کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جرج اورول

کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جرج اورول

مشخصات محصول

خلاصه کتاب

فایل صوتی دو خوانش و اجرای متفاوت از کتاب قلعه حیوانات یا مزرعه حیوانات اثر ماندگار جرج اورول (پرفروش ترین آثار یک نویسنده قرن بیستم) به مدت سه ساعت تقدیم میگردد

تهیه محصول

خرید محصول مجازی
MP3-ZIP 52+30MB
20,000 تومان

قبل از خرید بخش هایی از کتاب را بشنوید

پس از خرید محصول فایل برای شما ارسال خواهد شد
خرید پستی محصولامکان خرید پستی این محصول وجود دارد

کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جرج اورول

مشاهده نقد و بررسی این کتاب

کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جرج اورول خالق کتاب 1984 عنوان پرفروش ترین آثار یک نویسنده قرن بیستم را به خود اختصاص داده است.

مزرعه حیوانات (به انگلیسی: Animal Farm) که در ایران به نام قلعه حیوانات نیز شناخته شده‌است، رمانی پادآرمان‌شهری به زبان انگلیسی و نوشته جُرج اُروِل است.

این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد، ولی در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی به شهرت رسید.

قلعه حیوانات (Animal Farm)، یکی از دو اثر ماندگار و شاخص جورج اورول (George Orwell)، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی است، که در کنار رمان معروف هزار و نهصد هشتاد و چهار (1984)، عنوان پرفروش ترین آثار یک نویسنده قرن بیستم را به خود اختصاص داده است.

جورج اورول به‌عنوان یک سوسیال-دموکرات در جریان جنگ داخلی اسپانیا با سیاست‌های حکومت سوسیالیستی شوروی آشنا شده بود و از پاکسازی‌های خشونتآمیز دوران ژوزف استالین -که با نام پاکسازی بزرگ شناخته می‌شود- خشمگین بود.

وی با نگارش این رُمان از استبداد طبقه حاکم شوروی به سختی انتقاد کرد و معتقد بود نظام شوروی به یک دیکتاتوری بدل گشته و بر پایه کیش شخصیت بنا شده است.

در این رمان، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری و سرنوشت آن بر ضدّ نظام سرمایه داری است.

کتاب صوتی قلعه حیوانات یا مزرعه حیوانات اثر ماندگار جرج اورول به مدت 3+4 ساعت با دو خوانش و صدای متفاوت تقدیم علاقمندان میگردد.

مزرعه حیوانات نوشته جورج اورول
جورج، در سال ۱۹۰۳ در یکی از شهر های هندوستان از پدر و مادری انگلیسی به دنیا آمد، و تنها زمانیکه یک سال بیشتر نداشت با مادر و دو خواهرش به انگلیس بازگشت. کودکی اش در نبود پدر سپری شد و مادر به تنهایی مسئولیت پرورش او را عهده دار بود.

دوران مدرسه را به علت فقر خانواده، به مدرسه ای مذهبی رفت، اگر چه مادرش بسیار علاقه داشت تا او را به مدرسه ای عمومی بفرستد. پس از اتمام دوران مدرسه، جورج تصمیم گرفت تا به کشور هندوستان برود و در پلیس سلطنتی مشغول به فعالیت شود.

تجربه زندگی در محیط طبقاتی هند و دوران سخت کودکی، زمینه ساز داشتن نگاهی خاص به پدیده فقر شده بود، موضوعی که در آینده اساس تمام رمان هایش را تشکیل می داد.

جرج اورول برای داشتن درک واقع بینانه تری نسبت به موضوع فقر، تصمیم گرفت تا مدتی را در میان فقرا و بی خانمان سپری کند، و بعضی مواقع در ظرفشویی هتل ها و رستوران ها کار کند.

پس از این دوران بود که اولین رمان خود، با نام آس و پاس ها در پاریس و لندن (Down and Out in Paris and London)، را منتشر نمود.

