کتاب صوتی وداع با اسلحه نوشته ارنست همینگوی

کتاب صوتی وداع با اسلحه

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

کتاب صوتی وداع با اسلحه به مدت 10 ساعت ،خوانشی زیبا از رمانی به همین نام اثر ارنست همینگوی نویسنده نامدار آمریکایی است که در سال ۱۹۲۹منتشر شده است .

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-zip 138مگابایت
20,000 تومان
پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد

کتاب صوتی وداع با اسلحه نوشته ارنست همینگوی

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی وداع با اسلحه نوشته ارنست همینگوی نویسنده نامدار آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات که با عنوان اصلی A Farewell to Arms  که در سال ۱۹۲۹منتشر شده است .

در باره ارنست همینگوی نویسنده کتاب:

ارنست همینگوی Ernest Hemingway متولد سال ۱۸۹۹ و پسر بزرگ پزشکى به نام «کلارنس همینگوى» و مادرى به نام «گریس هال» است .

ارنست در سال ۱۹۱۷و پس از پایان دوره دبیرستان ،به عنوان خبرنگار روزنامه کانزاس سیتى استار  The Kansas City Star ؛ روزنامه ای که در آن دوران یکی از روزنامه‌های مطرح آمریکایی بود؛ مشغول به کار شد.

او به دلیل مشکلات بینایی از خدمت نظام معاف شد ولی با این حال به عنوان راننده آمبولانس به جبهه‌هاى جنگ جهانى اول اعزام شد.

در سال ۱۹۱۸ همینگوى در حالیکه ۱۹ سال داشت در جبهه جنگ اتریش، ایتالیا زخمى شده در یکی ازبیمارستان‌های میلان بسترى شد و در همین بیمارستان بود که عاشق پرستار خود، «اگنس ون کروسکى» شد و به او پیشنهاد ازدواج داد.

بعد از جنگ جهانی اول؛ جوانانی که با شورو شوق به جبهه رفته بودند از آنچه که در آن دوران از عبارات و کلمات پر طمطراق و مقدس برایشان گفته بودند سرخورده می‌شوند و به دنبال آن؛ حالتی از آشوب و وازدگی آنان را فرا می‌گیرد.

ارنست بهتر از همه این حالت را دریافته و آن را در قالب رمانی زیبا  با نام وداع با اسلحه بیان می‌کند.این رمان که موضوعی رمانتیک دارد بر خلاف انتظار و در تناقضی گیرا به طرزی غیر رمانتیک پیش می‌رود به نحوی که سخت گیرترین و منتقد ترین خواننده‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده و آنان را به تعریف و تمجید از آن وا می‌دارد.

ارنست همینگوی نویسنده کتاب وداع با اسلحه

کتاب صوتی وداع با اسلحه :

همان طور که از عنوان رمان پیداست اولویت اول و نگرانی نخست وداع با اسلحه  جنگ است ، یعنی فرآیندی که در آن فردریک هنری خود را از جنگ جدا و آن را به سلامت پشت سر می گذراند .

در این رمان سه عنصر اصلی : عشق ، جنگ و مرگ حضور دارند که البته همینگوی بخش های عاشقانه را با روایتی غیر عاشقانه بیان می کند که این خود تضادی جذاب است .

یکی از دلایلی که این رمان را از دیگر آثار همینگوی متمایز می کند پایان بندی آن است که گفته میشود همینگوی برای آن، 47 سرانجام و داستان متفاوت می نویسد که این خود نشانه ی حساسیت تویسنده در این اثر است .

سبک نوشتاری همینگوی سبکی ساده و بی پیرایه است و فقط توصیف آنچه را که شخصیت هامی بینند یا عمل می کنند را بیان می کند به عبارتی دیگر از ویژگی نوشتاری وی : موجز بودن ، ساده و زبان عامیانه است.

از آنجا که ارنست همینگوی در برهه ی جنگ جهانی اول در ارتش ایتالیا می‌جنگید رمان وداع با اسلحه را بر پایه همین تجارب واقعی خودش نوشته و شخصیت‌های این رمان نیز از برخی شخصیت‌های زندگی واقعی ارنست الهام می‌گیرد.

در واقع کاترین بارکلی در داستان وداع با اسلحه از شخصیت اگنس ون کوروسکی پرستار بیمارستان صلیب سرخ آمریکا در میلان ایتالیا الهام گرفته و شخصیت هلن فرگوسن الهام گرفته از کیتی کانال خبرنگار مد اهل پاریس و کشیش این رمان نیز الهام گرفته از شخصیت کشیشی بنام “دن جوزپه بیانکی” می باشد .

