صوتی دن آرام اثر میخائیل میخائیل شولوخف از شاهکارهای جاویدان ادبیات جهان بشمار می‌رود.

کتاب صوتی دن آرام اثر میخائیل میخائیل شولوخف (مجموعه چهار جلدی)

این رمان سترگ به شیوه رئالیزم اجتماعی نگاشته شده و حوادث و رویدادهای یک دوره مهم از تاریخ مردم روسیه را به شیوه ای عالی بیان کرده است.

میخائیل شولوخف رمان‌نویس بزرگ روس و جهان در حاشیه رود مشهور دن به دنیا آمده و تقریباً تمام عمرش را نیز در همان منطقه گذراند.

بسیاری از شخصیت‌ها و رخدادهای رمان دن آرام زاییده خلاقیت و اطلاعات دست اول نویسنده است.دن آرام که نوشتنش 12 سال به درازا کشید بزرگترین اثر شولوخوف است که نویسنده با این اثر برنده جایزه نوبل ادبیات سال 1965 شد.

دن آرام تصویری همه‌جانبه از اوضاع سال‌های سرنوشت‌ساز جنگ اول جهانی و سپس جنگ داخلی روسیه که منجر به انقلاب کبیر شد، ارائه کرده است.

دن آرام لبریز از حوادث ناگوار و برجسته‌ای است که بر اثر رویارویی‌های شخصی یا اجتماعی-سیاسی پیش می‌آیند.خیانت در عشق، مرگ خشونت‌بار، دهشت، وحشت و عذاب همراه با آرامشی حماسی، در این رمان به زیبائی روایت شده است.

در کتاب صوتی دن آرام بیش از 2000 مورد تشبیه ادبی به کار رفته است که سه برابر تشبیه‌های به کار رفته در «جنگ و صلح» تولستوی است.دن آرام اثر عمیقی است که از نظر حقیقت عینی انسان را دچار حیرت می‌سازد.

این مطلب را هم ببینید
کتاب صوتی شش ستون عزت نفس اثر ناتانیل براندن

ماکسیم گورکی بنیان گذار ادبیات شوروی برای این اثر شولوخف ارزش بسیار قائل شد. گورکی چنین گفته بود: « این رمان را فقط با جنگ و صلح اثر تولستوی می‌توان سنجید. »

بر اساس رمان دن آرام یک فیلم بلند سینمائی توسط کارگردان مشهور روسی سرگئی باندارچوک ساخته شده است.

ساخت این فیلم هم خودش داستان جالبی دارد : کار فیلمبرداری دن آرام در سال 1991 درست در روزهای قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به پایان رسید و پس از آن هم با مرگ باندارچوک ، به مدت ده سال راش های فیلم بصورت امانی در یک بانک ایتالیایی نگهداری شد.سرانجام پس از مدت ها پیگیری دولت روسیه بویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهور وقت روسیه به آن دولت تحویل شد، توسط پسر باندارچوک تدوین و آماده نمایش گردید.دن آرام محصول مشترک روسیه و ایتالیا است و اولین بار بصورت سریالی شش قسمتی از تلویزیون روسیه پخش شد.

برای شنوندگان کتاب صوتی رمان دن آرام ، دیدن فیلم اقتباسی، فرصت مغتنمی است تا حاصل خلاقیت شولوخف و باندارچوک پدر و پسر را یکجا نگاه کنند.

علاقمندان به آثار کلاسیک و شاهکارهای ادبیات جهان میتوانند همین الان مجموعه چهار جلدی کتاب صوتی دن آرام اثر جاودان میخائیل شولوخف را اینجا دانلود کنند.

4 رای
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4,75/5
Loading...

مقالات و نقدهای مشابه

مشاهده همه

جدیدترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...