فضا و شرایط حاکم آن روزگار که در جنگ جهانی دوم به سر می برد، دیگر مسئله ای بود که بر روی اورول تاثیر عمیقی گذاشته بود. به طوریکه مدتی پس از مرگ مادرش رمان تاثیر گذار خود، با نام قلعه حیوانات (Animal Farm)، را منتشر نمود.

جورج اورول از ده نویسنده برتر جهان

این رمان که به طور غیر مستقیم اشاره ای به شرایط حاکم بر شوروی سابق بود، به علت روابط حسنه انگلیس و شوروی در آن زمان، به مدت یک سال مجوز انتشار دریافت نکرد. اما پس از انتشار، اورول در امریکا و انگلیس به شهرت رسید و دیگر آثارش نیز مورد توجه واقع شدند.

سرانجام، در سال ۱۹۵۰، در حالیکه جرج اورول مدتی از بیماری مزمن ریوی رنج می برد، آخرین و ماندگار ترین اثر خود، با نام هزار و نهصد و هشتاد و چهار (1984)، را منتشر نمود.

او تنها پس از چند ماه از انتشار شاهکار جاودانه اش چشم از جهان فرو بست و طبق وصیتی که داشت، پیکر اش را سوزاندن و در قبرستانی دورافتاده به خاک سپردند.
جرج اورول در دو اثر، قلعه حیوانات و هزار و نهصد و هشتاد و چهار، که در آخرین سالهای زندگی منتشر نموده بود، نمایی از یک شهر ویرانه با تمام ویژگی های منفی را به تصویر می کشد.

تصویری که به عنوان هشداری برای بشریت است، که در صورت ادامه فاجعه های انسانی، دیر یا زود با آن روبرو خواهد شد.

بدون شک، جورج اورول را می توان، نماد روشنفکری در زمان خود دانست.

او فردی صادق، نجیب و قابل اعتماد بود که در مدت زمان کوتاه عمر خود، در میان فضای نیرنگ و تقلب آن روزگار، توانست آثاری را خلق کرد که برای همیشه در تاریخ ادبیات جهان جاودانه شوند.

کتاب صوتی مزرعه حیوانات نوشته جورج اورول 3

داستان کتاب صوتی قلعه حیوانات

داستان کتاب صوتی قلعه حیوانات در خصوص گروهی از حیوانات اهلی است، که از بهره کشی بیش از حد مالک مزرعه از خود خسته شده اند و در اقدامی دسته جمعی علیه او دست به شورش زده و کنترل مزرعه را در دست می گیرند.

پس از این انقلاب حیوانی، خوک ها که هوش بیشتری نسبت به بقیه حیوانات دارند، رهبری را عهده می گیرند. سپس، حیوانات با توجه به توانایی هایشان، مسئولیت ها و پست ها را میان خود تقسیم می کنند و برای خود قوانین جدیدی معروف به «هفت فرمان» وضع کرده و بر روی دیوار مزرعه نوشته می‌شود که شامل بندهای زیر است:

  • کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته جورج اورول 2همه آنها که روی دوپا راه می‌روند دشمن هستند.
  • همه آنها که چهارپا یا بالدار هستند، دوستند.
  • هیچ حیوانی حق پوشیدن لباس را ندارد.
  • هیچ حیوانی حق خوابیدن در تخت را ندارد.
  • هیچ حیوانی حق نوشیدن الکل را ندارد.
  • هیچ حیوانی حق کشتن حیوان دیگری را ندارد.
  • همه حیوانات با هم برابرند.

اما پس از گذشت مدتی میان خوک ها اختلاف ایجاد می شود، و یکی از دو خوک پرنفوذ مزرعه، با استفاده از سگ های وحشی که آنها را به صورت مخفیانه تربیت کرده است، خوک پرنفوذ دیگر را فراری می دهد و به تنهایی تمام قدرت را در دست می گیرد.

پس از آن، دستور می دهد تا عده ای از حیوانات مزرعه به جرم همکاری با خوک فراری اعدام شوند و بقیه حیوانات را مجبور به کار کردن بیش از حد و دریافت غذای روزانه بسیار کم می کند.