نقد رمان وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی

در توضیح پشت جلد کتاب وداع با اسلحه آمده است:

«این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات و در سال 1929 منتشر شده است.

این اثر داستان گرفتارآمدن مردی تنها، با جنگی بیهوده و عشقی ناخواسته است.

قهرمان این کتاب نماینده‌ی نسل خویش است و آنچه بر او گذشته است تنها مربوط به شخص او نیست؛

بلکه مربوط به انسان به‌طور کلی است: انسانی که از جنگ و ستیز خسته شده و برای خود “صلحی جداگانه” ترتیب داده است

 “وداع با اسلحه” یکی از بزرگ‌ترین آثاری است که پس از جنگ جهانی اول و براساس تجربیات واقعی نویسنده‌ی اثر در ارتش ایتالیا نوشته شده است.»

وداع با اسلحه همواره در لیست کتاب های برتر ادبیات قرار داشته ودارد. لیست‌هایی مانند:

بیانگر برتری این اثر در تاریخ ادبیات جهان است.

مترجم کتاب نجف دریابندری

نجف دریابندری مترجم وداع با اسلحه

نجف دریابندری این رمان را در جوانی و ۲۳ سالگی به فارسی ترجمه کرده است.

دریا بندری در چاپ‌های بعدی که از این اثر منتشر شد تغییراتی داد خود دریابندری در زمان خواندن این کتاب پی به بیان خاص نویسنده می‌برد و در ترجمه‌اش نیز سعی می‌کند به زبانی مشابه به نوع بیان نویسنده در فارسی دست پیدا کند.

این کتاب ابتدا توسط انتشارات صفی علیشاه و سپس توسط نشر نیلوفر به چاپ رسیده است.

از دیگر آثاری ترجمه ای دریابندی میتوان به کتاب های زیر اشاره کرد

  • پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی
  • سرگذشت هکلبری فین نوشته مارک توین
  • بیگانه‌ای در دهکده نوشته مارک توین
  • گور به گور نوشته ویلیام فاکنر
  • یک گل سرخ برای امیلی نوشته ویلیام فاکنر
  • پیامبر و دیوانه نوشته جبران خلیل جبران
  • بازماندهٔ روز نوشته کازو ایشی‌گورو

اقتباس سینمایی از کتاب وداع با اسلحه:

اولین فیلم سینمایی بر اساس رمان وداع با اسلحه به کارگردانی فرانک بورزیگی و بازیگری کوپر و هلن هیز و آدولف منژو در سال ۱۹۳۲ ساخته شد .

این فیلم توانست برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا گذاری و نامزد اسکار بهترین فیلم و نامزد اسکار بهترین کارگردانی هنری در آن دوران گردد.

در سال ۱۹۵۷ رمان وداع با اسلحه به کارگردانی چارلز ویدور و جان هیوستن و با هنرنمایی بازیگرانی چون جنیفر جونز، راک هادسن و ویتوریو دسیکا بر روی صحنه می آید و ویتوریو دسیکا (کارگردان شهیر ایتالیایی) برای بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر می‌شود.

کتاب صوتی وداع با اسلحه شامل 10 ساعت فایل صوتی MP3 است که در قالب یک فایل زیپ شده به حجم 138 مگابایت آماده دانلود است.

قسمتی از کتاب صوتی وداع با اسلحه :

با توجه به حجم بالای فایل دانلودی لطفا دانلود را در کامپیوتر و ترجیحا با استفاده از نرم افزار دانلود منیجر انجام شود.

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه

 دیگر کتاب های نویسنده : همینگوی

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

نقد رمان وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی

نقد رمان وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی

نقد رمان وداع با اسلحه A Farewell To Arms اثر ارنست میلر همینگوی سبک نوشتاری همینگوی سبکی ساده و بی پیرایه است و فقط توصیف آنچه را که شخصیت هامی بینند یا عمل می کنند را بیان می کند. به عبارتی دیگر از ویژگی نوشتاری وی : موجز بودن ، ساده و زبان عامیانه است. برای نمونه بخشی از رمان وداع با اسلحه را می خوانیم : (( من و کاترین از درهتل داخل می شدیم من به طرف میز دربان می رفتم و کلید را می …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 8735 بازدید بدون دیدگاه