او پس از مدتی برای خود ثروت و امکانات رفاهی بیشتری فراهم می کند و یاد می گیرد که چطور مانند انسان ها بر روی دو پا راه رود و با آنها معامله کند. قوانین وضع شده میان حیوانات نیز به تدریج تحریف می شود و بدین صورت تغییر می کنند :‌

•همه حیوانات با هم برابرند، اما بعضی برابرترند!
•هیچ حیوانی بی دلیل دیگری را نمی کشد!
•چهار پا خوب و دو پا بهتر!

و بقیه بندها هم به تدریج از روی دیوار حذف میشود.

چهار پا خوب و دو پا بهتر

برخی از نمادهای کتاب صوتی قلعه حیوانات  :

میجر پیر: نظریه‌پردازان جنبش کمونیستی از قبیل مارکس و انگلس و لنین. جمجمه او برای احترام در معرض دید عموم قرار داده می‌شود که نمادی از بدن مومیایی شده لنین است که در آرامگاه لنین قرار داده شد.

اپلئون: رهبران فاسد و مستبد انقلاب‌های کمونیستی، به‌خصوص استالین.

اِسنوبال: رهبران انقلابی که قربانی انقلاب می‌شوند، به‌طور خاص: لئون تروتسکی.

باکسر: اسبی به نام باکسر مظهر طبقه کارگر هست که در برابر تمام مشکلات اظهار می‌دارد «من بیشتر کار خواهم کرد».

پس از آنکه باکسر توان کار کردن خود را از دست می‌دهد، خوک‌ها، بجای عمل به وعده‌های قبلی در خصوص دوران بازنشستگی، «باکسر» را به یک خریدار اسبهای پیر می‌فروشند که کارش فروش گوشت اسب به‌عنوان خوراک سگ است.

گوسفندان: انبوه جمعیت دنباله‌رو که بدون هیچ تفکّری شعارهای رهبران را تکرار می‌کنند.

موزز (کلاغ سیاه پیر): موزز به جاسوسی و سخن‌چینی می‌پرداخت و از سرزمین شیر و عسل در پشت ابرها صحبت می‌کرد که حیوانات پس از مرگ به آن‌جا می‌روند.

موزز نماد کلیسای ارتدکس هست که در زمان استالین دوباره اجازهٔ فعالیت یافت و با دادن وعدهٔ زندگی شیرین در دنیای واپسین، باعث می‌گردد که حیوانات عادی رنج و مشقت زندگی کنونی‌شان را بپذیرند.

عقب‌نشینی حیوانات به داخل قلعه: عقب‌نشینی نیروهای شوروی به پشت دروازه‌های مسکو و نهایتاً بیرون راندنِ انسان از قلعه که نمادِ دفع حملات آلمان‌ها و پیشروی تا برلین می‌باشد.

دانلود کتاب صوتی 1984 نوشته جورج اورول

کتاب صوتی 1984 نوشته جورج اورول

 خریداران این کتاب دیگر چه خریدند

مشاهده همه
دیدگاه ها

لطفا دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

من ربات نیستم *در حال بارگیری کپچا پلاس ...

  1. پیروز
    03 اسفند 1396

    سلام
    لطفا اطلاعاتی مثل نام گوینده داستان و زمان داستان برای هر اثر قرار بدید

  2. Alis
    18 فروردین 1398

    لطفا قسمتی از کتاب صوتی رو به عنوان نمونه بزارید

    • hiword.ir
      18 فروردین 1398

      حتما -چشم

کتاب صوتی قلعه حیوانات

نقد و بررسی کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول

نقد و بررسی کتاب قلعه حیوانات یا مزرعه حیوانات (Animal Farm) نوشته جورج اورول مزرعه حیوانات که در ایران به نام قلعه حیوانات نیز شناخته شده‌است، رمانی پادآرمان‌شهری به زبان انگلیسی و نوشته جورج اورول است. این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد و در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی به شهرت رسید. دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات قلعه حیوانات (Animal Farm)، یکی از دو اثر ماندگار و شاخص جورج اورول (George Orwell)، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی است، …

مشاهده نقد و بررسی این کتاب 10310 بازدید 3 دیدگاه